Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:02

Mijn eerste adres heb ik al gevonden.. Even kijken of ik het ga doen, ben er nog niet over uit.

Familie van mij woont in Zweden en zouden graag een keer op vakantie willen. Maar ze hebben honden, katten en kippen waardoor ze niet weg kunnen. Hij zag mijn oproepje op facebook, en vroeg zich af of ik in september 3 weken in hun huis wil wonen tegen kosten/inwoning om in ruil daarvoor op hun dieren te passen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:07

En waarom twijfel je?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:31

Omdat ze in een bos wonen.. De eerste buren wonen op 1km afstand.. Stadje is een kwartier rijden, nu mag ik wel hun auto ook gebruiken dat scheelt :D
Maar het idee dat ik daar alleen in het bos zit.. Ik mag dan weer wel iemand meenemen, maar ik weet niet of ik zo snel iemand kan vinden voor september.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:49

Zweden! Vet.. Hoe ga je er dan heen? Misschien dat ik tegen die tijd ook wel ergens daar zit (who knows) of wil je iemand die je kent in huis hebben?

Ik zit momenteel thuis thuis, en mis mijn Duitse familie wel haha.. Volgend jaar gelukkig terug en dan neem ik mijn pown lekker mee :) ! Nu al zin in, maar eerst geldjes maken hier :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:08

In Kumla.. Geen idee of er wat te doen is daar haha :=

En het moet wel iemand zijn die ik persoonlijk ken inderdaad.. Ivm ik in hun huis woon.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:28

Toevallig hier iemand die in februari naar Nieuw Zeeland vertrekt? :D

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:02

Begin nu wel zenuwachtig te worden. Ik vertrek aanstaande vrijdag naar Polen. Ben rustig aan al aan het inpakken, maar pff waar moet ik beginnen. Zoveel wat ik mee moet.
Maar ik heb er wel onwijs veel zin in!

Zijn er nog meer mensen die hun paard voor langere tijd achter moeten laten?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:56

Mag ik even vragen hoe jullie het allemaal doen met verzekeringen/pensioen? Vooral degenen die al jaren in het buiteland werken wat betreft pensioen. Maar ook degenen die korter naar het buitenland zijn/gaan: zijn jullie wel verzekerd voor bijvoorbeeld een trap van een paard/van een paard vallen etc?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:18

Ik ben vanuit mijn werk verzekerd voor alle paard gerelateerde ongelukken. Daarnaast ben ik vanuit de overheid verzekerd voor overige ziektekosten. Opzich wel mooi, in Denemarken krijg je de zorg die je nodig hebt.
Ik heb zelf ook nog een aansprakelijkheidsverzekering, voor als mijn eigen paard (of ikzelf) brokken maak.

Qua pension moet ik eigenlijk nog even een aparte spaarrekening openen, dan ga ik zelf wel sparen. Ik heb destijds gekeken voor AOW, maar dat kostte toch wel erg veel geld. Zo'n 3000 euro voor een ruim jaar... Aangezien ik hier nog wel even blijf gaat dat 'm toch niet worden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:37

Martine_R schreef:
Mag ik even vragen hoe jullie het allemaal doen met verzekeringen/pensioen? Vooral degenen die al jaren in het buiteland werken wat betreft pensioen. Maar ook degenen die korter naar het buitenland zijn/gaan: zijn jullie wel verzekerd voor bijvoorbeeld een trap van een paard/van een paard vallen etc?

Omdat ik in Engeland werk ben ik hier verzekerd (zorg is 'gratis'). Daarnaast bouw ik hier pensioen op via mijn werk. :-) In de paarden zit ik niet meer, dus dat is voor mij niet van belang.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:35

Dus stel dat ik in Engeland zou gaan werken voor een paar jaar.. Dan ben ik dus via mijn werkgever verzekerd, en al wil ik na enkele jaren terug naar Nederland, dan krijg ik alsnog dat pensioen dat ik opgebouwd heb in die paar jaar..? Of weet je dat niet zeker?

Anders ga ik natuurlijk even bij de juiste instanties vragen..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:43