Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:18

Leuk!
Ik ben toen 1 dagje in Isaberg gaan skiën. Meer vond ik niet de moeite waard, want ik ga normaal altijd in Frankrijk skiën, dus vond het skigebied nogal klein. En ik had m'n eigen spullen niet bij, dus veel te duur om alles te moeten huren :') Maar Isaberg is wel tof verder ^^ En (relatief) dicht bij Jönköping

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:35

Ik ben nooit wezen skiën dus ik weet er niets van. Ik vond deze piste prima voor ons. Wat de prijs was voor het huren van onze spullen/lessen/skipassen dat weet ik niet want dat werd voor ons betaald :oo :o

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:18

Denk dat ik in totaal rond de 80 euro uitkwam voor een dagje. Maar als je dan skies en schoenen e.d. thuis hebt liggen, dan is het een beetje zuur om daar ook voor te moeten betalen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:35

Ow help... ik dacht ik kijk even een aflevering droomhuis gezocht (binnenkijken in huizen is gewoon zo leuk). Ging het over Zweden. Het begon gelijk weer te kriebelen :')
Ik ga nu toch eens serieus tijd inplannen om mijn cursus Zweeds te gaan leren. Misschien dat ik dan iig dit jaar weer eens die kant uit kan op vakantie en beetje oefenen met de taal haha.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:08

Ja ik heb hem ook gezien :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:33

Die van maandag denk ik? Stond op de emigreren naar zweden facebook aangekondigd, dus ik heb ook gekeken. Was wel leuk om huisjes te kijken, maar vond het wel jammer dat er geen informatie werd gegeven waar je wat aan hebt, behalve dat je op houtrot moet letten... Dat had ik nu net zelf ook nog wel kunnen bedenken bij een houten huis :+
Wel een prachtige plek overigens, die ze hebben gekozen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:58

Ik heb het gemist, wat jammer!

Ik ben wel verliefd geworden op de keukenbank in het huis in Zweden ... Heerlijk!! Het was een echte woonkeuken, lekker voor de houtkachel op de keukenbank. Tja.. Die wil ik nu ook!!

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:04

Ja in zweden is de keuken echt de `woonkamer` :j vind dat zelf ook prettig, ik vind alleen in de middag warm eten verschrikkelijk :') krijg het dan ook echt niet weg :p

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:35

Ik vind die bank er verschrikkelijk oncomfortabel uitzien :')
Middageten warm vind ik net wel lekker, at op school ook vaak warm, dan hoef je niet meer te koken. Maargoed, in België is het ook heel normaal om warm te eten op school smiddags, dus misschien ben ik al zover ontnederlandst :P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:48

haha :D ik ben het niet gewent dus heb er echt moeite mee, mijn schoonouders vinden dat maar gek haha

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:00

Tsja, ik heb anderhalf uur middagpauze, dus dan heb je ook al eens tijd om lekker uitgebreid warm te gaan eten :P
Wat ik gek vond in Zweden was dat ze in het ziekenhuis waar ik werkte jurken droegen! Sommige verpleegkundigen dan he. Dat leek me wel zo verschrikkelijk onpraktisch :+ Gelukkig mocht je kiezen, dus kon ik gewoon een broek dragen, maar dat was echt even bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:13

Jurk als verpleegkundige lijkt mij ook onhandig. Die bank ziet er verre van comfortabel uit. Al vind ik een bank wel leuk voor in een leefkeuken! Warm eten kan ik elk moment van de dag :') Eet gerust 2x warm als m'n brood weer eens op is. Lekker restje van de dag ervoor. Of havermoutpannenkoeken bakken.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 08:00

:') het ziet er inderdaad niet erg prettig uit maar met dikke kussens in je rug en de benen lang uit op de bank vond ik prima vertoeven! (Kon ik door het raam kijken)
Warm eten hebben wij tussen de middag niet gedaan :D

Verpleegkundigen in een jurk :=
Ik werk in de zorg, kan me niet voorstellen dat dat prettig werkt!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 08:14

Haha ik eet op school warm en in de avond nog een keer. Mama wil ook in de avond warm eten, die vind het in de middag ook niks dus ik mag lekker 2x warm eten :D ik hou er echt van haha

Dan hebben wij vast een anti zweeds huis hahah, nee maar onze keuken is te 'klein' om een tafel en stoelen in te zetten. Dat is eigenlijk ook niet waar, ons huis is te groot voor ons 2en en we weten anders niet wat we met de ruimte moeten :') eigenlijk eten we altijd op de bank :') super chill zo'n moeder haha

Ik heb al een hekel aan jurken, laat staan op je werk :P

Wat eten die zweden dan in de avond? Hoor vaak dat er gewoon zakken chips doorheen gaan, lekker gezond :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:41

Geen idee wat ze 's avonds eten, ik woonde in een studentenhuis, dus wat er bij ons allemaal gegeten werd is denk/hoop ik niet representatief voor de rest van de Zweedse bevolking :')

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:18

Ik ben toen ik 17 was op vakantie geweest in zweden op een prachtige camping (heb echt geen idee waar het was) met eigen meer, heerlijk veel rust, super zonsondergangen en lekkere zweedse kerels...sindsdien groot fan van zweden. Toen in 2008 mijn 2 verzorgpaarden vertrokken naar de sundanceranch in zweden heb ik altijd gezegt dat ik terug wilde gaan...in 2011 ben ik voor 4 maanden op de sundanceranch geweest om te helpen en dit heeft mijn zwedendroom alleen maar vergroot...tot op heden niet weer terug geweest in zweden helaas...maar het was en is nog steeds geweldig en staat bovenaan mijn lijst voor vakantie.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 10:28

Ik zeg doen hahah.

Haha wat de studenten eten wil ik denk ik idd niet weten, al kan ik er zelf ook wat van :o mn moeder is precies hetzelfde :') net zo'n vreetzak, gaan zakken chips, zakken snoep, pakken koek en repen chocola doorheen dat wil je niet weten :') gelukkig kan ik eten wat ik wil en gebeurd er niks haha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:32

Mag ik even? *%#$^#&%%$*
Ik vorig weekend mijn spullen uit Nederland gekregen en daarmee van mijn huis mijn thuis gemaakt. Vandaag heb ik de mededeling gekregen dat mijn volgende appartement is vrijgekomen en dat ik dus moet VERHUIZEN. De laatste jaren ben ik ongeveer elke 6 maanden verhuisd, dus ik ben wel wat gewend. Maar woon hier pas net (ruim) een maand en heb dus echt pas nèt mijn spullen hier. Kan weer gaan inpakken... :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:39

Jeetje, dat is balen zeg!!
Als je nieuwe woning dan maar wel de moeite waard is :o

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:40

gabyfedde schreef:
Mag ik even? *%#$^#&%%$*
Ik vorig weekend mijn spullen uit Nederland gekregen en daarmee van mijn huis mijn thuis gemaakt. Vandaag heb ik de mededeling gekregen dat mijn volgende appartement is vrijgekomen en dat ik dus moet VERHUIZEN. De laatste jaren ben ik ongeveer elke 6 maanden verhuisd, dus ik ben wel wat gewend. Maar woon hier pas net (ruim) een maand en heb dus echt pas nèt mijn spullen hier. Kan weer gaan inpakken... :(

Jemig dat is wel echt balen... Ga je nu naar een groter appartement in de buurt ofzo?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:10

Ja, nieuwe woning is groter en heel mooi/luxe. Ligging ook beter (bosrand). Maar... huur ook een stuk hoger. Dus ben niet heel blij nog.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:47

Jeetje Gaby, tot nu toe niet erg positief dus nog... Hopelijk valt het een beetje mee als je er eenmaal inzit en kan je er dan een poosje blijven!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:15

jeetje wat een gedoe zeg.. snap dat je er niet echt blij mee bent. maar kunnen ze je zomaar binnen dat half jaar een ander appartement geven waarvan de huur nog duurder is ook? want uiteindelijk moet je toch zelf voor de kosten opdraaien

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:40

dat is mooi poedersuiker, als ik het zo oneerbiedig mag zeggen :(

Kunnen ze dit wel maken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:35

Mag ik hier even binnen komen vallen voor wat toeristen vraagjes? Afgelopen pagina's lijken meer op een HKtopic, voel me een beetje een indringer, maar er zijn hier vast mensen die nog tips voor me hebben (overigens heb ik er niks op tegen hoor, dat het wat meer gezellig wordt, maar het voelt gewoon wat raar om dan zo binnen te komen vallen).

Ik ga in het voorjaar voor twee weken met de camper naar zweden. Mijn eerste keer, maar na het lezen van de informatie en het horen van verhalen, geloof ik dat ik nu al helemaal zweden fan ben :+. Hopelijk valt dat dus niet tegen, haha! Maar, we zitten eigenlijk te vroeg in het seizoen. Veel dingen zijn nog niet open of beschikbaar. Dat is een beetje jammer, maar het is niet anders. Vandaar dat we aan veel toeristenboekjes redelijk weinig hebben en ik benieuwd ben of mensen hier tips hebben.

We hebben het over begin tot half mei en voorkeur gaat uit naar natuur, historie (zowel in gebouwen als in vakkennis, handvaardigheid ed), rust en ruimte. We hadden een leuke wandeling gezien dat je met een bootje terug kon, maar die vaart nog niet. Hetzelfde geldt voor een fietstocht over een spoor.
Sundanceranch staat zeker in de planning, hopelijk kan ik daar half mei al wel terecht voor een leuke buitenrit. Van tevoren een afspraak maken gaat niet, omdat wij gewoon lekker rond willen trekken en niet qua dagen ergens aan vast willen zitten, dus dat is wel een klein beetje op hoop van zegen. Maar wie dan leeft, die dan zorgt, nietwaar?

Qua activiteiten zijn we verder wel een beetje beperkt omdat mijn reisgenoot niet heel goed ter been is. Een wandeling van een uur gaat nog wel lukken, een dorp of stad bekijken ook wel, maar mountainbiken of echt gaan hiken zit er niet in.

Dus, waar is het mooi/leuk/wat moet je gezien hebben?