USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:57

Yasmine schreef:
Grand Canyon is een canyon dus het koelt er 's nachts echt wel af. In juli 5 à 15°C 's nachts. Maar juli is natuurlijk de piek van het hete seizoen, dus tussen 12 en 16u moet je niet gaan paardrijden als je geen uitdroging, zonneslag of zonnebrand wil oplopen.

Gelukkig maar. Zelf dacht ik aan een zonsopgang rit oid. Nu nog een goeie stal vinden daar :)

Ik zal eens kijken wat ik wil zien in NY. Beetje inspiratie opdoen hier in het topic en verder online :) .

xNavatu

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:54

Ik had vorige maand ook maar 3 dagen in NYC en ging prima hoor, heb toen echt een hoop gedaan :j had wel langer willen blijven maar dat is een ander verhaal haha
Ik ging met 2 huisgenootjes en we vlogen vrijdag avond laat en vlogen maandag avond weer terug, dus maandag was niet eens een volle dag eigenlijk. Eerste twee dagen hebben we de New York Pass genomen (dus niet de city pass maar de uitgebreide versie daarvan) en daar hebben we het geld echt dik uit kunnen halen (:
We zijn naar 9/11 Tribute center geweest, American Museum of National History, een City Sightseeing cruise, Madame Tussauds, MoMa, Top of the Rock en volgens mij vergeet ik wat maar het gaat om het idee haha.
Wij hadden gewoon van te voren een grote kaart gepakt, hotel aangekruist, alles waar we naartoe wilden aangekruist en dan kijken hoe we het beste konden lopen zodat we zoveel mogelijk konden zien. En zo konden we ook gelijk dingen als Central Park, een musical op broadway en de Brooklyn bridge enalles meepakken :D
Werkte prima :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:45

Welke regio van NY is het handigst voor een hotel? Ik heb een beetje zitten kijken, en voor Manhattan zie ik hotels voor 59 euro per nacht. Als ik kijk bij midtown zit de goedkoopste op 137 euro...
Ik vind het lastig om de afstanden in te schatten. Midtown is natuurlijk dichter bij de bezienswaardigheden, maar hoe lang doe je over bepaalde afstanden met een taxi? En wat kost een taxi in NY ongeveer?

Ik wil NY zo low budget mogelijk houden (onmogelijk, I know), maar bijna 100 euro verschil in de prijs avn de hotels.... Dat is best wat....

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:53

Wij zaten met zn 3e in een Best western hotel, zowat op time square, en we waren echt 3x niks kwijt.. kan wel even voor je opzoeken welke het was en hoeveel we kwijt waren als je daar interesse in hebt? Was een ideale locatie in ieder geval :j
Wij hebben alles ook zo'n beetje gelopen :j Alleen toen we naar Brooklyn waren gelopen hebben we terug de metro genomen omdat we geen zin meer hadden om terug te lopen plus we wilden kijken of we nog een cruise konden doen op een bepaalde tijd en dat zouden we niet halen als we te voet gingen :'D
Laatst bijgewerkt door xNavatu op 21-02-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:56

Alles in Manhattan is prima te doen lopend/metro/taxi. Qua hotel zou ik alleen onder 100th street blijven (zitten toch de meeste). Taxi's zijn prima betaalbaar, maar de metro is ook goed te doen. En als je een beetje van wandelen houdt kun je ook heel makkelijk stukken lopen (heb ik veel gedaan).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:09

xNavatu: Ik zou graag willen weten waar jullie zaten!

Ik heb zelf echt geen problemen met lopen, alleen is het voor ons wel raadzaam om er even rekening meer te houden dat we half juli gaan, dus het zal snikheet zijn... Het is nog even ervaren hoe goed we daartegen gaan kunnen, haha!

Ik zocht eigenlijk kant-en-klare dagplanningen voor inspiratie, maar ik kan weinig vinden...

Ik heb nu dit op het lijstje:
Broadway musical, Empire state building, Times Square, Central Park, Statue of Liberty (al hoef ik daar niet perse langs te varen ofzo... Je komt toch niet in de buurt), Ground Zero.
Meer tips?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

Boven de 100th street zit je in Harlem toch?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:20

Best Western Plus President Hotel at Times Square :D
Kan alleen niet de precieze prijs vinden.. We hadden iig via Expedia.com geboekt, hotel & vliegtickets (Van Fort Lauderdale naar New York) en waren met zn 3en in totaal 916 dollar kwijt.. Dus dat is iets van 670 euro ofzo = 223 per persoon voor tickets en 3 overnachtingen..
Ik herinner me er iets van dat het hotel iets van 350 euro was.. dus dat is 116 per nacht, gedeeld door 3 = 40 per nacht per persoon :j
In mn hoofd was het goedkoper maar de vliegtickets waren dan gewoon belachelijk goedkoop haha. Maar alsnog is 40 euro per nacht niet echt veel ofzo, locatie was wel echt top :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:23

Wij slaan zelf een Broadway musical over onder het mom van 'zonde om in NY 3 uur binnen te zitten in slechts 4 dagen'.
We willen nog wel een rooftop-restaurant doen, gewoon omdat t kan.
Ground Zero, is dat ook met entree?

1 van onze dagen is ongeveer zo:
"ik denk dat het Museum of National History en misschien Statue of Liberty op 1 dag te doen zijn..
Met de metro van het Museum naar Battery Park kun je denk ik onderweg uitstappen bij het Flatiron Building en daarna Ground Zero, dat ligt ongeveer op de zelfde route allemaal (wel een paar keer van metrolijn wisselen).."
..als je niet de hele dag in het museum blijft.. dat lijkt me nl ook weer zonde om daar een dag aan kwijt te zijn

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:11

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:11

Wij hadden maar 3 dagen en hebben toch nog een broadway musical meegepakt, was erg tof :j Heb ook niet het idee gehad van dat had ik niet moeten doen want dat was zonde van mn tijd..

Wij stonden gewoon elke ochtend rond 9 uur klaar, dan wat gaan eten, was je weer een uurtje verder.
Eerste dag zijn we door central park gelopen, eerst naar het museum of national history, toen weer door central park naar het guggenheim museum, toen gewoon langs de straat via Rockefeller Center naar Madame Taussauds gelopen, en daarna nog naar Top of the Rock geweest dacht ik .. Daarna gaan eten en toen nog beetje random rondgelopen en weer terug naar het hotel gelopen.

Volgende dag zijn we eerst naar china town gegaan met de metro, vanuit daar doorgelopen naar Ground zero, Tribute center, daarna zijn we doorgelopen naar onder, omdat we een ferry wilden nemen, maar toen we daar eenmaal waren en even hadden zitten wachten besloten we toch weer om dat niet te doen en zijn we weer gaan lopen. Na stukje lopen besloten we naar de Brooklyn bridge te lopen, dus dat gedaan, daar zijn we helemaal overheen gelopen, daarna in dat parkje rondgedwarreld waar de War memorial staat en daar in de buurt de metro genomen terug naar times square genomen. Daar weer uitgestapt en toen zijn we naar die cruise van City Sightseeing gelopen, via Hells kitchen. Daar hebben we om 5 uur de cruise genomen (perfect! net bij zonsondergang :D) daarna terug naar Times square gelopen en daar kaartjes voor een broadway musical gaan kopen (wij zijn naar chicago geweest), toen we die hadden zijn we nog even snel naar het hotel gelopen om even camera's etc te dumpen en warmere kleren aan te doen (het was kouuud) en toen naar de musical gegaan. Daarna gaan eten en daar nog even wat wijn gedronken en weer terug naar het hotel gegaan (:
En de laatste dag hebben we gewoon heerlijk in winkels rond gedwarreld en waren we van plan om een metro/trein naar het vliegveld te nemen … maar die had behoorlijk veel vertraging.. dus toen stonden we om 7 uur nog bij de metro op times square terwijl we om kwart voor 8 moesten boarden op La Guardia, whoops. Dus toen zijn we naar boven gesprint -niet aan te raden met grote koffer en veel trappen- en toen duurde het natuurlijk nog eens veel langer dan normaal voordat we een taxi hadden.. Dus we waren om 5 over half 8 op het vliegveld.. koffer droppen, door controlezooi en gelijk het vliegtuig in haha :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:13

Eileen - als ik even tijd heb zal ik wat voor je opschrijven. Times Square en Empire State kunnen makkelijk achter elkaar van een naar andere wandelen (34th to 42nd). Voor Statue of Liberty kun je met de Staten Island Ferry, kom je er ook langs (en is gratis zonder een lange rij).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:16

Ik heb nu dit als activiteiten lijstje:

Dag 1:
Empire State building; 350 5th avenue. Online tickets kopen zodat je niet in de rijd hoeft te staan. Tickets zijn een jaar geldig na aankoop. Vroeg heen gaan ivm drukte.
Times Square; 1567 Broadway
Broadway

Dag 2:
Statue of Liberty
Ground Zero; Hop-on-hop-off bus, in de buurt van Ground Zero uitstappen. Om Ground Zero naar de Hudson lopen. Langs het water naar Battery Park voor de gratis Ferry naar Staten Island.
Staten Island Ferry; gratis ferry naar Staten Island. Komt langs het Statue of Liberty en de skyline van NY.

Overig:
Grand Central Station met foodcourt
Honkbalwedstrijd?
Brooklyn Bridge?
Broadway show?
Central Park

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:19

Ik heb de dagen niet heel vol staan. Liever tijd over om de overige opties te doen, dan keihard door NY moeten rennen. Het is dan gewoon warm, en daar wil ik wel rekening mee houden :P . Ik kan niet zo goed tegen de hitte (en dan lekker in juli naar NY en Vegas gaan, haha!)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:31

Haha _O- Bij ons was het juist koud, daar kan ik weer niet goed tegen _O- *en dat woont dan weer in NL*
Woonde toen ook nog in Miami dus dan is het sowieso al een hele overgang :'D die dag van die boot tocht was het voor mij echt heeel koud, zat me echt helemaal dood te rillen op die boot :'D

Als je naar de Brooklyn brigde wil zou ik dat er bij dag 2 bij doen, is daar best dicht bij in de buurt :j
Dag 1 kun je ook makkelijk nog wat bij doen, zelfs als je het allemaal extreem langzaam doet heb je nog een halve dag over denk ik :j

Wij hebben best veel gedaan, maar toch alles heel chill. Nergens lopen haasten ofzo (ja alleen toen we naar het vliegveld moesten en laat waren lol) maar verder was het eigenlijk heel relaxt. Gewoon overal rustig heen gelopen en rustig rond gekeken.. heb niet echt het idee gehad dat we zoveel gedaan hebben qua drukte.
Wij hadden van te voren gewoon een lijstje gemaakt en die gingen we dan af met het motto 'we kijken wel hoe ver we komen'. Werkte voor ons heel goed :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:34

Ik vind de planning nu inderdaad ook nog wat te leeg. Ik ben ook geen typ de eindeloos op een toren gaat staan koekeloeren... Ik ben meer van het heengaan, foto's maken en dan op naar het volgende item op de lijst :P .
Maar ik heb ook mijn reisgezelschap nog, en ik weet niet wat zij willen. Dus eerst een opzetje, en dan goedkeuring krijgen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:35

Waarom kies je voor Empire state building en niet Top of the Rock? Als je op deze laatste staat kun je de Empire state mooi zien en beter zicht op Central Park :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:40

Geen idee :P . Ik heb nu alleen gekeken wat ze op diverse sites als tips geven :) . Maar ik dacht net ergens te lezen dat Top of the Rock wat goedkoper en minder druk zou zijn, dus dat is zeker een optie! Bedankt!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:44

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:15

59 euro per nacht? Wow. Ik kon daar nog geen hostel voor krijgen :-P Voor 59 euro per nacht in Manhattan zou ik heel goed reviews lezen en kijken waar het zit.

Ik zit zelf in Brooklyn via AirBnB en een paar dagen in een ultra duur hotel me een dinnetje die wat meer te besteden heeft dan ik ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:07

MacavityL schreef:
Waarom kies je voor Empire state building en niet Top of the Rock? Als je op deze laatste staat kun je de Empire state mooi zien en beter zicht op Central Park :)

Ik zou ze beiden doen, Rockefeller overdag en dan Empire State 's avonds.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:13

eilleen333 schreef:
Geen idee :P . Ik heb nu alleen gekeken wat ze op diverse sites als tips geven :) . Maar ik dacht net ergens te lezen dat Top of the Rock wat goedkoper en minder druk zou zijn, dus dat is zeker een optie! Bedankt!

EPS vond ik persoonlijk niet de moeite waard, heel veel wachten, rijen, wachten en nog meer rijen... -O- :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:40

Daar ben ik ook een beetje bang voor idd...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:45

Wij hadden daar dan weer totaal geen last van...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:50

Naja, wij zitten er van 10 tot 13 juli, dus precies in een weekend. Het schijnt dat het vroeg op de dag rustiger is. Maar Tsja, het is wel hoogseizoen en weekend...