USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:24

_Linn_ schreef:
Pfff zucht, wat een gedoe zeg! Hoe doen al die andere mensen dat dan die een werkstage in Amerika gaan doen? Die kunnen dan toch ook niet allemaal een werkvisum krijgen...

Ik heb hetzelfde gedaan als jij afgelopen oktober tot december.
Op een stal gewoond, geen geld verdienen maar ik kreeg kost en inwoning.
Ging ook op een ESTA...Werd ook eruit gepikt bij douane en verhoord op het bureau daar.
Wel een gedoe, want werkstudent?? nog nooit van gehoord. Heb dus uitgelegd dat ik GEEN GELD verdien,
maar werk in ruil voor les, en kost en inwoning...Staleigenaresse blij want die heeft hulp, en ik kan Amerika zien zonder dat het me veel geld kost aan verblijfplaats etc...Ze hebben haar ook opgebeld om het verhaal te controleren en toen mocht ik gewoon het land in..Je mag dus absoluut geen ene dollar verdienen, maar je mag volgens mij wel zeker als stage of werkstudent komen op een ESTA.....Werkstudent na mij uit Frankrijk kwam ook op ESTA, precies het zelfde als ik...ook eruit gepikt, verhaal gecontroleerd en die mocht er ook in... :Y)

Heel veel plezier iig allemaal die naar de VS gaan...Ik vond het superrrrrrrr en ga zeker weten terug.
Wat een waanzinnig land!! Als het ooit kan zou ik er gaan wonen...Ik zat in South Carolina..

Nynke1

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:28

He wat grappig estherpitout, waar zat je in SC?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:41

Jullie kunnen wel zeggen dat er niks aan de hand is tussen zuid korea en vs maar nu net in het nieuws weer dat het leger groen licht heeft gekregen dat ze amerika aan mogen vallen... al die zuid-koreanen afmaken _-:(

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:44

Zuid Korea is geloof ik het probleem niet..maar noord Korea . Ik wordt er gewoon naar van, die mensen willen kostte wat het kost een oorlog beginnen, waarom? Willen ze indruk maken op de rest van de wereld? Ik ben wel benieuwd of dit consequenties zal hebben voor de zomervakanties in de USA, of, zoals bij ons, het overstappen in de USA. En of het een derde wereld oorlog gaat worden :-(

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:49

sloffiee schreef:
al die zuid-koreanen afmaken _-:(
Beetje sneu, die kunnen er ook niets aan doen dat ze stomme buren hebben.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:59

ik bedoelde dan noord korea :+ wie ook maar die ruzie zoekers zijn... ze kunnen van mij geen glimlach meer krijgen en ben bang dat we onze reis wel kunnen cancellen =(

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:12

Ik heb van het weekend de film Red Dawn gekeken, goeie film.
Die ging erover dat Amerika ineens overvallen werd door Noord Korea met behulp van de russen, en dat grote delen van Amerika bezet werden door de Noord Koreanen.

Maar ik ga dus niks cancellen, zo ver komt het toch niet.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:13

maar als er een kernbom valt kun je er al niet heen ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:16

sloffiee schreef:
ik bedoelde dan noord korea :+ wie ook maar die ruzie zoekers zijn... ze kunnen van mij geen glimlach meer krijgen en ben bang dat we onze reis wel kunnen cancellen =(

Joh, niet op de zaken vooruit lopen. Zou je nou op vakantie naar Zuid-Korea gaan, tja, dàn zou ik me misschien een klein beetje zorgen gaan maken. Maar Noord-Korea heeft geen schijn van kans tegen Zuid-Korea en de VS. Echt niet.

Lees dit maar eens bijv.: http://www.nu.nl/buitenland/3388547/kim ... -niet.html

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:32

sloffiee schreef:
Jullie kunnen wel zeggen dat er niks aan de hand is tussen zuid korea en vs maar nu net in het nieuws weer dat het leger groen licht heeft gekregen dat ze amerika aan mogen vallen... al die zuid-koreanen afmaken _-:(

Mijn god, meen je dit? Sorry maar wat een ontzettend racistische en kort door de bocht uitspraak. Misschien moet je je eens verdiepen in de zaken en niet zomaar alles geloven wat er op het nieuws gezegd wordt, dat is vaak gewoon paniekzaaierij. Weet je überhaupt wel iets over de geschiedenis van Amerika en Korea? Of geloof je gewoon zomaar alles wat er op het nieuws gezegd wordt?
Over die kernbom. Denk je serieus dat ze een kernbom op Amerika zouden droppen? Dan hebben ze meteen 5 kernbommen over hun eigen land heen. Amerika is zowat het machtigste land als het aankomt op wapens en bommen én ze hebben de halve wereld als bondgenoot. Andere landen zijn heus wel slimmer dan daar een oorlog mee uit te lokken.

Ik kan niet geloven dat mensen serieus hun reis die binnen een half jaar gaat plaatsvinden willen cancelen omdat er van ver wat gedreigd wordt. Het is echt niet alsof er plots een WO III gaat uitbarsten. Ik word er naar van dat mensen uitspraken doen zoals hierboven. Kom op zeg. En ook nogal krom dat je een heel land gaat haten omdat ze een slechte leider hebben. Alsof zij daar iets aan kunnen doen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:39

Idd yasmine,goed gezegd

Als (en dat is een grote als) noord-Korea Amerika aanvalt, bestaat Noord-Korea niet meer. En afgezien daarvan halen hun raketten niet eens Amerika, is enkel grootspraak in de media. Verdiep je eens in Noord-Korea

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:43

Ik zie het ook nog niet gebeuren, en al helemaal geen kernbom. Net wat Yasmine zegt, dan krijgen ze er een hoop terug, dat risico durven ze niet te lopen.

Noord Korea is vooral uiterlijke vertoon, bekijk de beelden maar eens over allemaal die marcherende soldaten en die mega grote beelden van die leider.
Maar als puntje bij paaltje komt, is het maar een muis die heel hard aan het roepen is dat ze de leeuw aan gaan vallen := .

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:49

Yasmine schreef:
sloffiee schreef:

Mijn god, meen je dit? Sorry maar wat een ontzettend racistische en kort door de bocht uitspraak. Misschien moet je je eens verdiepen in de zaken en niet zomaar alles geloven wat er op het nieuws gezegd wordt, dat is vaak gewoon paniekzaaierij. Weet je überhaupt wel iets over de geschiedenis van Amerika en Korea? Of geloof je gewoon zomaar alles wat er op het nieuws gezegd wordt?
Over die kernbom. Denk je serieus dat ze een kernbom op Amerika zouden droppen? Dan hebben ze meteen 5 kernbommen over hun eigen land heen. Amerika is zowat het machtigste land als het aankomt op wapens en bommen én ze hebben de halve wereld als bondgenoot. Andere landen zijn heus wel slimmer dan daar een oorlog mee uit te lokken.

Ik kan niet geloven dat mensen serieus hun reis die binnen een half jaar gaat plaatsvinden willen cancelen omdat er van ver wat gedreigd wordt. Het is echt niet alsof er plots een WO III gaat uitbarsten. Ik word er naar van dat mensen uitspraken doen zoals hierboven. Kom op zeg. En ook nogal krom dat je een heel land gaat haten omdat ze een slechte leider hebben. Alsof zij daar iets aan kunnen doen.

Je hoeft me niet zo aan te vallen. Nederland is een vrij land en ik mag zeggen wat ik wil.
alles is tegenwoordig racistische ! ik heb ook geen zin om hier meer te praten want ik heb er zo ff geen zin meer in. !

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:50

Zou idd maar annuleren sloffiee, straks stort je vliegtuig in de oceaan :j

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:53

Nouja, jammer dat je er zo over denkt Sloffie. Nederland is zeker een vrij land, maar als je er al zo over denkt is het misschien verstandiger om deze voor je te houden. Dit soort uitspraken worden meestal niet zo gewaardeerd dus dan hoef je ook niet beledigd te zijn als je daar commentaar op krijgt :Y) .

Ik dacht het alleen maar, Yasmine zei het, maar verwoordde precies mijn gedachten.
Beetje kortzichtig.
Misschien moet je dan maar niet naar Amerika gaan, daar zitten namelijk ook veel Koreanen :j .

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:54

:=

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:54

ik ga voor een paar koreanen niet mezelf verbieden uit de vs ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:57

Tja, België is ook een vrij land dus dan mag ik ook zeggen wat ik wil. Mijn post was gebaseerd op een mening die je hebt over een volledig land zonder dat je blijkbaar écht weet hoe alles in elkaar zit. Ik ben zelf Amerikaans en heb colleges over Amerikaanse geschiedenis gehad, dus ja, dit schiet bij mij zeker in het verkeerde keelgat. Ik vind het heel wat om te zeggen dat ze "alle Noord-Koreanen moeten afmaken" met als reden enkele dingen die jij op het nieuws hebt gehoord.

Let met zo'n uitspraken maar op als je in Amerika bent.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:10

Mijn eerste reactie op de bovenstaande berichten was dat het niet zo aardig is om met z'n alleen een 12 jarige aan te vallen maar na het aanklikken van het profiel van Sloffie zie ik dat ze een stuk ouder is.
Ik zou me eens wat meer verdiepen in wat er allemaal aan de hand is voor je zulke uitspraken doet en jezelf zoveel paniek aandoet.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:25

Ach niet te druk om maken! Als je je overal druk om moet maken kun je het huis niet meer uit.
Ik zou gewoon gaan :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:55

Sloffiee, ik schrik echt van jouw kortzichtige agressieve reacties -O- .
Geloof me, als wat jij zegt waarheid zou worden, dan is die paar dagen New York die je mist het minst van jouw problemen......

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:38

agresief ? haha nou echt niet hoor maargoed Have fun !
Mij zien jullie hier niet meer terug *\o/*

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:42

Om het maar even over een andere boeg te gooien: Ik ga woensdag weg :):)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:44

*\o/* Leuk Charles!! Spannend :D .

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:59

Joepie, ik kan me wederom in een USA topic melden. Vorig jaar 4 weken rondgetourd met familie, nu in mijn uppie naar Oregon, naar familie daar *\o/* Daarna 10 weken Canada en dan weer een weekendje Oregon om af te sluiten!
Misschien ga ik tijdens mijn verblijf in Portland een paar dagen naar Seatle, iemand ervaringen daar? Of juist naar het zuiden, Crater Lake schijnt prachtig te zijn. Ik ga ook een weekendje naar de kust.

Eerlijk gezegd volg ik ook de situatie van Korea op de voet. En ja de gedachte of mijn reis wel doorgaat is wel even door mijn hoofd geschoten. Maar ik ga me niet druk maken om iets wat heel misschien, mogelijk gaat gebeuren. Ik maak me wel druk om eventuele onnodige slachtoffers die gaan vallen, maar daar is dit topic niet voor bedoeld :)

Yasmine, had jij in het vorige topic geen groen jasje?