USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:31

Mooie reis Emeraldo! Plaats je wat foto's wanneer je weer terug bent?

Macavity, wat doe je in Miami? Vakantie? Fijn hoor!

Stubhub is anders ook legaal, maar meestal betaal je wel een meerprijs. Wel kan je daar soms kaartjes kopen die via ticketmaster niet meer te krijgen zijn.

Je kan vaak bij sportwedstrijden ook aan de kassa kaartjes kopen, maar dan moet je wel oppassen dat het geen populaire wedstrijd is anders heb je kans dat het al uitverkocht is. Soms zijn er bij het stadium wel scalpers die tickets verkopen voor uitverkochte wedstrijden, maar dat is illegaal.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:02

Zo, wij zijn er klaar voor, koffer is bijna gepakt, alles is gereed en morgen is het eindelijk zover!!!
Goh, zo lang moeten wachten en nu is het bijna zover, 4 weken westcoast *\o/* .

Suusjeher

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:14

Have fun.....

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:40

Fijne reis! Het lijkt me echt heerlijk om zo lang op vakantie te gaan. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:36

Heel veel plezier MR!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:10

Veel plezier, Monty! Had jij nu alles al geboekt en vastgelegd?

Ik heb na gisteren mijn VS-plannen voor volgend jaar maar in de ijskast gezet, geloof dat ik eerst maar een cursus bij VALK ga volgen :=

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:22

Wat is er gisteren gebeurd? :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:23

Even een vraagje over de prepaid cc. Ik heb hem aangevraagd en nu wil ik mijn ESTA aanvragen. Krijg ik de cc gewoon eerst thuis gestuurd? Ik snap eerlijk gezegd niet veel van de site!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:25

Je had ook je prepaid cc af kunnen halen bij de GWK. Maar je krijgt in ieder geval je cc thuisgestuurd, daarna kan je pas je ESTA invullen omdat je dan pas je cc nummer weet + controlegetal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:32

Weet je ook hoelang het duurt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:33

Kun je met een prepaid cc hetzelfde als met een gewone cc?

Guinevere, moest vliegen vanuit Griekenland en ondanks de 2 pammetjes die ik al genomen had vanwege vliegangst was ik alsnog enorm in paniek. Dik 3 uur vliegen is dan nog te overzien maar een transatlantische vlucht met op dat moment imo allemaal medepassagiers die eruitzien alsof ze een terroristische aanslag willen plegen is dan een ware hel. 8)7

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:04

@purny: ik weet niet hoe lang dat duurt, heb ze vroeger gehaald bij de GWK. Hou niet zo van wachten

@Fitzroy: die prepaid cc is een mastercard cc, dus inderdaad hetzelfde. Het enige verschil is dat je bij een prepaid cc eerst geld erop zet voordat je ermee kan gaan werken. Terwijl bij een gewone cc je achteraf de rekening krijgt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:26

Maar moet je bij het GWK er een bepaald bedrag opzetten? Of zou 50 dollar genoeg zijn. En daar kan je dan ook je ESTA mee betalen toch?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:30

Dat geld erop zetten kan bij het GWK, maar ook zelf via internet

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:38

Hallo, ik kom bij jullie meelezen hoor! Wij hebben een aircruise langs de westkust geboekt. We vertrekken 28 december en komen 10 januari weer terug. Heb er zoveel zin in! Hebben jullie nog tips en trucs?
Groetjes Lisa

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:48

Ga hem van de week halen. Heb ik em gelijk in huis en kan ik mijn esta aanvragen. Nog 3 weken :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:52

Welkom Piroska! Ik ben nog nooit op een cruise geweest dus ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar het zal vast ontzettend gaaf zijn. Welke steden doen jullie aan?

Wat vervelend Fitzoy ... hoe komt dat zo ineens? Kunnen ze niet iets anders voorschrijven?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:36

Guinevere schreef:
Macavity, wat doe je in Miami? Vakantie? Fijn hoor!

Yes! Was vakantie houden in Miami 8-)

Heerlijke paar dagen gehad - mega cocktail gedronken, krokodil vast gehouden in de Everglades en lekker op het strand gelegen <3

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:38

Fitzroy schreef:
Guinevere, moest vliegen vanuit Griekenland en ondanks de 2 pammetjes die ik al genomen had vanwege vliegangst was ik alsnog enorm in paniek. Dik 3 uur vliegen is dan nog te overzien maar een transatlantische vlucht met op dat moment imo allemaal medepassagiers die eruitzien alsof ze een terroristische aanslag willen plegen is dan een ware hel. 8)7

Lijkt me echt super vervelend om last van te hebben! Niet alleen omdat het je beperkt in je vakantie keuze, maar meer om de stress die het meebrengt..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:19

Dat klinkt heerlijk, Macavity !
Als ik nu naar buiten kijk zie ik storm en regen :+

Ja, het is ook vervelend, en onbegrijpelijk ook. Ik heb 20 jaar zonder problemen gevlogen en het is begonnen op binnenlandse vluchten binnen de States na 9-11.
Toch wil ik heel graag volgend jaar alsnog naar de States, omdat ik me niet wil laten beïnvloeden door angst.

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:43

@Guinevere dank je! Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan. Met een air cruise volg je ongeveer dezelfde route langs de westkust als met de auto, alleen doe je alles per vliegtuig. Scheelt een hoop tijd.
We komen o.a. in LA, San Fransisco, Vegas, Grand Canyon en Yosemite park. Heel veel zin in!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:33

Oh, op die manier, ik dacht dat het een pakket was waarmee je hierheen vloog en dan met de boot verder ging. :+ Interessant, ik wist niet dat zoiets bestond. Ga je dan met kleine prive vliegtuigjes of gewoon met de grote maatschappijen? En hoelang heb je telkens ter plaatse? Ga je er dan zelf er op uit of nemen zij je mee?

Wat heerlijk Macavity! Het begint hier al koeler te worden, dus bij jou zal het vast nog een paar graden kouder zijn ... paar daagjes Miami is dan niet verkeerd.

Fitzroy, heb je aan je dokter gevraagd of ze iets anders voor kunnen schrijven? Anders hebben ze volgens mij ook speciale cursussen om over je vliegangst te komen?

Helaas heb ik gisteren afscheid moeten nemen van mijn allerliefste kat en ik ben er echt helemaal kapot van (dat en de 2+ weken niet slapen omdat ik bang was dat er iets met hem zou gebeuren terwijl ik sliep). Heel raar & naar om alleen wakker te worden, maar ik heb er vrede mee; het is beter zo.

Anyway, de reden dat ik het hier vertel is omdat dit betekent dat we over 3 weken dus ineens wel op vakantie gaan, maar we hebben nog helemaal niks geregeld ... sterker nog, we weten nog niet waar we naartoe gaan. := Ik ga nu eerst even het huis opkuizen en mijn paard vertroetelen, want dat is er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten en dan de beste vorm van bezigheidstherapie: vakantie planning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:54

Guinevere, als je nou zorgt dat je op datum X in dat-en-dat weekend in Seattle bent, dan kunnen we meeten ;). Sterkte trouwens, een kat verliezen is helemaal niet leuk :(:) .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:00

Dank je, ik heb al mijn hele leven katten, maar heb er nooit zo'n geweldige kat gehad als Troi dus het is echt een groot gemis.

Seattle lijkt me ontzettend leuk, maar we hebben helaas maar 5-6 dagen dus bewaren we voor een volgend reisje. Sowieso wil ik liever iets warms waar ik nog niet geweest ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:07

Het is echt vreselijk. Amer is mijn derde kat en ik vind het altijd zo gezellig. Nu ben ik even thuis en ze ligt hier in een streep zonlicht met een paar muizen te spelen. Tevreden kattenkind :).