Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:44

manzano schreef:
Op Samos bedoel je??

Eigenlijk overal, we slapen in Griekenland standaard met airco aan.

Ik vond de zonnebrand daar ook niet duurder, eigenlijk hetzelfde prijsniveau.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:51

Fitzroy schreef:
manzano schreef:
Op Samos bedoel je??

Eigenlijk overal, we slapen in Griekenland standaard met airco aan.

Ik vond de zonnebrand daar ook niet duurder, eigenlijk hetzelfde prijsniveau.

Ja ok.
Maar we hadden het eerder steeds over Corfu vandaar. Daar werd ik namelijk buiten gewoon opgevroten. Op een bewolkte dag zijn we zelfs naar binnen "gevlucht".

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:51

Ik zag toevallig een herhaling van Yorintravel uit 2003 over Athene, helaas kon ik deze niet terugvinden, wel een item over de cycladen:

http://www.rtl.nl/(/reizen/rtltravel/bestemmingen/)/reizen/rtltravel/components/bestemmingen/europa/griekenland/articles/cycladen_art.xml

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:14

hmm je link doet t niet, ben wel nieuwsgierig

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:37

Zwitsal schreef:
nou gut, we hebben geboekt hoor!!
vliegticket naar santorini geboekt, en we gaan 3 weken!
was een beetje pissig geworden dat ze opeens met allemaal vage eisen ed kwam dus toen is ze over de brug gekomen en nu gaan we dus lekker 3 weken :D
Hebben dus alleen een vliegticket geboekt en voor de eerste 3 nachten een studio'tje ergens op santorini (wat echt geen drol kost trouwens, 66 euro in totaal voor 3 nachten, dus 11 pp per nacht, zit nog een zwembad bij ook, hoop dat t niet een compleet krot is hahha) .
Heb er echt helemaal zin in!

In welk hotel zitten jullie de eerste 3 nachten?
Leuk om in santorini te doen is de wandeling langs de caldera, echt n aanrader!
Je begint ergens in oia ter hoogte van t restaurantje santorini mou (aanrader!!) en je eindigt in fira, tijdens d wandeling heb je echt prachtig uitzicht!
Ook is het leuk om naar de vuurtoren te gaan aan het eind van het eiland, niet vOor de vuurtoren maar voor t uitzicht! Red Beach is ook een aanrader, erg mooi!
En mocht je vragen hebben over santorini stel ze maar :)
Nog 1 tip neem een zaklamp mee de stroom valt nogal vaak uit
Daar

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:41

Zwitsal schreef:
hmm je link doet t niet, ben wel nieuwsgierig

Sorry, het is een oud filmpje.
Ik ben naar www.yorintravel.nl gegaan en dan bestemmingen/europa/griekenland

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:59

we zitten in appartement 'ira studio's ' oid, in perissa geloof ik.
heb een zaklamp hier die met een dynamo werkt.. moet je in knijpen en dan geeft ie licht. wel vermoeiend om een tijdje vol te houden maar hij doet t wel altijd en je hebt geen batterijen nodig oid (want dat soort dingen vergeet ik altijd te kopen). misschien dat ik nog zo'n klein ledlampje koop ook, is wel practischer.

en wat is red beach?
vuurtoren klinkt ook wel leuk, en hoelang is die wandeling van oia naar fira? is dat een bestaande wandelroute oid?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:05

Zwitsal, die kant ken ik niet zo goed, ik weet wel dat ze in perissa een mooi strand hebben!
Die wandeling is een bestaande wandeling en is aangegeven, alleen moet je het begin een beetje zoeken haha.. Vuurtoren is echt niet spectaculair maar het uitzicht is net alsof je aan het eind van de wereld zit!
Ook de reis erheen moet je gewOon een paar keer stoppen en van het uitzicht genieten!!
Red Beach is zoals de naam al zegt een rood strand erg mooi om te zien!
Hoelang die wandeling duurt weet ik eigenlijk niet meer zo goed, zo'n 4 uurtjes dacht ik maar is heel goed te doen en zeker de moeite waard!!
Kamari heeft trouwens ook een mooi strand en leuke boulevard om overheen te lopen savonds

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:15

Sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen :D .

Mijn vriend en ik gaan 6 augustus 11 dagen naar Santorini (Kamari). Iemand nog goede tips om te doen/bekijken? We willen sowieso een auto gaan huren. Denk dat een dag of 2/3 wel voldoende is aangezien het eiland niet zo groot is.

Ben benieuwd!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:51

maris: verona heeft een paar posts hierboven een aantal tips over santorini gegeven :) misschien heb jij er ook wat aan!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:33

Maris89 schreef:
Sorry dat ik zomaar dit topic kom binnenvallen :D .

Mijn vriend en ik gaan 6 augustus 11 dagen naar Santorini (Kamari). Iemand nog goede tips om te doen/bekijken? We willen sowieso een auto gaan huren. Denk dat een dag of 2/3 wel voldoende is aangezien het eiland niet zo groot is.

Ben benieuwd!

Zoals Zwitsal al aangaf, een paar posts hierboven staan tips voor santorini, als je nog iets wilt weten, gewoon vragen :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 20:11

Vlieg morgen naar huis, om 11.50 uur. Worden om 9.15 uur opgehaald. Vluchtnummer HV 1574 transavia. Ben verbrand op me scheenbenen, wat doet dit pijn. Heb yoghurt gesmeerd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:43

Zwitsal, in fira ligt trouwens een heeeerlijke ijskraam haha ergens op een hoekje, zeker heen gaan!!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:30

Oh, lees weer niet goed haha! :+

Hoeveel dagen kan ik beste een auto huren? Denk dat 2/3 wel voldoende is toch? Aangezien het eiland niet zo groot is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:08

Ja dat is wel genoeg, je kunt ook heel goed met de bus reizen daar
Alleen voor de vuurtoren red Beach en die kanten zul je een auto nodig hebben

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:22

Ben geland

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:17

Heb altijd een hekel aan de laatste dag vakantie, maar eenmaal thuis vind ik het altijd wel lekker :p
Mis alleen mijn paard heel erg, die is nogal aan mij gehecht ben altijd bamg dat er wat gebeurt met hem of door hem wat gebeurt met anderen :+
Mja volgens mijn moeder gaat het goed, alleen zoals zij het zegt: stom paard, wil niet bij me komen hahah :D
Gisteren en vandaag heeft het heel hard gewaait de hele dag, sommige momenten gewoon eng want elke keer flinke windvlagen, met vliegende parasollen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:46

Oh dat is al hele tijd daar. Heb ik bijna hele vakantie gehad. Is wel erg plaats gebonden hoor. Veel plaatsen waren minder dan Votsalakia. Heeft ook met de berg te maken.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:13

We waren vandaag lang onderweg. Eerst wachten bij het hotel voor de bus, 15 min te laat. Lange rij om in te checken. Vervolgens een tussenlanding op kalamata. Klein half uur wachten voor tanken, schoonmaken. Toen rechtstreeks naar schiphol. Daar wat gegeten, gingen met trein terug naar hoorn. Waren er weer trein problemen. Gelukkig voor 19.00 uur in hoorn. Goeie vlucht gehad verder. Een flesje water op vlucht 1 kost gewoon 2,50 pfff

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:39

Hele reis zo, Joke. Waar zat jij ook.al weer? Corfu? Dan ligt Kalamata ook niet echt op de route.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 23:26

Rhodos

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:28

Wij zijn ook weer terug van een heerlijke vakantie op Corfu. Totaal geen last van vliegen gehad gelukkig. Was heerlijk warm. Elke dag ruim 40 graden en waarvan 3 dagen 45 graden. Maar zeker iets voor ons om weer na terug te keren. Ook de hele week een huurauto gehad. Ideaal!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:46

Nou op het vliegveld van Samos waren de prijzen ook absurd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:39

Vind je dat echt 'heerlijk' warm, Sheila?
Wij zijn een halve week eerder naar huis gekomen vanwege de hitte. We vonden er niets aan.

Joke, dan was het voor de mensen in Kalamata behoorlijk omvliegen. Ben blij dat wij tickets naar Athene hadden, anders doe je er nog heel erg lang over. Die uren zit ik dan liever in de auto dan in het vliegtuig.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:20

@: Fitsroy, ja ik vond het echt heerlijk! Zijn overal geweest wat we wouden. En verder heerlijk geralaxed aan het zwembad of aan het strand.