Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:07

ikkuh15 schreef:
Je hebt ook alcohol vrije :D

Ja die heb ik dan ook maar genomen... Maar dat is toch anders. :D

Nathalie

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:12

Ik drink sowieso geen alcohol, dus die alcoholvrije zijn prima, hihi..

Ikkuh, ik denk dat je er aan went! Hihi! Toen wij in Marmaris woonden hadden we er ook helemaal geen last van, nu veel meer! Maar toch de laatste keer was mijn schoonfamilie ook wel aan het klagen eigenlijk! Hoe warm is het nu dan? Wij hadden wel net een hittegolf. Maar buiten vond ik het heerlijk en goed te doen, maar een vestje, neeh dat niet hihi..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:35

Ik geloof dat het gisteren 36 graden was. Andere jaren gutste het zweet van mijn lijf af nu heb ik bijna nergens last van. Heerlijk.
We zaten wel in de bergen op een hoogte van 1200 meter. We hadden een kampvuur ( en een live zanger waardoor er spontaan gedanst werd :D ) wat echt genieten was maar eenmaal daar weg kreeg ik het toch fris. Ik merk ook dat mits ik me netjes insmeer ook niet meer verbrand, dat was andere jaren ook anders. Nog even en mijn blonde haren worden spontaan donkerbruin :+ :') :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:26

Hahahaha ja je wordt nog eens een turk! Ik word door mn turkse familie en vrienden ook altijd verturkt genoemd. :+ Hihihi.
36 graden is ook niet heel heet natuurlijk! Toen wij er waren was het bijna 10 graden warmer. Ik zou daar ook wel erg goed tegen kunnen, maar fris is dan wel weer een ander uiterste hihi. Maar boven in de bergen kan het wellicht ook wel wat kouder zijn?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:55

Klinkt wel gezellig allemaal Ikkuh!
En 36 graden is idd goed uit te houden.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:26

Liiszle schreef:
@Sammiesam, Club Sammy in Kumkoy vond ik erg leuk! is klein stukje van Side af. In side zelf zit the light house, een semi openlucht discotheek. wel wat duurder in drankjes, maar erg leuk!
in titreyengul ligt club cactus, iets kleinschaliger maar erg gezellig en niet duur!
ik heb vernomen dat club Oxyd ook erg leuk is. zelf nooit geweest..

de markt in manavgat is 'echt een aanrader! groot en ontzettend leuk, veel te koop voor kleine prijsjes.

Qua eten heb ik veel lokaal gegeten, gewoon van die echt turkje tentjes. niet kebab bestellen, maar eens iets anders proberen. Turks eten is ontzettend lekker!

verder vind ik het Oude side erg leuk om door heen te gaan, leuke winkelstraat met hoop zijstraatjes en leuke boetiekjes!

Club Sammy in kumköy hebben ze afgebroken en club Oxyd ook! Ze zijn kumköy helemaal aan het vernieuwen, straten worden opnieuw aangelegd, de oude winkeltjes worden vervangen door panden.

Verder ga ik echt helemaal met Liiszle mee!
Manavgat is zeker aan te raden! Hihi geweldig daar een dagje rond lopen. En het oude Side is ook super! Ook een mooie plek daar aan de kust om foto's te maken.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:15

ohhh echt! zonde van al die oude winkeltjes zeg, vond het altijd wel gezellig daar savonds rondlopen..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:26

perdjes schreef:
Liiszle schreef:
@Sammiesam, Club Sammy in Kumkoy vond ik erg leuk! is klein stukje van Side af. In side zelf zit the light house, een semi openlucht discotheek. wel wat duurder in drankjes, maar erg leuk!
in titreyengul ligt club cactus, iets kleinschaliger maar erg gezellig en niet duur!
ik heb vernomen dat club Oxyd ook erg leuk is. zelf nooit geweest..

de markt in manavgat is 'echt een aanrader! groot en ontzettend leuk, veel te koop voor kleine prijsjes.

Qua eten heb ik veel lokaal gegeten, gewoon van die echt turkje tentjes. niet kebab bestellen, maar eens iets anders proberen. Turks eten is ontzettend lekker!

verder vind ik het Oude side erg leuk om door heen te gaan, leuke winkelstraat met hoop zijstraatjes en leuke boetiekjes!

Club Sammy in kumköy hebben ze afgebroken en club Oxyd ook! Ze zijn kumköy helemaal aan het vernieuwen, straten worden opnieuw aangelegd, de oude winkeltjes worden vervangen door panden.

Verder ga ik echt helemaal met Liiszle mee!
Manavgat is zeker aan te raden! Hihi geweldig daar een dagje rond lopen. En het oude Side is ook super! Ook een mooie plek daar aan de kust om foto's te maken.

Vind ik ook. En de quad tour is ook een aanrader :) Er is nog wel een leuke club helemaal in het centrum maar dan aan de kust, ik ben de naam vergeten,volgens mij is het bij een oude scheepstoren. De oude monumenten in Side zijn het bezoeken waard. En de boulevard die langs de kust langs kleine winkeltjes naar het centrum gaat is heel gezellig en romantisch

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:27

@nathalie bedankt voor de tip! Wij zitten in hotel Poseidon. Ben heel benieuwd!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:53

Ohhh ohhh, wij hebben slecht nieuws,.. Mijn broertje krijgt een operatie in de tijd dat we op vakantie zijn, en hij kan dus niet mee op vakantie!
annuleren gaat hem 200 eu pp kosten.. dus wij zijn nu opzoek naar 2 medereizigers!

het gaat om een 9 daagse vakantie van 13-08 tot 21/22-08 naar Alanya in hotel Grand Uysal, all inclusive! voor 480 euro per persoon we vliegen vanaf amsterdam..

Wiee o wiee wil er nog een leuke vakantie?!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:56

Dan moet ik alweer aan het werk, dus kan je niet helpen! (en ik hou niet van all inclusive).
Succes!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:28

Oh jeetje dat klinkt verleidelijk :')

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:47

hihi, is het ook :P 2.5 km van centrum Alanya af. 50 meter van het strand (A)

vind het zo jammer dat mn broertje+vriendin ineens niet meer kunnen :(
sneu voor hun ook.. maar zijn kruisband in knie is doormidden..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:52

@liiszle.. jammer jammer jammer had graag meegewild.. maaar we hebben dinsdag geboekt.. voor aankomende vrijdag

we gaan 8 dagen al inclusive naar icmeler.. we zullen zien.
dat ligt bij marmaris in de buurt

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:07

Ow wat sneu voor je broertje Lisszle.
Ik vertrek zelf die datum naar Bodrum.
Hopelijk vind je er iemand voor. Maar omboeken kost ook geld toch? Dacht ik....

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:24

Jaa, kost ook iets.. maar nu zouden ze 200 p.p kwijt zijn.. en anders geloof ik 50 euro p.p dat scheelt natuurlijk nog al!

veel plezier Joltsje! das al bijna!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:17

Wat vervelend zeg! Wij gaan ook al naar Turkije dan. Misschien een nieuw topic openen op bokt? Krijg je vast wel reacties op :)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:26

Liiszle wat balen zeg.
Joltsje heel veel plezier!

De temperaturen gaan omhoog :) het wordt zaterdag 43 graden.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:39

Ik weet niet of dit hier goed staat...
Maar in mei dit jaar ben ik met school naar turkije geweest. Ik ben daar nu een fotoboekje van aan het maken.
Ik beschrijf er was dingen bij, maar ik weet niet meer hoe dit gebouwtje heette. Ik weet dat het de favoriet van onze gids was.
Het staat in de wijk SultanAhmet.

http://www.mijnalbum.nl/Album=SNKL8NT6

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:00

@Ikwashier misschien wel slim idee ja!

@ miepietjuh Misschien handig om er bij te zetten in welke stad dit was?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:05

Ik ken het gebouwtje wel. Zal mijn man vanavond eens vragen of hij weet hoe het heet.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:07

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:24

miepietjuh schreef:
Ik weet niet of dit hier goed staat...
Maar in mei dit jaar ben ik met school naar turkije geweest. Ik ben daar nu een fotoboekje van aan het maken.
Ik beschrijf er was dingen bij, maar ik weet niet meer hoe dit gebouwtje heette. Ik weet dat het de favoriet van onze gids was.
Het staat in de wijk SultanAhmet.

http://www.mijnalbum.nl/Album=SNKL8NT6

sorry was vergeten te zeggen maar het is in Istanbul

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:20

Derde dag nu hier!
Vandaag erg warm dat ik onderhand onwel werd!
Mensen zijn erg aardig in de omgeving,zitten op paar minuten
lopen van het oude centrum van Side.
Hotel heeft helaas een aantal minuten maar is mee te leven!

Even een vraag: we willen na het aquapark, nu zijn er blijkbaar 2
1 in Antalya dat is een uur rijden en 1 op een half uur rijden(vanaf Side)
Weet iemand iets van die andere? We willen namelijk niet zo lang in
de bus ivm reisziek..

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:31

Hoi Allemaal, aanstaande dinsdag gaan mijn ouders op vakantie naar Side, helaas moet ik nog 1,5 maand wachten want door dit topic word de zin steeds groter haha! Nu is een vriendin van me afgelopen week in Side geweest, zij heeft alles met Euros betaald omdat zij van de hostess hoorde dat wanneer je in turkije pint, en je niet snel genoeg bent (volgens haar binnen 10 seconde) je pinpas word ingeslikt. Ik vind dit erg raar, en mijn ouders en ik trouwens ook zijn wel van plan met Lira's te betalen. Iemand die me kan geruststellen dat dit een praatje prut is? Of is dit echt zo?