USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:23

Wat een gaaf filmpje Katja!

Als je je ticket al helemaal betaald hebt dan zullen ze het toch niet kunnen maken om je nog extra aan te rekenen :? De prijzen zijn wel echt de pan uit aan het rijzen nu ja, ik wacht nog maar even met boeken voor september :=

Ennn vandaag over een week hang ik nu boven de Atlantic *\o/*

Katja, jij bent eens voor langere tijd in de VS geweest toch? Ben je toen met een visum geweest of stiekem met het VWP? Hoe reageerden ze bij Immigrations?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:30

Ik ben onder het VWP gegaan. Had me op het allerergste voorbereid maar kreeg geen enkele vraag behalve waar ik heen ging.
Maar ik heb een heel betrouwbaar gezicht volgens mij, hoef ook nog te blazen bij een alcoholcontrole en loop altijd zo door bij de douane, enz.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:46

Hmmm, dan hoop ik dat mijn gezicht ook zo betrouwbaar is :D Ik loop ook altijd zo door de douane zonder problemen in ieder geval en blazen heb ik ook nooit hoeven doen :+

Op zich is het niet zo'n ramp als ze vragen wat ik kom doen, maar ik heb zo weinig overstaptijd (1 uur en 25 min) dat ik elke vertraging wil voorkomen :=

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:50

ik meld me hier ook! :)

Paar jaar terug ben iuk naar LA, san fransisco, san diego, las vegas etc. geweest
was ergg gaaf!

dit jaar wordt het NY (hotel midden op times square :)) ), Washington, Orlando, Miami en
hoe de reis verder in elkaar zit weet ik nog niet precies. heb er in ieder geval mega veel zin in!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:40

Wat een gaaf filmpje Katja!!

Ik heb me tickets gelukkig ook meteen betaald dus mag hopen dat er niks meer bijkomt! :roll:

Morgen gaan we nog even de laatste Cali dingen regelen! Ti's nog maar 1 maand en 6 dagen.. en ik ben hem nu al heeerlijk aan het stressen :o

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:44

liesJ schreef:
ik ga 2 juni naar florida, we huren daar een prive villa op een park en huren dan een auto om overal heen te gaan.
als ik op uitjes zoek kom ik eingenlijk alleen maar studio's walt disney en dolfijnen zwemmen tegen, dit swillen we uiteraard ook bezoeken maar willen nog meer dingen doen.

wie weet er nog leuke/mooie dingen in florida

onze lijst tot nu toe:
- dolfijnen zwemmen
-disney
-studio's
- tussen krokodillen varen
- nasa
- water park
- seaworld

Als je met dolfijnen wilt gaan zwemmen, zou ik dat doen bij discovery cove. Dit is onderdeel van Seaworld en indien je het hier doet krijg je een 7 dagen pas met gratis toegang tot Seaworld en Bush Gardens (Tampa en zeer leuk).

En ik zou nu al reserveren, want het zit heel snel vol

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:01

Katja: Gaaf filmpje! Leuk om ook een ervaring van iemand te horen, want heb zelf geen idee wat ik ervan moet verwachten. Het lijkt me wel ontzettend gaaf :j Hoelaat zijn jullie toen geweest? Heb zelf gehoord dat je het beste zo vroeg mogelijk kunt gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:21

Wij zijn heel vroeg gegaan met Bird's Underwater die zijn volgens mij de vroegste die gaan waardoor het nog heel erg rustig was. In de zomer zijn er een stuk minder manatees waardoor het erg druk kan worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:42

Mijn nichtjes gaan in juli naar Florida met hun ouders. Kan je met kinderen (16 en 10) ook al zwemmen met Manatees?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:04

Volgens mij wel Monique. Bij ons gingen er ook vrij jonge kinderen mee.
Citaat:
Is there an age limit?

No. There is no age limit for our manatee snorkeling tours, but parents MUST stay with their children at all times and the children must remain quiet. Recommended age is roughly 5-8 years.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:25

OK, schoonzus en zwager zijn hier in Spanje bij ons. Ga het ze morgen gelijk eens voorstellen.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:28

goede tip om nu al te reserveren, gaat het in de groep gooien

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:48

heey ik heb even gekeken bij discovery cove maar zie alleen maar hele dag programma;s staan voor 460 dollar.
maar we willen alleen het zwemmen doen, maar kunnen geen prijzen vinden?

wie kan mij helpen

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:04

Katja schreef:
Wij zijn heel vroeg gegaan met Bird's Underwater die zijn volgens mij de vroegste die gaan waardoor het nog heel erg rustig was. In de zomer zijn er een stuk minder manatees waardoor het erg druk kan worden.

Okee. En waren jullie ook in de zomer?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:21

Nee, wij waren er in maart.

Volgens mij kun je niet alleen maar zwemmen bij Discovery Cove.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:24

Katja schreef:
Nee, wij waren er in maart.

Volgens mij kun je niet alleen maar zwemmen bij Discovery Cove.

Okay dan houden we daar rekening mee.
Heb even de site opgezocht van Bird's Underwater en ziet er goed uit.
Ga ik even doorgeven aan m'n ouders die het regelen.

Wij gaan in Key Largo zwemmen met dolfijnen. Website: http://www.dolphinsplus.com/
In Islamorada kan het ook voor zover ik weet.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:54

Debbie schreef:
Morgen gaan we nog even de laatste Cali dingen regelen! Ti's nog maar 1 maand en 6 dagen.. en ik ben hem nu al heeerlijk aan het stressen :o

Spannend :):)

Ik ook over een maand al! :):)

Wat een gaaf filmpje Katja!
Lijken me indrukwekkende dieren :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:12

Nou ook de hotels in Sacramento en San Francisco zijn geboekt :j

Kan ik er vanaf nu dus gewoon zin in hebben zonder zo ontzettend te stressen :=

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:26

Tof, leuke hotels geboekt :D?

Ik heb een meevallertje, hoef geen hotel te betalen!
Mijn pa mag voor die periode een 4-persoonskamer nemen op kosten van de zaak :))

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:53

De rest van het programma bij Discovery Cove is ook de moeite waard hoor; roggen voeren (zijn net grote stofzuigers), snorkelen tussen de roggen en fel gekleurde vissen, het prachtige vogelverblijf ...

Ik heb op aanraden van Katja ook bij Birds Underwater geboekt en dat was echt geweldig! Ontzettend lieve mensen met een grote liefde voor de manatees. Houd er wel rekening mee dat er in de zomer niet veel bij de bronnen blijven.

Op Key Largo kan je bij John Pennekamp SP ook met de boot naar een koraalrif om daar midden in de oceaan tussen supermooie vissen (en soms haaien) te zwemmen. Echt gaaf!

Ik mis ook de Everglades in je lijstje.

Nog maar iets meer dan 2 weken voordat ik zelf op vakantie mag! *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:30

Waar ga je heen Guinevere? Misschien heb je het al gezegd maar dan ben ik het even kwijt.

Heb vanmorgen vroeg mij vader en zijn vrouw op Schiphol afgezet die landen vanavond in Tampa.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:43

Ik heb ook ontzettend veel zin in de vakantie. was vandaag bij de kruidvat, gelijk wat dingetjes meegenomen die ze hier niet hebben in het dorp :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 08:46

Guinevere schreef:
Op Key Largo kan je bij John Pennekamp SP ook met de boot naar een koraalrif om daar midden in de oceaan tussen supermooie vissen (en soms haaien) te zwemmen. Echt gaaf!

Dat is toch hartstikke gevaarlijk? :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:40

Waarom zou dat gevaarlijk zijn?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:46

Ik heb zelf de eerste keer op Key Largo gedaan, zag er in de folder enzo prachtig uit. Maar bij aankomst was het niets, dolfijnen waren in een bassin van ik denk 10m2, we moesten uitkijken dat we de randen niet raakten (kreeg je een allergische reactie) en je kon de dolfijnen niet eens aanraken zo bang waren ze.

En discovery cove is zeer zeker de moeite (en geld) waard, je gaat de dolfijnen daadwerkelijk aanraken en trucjes mee doen, er worden foto's gemaakt enz. De rest van de dag kan je idd roggen voeren, enz.

En niet te vergeten je krijgt 7 dagen gratis toegang tot Seaworld, Bush Gardens en een waterpark (dat moet je van de prijs afhalen en deze parken zijn niet goedkoop)