Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marliee

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:42

Stomme rottreinen!

Heb vanmorgen op station Krommenie 40 minuten gewacht in de vrieskou! Toen ik later weer op zo een electronisch bord keek zag ik dat de volgende 2 treinen ook niet reden!! Ik ben maar gewoon naar huis gegaan....

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:57

Ligt vermoedelijk niet aan de treinen maar aan de geweldige weersomstandigheden. :+
Maar wel vervelend. :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:03

Phylos schreef:
Nou dan hoop ik dat die storing snel over is. Ik mag morgenochtend weer van Nijverdal naar Groningen, via Zwolle. Blijf morgen wel overnachten bij iemand die op kamers zit daar, dus dat scheelt weer, zit ik vrijdag in ieder geval daar.
Heb tot nu toe nog maar weinig vertraging en gedoe gehad, hopelijk blijft dat zo

Volgens NS is de storing vanavond alweer verholpen :)

Vriendlief staat nu nog wel in Meppel in de vrieskou te wachten op bussen naar Zwolle :(:)

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:11

Jans schreef:
Ik heb trouwens een hekel aan de vlindertreinen.. op Spoor 12 Utrecht in de ochtend.. normaal zit ik vooraan in de leeuwarden, maar dan kom je dus echt op de punt van 12 uit.. en in de massa op dat spoor ivm de verbouwing mis je dus je aansluiting omdat je al 10 min bezig bent bij de roltrappen te komen..

nog even volhouden over 2 jaar zijn we klaar en heb je weer een mooi stationtje :o
Volgend jaar gaan we beginnen met station Den Bosch en dat wordt een flinke ombouw

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:35

Ja achja.. Er is altijd wel wat met de NS. Bijna elke morgen denk ik: IK GA NOOOOIT MEER MET DE TREIN :+

Maarja.. Ik kan niet lopend naar school haha!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:45

Ik moet zeggen dat ik vrijwel nooit treinproblemen heb, en ik reis iedere week toch wel gemiddeld 12 uur met de trein :)
Alleen áls er wat misgaat, gaat het bij mij vaak goed mis :D Overstappen missen waar je een uur op moet wachten, dat soort dingen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:59

Jans schreef:
Nee meestal maximaal 5 := ik dacht ook dat zes niet mocht.. tenzij het allemaal drietjes zijn.. dan past het net. Gok dat er dus een viertje tussen heeft gezeten :j

Ik heb trouwens een hekel aan de vlindertreinen.. op Spoor 12 Utrecht in de ochtend.. normaal zit ik vooraan in de leeuwarden, maar dan kom je dus echt op de punt van 12 uit.. en in de massa op dat spoor ivm de verbouwing mis je dus je aansluiting omdat je al 10 min bezig bent bij de roltrappen te komen..

Dus vanmorgen in de groningen gestapt, op Gouda.. die was helemaal leeg.. en ik kwam precies bij de roltrappen terecht toen de file uit de leeuwarden nog bezig was :D

geen idee wat een vlindertrein is :P maar uitstappen op spoor 12 is id echt drama, ik zit gelukkig altijd helemaal achterin, en dan stap je halverwege uit dus vlakbij de roltrap, maar dan nog moet je je over dat hele smalle stukje perron wurmen.

wordt echt wachten tot er een keertje iemand af valt zowat :=

mijn treintje van 15.17 ging uiteindelijk zowat weg toen de volgende van 15.32 weg moest gaan :P had gelukkig wel een zitplek, was weer propvol natuurlijk

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:09

Ik zit op het traject tussen alkmaar en amsterdam, en ik stap op in krommenie. Het is bijna elke ochtend drama bij ons.. En soms is het niet dat hij heeeel erg laat komt, maar hij komt gewoon bijna elke morgen te laat!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:11

Marliee schreef:
Ik zit op het traject tussen alkmaar en amsterdam, en ik stap op in krommenie. Het is bijna elke ochtend drama bij ons.. En soms is het niet dat hij heeeel erg laat komt, maar hij komt gewoon bijna elke morgen te laat!

dat is wel echt irritant

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:39

Ik ben vandaag weer heel netjes heen en weer gekomen.
En tocht stations, mag nieuw-vennep ook? Zijn 2 sporen en staan wachthokjes, waar het alleen maar inregent/sneeuwt en daarnaast voel je daar de wind net zo goed. En daarnaast zijn ze zo handig om van een poortje of 6 er maar 2 open te laten staan, lekker druk in de spits om het perron af te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:18

Zei ik vlindertrein? Ik bedoel vleugeltrein :') dat is zo'n gekoppelde trein met 2 bestemmingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:19

paulus26 schreef:
[***] schreef:

nog even volhouden over 2 jaar zijn we klaar en heb je weer een mooi stationtje :o
Volgend jaar gaan we beginnen met station Den Bosch en dat wordt een flinke ombouw

Fijn! :D Als hij namelijk op spoor 7 of 8 aankomt dan heb je al veel meer ruimte om te lopen, kom je ook niet zo in de verdrukking!

Gaan wel een hoop stations de verbouwing in he? Arnhem en Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Gouda :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:22

Jans schreef:
Fijn! :D Als hij namelijk op spoor 7 of 8 aankomt dan heb je al veel meer ruimte om te lopen, kom je ook niet zo in de verdrukking!

Gaan wel een hoop stations de verbouwing in he? Arnhem en Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Gouda :j

Ik dacht dat Arnhem, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam al onder handen worden genomen? :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:26

Zwolle zijn ze ook druk met verbouwen

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:28

Jans schreef:
Zei ik vlindertrein? Ik bedoel vleugeltrein :') dat is zo'n gekoppelde trein met 2 bestemmingen :+

oh ok :P Ik heb 's ochtends idd wel eens dat er nog een deel achter moet naar eh geen idee eigenlijk :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:38

De paniek die onder je medereizigers ontstaat als hij uit elkaar gehaald wordt is altijd hilarisch, vooral als het voor jou geen fluit uitmaakt of je in Den Haag of Rotterdam eindigt, omdat je toch met metrolijn E (Den Haag - Rotterdam) naar je eindbestemming moet... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:40

Ja dat is geniaal :)) en bovendien kan je op Gouda ook nog overstappen. Vroeger werden ze daar gekoppeld :j

MoonChloe schreef:
[***] schreef:

Ik dacht dat Arnhem, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam al onder handen worden genomen? :P

Ja dat bedoel ik :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:22

Gouda onder handen? Wat dan?

En ja Jans, je had het steeds over vlindertreinen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:23

Vlindertrein klinkt wel liever dan vleugeltrein _O-

Gouda gaat ook verbouwd worden, staan hele mooie borden langs het station :j en ze zijn toch al aan het heien enzo :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:25

Dat is niet het station, haha, dat gaat om de Spoorzone. :+ Komt een nieuw stadhuis, bioscoop en weet ik veel wat.

Voor zover ik weet tenminste..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:27

Kunnen ze het station wel gelijk meenemen :+ ik dacht dat er ook een deel voor het station bij kwam.. ze mogen wel eens normale liften bouwen :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:40

Konstantine schreef:
De paniek die onder je medereizigers ontstaat als hij uit elkaar gehaald wordt is altijd hilarisch, vooral als het voor jou geen fluit uitmaakt of je in Den Haag of Rotterdam eindigt, omdat je toch met metrolijn E (Den Haag - Rotterdam) naar je eindbestemming moet... :+

ja en zeker als ie niet helemaal op de goede plek gesplitst wordt, laatst had ik ook dat ze een beetje laat remden ofzo :P

maar ik zit eigenlijk altijd goed, maar blijft idd humor als mensen last minute binnen komen stormen: "is dit den haag?" nee die staat hiervoor :P maar die is nu vast al weg :P

En ook vaak mensen die vooruit willen rijden, en dan dus verkeerd om omzitten :P Of soms een hele discussie welke kant ie op gaat :P Heb al heel vaak gezegd van nee we gaan die kant op hoor ;)

En dan helemaal humor als eerst de trein een stukje naar achter gaat bij loskoppelen, dan snappen ze er helemaal niks meer van :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:03

Ik wil altijd achteruit. En traditiegetrouw zit ik de laatste 10 minuten op een deurbeugel als ik een DIRM heb. :')

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:07

Ik ga niet volgende week maar dan die vrijdag lekker weer naar Rotterdam :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:07

Jans, daar staat me wel iets van bij hoor, dat er liften komen en roltrappen ofzo? Maar geen idee of dat tegelijk gebeurt?