Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:40

Sharm el Sheik is echt hartstikke mooi, ben er 2 jaar geleden geweest,
Heb ook Cairo bezocht, erg leuk :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:33

Mooi? Is dat geen blokkendoos in de woestijn dan? :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:46

Wij willen in april/ mei naar Egypte. We twijfelen nog tussen El Gouna en Sharm..
We gaan 15 dagen all inclusive en willen naast lekker niks doen in de zon ook graag 2 dagen naar Cairo en snorkelen enzo 8-)

Kan nu al niet wachten!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:33

Narya schreef:
Mooi? Is dat geen blokkendoos in de woestijn dan? :P

Tsjah, ik vond van wel. Toen wij aankwamen in het vliegtuig wist ik vanuit de lucht niet wat ik zag en kon me niet voorstellen waar ik in gódsnaam was beland. Alleen maar zand en 1 lange weg met op een bepaalde plek alleen maar resorts. Echter viel het vanuit Sharm el Sheikh reuze mee. Ik heb een hele leuke tijd gehad. Maar voor échte excursies als Pyramides e.d. moet je wel even reizen.
Tip: Spreek van te voren een prijs af met de chauffeur. Ze zijn experts in het uitbuiten van je portemonnee!!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:45

sja mooi kan ik het zeker niet noemen :+ , vanuit de lucht gezien was ik blij, er kan weinig misgaan bij het landen :D

verder voor ons nooit meer, ok het weer was top, hotel aardig, maar egypte is niet mijn ding

let op bij het booeken van all inclusive. tussen de middag alleen een hamburger of hotdog wil je wat anders dan wordt de kaart omgedraaid en kan je alsnog betalen. een biertje binnen was gratis, maar lekker op een terras 4 euro

dat is in bv turkije echt beter geregeld, voor volgende kerst heb ik alvast tickets naar azie geboekt, das meer vakantie

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:52

sassefras schreef:
sja mooi kan ik het zeker niet noemen :+ , vanuit de lucht gezien was ik blij, er kan weinig misgaan bij het landen :D

verder voor ons nooit meer, ok het weer was top, hotel aardig, maar egypte is niet mijn ding

let op bij het booeken van all inclusive. tussen de middag alleen een hamburger of hotdog wil je wat anders dan wordt de kaart omgedraaid en kan je alsnog betalen. een biertje binnen was gratis, maar lekker op een terras 4 euro

dat is in bv turkije echt beter geregeld, voor volgende kerst heb ik alvast tickets naar azie geboekt, das meer vakantie

Hangt er gewoon vanaf wáár je boekt. Eigenlijk is dit overal zeer duidelijk aangegeven gedurende de periode dat ik er was. (maar dat was met BN'ers, misschien hadden we voorrang :D )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:00

Nee hoor, bij ons keurig aangegeven en hadden heerlijk all inclusive eten :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:07

Wij willen naar een echt lekker luxe all inclusive resort in El Gouna of Sharm, aan het strand, met zwembaden, verschillende restaurants en niet te ver van het centrum.

Heeft iemand echt specifieke do's en dont's?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:22

bij ons was dat niet aangegeven, wij hebben geboekt via holland international

mischien hadden we de verkeerde plek, kan ook natuurlijk

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:44

Chubby schreef:
Wij willen naar een echt lekker luxe all inclusive resort in El Gouna of Sharm, aan het strand, met zwembaden, verschillende restaurants en niet te ver van het centrum.

Heeft iemand echt specifieke do's en dont's?

Kijk eens op vakantiereiswijzer.nl, daar zie je in een oogopslag wat de hotels met de beste beoordelingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:51

Die klopt ook niet altijd.Ons hotel komt daar qua eten niet echt goed uit,terwijl het super was.
Het ligt vaak an de mensen die zo'n beoordeling schrijven.
Wij zaten met nederlanders in het zelfde hotel die beweerde dat ze niks konden vinden om te ontbijten?
Nou het was het meest uitgebreide ontbijt wat we al gehad hadden van eenvoledig engels ontbijt tot alle soorten brood en beleg en ontbijtgranen.en een taart buffet,drie maal per dag :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:25

Je moet er inderdaad wel een beetje doorheen kunnen kijken. Sommige mensen zijn vervelende touristen, die alleen maar friet willen en gaan klagen als iets anders is dan in NL.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:39

Wij gaan naar Luxor binnenkort. Lijkt me helemaal geweldig.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:02

Anya schreef:
Wij gaan naar Luxor binnenkort. Lijkt me helemaal geweldig.

:j Is ook echt de moeite waard. Wij zijn er maar 1 dag geweest als excursie, maar dat was eigenlijk te kort.
Veel plezier alvast!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:37

Wij gaan met z'n 4tjes naar Sharm el Sheikh, Dreams Beach Resort.
Heb er echt enorm veel zin in :)
Gaan ook lekker veel dingen ondernemen

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:58

Heeft iemand wat gehoord van de hevige regen in Egypte?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:16

Ja. :D
Een quote van een vriend van me die in Dahab zit
Citaat:
Het regent en onweert in de woestijn, dus eten we rode kool met appeltjes (en kaneel) :)))
Zo om 21:37

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:43

l0esjj schreef:
Wij gaan met z'n 4tjes naar Sharm el Sheikh, Dreams Beach Resort.
Heb er echt enorm veel zin in :)
Gaan ook lekker veel dingen ondernemen

Ohhhhhh wanneer ga je? Ik ben jaloeeeeeeeeeeeeeeeeers
Ben zelf 3x in Dreams Beach geweest, GEWELDIG daar!! :D :D

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:52

3 juli :D
Hebben er ook heeeeel erg veel zin in.
Heb je nog tips/aanraders?
We hebben snorkelen,kameelsafari,vliegen naar caïro en quadrijden al gepland :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:02

l0esjj schreef:

Bofkont!
Ga je zelf een vliegreis boeken of ga je met een georganiseerde reis mee?
tip; zelf boeken is het goedkoopste, als je met Egypt Air vliegt en je geeft aan dat je zelf uit Egypte komt op de site, is het nog goedkoper. Vorig jaar betaalde ik met mijn vriend 170 euro voor 2 personen (retour).
Ik kan je zelfs een betrouwbaar adres geven waar je een taxi kunt huren die je overal heen rijd en op je blijft wachten.
Als je wel met een georganiseerde reis meegaat, doe dan een beetje onderzoek, de prijzen verschillen ernorm!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:13

l0esjj schreef:

Ohhh geweldig... :D

Nou het resort is iig heel mooi, superrrrr vriendelijk personeel, lekker eten. De kamers zijn wel een beetje oud, er zijn soms wat dingen kapot in de kamers zelf (bij ons het slot van de badkamerdeur, die wilde niet meer open toen ik er in zat := ), maar het is verder wel brandschoon. En als er iets kapot is, komen ze het ook meteen maken. :j
Je kan bij het strand of het zwembad liggen, vond het zelf bij het zwembad leuker met de muziek van het animatieteam enzo. Shows van het animatieteam zijn trouwens ook leuk. :)
Nouja je moet het gewoon zelf ervaren, maar maak een hoop foto's! :):) (en show ze dan hier :P ) Dreams Beach heeft trouwens ook een eigen hyves; http://dreamsbeach.hyves.nl

Heel wat uitstapjes dus gepland, leuk hoor :D Ik heb ook een excursie naar Cairo gemaakt (in oktober 2008) en toen zijn we met het vliegtuig gegaan omdat het met de bus behoorlijk lang is.. Vliegen was 40 min ofzo. Was wel echt de moeite waard, de piramides en het museum zijn zo indrukwekkend :oo Geweldig!
Quadrijden heb ik afgelopen december gedaan, best heavy maar echt superleuk! :j Kon dat ding alleen niet zo goed in bedwang houden en ging af en toe alle kanten op _O-
Kameelrijden heb ik ook gedaan, in combi met een jeepsafari. Ook erg leuk, maar heb al eens eerder kameel gereden en heb het nu wel gezien. :o

Nouja ik ben er iig allemaal helemaal positief over dus, hoop dat jij het ook zo zult ervaren.. :):)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:14

Storm76 schreef:
Bofkont!
Ga je zelf een vliegreis boeken of ga je met een georganiseerde reis mee?
tip; zelf boeken is het goedkoopste, als je met Egypt Air vliegt en je geeft aan dat je zelf uit Egypte komt op de site, is het nog goedkoper. Vorig jaar betaalde ik met mijn vriend 170 euro voor 2 personen (retour).
Ik kan je zelfs een betrouwbaar adres geven waar je een taxi kunt huren die je overal heen rijd en op je blijft wachten.
Als je wel met een georganiseerde reis meegaat, doe dan een beetje onderzoek, de prijzen verschillen ernorm!

Egyptair vliegt toch niet rechtstreeks op Sharm el Sheikh?
Ik heb namelijk wel eens zitten kijken voor een goedkope vlucht naar Sharm (vlucht en hotel los boeken) maar zowat overal moet je in Cairo overstappen..

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:16

Mijn ouders en ik willen deze zomer naar Egypte toe, lijkt ons helemaal geweldig.. maar ook stik heet, daarom zijn we er nog over aan het twijfelen. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:20

volgens mij moet je wel hepatitis a halen , ik had hem niet heb wel dia gehad.
neemn norit en dat soort spullen mee en betadine aspirines en dat soort spul, weet niet of je daar water uit de kraan mag drinken maar vaak flessen te koop, ik heb iets verkeerds gegeten op de reis terug en 2 weken plezier gehad op de wc. ik zat in turkije, egypte is ook zon land. volgens mij temperatuur wel goed. maar bereid je goed voor. ik weet niet of je visum geld moet betalen op het vliegveld is in turkey 15 euro.

x_spekkie_x schreef:
Hmm, nu kwam mijn moeder met een supergave reis aan: 15 dagen naar Egypte. Dag 1 t/m dag 9 rondreis waarvan 4 dagen cruise, dag 10 t/m 15 Hurghada strandvakantie. Inclusief alle excursies en maaltijden voor maar 1000 euro. Niet duur toch?

Ze had het via Margriet gevonden :+
http://gobest.nl/Margriet/Egypte/Luxor/ ... gypte.html

De vraag is: is het in december nog wel lekker om naar Egypte te gaan qua temperatuur?
Oh, en we zijn allebei bang voor buikgriep/diarree :o

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:23

Hep A & DTP raden ze aan, is niet verplicht..

Water niet uit de kraan drinken, maar dat kan bijna nergens in het buitenland.. En als je ziet hoe bruin het water soms kan zijn in Egypte, wil je denk ik al niet eens meer.. :+

Visum op Sharm el Sheikh is ook €15,-andere plaatsen weet ik niet maar zal wel rond hetzelfde neerkomen.

Ik heb trouwens gewoon alles gegeten, zowel binnen als buiten het hotel en ben in de 4 keer dat ik in Egypte ben geweest, niet aan de diarree geweest gelukkig. :) (Dronk wel veel cola, dat doodt ook een hoop bacterieën :j )