Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:37

Wij hebben een beetje last minute stress..
We twijfelen ineens om met de camper naar Frankrijk te gaan ivm de drukte. We overwegen nu Zwitserland/Oostenrijk. Maar dan ook de drukte onderweg mijden. Iemand een idee voor een mooie route? Vanuit Groningen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:04

Nou ook in Oostenrijk is het druk, vooral bij grens wegen, Fernpass, de Brenner auto baan, de grens bij Kufstein.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:45

SusanH schreef:
Nou ook in Oostenrijk is het druk, vooral bij grens wegen, Fernpass, de Brenner auto baan, de grens bij Kufstein.

Ja lijkt mij ook. Is dat te vermijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:55

Majabeestje schreef:
SusanH schreef:

Vast wel maar of je daar dan wel blij van wordt is een volgend ding.

Je zult dan kaart moeten lezen, niet bang zijn van witte weggetjes en of je uiteindelijk sneller bent, is ook nog maar de vraag.
Witte weggetjes zijn voor ons part of the fun maar daar denkt niet iedereen zo over.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:49

SusanH schreef:

En de route van Salzburg naar Wörthersee is ook druk, vanmiddag dan toch. Hopelijk morgen door Slovenië rustiger.

Hier gister echt een enorme positieve verrassing van camping, en vandaag dan toch wel wat tegenvallen. Maar goed, morgen naar de eindbestemming, Kroatië!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:15

Heerlijk vooruitzicht dat je nog naar Kroatië gaat.

Wij zijn vandaag vertrokken uit Kroatië en ik vond beide kanten op vrij goed te doen.
De andere kant, dus richting Kroatië wel iets drukker. Bij een tunnel in Oostenrijk was het heel druk, maar denk door ongeluk in tunnel, want er was een buis afgesloten.
Slovenië was beide kanten op goed te doen, wij passeerden de grens bij Macelj (kro-slo) hier was op de heenweg geen controle, nu terug wel bij Slovenië. En via Graz (slo-oos) kwamen we Oostenrijk in, was heel rustig. Bij grens Duitsland was het wel druk…

Oja iets voor Zagreb is het druk, daar zijn ze aan de weg aan het werk. Als je met alleen auto bent, neem de linkse baan, deze scheidt zich en gaat veel sneller. En bij de tolpoortjes is het daar altijd druk. Meest rechtse kant (waar de vrachtwagens rijden) gaat altijd het snelst.

ontherun

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:20

Ah dan hebben jullie de andere kant gehad denk ik, wij rijden via ljubljana naar beneden naar Rijeka, en vanuit Oostenrijk via de karawanken Slovenië binnen. Zagreb is nogal een stukje om kwam ik vanavond toevallig achter. En wij rijden met de caravan, ons kleine ding. Gister viel ie wel op tussen alle grote nieuwe _O-
Eindbestemming Krk *D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:27

Ah snap jullie route ja. Wij zitten altijd ten zuiden van Split, dus rijden gelijk meer die kant op.

En ja wat zie je veel grote caravans en andere combinaties :=

Krk lijkt me ook mooi, nog niet geweest.
Wij zijn van de week bij Zrmanja rivier geweest (uurtje boven Zadar). Daar hebben ze ook een paar watervallen. Niet zoals Krka en Plitvice. Maar je kon er zwemmen en gewoon lekker genieten. Drukte viel me mee en het was gratis :)
Je kan er ook raften en kanoën.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:05

Rije schreef:
Wauw, wat een uitzicht! Waar zitten jullie nu?

Direct aan Loch Lomond voor 4 nachtjes. Daarna gaan we verder naar Glencoe.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:27

Wat mooi Leo!

Wij hebben 2 weken terug ook meerdere uren stilgestaan voor de Gotthard in Zwitserland. Op de snelweg rond kunnen wandelen.. je moet geen haast hebben. Dit was op zondag.

Inmiddels bijna 2 weken in Italië en we hebben besloten ipv naar huis dit weekend nog een extra camping te zoeken _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:29

Jullie staan inderdaad mooi daar Leo!

Wij hebben ook wel een lekker uitzicht zo Afbeelding

Grote plaats, lopen zo het water in en fijn privé. Alleen de sleurhut op zijn plek krijgen was even wat lastiger met een korte draai en auto met grote draaicirkel >;) Achja, we hadden meteen hulp gelukkig.
De zee is ook heerlijk, beetje fris als je erin gaat maar niet koud-koud.

Alleen dachten we een groot genoeg tent tapijt te hebben, zat beide bij de caravan, is het een mini ding :') Er zijn genoeg verbeter en leer puntjes zullen we maar zeggen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:05

We hebben de camper opgehaald! *\o/* Superleuk, ook om in te rijden!
Wat ik alleen maar niet begrijp is hoe het zit met elektriciteit etc, voel me echt een knurft :')
De eigenaar vertelde dat tijdens het rijden de elektriciteit van de accu komt en als je ergens staat dan sluit je hem aan met de stekker op stroom. En anders springt ie op gas(?).
Hoe blijft de koelkast koud als je rijdt en vervolgens pauzeert? Moet je een knop omzetten bij het instrumentenpaneel? Alles staat nu uit.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:18

Majabeestje schreef:
Wat ik alleen maar niet begrijp is hoe het zit met elektriciteit etc, voel me echt een knurft :')
De eigenaar vertelde dat tijdens het rijden de elektriciteit van de accu komt en als je ergens staat dan sluit je hem aan met de stekker op stroom. En anders springt ie op gas(?).
Hoe blijft de koelkast koud als je rijdt en vervolgens pauzeert? Moet je een knop omzetten bij het instrumentenpaneel? Alles staat nu uit.

Gefeliciteerd
Wij hebben stand A op koelkast (automatisch) tijdens tijden gebruikt koelkast dan stroom via de accu,als je stil staat onderweg gaat hij over op gas.
Op camping aan de stroom.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:24

lukka63 schreef:
Majabeestje schreef:

Gefeliciteerd
Wij hebben stand A op koelkast (automatisch) tijdens tijden gebruikt koelkast dan stroom via de accu,als je stil staat onderweg gaat hij over op gas.
Op camping aan de stroom.

Dan heb je hem altijd op die stand staan?
Ook als je het stroom aankoppelt?

Dit is het paneel in de camper.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:30

Elektriciteit moet je inderdaad vanaf de apparaten zelf instellen. Meestal zijn die werkbaar op gas, accu of elektriciteit. Dan heb je inderdaad de automatische optie, dan zit je altijd goed. Voornaamste is dus de koelkast op A zetten.
Je paneel op de foto laat zien hoe vol je accu's zijn (2 stuks), je schoon water tank en je vuil water tank. Dat is geen controle paneel om iets te bedienen, die zit er meeste kans naast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 15:29

Majabeestje schreef:
SusanH schreef:

Idd vroeg gaan, dus 's nachts rijden. Wij gaan op de terugweg in de avond vertrekken. Ik zou iig de Fernpass en de Brenner autobaan mijden. Daar is het continu bal momenteel. Op de Brenner autobaan zijn wegwerkzaamheden, en wordt gewerkt met Blockabfertigung. Dan sta je dus echt lang stil.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:09

Hee kom even binnenvallen. Weten jullie in Nederland nog een mooie camping met een meer om te suppen? Verder gaan we met 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. Dus een leuk zwembadje en speeltuintje zou ook fijn zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:19

Geen meer, maar wel een riviertje, de Vecht.
Camping De Roos in Beerze.
Voor kinderen ook echt een leuke camping.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:35

Die lijkt me echt leuk! Maar krijg net te horen dat er een collega zit die we willen ontwijken :') haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 18:51

komone schreef:
Die lijkt me echt leuk! Maar krijg net te horen dat er een collega zit die we willen ontwijken :') haha.

_O- _O-

Zo zaten we eens in een huisje, kregen we nieuwe buren en die spraken al zo'n bekend dialect; die stem kwam ook al zo bekend voor... bleek het de schaapsherder uit ons dorp te zijn :D
Aardige mensen, niks mis mee maar je kijkt elkaar wel even stomverbaast aan :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:15

komone schreef:

_O-
Dat helpt dan niet nee :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:44

Neonlight schreef:
Elektriciteit moet je inderdaad vanaf de apparaten zelf instellen. Meestal zijn die werkbaar op gas, accu of elektriciteit. Dan heb je inderdaad de automatische optie, dan zit je altijd goed. Voornaamste is dus de koelkast op A zetten.
Je paneel op de foto laat zien hoe vol je accu's zijn (2 stuks), je schoon water tank en je vuil water tank. Dat is geen controle paneel om iets te bedienen, die zit er meeste kans naast.

Ik heb ontdekt dat ik op dat knopje moet drukken en dan branden ineens de lampen en de lampjes van het bedieningspaneel :')
Ik neem aan dat ik dat gewoon aan kan laten staan als we ook rijden?
Pff, ik twijfel wel of wij hier geschikt voor zijn, ik snap de simpelste dingen niet :+
Ik loop ook te klooien met de wc en het wasbakje erboven. Zo kan je niet op de wc zitten. Dus of het wasbakje moet opzij (hoe dan) of de wc naar voren (hoe dan?).
:+ :+ :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:51

Vaak kun je de wc verplaatsen/wat draaien.
En het paneel kun je gewoon uit laten, is geen bedieningspaneel maar een controle paneel. Als je campings pakt hoef je je geen zorgen te maken over de accu, en je hoeft echt niet constant het waterniveau te controleren.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:55

Idd vroeg gaan, dus 's nachts rijden. Wij gaan op de terugweg in de avond vertrekken. Ik zou iig de Fernpass en de Brenner autobaan mijden. Daar is het continu bal momenteel. Op de Brenner autobaan zijn wegwerkzaamheden, en wordt gewerkt met Blockabfertigung. Dan sta je dus echt lang stil.[/quote]

Wij zijn heem via Oostenrijk gegaan. En terug via zwitserland. Vanmorgen 5 uur gaan rijden (kunnen max 110) en zijn over 4 uurtjes thuis. Alleen wat op onthoud bij de Goddard tunnel. Wij kwamen vanuit mid italie.
Tolbadge scheelt ook hoop wachttijd bij de poortjes.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 20:02

Majabeestje schreef:
Neonlight schreef:

Ik heb ontdekt dat ik op dat knopje moet drukken en dan branden ineens de lampen en de lampjes van het bedieningspaneel :')
Ik neem aan dat ik dat gewoon aan kan laten staan als we ook rijden?
Pff, ik twijfel wel of wij hier geschikt voor zijn, ik snap de simpelste dingen niet :+
Ik loop ook te klooien met de wc en het wasbakje erboven. Zo kan je niet op de wc zitten. Dus of het wasbakje moet opzij (hoe dan) of de wc naar voren (hoe dan?).
:+ :+ :+

Haha
Wij wisten bij onze 1e camper niet hoe de luifel werkte er is altijd wel iemand op een camperplaats die helpt als iets niet lukt.