Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:50

Er staat rechtsboven een t of een v. Hier op Samos kijken ze daar dus naar en bij een T moet je daar nog een test doen en bij een V niet. Ik had hier gelezen dat het niet bij iedereen zo was, alleen de reisleiding van corendon zei dat ze dit nu wel aanhouden op Samos. Daarvoor deden ze het wel random.

Wij zitten in Kokkari, maar willen nog wel auto huren om de rest te zien. Ik ben zelf op Corfu en Kos geweest en het is toch weer heel wat anders. Heel leuk!

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:31

@laura1987 ik vertrek 3 sept naar Kefalonia. 11 dgn zon ,zwembad ,goed boek ,lekker eten ,hotel ,alles mag, lekker zelf mijn tijd indelen, eiland rond crossen in huurauto, Genieten , enz......

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:33

Leuk, een Griekenland topic!

Wij gaan eind september 9 dagen naar Zakynthos en Kefalonia. Iemand nog tips wat wel of juist niet te doen?
Verder iemand die ervaring heeft met de ferry tussen Agios Nikolaos en Pessada? We willen eigenlijk de huurauto meenemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 10:52

Dat laatste zou ik goed navragen of het toegestaan is. Vaak mag je met een huurauto niet een ferry op of van het eiland af. Overigens is het maar een kleine boot die op die route vaart. Zeker als je de auto mee wilt nemen zou ik kijken of je van tevoren kunt reserveren.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:21

baudyh schreef:
@laura1987 ik vertrek 3 sept naar Kefalonia. 11 dgn zon ,zwembad ,goed boek ,lekker eten ,hotel ,alles mag, lekker zelf mijn tijd indelen, eiland rond crossen in huurauto, Genieten , enz......

Klinkt als ultiem genieten!
Nog eventjes aftellen.
Wij vliegen 5 sep

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:26

Ja voor mij is dat inderdaad ultiem genieten.
Zoals zovelen het heel druk in het dagelijks leven. Met een eigen zaak ( aan huis) dus altijd bezig. Daarnaast 9 paarden aan huis .
Alleen daar heb ik mijn handen al vol aan en dan ook nog mantelzorger voor mijn schoonmoeder die 24/7 zorg nodig heeft. Gelukkig komt de thuiszorg ook tig x per dag. Maar weinig “eigen ” tijd. Dus die 11 dgn Griekenland zijn echt heel hard nodig. Ik ga ook alleen. Dus echt zen…

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:37

@Fitzroy, ja temperatuur zeer goed te doen omdat deze trip al om 06:00 uur 's ochtends start, je ziet de zon opkomen onderweg richting het strand! :) Ze doen de ritten ook alleen 's ochtends en dan pas weer vanaf 16:30 uur omdat het anders wel echt te warm is.. (minimaal 30 graden meestal wel meer).

@Melisssx, ik had ook het idee op de luchthaven van Kos dat alleen de mensen met een T eruit gepikt werden.. Die man die ons controleerde ook echt alleen de code en letter en mochten meteen door.

@laura1987, thanks! :D Was echt prachtig ja! Ervaring om nooit meer te vergeten :)

Overigens best spannend als je met een negatieve test nu ook weer terug moet naar Nederland na je vakantie lijkt mij.. Reed samen met een Nederlandse moeder en dochter tijdens die rit en moeder was volledig gevaccineerd maar dochter niet dus die moest nog getest worden hier op Kos..
Ik zou denk ik een hele week nog niet zo rustig zitten als nu met het idee dat je het zomaar ergens op kan lopen en dan dus niet terug kunt :+

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:46

Scheelt dat ik terugweg wel volledig gevaccineerd ben. Ik hoef echt niet nog zo'n test hier :') Deed echt zeer. En inderdaad ook, wat als die positief zou zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:19

Op de terug reis positief testen is minder erg dan bij aankomst. Heb je in elk geval nog gewoon vakantie gehad

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 09:22

Nou, als je verplichtingen hebt naar je werkgever, lijkt het me geen pretje. Want je mag niet mee en zult alsnog in een quarantainehotel moeten, gok ik.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:17

Fitzroy schreef:
Nou, als je verplichtingen hebt naar je werkgever, lijkt het me geen pretje. Want je mag niet mee en zult alsnog in een quarantainehotel moeten, gok ik.

Bij ons wordt je dan op (onbetaald) verlof gegooid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:58

Voor mij persoonlijk zou het geen probleem zijn, ik kan volledig thuis werken.
En anders heb ik nog verlofdagen genoeg.
Maar ik heb al Corona gehad en 2 x vaccin, dus ik verwacht niet dat ik het nog een keer krijg.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:16

Electra63 schreef:
Voor mij persoonlijk zou het geen probleem zijn, ik kan volledig thuis werken.
En anders heb ik nog verlofdagen genoeg.
Maar ik heb al Corona gehad en 2 x vaccin, dus ik verwacht niet dat ik het nog een keer krijg.

Hier hetzelfde. 8 mei Corona gehad en daarna 2x Pfizer vaccin

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:32

Mijn thuisfront zou er ook niet blij van worden maar als je tussen twee kwade moet kiezen bedoelde ik.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:56

baudyh schreef:
Mijn thuisfront zou er ook niet blij van worden maar als je tussen twee kwade moet kiezen bedoelde ik.

Ik denk dat niemand er blij van zou worden :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 16:08

Neem jij je werklaptop mee op vakantie, Electra? Ik niet, sowieso geen laptop eigenlijk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:13

Voor mij zou het ook wel kunnen. Ik heb wel online les, maar dat lukt ook wel op een mobiel.

Maar liever niet allemaal.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:10

Nee tuurlijk liever niet, maar ik moet ook testen wegens redenen maar voor nu geen rede om niet naar Griekenland te gaan in september
Spannend, ja, maar je kunt ook positief testen met een vaccinatie. Enige is dat je het dan zou kunnen omzeilen ;)

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:16

Wij zijn net terug van 11 dagen Rhodos. Reizen ging soepel, hadden alle papieren/apps vooraf goed op orde. Op Rhodos hoefden we alleen PLF te laten zien.
Wij zaten ver buiten Rhodos stad, nog voorbij Lindos in een mooie baai, hotel als dorp op een berg.
Je kon tijdens de transfer goed zien dat eiland grote klap heeft gehad door de Corona.Veel hotels en barretjes/restaurants stonden leeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:39

Fitzroy schreef:
Neem jij je werklaptop mee op vakantie, Electra? Ik niet, sowieso geen laptop eigenlijk.

Nee, soms neem ik mijn tablet mee.
Maar dat is meer, omdat ik dan weleens even nieuws wil kijken, terwijl mijn man aan het douchen is ofzo. :D

@Duikpaardje,
Dat zagen wij ook in juni: (nog) zoveel restaurants/hotels/winkels enz. dicht.
Ik vraag me echt af, of ze dit nog te boven komen.

Ik heb gisteren mijn QR-code van mijn vaccinbewijs voor de zekerheid geprint.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:53

Wij hebben tot nu toe steeds onze laptops meegenomen naar Kreta. In februari voor het geval dat we niet terug zouden kunnen. In mei en in juli omdat we ook moesten werken. Dat liep in juli uit de hand, het was meer werk dan vakantie. Nu willen we in oktober nog een keer proberen om echt vakantie te houden, maar er zal toch in elk geval één laptop meegaan :o

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:38

Ik heb ook de QR code geprint. Hoor toch nog problemen soms. Geen goed bereik en pas was er een verplichte update en dat trok de matige verbinding niet. Dus ik heb ook een geprint exemplaar als plan b. Mijn vaccinatiekaart is plan c haha.

Ik ben echt toe aan zon en dus vakantie.

Dit is het eerste jaar dat we alvast een auto geboekt hebben, er zijn echt minder auto's beschikbaar.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:47

Wij hebben de QR code idd ook geprint klaar liggen en het gele boekje + vaccinatiebewijs van GGD als laatste optie.
Morgen gaan we met het reisbureau alle overige papieren in orde maken. Hoop geregel, maar ik ben zo toe aan vakantie dat ik het er absoluut voor over heb.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:54

Of je telefoon valt kapot :(:) Dat overkwam onze dochter. Ze had als back-up ook haar vaccinatiebewijs van de GGD mee én het ingevulde gele boekje in het kader van 'beter mee verlegen, dan om verlegen' +:)+
Maar eind juli was een QR-code (vaccinatiebewijs of testbewijs) nog net niet nodig voor de terugreis naar Nederland. ID-kaart en ticket waren toen nog genoeg om terug te vliegen naar Nederland.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:18

Bedankt voor de tip. Hier ook de QR code even geprint
Ik had zo een handige actie. Iemand zei check nog ff de datum op je ID kaart. Dus ik doen. Denk je dat ik hem kon vinden. Heb ik (denk ik) met het invullen van het plf formulier hem
naast de computer gelegd en daarna denk ik dat hij tussen papieren terecht is gekomen en weggegooid. Wel blij dat ik er op tijd achter kwam. Kan vanavond mijn nieuwe bij de gemeente ophalen. Moet ik ook weer opnieuw het plf formulier invullen want een ander kaart nr nu verwacht ik. Zonde geld ( want ik vond wel een kopie en hij was geldig tot 2028) maar blij dat ik er op tijd achter kwam. Pppfff