USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:55

Cowboy55 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb niets tegen Arkefly, al meerdere malen plezierig meegevlogen. Instappen op Schiphol en uitstappen in de USA. Geen overstap met lange wachttijden of juist stress omdat je je aansluiting niet haalt.
Daarbij betaal je maar een luttel bedrag voor extra beenruimte in relatie tot bv. KLM en United. Dat je moet betalen voor bepaalde dingen is bekend, dat calculeer je in. En dan blijft het incl. kosten nog steeds veel goedkoper dan met een reguliere maatschappij.

Doe mij maar AirBerlin, Dusseldorf - Ft Meyers. Nou woon ik wel redelijk dicht bij Dusseldorf (< 1 uur rijden).......

Ik vlieg ook het liefste vanuit Dusseldorf, fijnere luchthaven als Amsterdam vind ik. Maar voor mij speelt de afstand natuurlijk ook een rol. In Dusseldorf ben ik zo, Amsterdam doe ik wel wat langer over. Ik hoop dat we onze volgende vlucht ook weer vanuit Dusseldorf kunnen regelen, deze gaat in januari waarschijnlijk naar de Dominicaanse republiek. Geen states dit keer, waarschijnlijk wordt dat pas 2017 of ik moet tussendoor een leuke marathonreis kunnen maken. :j

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:56

Wij hebben de laatste paar dagen wel aardig wat regen gehad (18 juli t/m 29 juli zijn wij geweest)
Vooral in Miami hebben we bijna de hele dag regen gehad.
En tijdens een everglades tour was het gelukkig even droog maar toen eind van de ochtend ook weer regen.

In de pretparken in Orlando was begin van onze vakantie hebben we rond 3 a 4 uur een uurtje regen en flinke onweer.

Maar vooral in de ochtend is het mooi weer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:57

Inderdaad HD, niet te veel zorgen maken! Ze kunnen het weer zo lang op voorhand nooit accuraat voorspellen. Komt goed :)

Over 3 weken mag ik ook eindelijk! 7 dagen NYC en 5 dagen Chicago *\o/*

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:15

Wij zijn klaar voor vertrek, we vliegen morgen om 12.00u. Voor alle mensen die ook in de komende weken gaan: heeeeel veel plezier gewenst!

Als ik de kans heb meld ik me nog een keer vanuit de USA, maar geen idee of dat er van komt.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:16

Jaloers op de mensen die gaan! Heel veel plezier Loezoe

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:45

Over 25 daagjes ga ik ook eindelijk weer naar de USA! :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:04

Hier nog 39 dagen. :D Moet nog tickets kopen voor bezienswaardigheden ..

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:07

HorseyDude schreef:
purny schreef:
HD niets om je zorgen over te maken. Zolang je geen banken hebt overvallen, lid ben geweest van een terroristische organisatie of andere criminele activiteiten hebt gedaan kom je het land echt wel binnen. Gewoon antwoord geven op de vragen die worden gesteld, je komt er voor een vakantie en om plezier te hebben en dat is alles.

Nóg meer vragen? :oo Zoals? (ben ik er tenminste op voorbereid!)

Het viel ons gisteren hartstikke mee. Wij moesten ons apart melden (zijn niet getrouwd) en ze vroegen mijn vriend hoe lang we bleven en wat we gingen doen en ik kreeg alleen de vraag hoeveel cash geld ik bij me had.

Verder gistermiddag/avond al lekker Washington in geweest en zometeen een rondleiding van Petra van AA *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:10

Hier viel het met de vragen ook reuze mee. Nou was ik wel mee met mijn ouders en nog niet boven de 18 destijds, dus daar kan het ook aan liggen. Scheelde dat wij helemaal geen cash geld bij ons hadden en al een vrij duidelijke route voor ogen hadden. Het enige wat ze vervelend vonden was dat we gingen rondreizen maar dat we onderweg onze hotels geboekt hebben en dus behalve ons eerste hotel nog niet wisten hoe lang we overal precies zouden blijven.

Maar HD, no worries. Je zit in een georganiseerde reis en dat weten ze bij de grens, dus daar zullen ze ook gewoon rekening mee houden. Gewoon eerlijk antwoorden op de vragen en dan is er niemand die boos zal doen of je eruit zal pikken om je eens even lekker te pesten. Je kan het altijd nog even vragen aan de reisleiding in het vliegtuig, die zullen het ongetwijfeld vaker gedaan hebben en die kunnen je vast de ins en outs vertellen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:16

Normaal en rustig doen bij de douane en doen wat ze van je vragen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:44

Ik heb juist een heel gezellig praatje gehad, toen ze naar mijn eindbestemming vroegen en ik Oklahoma City zei, keek die man me echt aan van :? Waarom dan daarheen. Dus ik vertellen over het stormchasen, wist 'ie niet waar 'ie het had. Grote grijns op zijn hoofd en mocht gelijk doorlopen. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:47

Ik heb ook wel eens leuke praatjes gehad met customs. "Oh cool, you're heading to New Orleans, planning to party?" (ehhh nee meneer, zit hier nog met een kater van gisterenavond :') ) en ook eens een kerel gehad die vrolijk Nederlands begon te praten toen hij onze nationaliteit zag :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:51

Heb op tussenvlucht keer voor ons allebei een eigen rij gekregen omdat we nog zo ver moesten. Werd afgesloten met een "Kiddo" hilarisch!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:02

Wat een leuke verhalen zeg. :)) Word je meestal er tussen uitgepikt? Of heb je ook genoeg keren dat je gewoon in 1 keer mag doorlopen?
Zou toch een beetje zenuwachtig worden als ze me eruit pikken. Bang dat ik iets verkeerds doe ofzo. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:04

Je krijgt altijd wel vragen. Bij eerste keer esta vaak wat meer dan bij second time bezoek

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:39

Nee, je mag nooit doorlopen. Je moet sowieso altijd langs een individueel loketje bij een agent, je vingerafdrukken laten nemen en dan vragen ze meteen ook waar je vandaan komt, hoe lang je blijft, waar je heen gaat. Als je niks te verbergen hebt, dan is het zo gepiept :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:05

Ik vond het ook wel meevallen, beiden keren een gezellig praatje over honkbal gemaakt. Ze maken een heel ontspannen praatje met je, maar weten precies wat ze moeten vragen en als jij een 'verdacht' antwoord geeft wordt je er tussenuit gepikt. En als je bijvoorbeeld een 'verdacht' reisverleden hebt, ons werd bijvoorbeeld gevraagd waarom we in egypte waren geweest tijdens de rellen daar. Nou, ehm, wij zaten daar al toen die uitbraken. Wij kwamen alleen maar om visjes te kijken. :D

Wij waren op de eerste reis ook niet getrouwd en de 2e reis hadden we een geregistreerd partnerschap en beiden keren mochten we gewoon samen. In NL trouwens niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:10

Yasmine schreef:
Nee, je mag nooit doorlopen. Je moet sowieso altijd langs een individueel loketje bij een agent, je vingerafdrukken laten nemen en dan vragen ze meteen ook waar je vandaan komt, hoe lang je blijft, waar je heen gaat. Als je niks te verbergen hebt, dan is het zo gepiept :)

Ik moet altijd mijn lachen inhouden als ik de vraag krijg: "Do you have more than $10.000 on you at this time?"

Tuurlijk joh, ik wandel altijd rond met 10 mille op zak :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:21

Loezoe schreef:
Het viel ons gisteren hartstikke mee. Wij moesten ons apart melden (zijn niet getrouwd) en ze vroegen mijn vriend hoe lang we bleven en wat we gingen doen en ik kreeg alleen de vraag hoeveel cash geld ik bij me had.
<KNIP>

????
Raar joh, mijn wederhelft en ik (niet getrouwd) zijn altijd samen naar het loketje gewandeld. Nooit iets van gehoord, laat staan dat een van ons beiden teruggestuurd werd oid.

Vorig jaar was interessanter, toen ging het 17-jarige vriendje van onze dochter mee. Dat leidde (gelukkig) wel tot wat vragen. Maar het jong spreekt zijn talen, komt heel volwassen over en had een shyteload aan verklaringen van zijn ouders bij zich dat ik 2 weken zijn 'legal guardian' was, dus dat was met 10 minuten ook geregeld.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 16:21

Tsja zijn er anders genoeg die met nog veel meer geld proberen het land in te komen...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:53

Bij mij vroegen wat voor baan ik had. Mortgage advisor hadden ze niet verwacht :)) Mijn moeder brulde al dat ze house wife :') was voor de beste man haar wat kon vragen :') _O- Ah well, we mochten alsnog het land in :))

Net de documenten gekregen voor Canada, nou is het echt echt echt :):) *\%/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:11

House wife :')

Fijn Berdien, wanneer gaan jullie ook alweer?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:13

Cowboy55 schreef:
Loezoe schreef:
<KNIP>

????
Raar joh, mijn wederhelft en ik (niet getrouwd) zijn altijd samen naar het loketje gewandeld. Nooit iets van gehoord, laat staan dat een van ons beiden teruggestuurd werd oid.

Het hangt vaak af van de voorkeur van de agent zelf. Sommigen willen iedereen individueel zien en je mag alleen in groepjes als je close family (ouders/kinderen of getrouwd koppel) bent, maar anderen vragen net dat mensen die samen reizen zich ook samen melden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:18

Leuk Berdien!

Hier ook geen nare ervaringen met Immigrations noch Customs. Als je je maar normaal opstelt dan kan er altijd wel een praatje vanaf. Zo kwamen wij een keer op Valentine's Day aan en vroeg de officer aan mijn vent of hij mij de trip kado had gedaan. Was het maar zo'n feestje :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:20

Vijf september Nadir, bijna dus!