Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:38

Op Kreta mag geen muziek meer worden afgespeeld en alles om 01.00 dicht. Was te verwachten een keer.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:01

sureido schreef:
Op Kreta mag geen muziek meer worden afgespeeld en alles om 01.00 dicht. Was te verwachten een keer.


Echt? Waar lees je dat?

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:07

Vandaag de tickets binnen gekregen... Ik hoop zo dat het doorgaat. Even lekker eruit en genieten van mooi weer, waarschijnlijk de laatste keer met zn 2tjes.

Duimen dat ze de bosbranden onder controle krijgen, want wat een ellende is dat voor die mensen daar... Het hield al niet over, toen corona en nu weer dit.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 09:13

Ik twijfel ook erg of ik wel wil gaan nu. Die quarantaineverhalen maken het er niet aantrekkelijker op. Gisteren al bij de Transavia geïnformeerd en ik kan de tickets nog naar volgend jaar zomer wijzigen.
Aan de andere kant ben ik in juni probleemloos naar Corfu geweest.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:22

melissac schreef:
sureido schreef:
Op Kreta mag geen muziek meer worden afgespeeld en alles om 01.00 dicht. Was te verwachten een keer.


Echt? Waar lees je dat?

Op zo’n beetje elke Instagram pagina van de clubs/kroegen in Chersonissos. Staat ook avondklok om 01.00. Zakynthos ook volgens mij.

Kreta tot dinsdag maar ik zou denken dat dat wel verlengd wordt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:30


Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:31

Klopt. Er was in Chania al een avondklok en verbod op muziek in restaurants e.d.. Nu geldt dat ook in de regio Heraklion: https://creta24.gr/montelo-mykonoy-kai- ... kloforias/

Automatische vertaling door Google:

1. Verkeersverbod van 00:00 tot 06:00
2. Exploitatie van alle essentiële winkels:
• uitsluitend in de open buitenruimte
• horeca alleen zittende klant
• geen muziek afspelen en onder de volgende gezondheidsvoorschriften:
- lijsten Desinfectie bij wisselen van klant aan tafel
- ontsmettingsmiddel Productplaatsing per tafel
- Verplicht dragen van maskers door personeel en klanten tijdens standby-tijd
3. Schorsing van elk soort evenement zoals concerten, live feesten, beurzen, processies, openbare markten, enz.
4. Verbod op elke vorm van samenkomst van burgers van meer dan 9 personen om welke reden dan ook, zowel in het openbaar als privé.
5. De eetruimtes laten een maximum aantal personen aan elke tafel toe van maximaal 4 personen, tenzij het een gezin is van maximaal 6 personen.
6. Opschorting van bouwwerkzaamheden.
7. Opschorting van religieuze ceremonies, met uitzondering van begrafenissen en bruiloften met de aanwezigheid van maximaal 9 personen en diensten die alleen door ministers worden uitgevoerd.

De maatregelen zijn geldig tot dinsdag 17 augustus en worden volgende week opnieuw geëvalueerd door de Commissie.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:40

Ben je mooi klaar mee, door de toeristen maar 9 man op je uitvaart..

Wel raar dat ze daar van andere tijden spreken dan dat ze doen in mijn linkje en wat iedereen die er nu is zegt.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 09:46

Als je op de COVID-kaart van Griekenland kijkt, zie je ook dat alle oranje en rode gebieden toeristenplaatsen zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:23

Nou ja, als je ook ziet hoe het er aan toe gaat op Kreta etc :P

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:58

Fitzroy schreef:
Ik twijfel ook erg of ik wel wil gaan nu. Die quarantaineverhalen maken het er niet aantrekkelijker op. Gisteren al bij de Transavia geïnformeerd en ik kan de tickets nog naar volgend jaar zomer wijzigen.
Aan de andere kant ben ik in juni probleemloos naar Corfu geweest.


Wij doen, ondanks beiden volledig gevaccineerd, een thuistest voor we gaan. Dan even meer "zekerheid" qua risico op quarantaine.

De maatregelen die ze nu noemen voor de toeristen gaan wij gelukkig geen last van hebben. Wij genieten van rustig aan doen, hapje eten en een uitstapje, maar niet van het uitgaansleven. Ik denk ook echt dat daar de problemen door ontstaan steeds. Niet door de toerist die afstand houdt en rustig aan doet op vakantie, maar door de "jongere-feest-vakanties". En nee, niet iedere jongere doet dat en niet iedere oudere blijft er van weg, maar we kennen allemaal het prototype wel.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:13

Ik heb gisteren nog een thuistest gedaan. Ik was weer aan het hoesten, maar gelukkig negatief.
Dat ga ik ook doen voordat we op vakantie gaan.
Alleen ik heb al Corona gehad in januari en 2 x vaccin Pfizer.
Mijn zus heeft nog geen Corona gehad en 1 x Jansen-vaccin. Dat beschermt iets minder en zij werkt in een grote kledingzaak.

Toen wij in juni op Zakynthos waren, was er ook nog een avondklok tot 00.30 en geen muziek.
Dat vind ik wel jammer, ik ga altijd graag wel naar live-Griekse muziek, maar ik kan er wel mee leven.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:26

Ik ben ook volledig gevaccineerd en ga 3 sept.
Ik doe ook nog even een thuis test voor ik weg ga voor me eigen gemoedsrust. En vermijd voor die tijd drukte.
Ga ook niet mijn verjaardag vieren voor die tijd.
Ik kom ook niet veel onder de mensen dat scheelt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:22

Flinke onweersbuien nu in Noord Griekenland. Er is wat regen gevallen maar mag nog veel meer. Hoop niet dat de inslagen tot meer bosbrand zal lijden

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:25

Hier op Zakynthos vielen de bosbranden gelukkig mee. Waren 2 kleintjes en een 3e die ontstond door het ongeluk van het blus vliegtuig.
Even afkloppen, het is nog zo warm en al zolang geen regen meer gevallen.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:23

_Mel schreef:
Hier op Zakynthos vielen de bosbranden gelukkig mee. Waren 2 kleintjes en een 3e die ontstond door het ongeluk van het blus vliegtuig.
Even afkloppen, het is nog zo warm en al zolang geen regen meer gevallen.


Is het nu wat drukker bij jullie Mel?

In juni schrok ik heel erg van hoe rustig het wat op Zakynthos.
Dat moet zwaar zijn voor de Grieken en alles wat met toerisme te maken heeft.

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:28

Gelukkig Mel!!

Het regent hier nu!! Gister zaten we nog volop in de rook door branden in de bergen, dus hopelijk regent het daar ook!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:36

Hier gisteravond best wat regen gehad. Nu nog een beetje her en der wat buitjes.

dorientjuh

Berichten: 7256
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:27

Wij gaan zondag naar Kreta. Hoe zit het met betalen daar nu? Veel contant, zoals op veel websites staat, of nu ivm Corona veel met pinpas/ creditcard?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:08

dorientjuh schreef:
Wij gaan zondag naar Kreta. Hoe zit het met betalen daar nu? Veel contant, zoals op veel websites staat, of nu ivm Corona veel met pinpas/ creditcard?

Kan beide. Maar contant vinden ze volgens mij fijner bij kleine bedragen ivm kosten?

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:28

dorientjuh schreef:
Wij gaan zondag naar Kreta. Hoe zit het met betalen daar nu? Veel contant, zoals op veel websites staat, of nu ivm Corona veel met pinpas/ creditcard?

Bij de supermarkten kun je pinnen. Kleine winkeltjes hebben vaak wel een pinapparaat, maar beweren dat die het niet doet, of ze hebben echt geen pinapparaat. Ze hebben liever contant geld ;)

Geld uit de bankautomaat halen kost je trouwens elke keer 3 of 4 euro, dus als je het veilig op kunt bergen, kun je beter wat meer in één keer pinnen en/of alvast meenemen uit Nederland.
Met een Griekse bankrekening kun je wel gratis geld uit de muur halen bij je eigen Griekse bank, maar die heb je niet zomaar geregeld :+

(per ongeluk ook als PB gestuurd)

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:57

Hier op santorini wordt het steeds drukker kwa toeristen. Gelukkig nog geen bosbranden gehad hier.

Ik moet nu ondertussen ook gaan nadenken wat ik wil gaan doen als ik terug ga naar Nederland eind September.
Ik heb besloten om te solliciteren bij Ryanair als cabin crew in Edinburgh, vandaag gebeld door hun. Ze willen dat ik een Engelse test af leg, als die goed is willen ze een interview. *\o/*

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:52

melissac schreef:
Hier op santorini wordt het steeds drukker kwa toeristen. Gelukkig nog geen bosbranden gehad hier.

Ik moet nu ondertussen ook gaan nadenken wat ik wil gaan doen als ik terug ga naar Nederland eind September.
Ik heb besloten om te solliciteren bij Ryanair als cabin crew in Edinburgh, vandaag gebeld door hun. Ze willen dat ik een Engelse test af leg, als die goed is willen ze een interview. *\o/*


Wat super voor je, ga voor je duimen!

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:01

Wij hebben Chania Kreta geboekt voor 5 september en hebben er onwijze zin in.
Ik ben 2x gevaccineerd en heb in mei Corona gehad.
Mijn vriend is 1x gevaccineerd en heeft een internationaal herstelbewijs en in mei Corona gehad.

We gaan met onze kleine meid en een vriendin en haar vriend en kleine ( beide 2x gevaccineerd).

Dan moet het allemaal wel goedkomen toch?

dorientjuh

Berichten: 7256
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:35

Albertina71 schreef:
dorientjuh schreef:
Wij gaan zondag naar Kreta. Hoe zit het met betalen daar nu? Veel contant, zoals op veel websites staat, of nu ivm Corona veel met pinpas/ creditcard?

Bij de supermarkten kun je pinnen. Kleine winkeltjes hebben vaak wel een pinapparaat, maar beweren dat die het niet doet, of ze hebben echt geen pinapparaat. Ze hebben liever contant geld ;)

Geld uit de bankautomaat halen kost je trouwens elke keer 3 of 4 euro, dus als je het veilig op kunt bergen, kun je beter wat meer in één keer pinnen en/of alvast meenemen uit Nederland.
Met een Griekse bankrekening kun je wel gratis geld uit de muur halen bij je eigen Griekse bank, maar die heb je niet zomaar geregeld :+

(per ongeluk ook als PB gestuurd)


Thanks!