USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:15

Pfff, we zijn eindelijk geslaagd in het kopen van nieuwe koffers ... ik snap niet waarom ze zoveel koffers verkopen die net te groot zijn. |o

Nog maar 1 week!!! *\%/*

Edit: nog even een aanvullig op de cc limiet. Ik denk dat $1000 voor de meeste mensen wel toereikend is, maar vergeet niet dat autoverhuurbedrijven en sommige accomodaties borg afschrijven tijdens de verhuur. Je hebt daardoor minder geld beschikbaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:26

Jeaulijn schreef:
Cowboy55 schreef:
Hmmm....collega is in Nevada gecrasht met een gehuurde Harley in 2013. Verbrijzeld been en nog wat van dat soort zaken. Tegen de tijd dat 'ie terug was in NL had 'ie in de VS $ 200.000 aan kosten gemaakt (die gelukkig allemaal gedekt waren...minus zijn Hollandse eigen risico).

Kon dat allemaal betaald worden met zijn creditcard? :7

LOL! Nee hoor. Maar zelfs Amerikaanse ziekenhuizen zijn verplicht om eerst iemand in leven te houden en zich daarna pas zorgen te maken over de centen. :+

Mijn collega heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en daar 2 operaties gehad voordat hij vervoerd kon worden naar NL. In de tussentijd heeft hij de Amerikanen duidelijk weten te maken dat hij goed verzekerd was. Hij heeft daar zelf geen $ hoeven betalen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 07:32

Fitzroy schreef:
Zojuist in een opwelling tickets geboekt via de ticketsale van Arke.
Florida, we komen er weer aan *\o/*

Brrr....ArkeFly..... :brr:
Maar "Sawgrass Mills Mall, Fort Lauderdale, Keys, Everglades, omgeving Naples, zoiets denk ik" klinkt dan wel weer heel erg goed.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:18

Cowboy55 schreef:
LOL! Nee hoor. Maar zelfs Amerikaanse ziekenhuizen zijn verplicht om eerst iemand in leven te houden en zich daarna pas zorgen te maken over de centen. :+

Mijn collega heeft een maand in het ziekenhuis gelegen en daar 2 operaties gehad voordat hij vervoerd kon worden naar NL. In de tussentijd heeft hij de Amerikanen duidelijk weten te maken dat hij goed verzekerd was. Hij heeft daar zelf geen $ hoeven betalen.

Gelukkig maar! Ik denk ook dat je in dit soort gevallen niet afhankelijk bent van de creditcard.
Maar goed :) Het is maar wat je zelf prettig vind qua limiethoogte.

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:51

Ik heb niets tegen Arkefly, al meerdere malen plezierig meegevlogen. Instappen op Schiphol en uitstappen in de USA. Geen overstap met lange wachttijden of juist stress omdat je je aansluiting niet haalt.
Daarbij betaal je maar een luttel bedrag voor extra beenruimte in relatie tot bv. KLM en United. Dat je moet betalen voor bepaalde dingen is bekend, dat calculeer je in. En dan blijft het incl. kosten nog steeds veel goedkoper dan met een reguliere maatschappij.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:40

Is ArkeFly een prijsvechter zoals Ryanair of Spirit?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:50

Nee zeker niet. Bij Arke bepaald de klant hoe luxe ze reizen las ik daarom kan men die pakketten boeken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:05

Het is geen prijsvechter en ook geen paketten. Ze hebben net zoals elke andere maatschappij economy, economy comfort en een star class. Het enige dat je moet betalen in economy en comfort is je tv. Voor de rest is alles net zoals elke andere maatschappij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:15

Voor bagage moet je inmiddels ook betalen, voor stoelreservering moet je betalen en voor meer maaltijden dan ééntje ook. Ik heb nog welgekeken voor Premium star class maar dan kost een ticket het dubbele en dat vind ik te gortig. Dus nu Comfort voor de beenruimte. Daar doen wij het tenminste voor. Die extra service geloof ik wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:21

Bij Airtransat moet je ook betalen voor je stoelreservering. Kon het ook niet eens via Airtransat zelf doen, maar moest via Fox. Hoop maar dat het goed gaat, anders heb ik 10 uur lang een pissige mams naast me die niet aan het raam zit := := :') Entertainment zit erbij in, maaltijd ook. Snacks etc weet ik niet (was site onduidelijk over), dus ik zeul wel een zak nootjes etc mee. Wat dat betreft was KLM toch wel prettiger op voorhand. Maar we gaan het meemaken. Bijna! :):)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:29

Fitzroy schreef:
Voor bagage moet je inmiddels ook betalen, voor stoelreservering moet je betalen en voor meer maaltijden dan ééntje ook. Ik heb nog welgekeken voor Premium star class maar dan kost een ticket het dubbele en dat vind ik te gortig. Dus nu Comfort voor de beenruimte. Daar doen wij het tenminste voor. Die extra service geloof ik wel.

Ook voor gewoon ruimbagage? Ik dacht dat ik had gelezen dat je ruimbagage nog steeds toegestaan was en handbagage ook 1 stuks op de Amerika vluchten.

Dat van die extra maaltijden wist ik al, maar dat is extra

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:58

Ja, inmiddels ook voor ruimbagage. 8,- voor 20 kilo. Handbagage nog gratis dus we nemen wel 2 trolleys mee en weinig kleding op de heenreis.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:50

Arke is een low budget onder de verre afstandsluchten :). Uitgeklede maatschappij en als je wat wilt hebben moet je betalen. Beperkte maaltijden zijn dan wel weer inbegrepen.

Voor mij voorlopig even geen Amerika, ik ga volgend jaar waarschijnlijk huis kopen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:19

YAAAAAAY!!!! Alles is nu binnen!!! Alle info voor mijn vakantie is present, ROLL ON 28th August! :~

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:22

Guinevere schreef:
Pfff, we zijn eindelijk geslaagd in het kopen van nieuwe koffers ... ik snap niet waarom ze zoveel koffers verkopen die net te groot zijn. |o

Nog maar 1 week!!! *\%/*

Edit: nog even een aanvullig op de cc limiet. Ik denk dat $1000 voor de meeste mensen wel toereikend is, maar vergeet niet dat autoverhuurbedrijven en sommige accomodaties borg afschrijven tijdens de verhuur. Je hebt daardoor minder geld beschikbaar.

Oew, spannend *\o/* Wij vertrekken a.s. zondag, maar voelt nog steeds alsof ik volgende week weer gewoon ga werken, terwijl we toch echt 5 weken wegblijven. Koffers zijn al grotendeels ingepakt, konijntjes zijn vanavond uit logeren gegaan en onze poezen gaan morgen. Als we morgenavond klaar zijn met werken en het huis is leeg dan zal het besef wel toeslaan denk ik.

Wij hebben onze CC's vandaag naar $3000 opgehoogd. Je weet nooit wat er op je pad komt....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:39

Ik had niet eens een creditcard in de USA. In Nederland wilden ze 'm niet afgeven omdat ik geen inkomen had op die rekening (nee, gek he, woon en werk in Engeland, dus komt binnen op mijn Engelse rekening), en in Engeland wilden ze 'm niet afgeven omdat ik er nog niet lang genoeg woonde en dus nog te weinig credit had opgebouwd. Was flink balen, want daardoor moest ik een aantal plannen schrappen, maar verder is alles gelukkig gelukt en goed gegaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:43

Ik heb een prepaid cc. Ik gebruik hem alleen niet. Hoogstens om m'n esta te doen. Ik vind een cc lastig omdat ik dan het overzicht kwijt ben wat ik er nog op heb staan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:45

Wij hebben beide een cc. Een visa en een mastercard.
Daarnaast een backup bankrekening als de cc niet toereikend is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:10

Fitzroy schreef:
Ja, inmiddels ook voor ruimbagage. 8,- voor 20 kilo. Handbagage nog gratis dus we nemen wel 2 trolleys mee en weinig kleding op de heenreis.

€8 vind ik erg netjes!

Ik heb ook een prepaid Mastercard, vind het net ontzettend handig. Ik zet er een bedrag op en kan op de minuut opvolgen hoeveel er nog opstaat. Ik zet er aan het begin van de vakantie (of per week) mijn budget op en dan ben ik tenminste zeker dat ik niet over budget ga :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:22

Leuk. Orlando. Kijk ik op de vooruitzichten... regen regen regen regen regen regen en oja. Méér regen... ;( |( ;(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:27

Ach joh, ze kunnen met moeite het weer voor morgen juist voorspellen, laat staan voor over een week. Daar zou ik me niet nu al heel druk om maken :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:28

Wij hadden in Orlando ook elke dag regen..... precies tussen 17.00 & 18.00 :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:42

Fitzroy schreef:
Ik heb niets tegen Arkefly, al meerdere malen plezierig meegevlogen. Instappen op Schiphol en uitstappen in de USA. Geen overstap met lange wachttijden of juist stress omdat je je aansluiting niet haalt.
Daarbij betaal je maar een luttel bedrag voor extra beenruimte in relatie tot bv. KLM en United. Dat je moet betalen voor bepaalde dingen is bekend, dat calculeer je in. En dan blijft het incl. kosten nog steeds veel goedkoper dan met een reguliere maatschappij.

Doe mij maar AirBerlin, Dusseldorf - Ft Meyers. Nou woon ik wel redelijk dicht bij Dusseldorf (< 1 uur rijden).......

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:50

Bij ons was de voorspelling ook slechter, hebben letterlijk elke dag zon gehad 3 weken lang en alleen in Orlando inderdaad s'avonds rond een uur of 10 was het dan regen/fiks onweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:51

HorseyDude schreef:
Leuk. Orlando. Kijk ik op de vooruitzichten... regen regen regen regen regen regen en oja. Méér regen... ;( |( ;(

Die regen valt meestal in de avond, en een buitje is meestal binnen 15 minuten weer weg. Geen zorgen, het is echt heel anders als hier als ze regen voorspellen. Wij hadden ook een slechte voorspelling, en het slechte weer is dan 's avonds als je eigenlijk weer richting hotel gaat.