Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 00:14

Suor, wat leuk! Ja, die omgeving ken ik dus erg goed :j Ik ben half Grieks inderdaad, mijn vader is rond zijn 25e naar Nederland gekomen nadat hij mijn (Nederlandse) moeder had leren kennen toen zij daar op vakantie was :D

Jeetje, wat heftig zeg... En ook echt niet wat de bevolking nodig heeft nu -O- Hoop dat jullie allemaal oké zijn.

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:53

Wat eng, zo dichtbij brand! Ik hoop dat de branden snel onder controle zijn!

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 11:02

Echt afschuwelijk voor iedereen daar. Hopelijk wordt het snel wat koeler en wat minder wind.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:04

Echt vreselijk al die beelden!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:04

Nou he -O-

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:13

Hier is het een drama, door de wind was het niet mogelijk voor de vliegtuigen om op te stijgen en te landen. Elke vlucht had vertraging, een aantal vluchten zijn gecanceld. Ze hebben hier uiteindelijk de terminal dicht gegooid omdat het er te druk was, ze beginnen nu eindelijk weer een beetje op te starten met de vluchten maar de rij is erg lang.

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:31

Jeetje Suor, wat heftig dat het ineens zo dichtbij komt! Hopelijk zit je daar nog veilig..
Zegt ook wel genoeg als er meldingen uit gegooid worden dat je het noodnummer moet bellen mocht er ergens brand uit breken natuurlijk.. :7

Op Kreta inmiddels ook bosbranden melissac? Of dat nog niet?

Voor ons is de planning voorlopig nog steeds om naar Kos te gaan volgende week, en zijn nu voorzichtig toch al aan het kijken voor evt. excursies om te doen.
Daar is onder andere een optie voor een Symi eilandtour, voor een bezoek aan het uitgestrekte Panormitisklooster, waarna je nog doorvaart naar Symi-stad. Dit is allemaal met een ferry voor zover ik het begrijp. Weten jullie of dat nu met de corona maatregelen makkelijk kan en de moeite uberhaupt waard is? Zusje en ik zijn allebei volledig gevaccineerd.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:33

Wij willen die naar symi ook gaan doen.
Ik vind Nissiros ook erg leuk, misschien gaan we daar wel een nachtje blijven.

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:48

Xxlsaa mocht je excursies willen doen, auto huren, erg goede tips ontvangen. Dan heb ik een super adres op Kos voor je. Is een Nederlandse vrouw die al 25 jaar daar woont. Vorig jaar op Kos geweest en mede door haar een fantastische vakantie en 50e verjaardag gehad. Mocht je meer info willen stuur dan een pb. En alvast een fijne vakantie!!

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:16

Bonnelover schreef:
Xxlsaa mocht je excursies willen doen, auto huren, erg goede tips ontvangen. Dan heb ik een super adres op Kos voor je. Is een Nederlandse vrouw die al 25 jaar daar woont. Vorig jaar op Kos geweest en mede door haar een fantastische vakantie en 50e verjaardag gehad. Mocht je meer info willen stuur dan een pb. En alvast een fijne vakantie!!



Ik weet niet of jij Miranda Korst bedoel? Lees altijd goede recensies over haar. Ze heeft ook een FB-pagina over Kos.
Staan leuke tips en foto's op.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 07:34

Wij laten haar ook altijd dingen regelen. Super relaxed allemaal.

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:49

Bonnelover schreef:
Xxlsaa mocht je excursies willen doen, auto huren, erg goede tips ontvangen. Dan heb ik een super adres op Kos voor je. Is een Nederlandse vrouw die al 25 jaar daar woont. Vorig jaar op Kos geweest en mede door haar een fantastische vakantie en 50e verjaardag gehad. Mocht je meer info willen stuur dan een pb. En alvast een fijne vakantie!!


Thanks voor de tip! :D Alleen hebben we al fietsen gehuurd voor de hele week :+ Dus een auto huren kan misschien leuk zijn voor een dag, maar verder hadden we dat eigenlijk niet in de planning! :')

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:54

Electra63 schreef:
Bonnelover schreef:
Xxlsaa mocht je excursies willen doen, auto huren, erg goede tips ontvangen. Dan heb ik een super adres op Kos voor je. Is een Nederlandse vrouw die al 25 jaar daar woont. Vorig jaar op Kos geweest en mede door haar een fantastische vakantie en 50e verjaardag gehad. Mocht je meer info willen stuur dan een pb. En alvast een fijne vakantie!!



Ik weet niet of jij Miranda Korst bedoel? Lees altijd goede recensies over haar. Ze heeft ook een FB-pagina over Kos.
Staan leuke tips en foto's op.

Klopt die bedoel ik, echt super adres voor alles. Ookals je een waterkoker, rolstoel, kampingbedje of medische hulp nodig hebt

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 13:18

Natasja, hoe is het bij jou? Ik zag beelden van een oranje gekleurde lucht boven Alonissos.
Is het nog een beetje te doen ?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:48

Fitzroy schreef:
Natasja, hoe is het bij jou? Ik zag beelden van een oranje gekleurde lucht boven Alonissos.
Is het nog een beetje te doen ?


We zijn sinds 2 dagen weer op Skopelos. Temperatuur is de laatste dagen redelijk te doen. Rond de 30 graden.

We zijn nu in het plaatsje Agnontas en kijken recht naar het noordelijk deel van Evia. Diverse rookhaarden (en dus waarschijnlijk brandhaarden) zijn vanaf hier zichtbaar. Tis echt afschuwelijk om te zien.


Afbeelding

Foto heb ik net genomen

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 14:52

Wow vreselijk zeg. Ik hoop dat het snel stopt.

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:29

Ik had echt dramatische foto’s gezien van Evia.

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:53

Heftige foto Natasja! De beelden van Evia zijn afschuwelijk.. Ik zag beelden van oude mensen die op de boot getild werden om geëvacueerd te worden, het breekt echt mijn hart.

De camping op Evia in Agia Anna waar ik twee keer geweest ben is ook afgebrand. Mijn ouders hadden nog overwogen om daar weereens heen te gaan, gelukkig hebben ze dat niet gedaan.

Wij zijn nu in Tholo (westkust Peloponnesos). Hier gelukkig nergens last van, maar je hoort/ziet wel regelmatig blusvliegtuigen vliegen. Op Zakynthos was er ook een neergestort.

@Mel, is het een grote brand op Zakynthos? Hopelijk valt het mee en hebben jullie er geen last van!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:40

Het werd gisteravond nog veel heftiger. We konden vanaf het restaurant waar we zaten de brandhaarden naar het strand zien komen. En dat van een enorme afstand.
Wat moet dat een enorm zinderende hitte zijn.

;(

Afbeelding

Toen het donkerder werd werd de brand alleen maar heftiger

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 07:42

Wat vreselijk! Hebben jullie geen last van een rooklucht?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:04

Wind staat richting Evia. Dus nee. Maar paar dagen terug kon je het ruiken ja.

Electra63

Berichten: 18075
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:21

Het blijft vreselijk om te zien.
Ik heb wel vaker bosbranden in Griekenland gezien, maar op deze schaal? Bizar.
Ik vind het zo erg voor de mensen en dieren daar. Je zal maar alles kwijt zijn.

Westhof

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:14

Ik heb net geboekt naar Analipsi, Kreta. Vanaf 7 september heerlijk 2 weken genieten *\o/*

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:45

Ja bizar die branden op Evia.. :(
Kreeg 2 dagen terug een foto van een collega van mij die nu op Skiathos zit, die ziet aan de overkant Evia en stuurde echt een bizar plaatje..

Afbeelding

Zij vertelde ook dat er zo'n 1500 a 2000 mensen geëvacueerd werden met boten/ferry's etc. Pfff wat een nachtmerrie he, je zal er maar wonen.. :knuffel:

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:04

Filmmaker Philip Bloom is ook op Skiathos (heeft al enkele films gemaakt over de katten daar) en maakte gisteravond dit filmpje.


https://www.facebook.com/655234364/vide ... 988930685/

Op de voorgrond het geluid van de rustig zee en dan op de achtergrond een grote verwoesting....hoeveel contrast wil je hebben. |(

Mijn handen jeuken gewoon om er heen te gaan en iets te doen voor de mensen en dieren daar.