Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:05

Fitzroy, ik had het gevonden inderdaad, dankjewel!

Flowq, wij kregen de mail met QR code ook gelijk gemaild.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:44

Flowq schreef:
Ik heb zojuist het PLF formulier ingevuld voor september en gelijk al een mail met een QR-code, kan dat kloppen?

Ja dat klopt. Die krijg je tegenwoordig gelijk.
Ze hadden bij mij het vluchtnummer veranderd dus ik heb hem even aangepast. Kreeg ook
Gelijk weer een nieuwe

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:01

Nu ook brand op Kos. Wat ellende.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:05

Ja en rond Patras is het ernstig en rond de noordkant van Athene.

Ik vind het zo erg, ook voor de Turken en Italianen. |(

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:14

Die beelden rond Athene, verschrikkelijk! Ik las dat er ook een aantal maneges geëvacueerd moesten worden.

Op Evia brandt het ook weer... Daar hebben ze vorig jaar (of twee jaar geleden misschien alweer) ook zo'n erge brand gehad.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:43

Ja het is erg. Hopelijk komen er niet meer branden bij.

Ik heb net me wekker er voor gezet ( sommige zijn gek, ik weet het) maar ik kon vanaf 7.00 uur een stoel reserveren. Vorig jaar was stoel 1
A me zo goed bevallen.
Dus hop , ik was de eerste weer stoel 1A
Nog 29 dgn geduld

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:21

Hoi allemaal, ik lees hier al wel een tijdje mee. Maar kom nu toch even binnenvallen ivm een PLF formulier.

Wij reizen hopelijk over 2 weken naar Zakynthos. Nu heb ik 1 PLF formulier voor mij (heb een andere achternaam). En 1 voor mijn vriend en zijn 2 kinderen (alle 3 dezelfde achternaam).
Nu moest ik in het begin invullen dat hij gevaccineerd reist, maar dit geldt niet voor de 2 kinderen. Ik kan dit nergens specifiek per persoon aangeven.
Zal ik dan ook voor beide kinderen een apart PLF in moeten vullen? Iemand een idee of ervaring hiermee?

Bedankt alvast :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:22

Volgens mij raden ze toch aan om voor ieder apart een PLF in te vullen voor de zekerheid of heb ik dit mis?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:25

Oke ik dacht eerst omdat het kinderen van 14 en 17 zijn met dezelfde achternaam. Dat je dan een soort 'familie PLF' ervan maakt. Maar omdat ik voor hun niet in kon vullen dat ze met een test reizen, begon ik te twijfelen. Dan maak ik voor hun allebei gewoon een aparte aan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 11:44

Kleine moeite en kan veel gedoe voorkomen :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:59

Wij zijn vanmorgen geland op het warme Kreta *\%/*

Aankomst was een beetje een vreemd sfeertje met roepende politie agenten met rijen maken en doorlopen… Maar alles verliep soepel, genoeg controle bij de ingang, werd even gekeken op het PLF en konden zo doorlopen. Zo van de eerste bus van ons vliegtuig zag ik niemand getest worden.

Onze auto tikte 42 graden aan in Agios Nikolaos, maar gek genoeg is het (als je niks doet) nog best oké. De Grieken zijn duidelijk klaar met het warme weer, die willen graag ruilen met de 13 graden toen we vanmorgen in de auto stapte richting de luchthaven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:08

__denise schreef:
Wij zijn vanmorgen geland op het warme Kreta *\%/*

Aankomst was een beetje een vreemd sfeertje met roepende politie agenten met rijen maken en doorlopen… Maar alles verliep soepel, genoeg controle bij de ingang, werd even gekeken op het PLF en konden zo doorlopen. Zo van de eerste bus van ons vliegtuig zag ik niemand getest worden.

Onze auto tikte 42 graden aan in Agios Nikolaos, maar gek genoeg is het (als je niks doet) nog best oké. De Grieken zijn duidelijk klaar met het warme weer, die willen graag ruilen met de 13 graden toen we vanmorgen in de auto stapte richting de luchthaven.

Leuk Agios Nikolaos.
We hebben daar eens heerlijk gegeten aan het water.

Fijne vakantie !

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 13:21

Ja dankjewel!
We hebben een appartement aan het meer. Qua eten geloof ik wel dat je hier goed zit!!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 17:34

Dit jaar wordt het voor ons denk ik toch geen Griekenland, maar we trouwen in april 2022 en zitten er nu aan te denken voor onze huwelijksreis wel naar Griekenland te gaan. Rond mei dan dus.

We willen graag rondreizen/eilandhoppen, maar ik weet niet precies waar/hoe. Ik ben zelf alleen op Paros, Paxos, Corfu en Santorini geweest, ik ga meestal naar het vasteland.

Zit nu te denken aan Thessaloniki (daar wil ik al heel lang heen) en dan vanaf Thessaloniki via Meteora en zo naar Lefkada, en dan nog Kefalonia meepakken. Dat lijkt goed te doen. We willen 2/3 weken weg.

Hebben jullie nog andere aanraders? Hoeft absoluut niet dezelfde omgeving te zijn, ben nog aan het oriënteren dus alles mag :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-21 22:23

Je kunt ook de Sporaden en de Pilion doen. Dat ligt meer voor de hand als je in Thessaloniki begint.

Parga of Sivota kan ook nog aan de Westkant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:53

En Thessaloniki, Kallithea, Xalkidiki en dan Thasos?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:18

Parga is erg leuk, zeker als het in mei nog wat rustiger is! Mijn favoriet blijft toch wel een rondje Peloponnesos, ik weet niet of je daar al eens geweest bent?

Ik krijg wel echt de zenuwen van alle branden... Het brand nu ook bij Olympia en wij gaan morgen naar de Peloponnesos toe (Vartholomio en daarna Tholo). Ze denken dat het ergste qua branden nog moet komen..
Er waren gisterenavond een stel jongeren aan het barbecueen hier op de camping, heb dan gelijk allerlei noodscenarios in m'n hoofd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:34

Bedankt voor alle tips! Heel fijn. We gaan dit weekend eens uitgebreid kijken.

Suor, mijn familie komt uit de Peloponnesos (uit Asini, bij Tolo) dus dat is inderdaad normaal onze favoriete bestemming :D Ben daardoor verder niet eens op zo heel veel plekken in Griekenland geweest, dus heel iets anders lijkt ons nu wel leuk. Jullie reis klinkt wel heel gaaf trouwens, ik wil ook nog steeds eens met de auto. Dat is ook nog wel een optie eigenlijk, als we 3 weken zouden kunnen gaan.

Van die bosbranden word ik heel verdrietig, ook voor alle (huis)dieren. Kan me voorstellen dat het ook echt eng is als je daar nu bent...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:45

Afbeelding

Net deze melding gekregen. Weet iemand of ik voor de 199 nog de landencode moet gebruiken of lukt het ook met alleen 199?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:57

NatasjavE schreef:
[ [url=m/EyUDLM.png]Afbeelding[/url] ]

Net deze melding gekregen. Weet iemand of ik voor de 199 nog de landencode moet gebruiken of lukt het ook met alleen 199?

Ik heb de melding ook gekregen, als het goed is werkt het hetzelfde als in Nederland dus gewoon 199. Volgensmij werkt 112 hier ook gewoon, wordt je automatisch doorgeschakeld.

Waar in Griekenland zit je?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:05

Weet ik niet Natasja, wij hebben hem ook gehad.

@Eugoly, wat leuk Tolo! Dat vind ik ook zo'n leuk stukje Griekenland! Wij hebben vorige jaar nog gekampeerd in Drepano. Maar heel iets anders is dan inderdaad leuk, zeker voor je huwelijksreis!
Ben je zelf ook (deels) Grieks?

Ik kreeg vanmiddag de melding dat was we in Kalithea waren, we moesten evacueren. We waren toen net in het hotel in Galaxidi en konden de rook zien. Het heeft hier de hele avond as 'geregend' en alles stinkt naar rook.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suor op 05-08-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:08

Afbeelding

Vanuit ons hotel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:08

melissac schreef:
NatasjavE schreef:
[ [url=m/EyUDLM.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de melding ook gekregen, als het goed is werkt het hetzelfde als in Nederland dus gewoon 199. Volgensmij werkt 112 hier ook gewoon, wordt je automatisch doorgeschakeld.

Waar in Griekenland zit je?

Dankjewel

Ik zit nu op Alonissos

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:14

Suor schreef:
[ [url=m/QCZyxu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanuit ons hotel.

Wat heftig zeg!

Hebben jullie daar nog wel stroom?
Bij ons valt de stroom meerdere keren per dag uit voor een paar uur elke keer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:29

Erg zeg :(