USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:26

HorseyDude schreef:
Ja, dat was in 2005 naar Tenerife toe met mijn halfbroer die deze keer niet meegaat. Je krijgt met de post een reisgids binnen met een aanmeldformulier en elke reis heeft een nummer. Je kan 2 reizen uitkiezen, als de ene reis onverhoopt niet doorgaat dan kunnen ze je doorsluizen naar die andere reis die je hebt uitgekozen. Bij elke reis staat van hoe en wat er gaat gebeuren zoal. Begeleiding bestaat geheel uit vrijwilligers, ze mogen oa geen reizigers geen prik geven of pillen geven. Daar zijn ze niet voor bevoegd. (zover ik weet).
Je krijgt een aantal enveloppen thuisgestuurd met de nodige informatie, 3 in totaal. 1 Voor als de aanmelding is gelukt, 1 voor algemene informatie voor het land waar je naartoe gaat + esta info en 1 voor aankomst en vertrektijden (die tot op heden nog niet in de bus is belandt, maar ze zeiden tussen 6 en 10 dagen voor vertrek dat ik de vlop zou krijgen!)

Dus één dezer dagen dus. Vrije tijd kan je aangeven in het formulier.

Je mag dus zelf aangeven hoe veel vrije tijd je wilt en hoe vaak je mee wilt op excursie? Dat is een erg fijne regeling denk ik :j Klinkt heel erg goed in ieder geval! Heb een beetje op de site zitten kijken en vond het qua prijzen ook best 'meevallen'. Denk dat als je zelf naar Amerika zou gaan je misschien nog wel een stuk meer kwijt zou zijn in ieder geval.

Xivura

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:36

Hoe ver van de voren moet je je ESTA aanvragen? Wij gaan begin oktober heen en moeten hem nog aanvragen. Ben ik daar nog niet te laat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:37

Nee hoor, dat kan volgens mij gewoon nog. Zou er alleen niet al te lang mee wachten, ook omdat je het risico loopt dat het even duurt voordat hij geaccepteerd is.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:37

Emmaa_ schreef:
Nee hoor, dat kan volgens mij gewoon nog. Zou er alleen niet al te lang mee wachten, ook omdat je het risico loopt dat het even duurt voordat hij geaccepteerd is.

Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik hem deze week aanvragen. Kon helaas niet eerder want creditcard moest geactiveerd worden en had ik wat problemen mee. Gelukkig is dit nu gelukt. :) Heb trouwens een max van 1000 op creditcard. Lijkt me genoeg voor 6 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:40

Ik zou persoonlijk meer doen eigenlijk. Of is het 1000 per dag als max? Ik zou dan weer in mijn hoofd hebben van stel dat er iets gebeurt.. Mijn ex is in Amerika gestoken door een pijlstaartrog (sukkel) en die mocht even 500 dollar van zn creditcard halen om dat direct te betalen. De kans is klein dat zoiets gebeurt, maar als het wel zo is dan baal je flink dat je budget er ineens voor de helft vandoor is.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:44

Emmaa_ schreef:
Ik zou persoonlijk meer doen eigenlijk. Of is het 1000 per dag als max? Ik zou dan weer in mijn hoofd hebben van stel dat er iets gebeurt.. Mijn ex is in Amerika gestoken door een pijlstaartrog (sukkel) en die mocht even 500 dollar van zn creditcard halen om dat direct te betalen. De kans is klein dat zoiets gebeurt, maar als het wel zo is dan baal je flink dat je budget er ineens voor de helft vandoor is.

Ik geloof dat het per maand was. We kunnen altijd bij pinnen natuurlijk waar nodig.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:45

Emmaa_ schreef:

Maar je kunt toch ook gewoon pinnen in de VS?

En een Esta formulier moet je volgens mij uiterlijk 72 uur voor verstrek aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:48

Klopt, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om geld van je rekening af te kunnen halen. Het is natuurlijk een eigen keuze, maar ik weet dat mijn ex per se met creditcard moest betalen en omdat er nog wat meer dingen van die creditcard af moesten (vooral hotels e.d) kwamen ze behoorlijk in de problemen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:50

Emmaa_ schreef:
Klopt, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om geld van je rekening af te kunnen halen. Het is natuurlijk een eigen keuze, maar ik weet dat mijn ex per se met creditcard moest betalen en omdat er nog wat meer dingen van die creditcard af moesten (vooral hotels e.d) kwamen ze behoorlijk in de problemen.

Hotel betalen wij via D-reizen als het goed is dus dat gaat gewoon via iDeal dus daar zou het niet aan liggen. Voor de rest inderdaad wel met creditcard (shoppen etc.) Lijkt me dat er genoeg pin automaten in NY staan toch?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:52

Mijn creditcard heeft ook maar een limiet van €1000. Je kunt de limiet verhogen door een extra aflossing te doen op je creditcard. Dan ga je op je creditcard in de plus en kun je dus meer uitgeven, zo ga ik het ook doen voor mijn vakantie :)

Voor geld uit de muur halen betaal je in het buitenland over het algemeen wel extra, een creditcard is dan handiger en voordeliger.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:59

Je kunt ook als het nodig is je creditcard tussentijds aflossen.
Ik heb er 2.5 week gezeten met enkel cc, ook 1000 als max, en prima gered hoor :) Hotels waren betaald dus enkel auto en alle andere dingen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:00

Wij waren voor 2 personen in 3 weken (met ook nog hotels ertussen die betaald moesten) zo'n 1500 euro in totaal kwijt, ook nog gewinkeld. Scheelt wel dat we niet zo culinair zijn aangelegd.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:06

Volgens mij hebben ze genoeg pinautomaten. Ik weet het niet precies meer, want het is al een paar jaar geleden, maar afgelopen weken zaten we in het zuidwesten van de VS en daar hadden ze overal pinautomaten dus neem aan dat dat ook wel het geval is in NY. Als je in één keer een groot bedrag opneemt dan valt het nog wel mee met de bijkomende kosten. Wij waren zo'n 4 dollar kwijt per opname.

Edit: Bij een pinautomaat in het hotel betaal je waarschijnlijk meer bijkomende kosten dan bij een bank.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:17

Emmaa_ schreef:

Het limiet van je creditcard is ook gebonden aan bepaalde regels, je inkomen enz. Dus soms kan je niet anders
Soms kan je er geld opstorten om het te verhogen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:28

En 1000 euro is meer dan genoeg voor 6 dagen

Ik heb een limiet van 2500 euro en heb de alle keren hoogstens 500 euro ervan gebruikt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:57

Xivura schreef:
Hoe ver van de voren moet je je ESTA aanvragen? Wij gaan begin oktober heen en moeten hem nog aanvragen. Ben ik daar nog niet te laat mee?

Uiterlijk 72 uur voor vertrek. 2 jaar geldig overigens.

https://www.klm.com/travel/bq_nl/prepar ... a/esta.htm

Heb zelf op het vliegveld gestaan en ineens bleek mijn ESTA niet geldig....hoewel ik een document had dat 'welles' zei. Ter plekke via een internetzuil alsnog die hele oliebol nog eens ingevuld en toestemming geregeld.....3 uur voor vertrek!!!!! Krijg je het wel effe warm trouwens

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:33

Ik vind € 1000,- niet erg royaal. Als je in het ziekenhuis beland is het al helemaal niets. Rekeningen van duizenden dollars zijn heel normaal. En als je reisverzekering midden in de nacht niet bereikbaar is heb je een probleem. Zou zelf proberen je limiet te verhogen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 15:52

Maar hoe waarschijnlijk is het nou dat je uitgerekend dan in het ziekenhuis beland? Ik zou me daar echt geen zorgen om maken en als het wel gebeurt kun je vanuit de VS nog genoeg regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:54

De kans is inderdaad niet groot, maar als het wel gebeurt baal je flink. En dan kan je inderdaad waarschijnlijk nog wel wat regelen vanuit Nederland, maar als je dat net die dag even niet kan doen of het duurt wat langer dan verwacht is het flink balen. Zoals ik al zei, mijn ex mocht even 500 euro aftikken voor een tetanus prik en een verband om zijn voet. Dat moest van de creditcard want hij moest gewoon opdonderen en hij moest direct betalen mét creditcard.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:59

Heb je daar je reisverzekering niet voor?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:00

Aangezien het een georganiseerde reis is denk ik dat de organisatie ook wel weet hoe met zulke situaties om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:01

purny schreef:
Heb je daar je reisverzekering niet voor?

Ja, maar die moet je op dat moment wel kunnen bereiken. Wij hebben in Oostenrijk 5 uur in het ziekenhuis zitten wachten totdat de reisverzekering de goede documenten door heeft gefaxt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:09

Mja gezondheidszorg in de VS zit iets anders in elkaar dan in NL wat dat betreft. Ik zou me ook niet heel comfortabel voelen met een limiet van €1000, zit liever wat aan de veilige kant.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:13

Vanillia schreef:
Mja gezondheidszorg in de VS zit iets anders in elkaar dan in NL wat dat betreft. Ik zou me ook niet heel comfortabel voelen met een limiet van €1000, zit liever wat aan de veilige kant.

Hmmm....collega is in Nevada gecrasht met een gehuurde Harley in 2013. Verbrijzeld been en nog wat van dat soort zaken. Tegen de tijd dat 'ie terug was in NL had 'ie in de VS $ 200.000 aan kosten gemaakt (die gelukkig allemaal gedekt waren...minus zijn Hollandse eigen risico).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:17

Ik heb op het AA-forum meer dan genoeg ellende gelezen met ziekenhuisrekeningen en verzekeringsmaatschappijen bereiken als het hier midden in de nacht is, dus ik zit liever safe. Je zult niet behandeld worden omdat je CC limiet te laag is en je je reisverzekering niet te pakken krijgt. In de VS gast niets op de pof.