Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:48

Wat een leuk topic, ik kom me ook melden.

Afgelopen weekend weer voor het eerst gekampeerd dit jaar. We hebben 2 nachten gestaan op de camping bij de Beekse Bergen.

Afbeelding

We hebben deze tent net nieuw en voor het eerst mee gekampeerd. Hiervoor hadden we een lichtgewicht tentje om mee te nemen op fietsvakantie. Prima tentje maar na paar jaren meerdere weken mee kamperen begon die lek te raken. We gaan tegenwoordig alleen met de auto op vakantie dus hebben we een paar slagen groter gekocht. De extra ruimte is heel fijn.

Deze hadden we afgelopen jaren mee. Wat we nu hebben is dus wel een upgrade qua ruimte. We misten toch wel ruimte om binnen te zitten als het slecht weer is.
Afbeelding

We moeten alleen binnenkort vrijwel alle kampeerspullen nieuw kopen. Hiervoor leenden we het van mijn schoonouders, alleen gaan zij ook op vakantie als wij gaan dus hebben we zelf ons eigen spul nodig.
Heeft er iemand tips voor:
- kampeer servies dat ook een beetje hip en leuk is?
- kampeerstoelen die niet al te veel ruimte in de auto innemen maar wel goed zitten?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:54

Haha wat voor luifel heb je PSvLot? :))

Marije_jiplover wat een fantastisch plekje hadden jullie! Heerlijk hoor!

Welkom deksel! Jullie tent lijkt qua formaat en looks een beetje op onze (ook nieuwe) tent!

Wij zijn inmiddels weer terug uit Schotland. Echt verliefd geworden op dat land, wat is het ongelofelijk mooi.
Maar 1x tot het ondergoed natgeregend & verder 2 kleinere buien gehad. Verder alleen wat regen 's nachts! Dus dat viel me alles mee, we waren overal op voorbereid _O-

Tent heeft het ook fantastisch gedaan (is nieuw dus voor het eerst mee) en wat zijn we er ongelofelijk blij mee.

Iemand vroeg om een kleine samenvatting van de campings, dus bij deze. Alledrie waar wij geweest zijn waren dikke aanraders.

1. Oakwood caravan & camping park in Aviemore (Cairgorms National Park)
Voornamelijk campers (sowieso in schotland) maar wij hadden met de tent een fantastische plek gekregen. Hadden een eigen uitlaatrondje voor honden. Echt een oase van rust, maar vlak bij supermarkten en prachtige wandelingen. Sanitair was echt keurig!

Afbeelding

2. Glenbrittle Campsite - Isle of Skye
Fantastische locatie in een baai, pal aan de zee. Fenomenaal uitzicht, ongelofelijk mooie plekken, prima sanitair (wel wat ver lopen als je helemaal aan de andere kant staat :)) )
Rekening mee houden dat je 0 bereik hebt en geen wifi. Vonden wij heerlijk: echt even helemaal uit. Dichtstbijzijnde supermarkt is ook 45 minuten rijden. Maar op de camping zit een klein winkeltje met levensbenodigdheden voor kamperen en eten. Ook lekker warme lunch, brood in de ochtend en koffie *D

Afbeelding
Afbeelding

3. Glen Nevis - Fort William
Veel grotere camping dan we normaal boeken, maar doordat het opgedeeld is in losse velden met veel ruimte er tussen & veel groen er tussen hebben we daar echt niks van gemerkt. Restaurantje, winkeltje en een afhaal in de ochtend (broodjes) en avond (simpele maaltijden) ook aanwezig. Net en ruim sanitair.

Afbeelding
Afbeelding

Maar toegegeven, wij zijn alleen 's avonds op de camping :)) De rest van de dag lekker op pad.
Schotland was ook fantastisch hondvriendelijk, overal was ze van harte welkom (behalve kastelen e.d.) en kreeg overal eerder eten en drinken dan wijzelf :')

Afbeelding

Leo

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:08

Echt fantastisch! Post vooral meer foto's! :)) Camping 2 en 3 hebben wij ook gestaan in 2018, heerlijke plekken! Nu staan we op 5 andere campings.

Campingstoelen die compact en toch comfortabel zijn hebben wij nog niet perse gevonden.. :+ wij hebben echt beperkte ruimte in ons autootje met dakkoffer, dus hebben gewoon simpele vouwstoeltjes mee. Maar daar redden we het al jaren mee dus nouja.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:21

Haha foto's in overvloed, maar wil het topic ook niet overnemen :))
Maar vooruit, nog een paar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die fijne & compacte stoelen wil ik ook wel weten, dus kom maar door met die tips :))

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:55

xSannee schreef:
Haha wat voor luifel heb je PSvLot? :))

Marije_jiplover wat een fantastisch plekje hadden jullie! Heerlijk hoor!

Welkom deksel! Jullie tent lijkt qua formaat en looks een beetje op onze (ook nieuwe) tent!

Wij zijn inmiddels weer terug uit Schotland. Echt verliefd geworden op dat land, wat is het ongelofelijk mooi.
Maar 1x tot het ondergoed natgeregend & verder 2 kleinere buien gehad. Verder alleen wat regen 's nachts! Dus dat viel me alles mee, we waren overal op voorbereid _O-

Tent heeft het ook fantastisch gedaan (is nieuw dus voor het eerst mee) en wat zijn we er ongelofelijk blij mee.

Iemand vroeg om een kleine samenvatting van de campings, dus bij deze. Alledrie waar wij geweest zijn waren dikke aanraders.

1. Oakwood caravan & camping park in Aviemore (Cairgorms National Park)
Voornamelijk campers (sowieso in schotland) maar wij hadden met de tent een fantastische plek gekregen. Hadden een eigen uitlaatrondje voor honden. Echt een oase van rust, maar vlak bij supermarkten en prachtige wandelingen. Sanitair was echt keurig!

[ [url=m/hAz7gD.jpg]Afbeelding[/url] ]

2. Glenbrittle Campsite - Isle of Skye
Fantastische locatie in een baai, pal aan de zee. Fenomenaal uitzicht, ongelofelijk mooie plekken, prima sanitair (wel wat ver lopen als je helemaal aan de andere kant staat :)) )
Rekening mee houden dat je 0 bereik hebt en geen wifi. Vonden wij heerlijk: echt even helemaal uit. Dichtstbijzijnde supermarkt is ook 45 minuten rijden. Maar op de camping zit een klein winkeltje met levensbenodigdheden voor kamperen en eten. Ook lekker warme lunch, brood in de ochtend en koffie *D

[ [url=m/gAdANP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TT25QA.jpg]Afbeelding[/url] ]

3. Glen Nevis - Fort William
Veel grotere camping dan we normaal boeken, maar doordat het opgedeeld is in losse velden met veel ruimte er tussen & veel groen er tussen hebben we daar echt niks van gemerkt. Restaurantje, winkeltje en een afhaal in de ochtend (broodjes) en avond (simpele maaltijden) ook aanwezig. Net en ruim sanitair.

:)
[ [url=m/b0V4mw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NbYqHr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar toegegeven, wij zijn alleen 's avonds op de camping :)) De rest van de dag lekker op pad.
Schotland was ook fantastisch hondvriendelijk, overal was ze van harte welkom (behalve kastelen e.d.) en kreeg overal eerder eten en drinken dan wijzelf :')

[ [url=m/CLKogT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaah, dat was ik ! Ik heb alles netjes genoteerd :) . Dankjewel!
Mooie foto’s, lijkt me een heerlijke vakantie geweest!

Welk hotel hadden jullie in Edinburgh ? Want daar was de hond ook welkom?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:06

Prachtig! Isle of Skye <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:59

Graag gedaan Lukasje!

In Edinburgh zaten wij in the Torfin. Beetje buitenaf, maar met 20 minuten met de bus zit je in het centrum. Vlak bij het hotel zit ern park waar hond ook los mag (mits onder appèl), dus ideaal om even uit te razen. Keurige kamers, je kon er lekker eten en hele lekkere regendouche <3

Zeer hondvriendelijk, er was zelfs een menukaart voor honden *D
Afbeelding

Edinburgh zelf is qua restaurants ed heel hondvriendelijk. Het kasteel of andere bezienswaardigheden kun je niet altijd in. Dus houd daar rekening mee (was voor ons prima, we vonden het maar druk haha, dus zijn na 1,5 dag in de stad lekker gaan wandelen)

Jaa Skye is fantastisch! Welke route gaan jullie nu rijden Leo?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:10

Wat leuk menu kaart voor honden. MacDonalds had vroeger bij de ingang een bak drinken en hondenkluifjes staan. Nu niet meer. Ik vind het altijd heel leuk als honden welkom zijn. Omgeving en campings zien er prachtig uit. Wij reizen over 2 weken weer af naar Tirol. Ook met de hond. Ik ga beginnen met aftellen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:28

Wat heerlijk, al die kampeerverhalen en -foto's hier!

Wij gaan komend weekend onze nieuwe vouwwagen uittesten, toevallig ook in Lemele. En dan over tweeënhalve week door naar Duitsland, eerst het Zwarte Woud en daarna richting Beieren, vlakbij de Schliersee. Heel veel zin in!

Wij hebben toevallig afgelopen weekend nieuwe stoelen besteld, deze: https://www.anwb.nl/webwinkel/p/56562/h ... 53&cat=282 Ben heel benieuwd!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:43

Gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe vouwwagen Kikka. Heerlijk, ik heb altijd met veel plezier met onze vouwwagens gekampeerd. Eerst hadden we een Alpen Kreuzer, (door onze zoon steevast de Alpen Kotser genoemd). Een onverwoestbaar - en dus vreselijk zwaar- ding. Daarna hebben we een Roadmaster gekocht. Wat een wereldding was dat. Veel plezier!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:44

Skye-plaatjes zijn fantastisch! Heerlijk!

Over de hondvriendelijkheid: in de UK is de dierenbescherming koninklijk (R=Royal SPCA) en de kinderbescherming niet 8-))

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:20

rien10 schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag en je nieuwe vouwwagen Kikka. Heerlijk, ik heb altijd met veel plezier met onze vouwwagens gekampeerd. Eerst hadden we een Alpen Kreuzer, (door onze zoon steevast de Alpen Kotser genoemd). Een onverwoestbaar - en dus vreselijk zwaar- ding. Daarna hebben we een Roadmaster gekocht. Wat een wereldding was dat. Veel plezier!!

Dankje, ik zag net ook al dat ik hier op Bokt vandaag jarig ben. In het echt was het een maandje geleden :+

Alpen Kotser :') Wel mooie vouwwagen! Wij hebben nu een Aart Kok gekocht, lijkt nog het meest op onze geliefde De Waard-tent. Ben heel benieuwd, we zijn vouwwagen virgins; dit wordt onze eerste keer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:16

Ow Kikka, ik wilde je ook een gelukkige wensen. Bij deze dus met blijkbaar enige vertraging!

Haha xSannee, Gewéldig die menukaart voor honden!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:16

Rije schreef:
Over de hondvriendelijkheid: in de UK is de dierenbescherming koninklijk (R=Royal SPCA) en de kinderbescherming niet 8-))

_O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:29

Rije schreef:
Skye-plaatjes zijn fantastisch! Heerlijk!

Dit wist ik nieteens, maar verbaast me niks na onze ervaring :))

veel plezier met de nieuwe vouwwagen Kikka! Dat vraagt natuurlijk om een foto!

Ik vond de menukaart ook hilarisch, vooral de Paw Star Martini _O-

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:55

Leuk alle plaatjes die voorbij komen!

Wij zijn vorig jaar ook naar Zwitserland geweest, echt prachtig! Lauterbrunnen ook geweest, heel gaaf maar wat toeristisch!

Wij gingen altijd met de tent, vorig jaar een keer een caravan geleend en nu hebben we de afgelopen maanden een busje omgebouwd tot camper. Het plan is dan om 20 juli richting Normandië te gaan en te eindigen bij Versailles voor de Olympische spelen! Iemand nog tips voor campings in Normandië?

Dit weekend willen we nog even test draaien of we alles in de camper hebben. Liefst aan de IJssel of de Vecht. Nog iemand tips voor een kleine camping met directe plekken aan het water waar gevist kan worden?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:06

Ik herinner me in Normandië 1 camping van >10 jaar terug, vlakbij Cherbourg.
Schreeuwend duur, maar prachtig! Ruime plaatsen, een terrassen camping en terwijl partner en ik aan het opbouwen waren (we kampeerden toen nog met de tent), liepen de kinderen van mijn partner over de camping te dwalen om te verkennen.
Komen ze ineens wild enthousiast terug: "papa en Marije, het is echt heel leuk hier en hier willen jullie echt zélf afwassen hoor, dat hoeven wij hier écht niet te doen als jullie de afwas plaats hebben gezien!"
Wat bleek, de afwas plaats het dichtstbij onze tent stond boven op de klif met uitzicht over het Kanaal, alle afwas plaatsen ook dezelfde kant op gericht, op dat mooie uitzicht!
We hebben er idd wel samen staan afwassen en de kinderen een avondje vrij gegeven _O-

Maar ik zou zo'n camping nu, zonder kinderen, nooit meer kiezen, veel te massaal en te groot en ik herinner mij dat die destijds al met stip de duurste camping van onze hele vakantie was, duurder dan wij dit jaar met ons 2en hebben uitgegeven op de dure campings in Zwitserland.
Ik weet ook niet meer hoe de camping heet, alleen dat die dus vlakbij Cherbourg lag op de klif en er een strandje in een soort kleine baai bij was, helemaal beneden.

We hebben die hele vakantie doorgebracht in/rond Normandië, maar zou er verder geen camping meer van kunnen herinneren, sorrie.

Camping aan de Vecht: vorig jaar paar nachten gestaan op Camping de Kemminckhorst en ernaast zit ook nog camping de Stuwe.
Eerstgenoemde is beduidend mooier, maar wel heel snel vol, wij hadden toen, op de bonnefooi, echt geluk dat er een plekje was, eigenlijk maar voor 1 nacht, maar de volgende dag kwam er een plekje vrij, dus moesten wij onze camperbus 2 plekken opschuiven en konden we de 2 gewenste extra nachten ook blijven staan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:24

Wij stiekem 2 nachtjes weg
https://hethoogelaar.nl/

Afbeelding

Afbeelding
Helemaal Remy hier

Wel gisteren en vandaag veel gefietst
Prachtige omgeving

Marije wij gaan ook altijd voor klein tegenwoordig

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:01

Wij gaan met de kids ook wel naar wat grotere campings, dit weekend ook, maar daar mis ik toch wat sfeer, allemaal wat onpersoonlijk. Lokatie was wel prachtig aan de Ermelose hei en de kids vonden het zwembad met glijbaan fantastisch. en de midgetgolf :j

Afbeelding

Van de zomer wordt het weer een kleine camping in Zweden, waarschijnlijk moet het volgens jaar een camping in Frankrijk? Aan de Middellandse zee worden, liefst direct aan het strand en met een zwembad. Dus als iemand daar nog leuke tips voor heeft?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:05

Wij gaan met kleinzoon naar wilsumerberge
www.wilsumerberge.nl
Niet idioot groot, vlotten bouwen hutten bouwen enz..
Apart gedeelte in het meer voor de honden

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:55

Echwel schreef:
Wij gaan met kleinzoon naar wilsumerberge
https://www.wilsumerberge.nl
Niet idioot groot, vlotten bouwen hutten bouwen enz..
Apart gedeelte in het meer voor de honden

Oh, die is leuk! Ga ik even onthouden.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:41

Nog 5 weekjes en dan eindelijk vakantie.. zo'n zin in. Zal wel een rare vakantie worden aangezien m'n man over 2 weken bij een nieuwe baas begint en dus ook niet meteen vrij wil vragen voor vakantie. Dus gaat hij als het ff lukt heen en weer rijden vanaf de camping. Gelukkig is het bijna alleen maar de a7 van Koudum naar Zaandam. Ben zoiezo wel gezellig met m'n zus. We hebben een privé veldje voor 2 caravans .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:36

Voor de liefhebber vond ik nog een bruikbaar, klein licht steelpannetje.
Staat in het weggeeftopic op pag 6: [LZP] [Centraal] Weggeeftopic -deel 3

Af te halen in midden NL. Het lijkt me niet de moeite waard om 'm op te sturen (160gr) maar tegen de kosten wil 'm wel opsturen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 09:45

Afgelopen weekend in Schijndel bij Winery and herb gestaan

https://www.wineryandherbs.nl
Wat een megaplekje
De liefde die de eigenaren boor hun bedrijf hebben en de intressante rondleiding

Echt een aanrader

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 11:07

Nou aan ons Noord-Italië avontuur komt al gauw een eind... De camping waar ik heen wilde blijkt tot september volgeboekt, een andere in de omgeving heeft ook al geen plek. Dus volgend jaar maar eerder bij zijn, of in een andere periode gaan vrees ik. Want ik wil eigenlijk niet reserveren. Dus nu maar heroriënteren op wat we willen. Genoeg mooie plekjes nog in Europa!