USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:48

Beide parken zijn haalbaar in 2 dagen, behalve in de maanden juli en augustus aangezien dan de wachtrijen enorm kunnen oplopen van Harry Potter.

Qua waterpark was mijn favoriet Blizzard Beach van Disney. Alhoewel het waterpark van SeaWorld ook leuk is

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:52

Sinds gisteren het bericht naar buiten kwam dat er een Star Wars deel komt in Disney wordt het waarschijnlijk knokken met manlief waar we naartoe gaan in Amerika. We zijn verstokte Vegas gangers maar ja nu moet er naar Disney gegaan worden natuurlijk. En dat wil ik eigenlijk ook wel een keer zien als ik eerlijk ben! Het zal nog wel even duren voor het af is, dat wel! En Seaworld lijkt me ook heel gaaf!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:55

Dat van Star Wars werd idd op D23 Expo bekent gemaakt zaterdag. Begint volgens mij in Californië met bouwen. Ook wordt er een Avatar land gebouwd

In Shanghai is Pirates verder uitgebreid en is een Iron Man attractie gekomen

En ja, ik ben een pretparkennerd :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 17:01

Wij zijn ook gek op pretparken! Ik wil zo'n Jurassic World park, maar dan zonder dat monster :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:19

Jaaaa en echte JW! Dat zou ZO tof zijn :)) <3

Ik ben ook dol op pretparken, maar dan wel de 'echte', dus Disney en Universal. Mij zie je niet in Hellendoorn ofzo :)) :') Ik wil ook zéker nog een keer naar Florida voor de parken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:20

Angela_ schreef:
Wij zijn ons nu op een nieuwe reis aan het oriënteren. We twijfelen tussen 2 opties:

1. Boston-New York- Philadelphia-Baltimore-Washington-Pittsburgh-Cleveland-Detroit-Toronto
2. Vanuit Texas een roadtrip richting South Carolina

Dus mocht er iemand tips hebben, heel graag!

Tussen Philadelphia en Baltimore moet je landinwaarts langs Lancaster rijden, prachtig groen land waar nog heel veel Amish wonen. Je rijdt er op straat vaak achter paard & kar en je ziet paarden staan wachten op de parking van de Walmart :D Wij hebben daar een tour gedaan in Amish County waar je wordt rondgeleid door een Amish community. Je krijgt veel uitleg over de Amish, razend interessant vond ik dat!

Als je van Baltimore naar Washington DC rijdt, zou ik ook zéker aanraden om langs Chesapeake Bay te rijden en daar minstens een nacht overnachten. Wauw, het is daar zo prachtig <3

Detroit is ook niet de veiligste plaats om nu te zijn, dus daar zou ik erg goed opletten in welke buurt je hotel is. Ik zou er ook niet te lang blijven, want veel te doen is er niet.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:57

Het zijn alletwee leuke opties. Texas heeft veel te bieden voor de paardenliefhebber, maar de oostkust is beter voor honkbal. Leuk dat de O's ook op je route staan!

In aanvulling op wat Yasmine net zegt over de Chesapeake Bay; als je de oostkust gaat verkennen is ook een overnachting bij Assateague Island zeker een aanrader. Ik woon hier al jaren en al ga ik al jaren elke zomer 1-2 dagen naar daarnaast gelegen Ocean City (drukke, toeristische badplaats) heb ik pas dit jaar Assateague ontdenkt. Volgende week ga ik voor de 4e keer. <3

Even spammen met wat leuke foto's (onbewerkt van mijn mobile dus laat veel te wensen over :')) :

Je deelt het strand met de wilde ponies van Assateague Island:
Afbeelding

Afbeelding

Tonnetje rond door het vele zout op het gras dat ze eten:
Afbeelding

Mooie zonsopkomsten over de ocean
Afbeelding

Heerlijke plek om te surfen
Afbeelding

Kite surfer op een stormachtige dag
Afbeelding

Houten platform over het water:
Afbeelding

Afbeelding

En voor meer vertier is er altijd nog de boardwalk in Ocean City
Afbeelding

Ik doe er van (dichtbij) Baltimore 2,5 uur over. $4 Tol over de Bay Bridge, $6pp dag entrée voor het State Park, of $20 voor een week toegang tot het National Park (waar je met een park pass gratis in mag). Hotels zijn 's zomers erg prijzig.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:49

Wawie, wilde pony's op het strand... mag je ze ook voeren? :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:51

Dat ziet er erg mooi uit!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:27

@ Daffodil: Gisteravond heb ik je tip geprobeerd en heb geslapen als een blok! Bijna te laat wakker, want ik lag in bed en was weg. Dus vergeten de wekker te zetten!

Of het door de 'massage' kwam weet ik niet, maar ik ga het vandaag weer proberen :) heb de tip ook doorgegeven aan mijn familie. Mijn schoonzusje slaapt al 3 nachten slecht dus die probeert het vandaag ook. Nogmaals bedankt hoor! :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:46

HorseyDude schreef:
Wawie, wilde pony's op het strand... mag je ze ook voeren? :)

Het zijn wilde ponies, dus nee. Waarom zou je ze uberhaupt willen voeren?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:06

Een beetje vriendelijker naar HD mag ook wel... Hij wordt hier de afgelopen paar pagina's zo afgekapt terwijl hij gewoon oprechte interesse heeft. Niet iedereen is al in Amerika geweest en niet iedereen weet hoe het daar allemaal gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

Douraque schreef:
Nessie schreef:
Wij zijn in het Magic Castle park in Orlando geweest omdat het meisje waarmee ik op vakantie was daar nog nooit was geweest (ook niet in Parijs). Mensen zeiden dat het daar groter zou zijn, maar ik kende het hele park uit mijn hoofd van die paar x Parijs, had de plattegrond ook niet nodig. Alsnog was het zeker leuk! Vond de entree duur, het eten viel mee.

Je bedoeld Magic Kingdom neem ik aan? Dat is zeker wel groter, de attracties zijn grotendeels hetzelfde echter is de kwaliteit waarmee het gemaakt is vele malen beter en is het ruimer opgezet. En door de ruimere opzet is het groter. Parijs is voor mij heel erg nep en Orlando is zoveel malen mooier.

Vooral het Be our Guest Restaurant, dat was zo bijzonder om daar te eten. Die sfeer <3

En het is veel leuker gezien dat het vier parken zijn met nog 2 waterparken.

Helemaal mee eens! Ik was zelf vooral van Epcot onder de indruk, zo mooi gemaakt!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:16

Helemaal mee eens Yasmine, hij is zo enthousiast dat hij voor de eerste keer gaat. Ben benieuwd wat je ervan vind HD, maar ik zou toch iets meer geld (indien dat mogelijk is) meenemen voor souvenirs.

Epcot vond ik persoonlijk wat minder, maar dat is voor iedereen verschillend. Animal Kingdom vind ik ook gaaf.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:20

Volgens mij is HD juist erg betrokken bij - wilde - dieren, dus ik had juist van hem wel wat meer inzicht verwacht, sorry Y;(

http://www.nps.gov/asis/learn/nature/horses.htm schreef:
Assateague's paarden zijn mooi, sterk, en wild. Ze hebben geleerd om te overleven in een lastige omgeving. Voeren en/of aaien kan schadelijk zijn voor zowel bezoekers als paarden. Paarden kunnen ziek worden van mensen-voedsel/ De paarden die leren om naar de weg te komen om om voedsel te bedelen worden vaak aangereden en gedood door auto's. Bezoekers worden ieder jaar getrapt en gebeten omdat ze te dichtbij de wilde paarden komen. Door wilde paarden te behandelen als tamme dieren wordt de 'wildheid' weggehaald die ze juist zo speciaal maakt. Bescherm jouw familie door die van hen te respecteren. Geef de paarden de ruimte die ze nodig hebben om wild te zijn.

Lang verhaal kort; voor je eigen veiligheid en die van de paarden is het verboden om de paarden te voeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:48

Yasmine en Guineverre: Hartstikke bedankt voor jullie tips! Wauw, deze beiden dingen lijken mij echt tof. Detroit zelf hoeven we niet in, we zijn van plan om in de buurt te overnachten en slechts een honkbalwedstrijd te bekijken en dan door te rijden.

Douraque: Animal Kingdom was inderdaad erg gaaf. Eigenlijk vond ik alle parken echt te gek, de waterparken zijn ook zo mooi afgewerkt en het thema is in alles doorgevoerd.

HD: Blijven jullie de hele vakantie in Orlando? Wat ik zelf echt super tof vond was het zwemmen met de manatees. Omdat het zomer is moesten we echt opzoek naar ze, maar dat maakte het juist zo leuk. Er was een mama-manatees met een kleintje van nog geen week oud en een mannetje die wilde paren met het vrouwtje. Hij bleef maar om haar en ons heen zwemmen en aandacht trekken. Het leek een beetje op spelen. :D De mevrouw die mee was zei dat dit een heel bijzonder schouwspel was, en dat ze normaal gesproken heel rustig waren en dat je dit meestal niet ziet. Mocht je de kans krijgen om dit te doen, zou ik je dit echt aanraden.

Vriendlief en ik zijn snorkelaars en we hebben al veel gezien (wilde dolfijnen die kwamen spelen, tot roggen van 2 meter) maar de manatees zijn zo gaaf. Mocht je ook naar de westkust van Florida gaan dan kan ik pass-a-grille beach aanbevelen. We hebben hier heel veel roggen gezien vlak langs de kust. Waanzinnig!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:55

Angela_ schreef:
HD: Blijven jullie de hele vakantie in Orlando? Wat ik zelf echt super tof vond was het zwemmen met de manatees. Omdat het zomer is moesten we echt opzoek naar ze, maar dat maakte het juist zo leuk. Er was een mama-manatees met een kleintje van nog geen week oud en een mannetje die wilde paren met het vrouwtje. Hij bleef maar om haar en ons heen zwemmen en aandacht trekken. Het leek een beetje op spelen. :D De mevrouw die mee was zei dat dit een heel bijzonder schouwspel was, en dat ze normaal gesproken heel rustig waren en dat je dit meestal niet ziet. Mocht je de kans krijgen om dit te doen, zou ik je dit echt aanraden.

Vriendlief en ik zijn snorkelaars en we hebben al veel gezien (wilde dolfijnen die kwamen spelen, tot roggen van 2 meter) maar de manatees zijn zo gaaf. Mocht je ook naar de westkust van Florida gaan dan kan ik pass-a-grille beach aanbevelen. We hebben hier heel veel roggen gezien vlak langs de kust. Waanzinnig!

Ja, Orlando en omgeving :) Nou de reiszenuwen slaan mij nu zo onderhand om me oren hoor. Er moet nog 1 brief binnenkomen van Dolfijn vakanties met kofferlabels en een inpaklijst (gewoon standaard routine van hun + hoelaat we weggaan (weet ik allang haha!)) en verzamelpunt (roodwitte kubus op schiphol)

En please: be nice to me! :(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:36

Je hoeft je helemaal niet druk te maken want alles word door hun voor jouw geregeld
Zelfs tegen de douane in Amerika zal je niet hoeven te praten jouw begeleiders zullen het woord doen ect...

Gewoon je kleding inpakken en je paspoort meenemen en dollars ophalen
Esta heb je al online ingevuld en betaald ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:26

shilady schreef:
Je hoeft je helemaal niet druk te maken want alles word door hun voor jouw geregeld
Zelfs tegen de douane in Amerika zal je niet hoeven te praten jouw begeleiders zullen het woord doen ect...

CHECK! In maart al gedaan van dit jaar! :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:49

Wat Vanilla zegt klopt; om de ponies (en de mens) te beschermen mogen ze niet geaaid of gevoerd worden. Maar het zijn echte boeven ... ze lopen vaak in iedereen's strandtas te snuffelen en als je niet goed oplet zijn ze er zo met je eten vandoor. Zelfs je koelbox is niet veilig ... die maken ze wel even voor je open. :')

HD, heb je al eerder met Dolfijn gereisd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Heb je altijd begeleiding, of heb je af en toe vrije tijd?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:57

Ik kan me goed voorstellen dat je het spannend vindt HD! Het is toch best een reis. Eind vliegen, daar allemaal dingen doen, andere taal, cultuur en op stap met een groep.. Dat ís ook best heel spannend!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:14

Guinevere schreef:
HD, heb je al eerder met Dolfijn gereisd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Heb je altijd begeleiding, of heb je af en toe vrije tijd?
Ja, dat was in 2005 naar Tenerife toe met mijn halfbroer die deze keer niet meegaat. Je krijgt met de post een reisgids binnen met een aanmeldformulier en elke reis heeft een nummer. Je kan 2 reizen uitkiezen, als de ene reis onverhoopt niet doorgaat dan kunnen ze je doorsluizen naar die andere reis die je hebt uitgekozen. Bij elke reis staat van hoe en wat er gaat gebeuren zoal. Begeleiding bestaat geheel uit vrijwilligers, ze mogen oa geen reizigers geen prik geven of pillen geven. Daar zijn ze niet voor bevoegd. (zover ik weet).
Je krijgt een aantal enveloppen thuisgestuurd met de nodige informatie, 3 in totaal. 1 Voor als de aanmelding is gelukt, 1 voor algemene informatie voor het land waar je naartoe gaat + esta info en 1 voor aankomst en vertrektijden (die tot op heden nog niet in de bus is belandt, maar ze zeiden tussen 6 en 10 dagen voor vertrek dat ik de vlop zou krijgen!)

Dus één dezer dagen dus. Vrije tijd kan je aangeven in het formulier.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:59

Klinkt goed geregeld HD!
Hoop dat je het super leuk hebt!
Ben het er wel mee eens dat als het lukt, je wat meer zakgeld mee zou moeten nemen. Hoeft dan niet allemaal op maar je slaat jezelf voor je hoofd als je dat ene leuke ding net niet meer kan kopen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:37

HorseyDude schreef:
shilady schreef:

CHECK! In maart al gedaan van dit jaar! :)

Kijk, DAT is goed voorbereid! +:)+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:45

Als je die envelope niet snel binnen hebt zou ik toch even gaan bellen :)