Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela_ schreef:Wij zijn ons nu op een nieuwe reis aan het oriënteren. We twijfelen tussen 2 opties:
1. Boston-New York- Philadelphia-Baltimore-Washington-Pittsburgh-Cleveland-Detroit-Toronto
2. Vanuit Texas een roadtrip richting South Carolina
Dus mocht er iemand tips hebben, heel graag!
Douraque schreef:Nessie schreef:Wij zijn in het Magic Castle park in Orlando geweest omdat het meisje waarmee ik op vakantie was daar nog nooit was geweest (ook niet in Parijs). Mensen zeiden dat het daar groter zou zijn, maar ik kende het hele park uit mijn hoofd van die paar x Parijs, had de plattegrond ook niet nodig. Alsnog was het zeker leuk! Vond de entree duur, het eten viel mee.
Je bedoeld Magic Kingdom neem ik aan? Dat is zeker wel groter, de attracties zijn grotendeels hetzelfde echter is de kwaliteit waarmee het gemaakt is vele malen beter en is het ruimer opgezet. En door de ruimere opzet is het groter. Parijs is voor mij heel erg nep en Orlando is zoveel malen mooier.
Vooral het Be our Guest Restaurant, dat was zo bijzonder om daar te eten. Die sfeer![]()
En het is veel leuker gezien dat het vier parken zijn met nog 2 waterparken.
http://www.nps.gov/asis/learn/nature/horses.htm schreef:Assateague's paarden zijn mooi, sterk, en wild. Ze hebben geleerd om te overleven in een lastige omgeving. Voeren en/of aaien kan schadelijk zijn voor zowel bezoekers als paarden. Paarden kunnen ziek worden van mensen-voedsel/ De paarden die leren om naar de weg te komen om om voedsel te bedelen worden vaak aangereden en gedood door auto's. Bezoekers worden ieder jaar getrapt en gebeten omdat ze te dichtbij de wilde paarden komen. Door wilde paarden te behandelen als tamme dieren wordt de 'wildheid' weggehaald die ze juist zo speciaal maakt. Bescherm jouw familie door die van hen te respecteren. Geef de paarden de ruimte die ze nodig hebben om wild te zijn.
Angela_ schreef:HD: Blijven jullie de hele vakantie in Orlando? Wat ik zelf echt super tof vond was het zwemmen met de manatees. Omdat het zomer is moesten we echt opzoek naar ze, maar dat maakte het juist zo leuk. Er was een mama-manatees met een kleintje van nog geen week oud en een mannetje die wilde paren met het vrouwtje. Hij bleef maar om haar en ons heen zwemmen en aandacht trekken. Het leek een beetje op spelen.De mevrouw die mee was zei dat dit een heel bijzonder schouwspel was, en dat ze normaal gesproken heel rustig waren en dat je dit meestal niet ziet. Mocht je de kans krijgen om dit te doen, zou ik je dit echt aanraden.
Vriendlief en ik zijn snorkelaars en we hebben al veel gezien (wilde dolfijnen die kwamen spelen, tot roggen van 2 meter) maar de manatees zijn zo gaaf. Mocht je ook naar de westkust van Florida gaan dan kan ik pass-a-grille beach aanbevelen. We hebben hier heel veel roggen gezien vlak langs de kust. Waanzinnig!
shilady schreef:Je hoeft je helemaal niet druk te maken want alles word door hun voor jouw geregeld
Zelfs tegen de douane in Amerika zal je niet hoeven te praten jouw begeleiders zullen het woord doen ect...
Gewoon je kleding inpakken en je paspoort meenemen en dollars ophalen
Esta heb je al online ingevuld en betaald ?
Guinevere schreef:Ja, dat was in 2005 naar Tenerife toe met mijn halfbroer die deze keer niet meegaat. Je krijgt met de post een reisgids binnen met een aanmeldformulier en elke reis heeft een nummer. Je kan 2 reizen uitkiezen, als de ene reis onverhoopt niet doorgaat dan kunnen ze je doorsluizen naar die andere reis die je hebt uitgekozen. Bij elke reis staat van hoe en wat er gaat gebeuren zoal. Begeleiding bestaat geheel uit vrijwilligers, ze mogen oa geen reizigers geen prik geven of pillen geven. Daar zijn ze niet voor bevoegd. (zover ik weet).HD, heb je al eerder met Dolfijn gereisd? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Heb je altijd begeleiding, of heb je af en toe vrije tijd?
HorseyDude schreef:shilady schreef:Je hoeft je helemaal niet druk te maken want alles word door hun voor jouw geregeld
Zelfs tegen de douane in Amerika zal je niet hoeven te praten jouw begeleiders zullen het woord doen ect...
Gewoon je kleding inpakken en je paspoort meenemen en dollars ophalen
Esta heb je al online ingevuld en betaald ?
CHECK! In maart al gedaan van dit jaar!