USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:58

@CL:
Gaaf zeg dat die ouwe nog een keer komt, had er idd al van gehoord. Hoop zoooo dat ik nog eens kan komen, zit er helaas ff niet in, maar wie weet. Blijf maar langer dus;-)

Wat jetlag betreft, twee keer in Amerika geweest, nooit jetlag gehad. Heen niet en terug niet. Beide keren naar California, eerste keer non stop 11 uurs vlucht naar Amsterdam -Oakland, Tweede keer Amsterdam - Washington - San Fransisco en terug San Fransisco - Chicago - Amsterdam. Hele dikke vertraging tweede terugvlucht, cabin crew moest op Chicago gewisseld worden, maar hadden vertraging vanaf een andere vlucht. Tsja, uren gewacht......toch nergens last van.

Hoewel, wel beetje kater, vlucht was namelijk overboekt, had al een seat en dus niet omgeboekt. Had ik dat wel gedaan had ik toen nog 600 gulden gekregen, tsja......Maar da's anders;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:08

knabbelgirl schreef:
Ahh zo! Ik was tot nu toe enkel groepsreizen tegen gekomen waar je wel zelf kon kiezen welke maatschappij je mee wilt vliegen etc vandaar!
Laat me even weten hoe je Orlando vond, ga je ook naar de parken? Wij zijn bezig met een lijst voor volgende trip nl!

Het mooiste park van Florida vonden wij Bush Gardens bij Tampa, echt een aanrader. We hebben 10 dagen in Disney gezeten en alle parken inclusief de waterparken bezocht, dat was echt geweldig. Universal Studio's hebben wij overgeslagen omdat wij deze in L.A. hadden meegepakt en anders kwamen we tijd te kort. Sea World (inclusief waterpark) en Discovery cove vonden wij ook fantastisch, maar ik weet dat er veel mensen niet naar toe gaan en er op tegen zijn.

Wij zijn ons nu op een nieuwe reis aan het oriënteren. We twijfelen tussen 2 opties:

1. Boston-New York- Philadelphia-Baltimore-Washington-Pittsburgh-Cleveland-Detroit-Toronto
2. Vanuit Texas een roadtrip richting South Carolina

Dus mocht er iemand tips hebben, heel graag!

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:10

Wij hebben ongeveer het bovenste rondje gedaan, met een aantal dingen eraf en een aantal dingen erbij. Als je toch die richting uit gaat kan ik je aanraden om de Niagara Falls te bezoeken vanaf de Canadese kant, zeker de moeite waard.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:10

Toen ik vorig jaar naar SF vloog was m'n vlucht overgeboekt. Ik kon toen kiezen voor een compensatie van 400 dollar. Maar met m'n stomme kop nee gezegd. Grootste spijt in m'n leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:20

Emma, de Niagara Falls willen we graag bezoeken vanuit Toronto. Een aantal van de steden willen we alleen een nachtje bezoeken vanwege honkbal. Mijn man en ik zijn enorme honkbalfans namelijk en we willen zoveel mogelijk stadiums zien. Voor de meeste mensen onbegrijpelijk maar voor ons is het geweldig.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:21

Angela_ schreef:
knabbelgirl schreef:
Ahh zo! Ik was tot nu toe enkel groepsreizen tegen gekomen waar je wel zelf kon kiezen welke maatschappij je mee wilt vliegen etc vandaar!
Laat me even weten hoe je Orlando vond, ga je ook naar de parken? Wij zijn bezig met een lijst voor volgende trip nl!

Het mooiste park van Florida vonden wij Bush Gardens bij Tampa, echt een aanrader. We hebben 10 dagen in Disney gezeten en alle parken inclusief de waterparken bezocht, dat was echt geweldig. Universal Studio's hebben wij overgeslagen omdat wij deze in L.A. hadden meegepakt en anders kwamen we tijd te kort. Sea World (inclusief waterpark) en Discovery cove vonden wij ook fantastisch, maar ik weet dat er veel mensen niet naar toe gaan en er op tegen zijn.

Wij zijn ons nu op een nieuwe reis aan het oriënteren. We twijfelen tussen 2 opties:

1. Boston-New York- Philadelphia-Baltimore-Washington-Pittsburgh-Cleveland-Detroit-Toronto

Universal Orlando is echt 180 graden anders dan in Californië. Persoonlijk vind ik Orlando leuker gezien de twee parken, de attracties en met name Harry Potter in beide parken. Je kunt ze naar mijn mening ook niet vergelijken.

Bush Gardes is gewoon gaaf gezien de combi achtbanen en dierentuin.

Heb alle parken in zowel Florida en Californië gehad en toch blijft Disney Magic Kingsom mijn favoriet. Met name de sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:21

Begrijpelijk hoor, ik heb er ook nog steeds enorm veel spijt van dat wij niet naar sportevenementen geweest zijn in Amerika!

In dat geval zou ik voor het bovenste rondje gaan. Heel veelzijdig en denk dat je veel kanten van Amerika ziet op die manier :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:23

Ik heb helaas onze Las Vegas reis geannuleerd dus geen Amerika dit jaar voor ons. Ik lees wel lekker jullie ervaringen mee en hoop volgend jaar weer te gaan!
Jetlag, men....praat me er niet van, ik heb echt weken last! Maar ik heb iets gevonden op internet en ik vond het om te gieren zo bespottelijk maar het lijkt te werken en ach, als het werkt vind ik het prima. Als je googlet op jetlag fixer en totally balanced zie je het plaatje van wat ik doe als ik terugkom want zes weken kotsmisselijk, evenwichtsstoornissen en vreselijke hoofdpijnen, daar heb ik dus echt geen zin meer in. En sinds ik dit doe, heb ik er echt geen last meer van.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:24

Als je een sportevenement kan meemaken, moet je dat zeker doen. Miami Heat was toen zo geweldig om te zien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:25

Angela_ schreef:
Emma, de Niagara Falls willen we graag bezoeken vanuit Toronto. Een aantal van de steden willen we alleen een nachtje bezoeken vanwege honkbal. Mijn man en ik zijn enorme honkbalfans namelijk en we willen zoveel mogelijk stadiums zien. Voor de meeste mensen onbegrijpelijk maar voor ons is het geweldig.

Doe ze de groeten in Fenway Park!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:40

Hey wat is het weer druk ineens! Leuk! :D Horseydude jouw reis ziet er gaaf uit ... jij zit vast al helemaal te stuiteren?

Wij gaan volgende week ook op vakantie ... weer terug naar Hawaii! <3 Maar 1 uur voor de overstap op Phoenix dus dat wordt nog spannend!

Op de heenreis probeer ik nog een tijdje wakker te blijven en dan de volgende dag vroeg op. De terugweg gaat meestal minder goed. :')

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:41

Leuk je hier weer te zien Guinevere! Fijne vakantie alvast!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 15:48

Ik zou voor optie 1 gaan Angela, leuk!

Universal parken in Orlando zijn idd heel anders dan die in LA. Er zijn wel veel dezelfde attracties maar de sfeer en grootte is heel anders. Zelfde geldt voor Disneyland LA en Disneyworld.

Gaaf Guinevere, fijne vakantie alvast!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:52

Wij zijn in het Magic Castle park in Orlando geweest omdat het meisje waarmee ik op vakantie was daar nog nooit was geweest (ook niet in Parijs). Mensen zeiden dat het daar groter zou zijn, maar ik kende het hele park uit mijn hoofd van die paar x Parijs, had de plattegrond ook niet nodig. Alsnog was het zeker leuk! Vond de entree duur, het eten viel mee.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:10

WAUW!! Wij zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van ruim 2,5 week rondreizen door Zuidwest USA en het was echt geweldig! Ik snap nu dat jullie allemaal zo weg zijn van het land en dat jullie het niet bij één keer lieten. Ben nu nog aan het bijkomen van alles wat we hebben gezien. Ik zit telkens naar de foto's te kijken haha, al is dat niet zo geweldig als in het echt.

Wij gaan zeker nog eens terug :D

Alleen die jetlag.. :( Heb dat nog nooit gehad, terwijl ik ook wel in NY, Thailand en Mexico heb gezeten. We zijn zaterdagochtend geland om 9.15 uur, ben de dag redelijk goed doorgekomen tot 21.30 uur 's avonds, daarna in coma gelegen tot 9.00 uur (alleen even wakker om 2.30 uur), maar afgelopen nacht was vreselijk. Moest om 6.00 uur opstaan i.v.m. werk, maar ik ben gewoon vanaf 2.30 uur klaarwakker. Heb er nu ook wel last van, maar ben bijna klaar met werken.

Hebben jullie nog tips? Ik houd nu gewoon het NL'se ritme aan, ook met het eten. En denk dat ik vanavond wel kan slapen, maar hopelijk kan ik ook doorslapen na 2.30 uur.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:12

http://www.totallybalanced.nl/jetlagfixer.pdf

Het lijkt belachelijk maar het kost je weinig tijd en ik heb er baat bij! Moet wel zeggen dat ik dan wel geen slaapproblemen had maar concentratie, evenwicht en hoofdpijn maar goed het is het proberen waard!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:14

Wat mij dan ook echt gaaf lijkt is zo'n cheerleader contest

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:17

daffodil schreef:
http://www.totallybalanced.nl/jetlagfixer.pdf

Het lijkt belachelijk maar het kost je weinig tijd en ik heb er baat bij! Moet wel zeggen dat ik dan wel geen slaapproblemen had maar concentratie, evenwicht en hoofdpijn maar goed het is het proberen waard!

Bedankt!! Ik ga het gewoon proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet. :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:18

Daffodil waarom heb je het gecanceled?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:19

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:27

Nessie schreef:
Wij zijn in het Magic Castle park in Orlando geweest omdat het meisje waarmee ik op vakantie was daar nog nooit was geweest (ook niet in Parijs). Mensen zeiden dat het daar groter zou zijn, maar ik kende het hele park uit mijn hoofd van die paar x Parijs, had de plattegrond ook niet nodig. Alsnog was het zeker leuk! Vond de entree duur, het eten viel mee.

Je bedoeld Magic Kingdom neem ik aan? Dat is zeker wel groter, de attracties zijn grotendeels hetzelfde echter is de kwaliteit waarmee het gemaakt is vele malen beter en is het ruimer opgezet. En door de ruimere opzet is het groter. Parijs is voor mij heel erg nep en Orlando is zoveel malen mooier.

Vooral het Be our Guest Restaurant, dat was zo bijzonder om daar te eten. Die sfeer <3

En het is veel leuker gezien dat het vier parken zijn met nog 2 waterparken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:33

daffodil, Ik snap alleen niet zo goed wat je moet doen. Je moet de huidige tijd pakken. Dus zeg nu 15-17 uur. En dan staat er dat je kloksgewijs moet afwerken tot je weer bij het beginpunt bent. Maar is dat dus gewoon alles afwerken? Of ga je kloksgewijs rond tot de tijd waar het op dat moment is waar je vandaan kwam?
En zit daar dan geen verschil in of je terug of vooruit gaat in tijd?

Overigens heb ik alleen als ik naar LA ga last. Terug naar huis geen last eigenlijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:38

Die bedoel ik ja :) Vond het echt net Parijs ook qua sfeer, maar alsnog erg leuk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:40

shilady schreef:
Daffodil waarom heb je het gecanceled?

Ik zit nog zonder werk en mijn man is voor zichzelf begonnen. We hebben geboekt omdat we een bijzonder goede aanbieding hadden gevonden en gehoopt dat het werk voldoende aantrok om te gaan maar het is te onzeker. Ja we kunnen het betalen want de reis was natuurlijk al betaald maar ja eerlijksheidshalve moet ik natuurlijk wel zeggen dat we daar wel het nodige uitgeven :D :D :D en dat is onverantwoord nu. Ik wil wel graag in mijn huis blijven wonen ook als het werk nog wat langer onvoldoende is. Vandaar....jammer maar ach we zijn gezond en hebben verder niks te klagen hoor! Ik ben aan het kijken voor een lastminute goedkoop griekenland reisje, toch ff weg.

Needje, ik pak inderdaad het huidige tijdstip en werk m dan volledig rond totdat ik weer bij het huidige tijdstip ben. Dat herhaal ik wel een paar keer, keer of drie gedurende de eerste drie dagen. En of er verschil zit in welke kant je op reist, oeh dat weet ik dus echt niet want ik gebruik het alleen als ik terugkom uit Vegas, want dat is het enige moment dat ik er gruwelijk last van heb!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:44

Angela_ schreef:
knabbelgirl schreef:

Onze interesse is enkel Universal ivm de Harry Potter dingen, ik kan niet in attracties dus vandaar dat we het bij 2 parken houden. Maar we hebben geen idee of die 2 parken in 2 dagen haalbaar zijn... daarna vliegen we naar de westkust dus willen weten hoe lang we daar moeten zijn want we gaan puur en alleen voor het park die kant op. Waterparken is misschien wel iets! Daar kan ik ook dingen doen zonder ergens in gaan! Wat was jou topper?

Beide dingen geen ervaring, maar de 1e optie spreekt mij het meeste aan kwa interesse :)

@Daffifol jeetje wat jammer zeg!!!