Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:17

Afbeelding
Vanmorgen is het uitzicht wat beperkt, de hele berg voor onze camper is verdwenen!

Tijd om door te reizen, in Zwitserland is het vandaag en het weekend geen lekker weer, als het goed is in Italië wel, dus we zakken nog wat verder af naar het zuiden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:24

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/uZU6WB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmorgen is het uitzicht wat beperkt, de hele berg voor onze camper is verdwenen!

Tijd om door te reizen, in Zwitserland is het vandaag en het weekend geen lekker weer, als het goed is in Italië wel, dus we zakken nog wat verder af naar het zuiden.

Niet te noordelijk in Italie dan, daar wordt vandaag extreem slecht weer verwacht.
Kijk alstjeblieft uit onderweg!

https://www.facebook.com/share/p/Uk4AKM47XVJqdk2T/

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:28

Mijn ouders zijn net weg uit de omgeving van Rimini en hebben daar echt prachtig weer gehad :)) Hoe het nu is daar weet ik dus niet uiteraard, maar paar dagen terug kreeg ik nog strakblauwe lucht foto's :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:32

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/uZU6WB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ai dat is erg donker!
Goede reis!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:33

wendy1987 schreef:
Mijn ouders zijn net weg uit de omgeving van Rimini en hebben daar echt prachtig weer gehad :)) Hoe het nu is daar weet ik dus niet uiteraard, maar paar dagen terug kreeg ik nog strakblauwe lucht foto's :')

Waarschuwingen voor extreem weer in de loop van vanmiddag.

Als in écht serieuze waarschuwingen.
Ik zeg het niet om een buitje van 5 mm :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:47

Morgen gaat het gebeuren, een nachtje proef camperen op een minicamping in het dorp. Midden in het natuurgebied. Man en zoon komen op de fiets om ons te helpen opzetten :D

Al veel geleerd en uitgezocht de afgelopen week door lid te zijn van een fb groep en filmpjes op YouTube van een groot caravanbedrijf.

Vorige eigenaren hebben de caravan super scheef geladen. Linksvoor tent, luifel, voor beide stokken, gronddoek. Rechtsvoor enkel paar kratjes met licht spul.
Voor we vertrekken dus de zware materialen naar het midden.

Heb 3 kasten boven bed zonder plankjes. Tip gekregen om daar schoenenrekjes van IKEA in te plaatsen. https://www.ikea.com/nl/nl/p/grejig-sch ... -40329868/
En daarop mandjes te plaatsen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-bak- ... -00428549/
Als we reizen kunnen de mandjes mooi in een grote mand op de bodem.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbe ... -60591047/

Denk dat het rek precies past.

Morgenochtend de fietsendrager er af en staat de weegbrug op het programma en de kogeldruk meten voor we op pad gaan. Want de fietsendrager zit achter en dat zal wel verschil gaan maken.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 21-06-24 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:49

Femke_Tweety schreef:
wendy1987 schreef:

Waarschuwingen voor extreem weer in de loop van vanmiddag.

Als in écht serieuze waarschuwingen.
Ik zeg het niet om een buitje van 5 mm :')

Dan is het fijn dat ze weer terug zijn haha! Staan nu bij Trier en morgen weer in de Betuwe, dus ze nemen de zon mooi mee hierheen, das wel lief van ze :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:01

Thnx voor de weer waarschuwing in Noord Italië!
We hebben besloten het risico niet te nemen, we zijn zuinig op onze bus.
Wilden wel graag weg van het plekje waar we stonden, zijn een km of 30-35 naar het westen gereden, aan de Brienzersee staan we nu, op een mooi beschutte camping.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:21

Goed dat je niet naar Italië bent gegaan, die waarschuwingen zijn niet mals :=

Ik kom even om tips vragen. Ik ga volgend weekend naar een festival en hoewel dat sowieso afzien wordt :') wil ik m'n best doen om m'n tent zo comfortabel mogelijk te houden.
Helaas voorspellen ze weer veel regen.

Ik heb de tent daarstraks even op gezet en direct een grote bui er op (simpele tent; buitenkant polyester binnenkant van dat gaas / hor idee).
Nu valt op 2 plekken aan de zijkanten de buitentent tegen de binnentent. Dat lekt natuurlijk dus de binnentent was nu nat op die plekken (geen condens).
Geprobeerd om het te fixen door de scheerlijnen enzo anders te zetten maar helaas.
Is het mogelijk om er een grote vuilniszak tegen aan te tapen? Aan de buitenkant van de binnentent? En dan helemaal tot aan de grond natuurlijk?
Grondzeil zit aan de binnentent en de stoken maak je ook vast aan de binnentent.

Ik spray sowieso alles nog in met een waterproof spray maar lijkt me dat het komt omdat het tegen elkaar valt.

Andere tips om vocht / condens te voorkomen zijn ook zeer welkom! Sowieso doorluchten natuurlijk. Ik denk dat ik vuilniszakken neerleg met een dun doek er over en dan m'n spullen. En misschien zet ik een vochtvreter er in :') kleding zoveel mogelijk in een plastic zak houden maar wat is het beste met een vochtige slaapzak?

Heel erg bedankt in iedergeval :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:36

Marije_jiplover schreef:
Thnx voor de weer waarschuwing in Noord Italië!
We hebben besloten het risico niet te nemen, we zijn zuinig op onze bus.
Wilden wel graag weg van het plekje waar we stonden, zijn een km of 30-35 naar het westen gereden, aan de Brienzersee staan we nu, op een mooi beschutte camping.

Berichtje van 9 minuten terug,

Op eX-twitter

"Recap of today in Italy in three images: hail up to 6 cm in the Cuneo province, up to 7 in Vigevano and a tornado which struck a small forest in the Alessandria province. Severe hail now falling in NW Veneto"

De boel is áán daar.
Ben blij dat jullie niet daar zitten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:37

@Nyaleti: Wat ik meestal doe is vuilniszakken of een zeil (als je dat hebt) over de tent heen leggen. Dus over de buitentent. En dan vastmaken met knijpers enzo, of hoe het ook maar gaat.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:41

Opzich geen slechte maar die moet dan wel precies goed liggen denk ik? Als ie dan een stukje te kort is, is je tent een zwembad :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:16

Hebben jullie weleens een tent gerepareerd? Ik had een second chance tent bij Decathlon gekocht waarop stond bijna geen sporen van gebruik, daarmee had ik niet verwacht dat er een gaatje in de bovenkant van de tent zou zitten :')

De Decathlon zit niet in de buurt dus nu heb ik maar een plakset gekocht. Er staat dat je deze aan de binnenkant van de tent plakt, zou het extra helpen er ook gewoon nog een aan de buitenkant er op te plakken? Of zal dat niet echt uitmaken?

https://www.decathlon.nl/p/zelfklevende ... JwQAvD_BwE

Iemand hier ervaring mee toevallig?

Het tentje is wel maar voor een festival weekend maar goed als ik nu lees over Graspop kan ik maar beter zorgen dat de tent waterdicht is. Ik wil niet onze grote goede tent meenemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:10

Nyaleti schreef:
Goed dat je niet naar Italië bent gegaan, die waarschuwingen zijn niet mals :=

De weg en spoorlijn naar Zermatt (Zwitserland) zijn weggevaagd... Behoorlijk heftig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:35

Ja, we zaten vrijdagavond in de bus terug vanaf Interlaken naar de camping (in Zwitserland krijg je gratis OV in de regio van je camping voor de duur van je verblijf, erg handig als je met de camper bent!) en toen zag ik de beelden van de overstromingen in Zermatt op het nieuws in de bus voorbij komen.
We waren echt blij om aan de noordkant in de Alpen te zijn gebleven en niet verder zuidwaarts te trekken.
We gaan ook niet meer door naar Italië, want dan komen we niet uit met de tijd, aangezien ik niet 1200 km aan 1 stuk terug wil rijden en ook geen 3 dagen achter elkaar 400 om, dus we zijn inmiddels nog verder westwaarts en heel iets noordelijker in Frankrijk in Saint-Point-Lac aangekomen vanmiddag. En morgen geven we m een slinger noordwaarts en dan nog een paar dagen op 1 plek, hoop ik.

Ik heb verder geen ervaring met (kunststof) tenten repareren.
Wij hadden hiervoor katoenen tenten, dat werkt toch net allemaal een beetje anders volgens mij.
Maar heb ik ook nooit zelf gerepareerd, wel een keer geïmpregneerd.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:22

https://www.nu.nl/buitenland/6317982/ex ... poeld.html

Als ik dit bericht zo hoor dan is het inderdaad echt noodweer geweest. Misschien goed om rekening mee te houden voor de vakantie plannen richting Zwitserland en Italië?

Wij hebben dit weekend de vouwwagen dichtbij huis uitgeprobeerd. Camping bij Lemeleberg. Was echt top!
Nog wel een tijd bezig geweest met opzetten dan we gewend zijn, maar snelheid komt vast met een paar keer opzetten.
In ieder geval blij met de aanschaf, werkelijk heerlijk geslapen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:15

SdaphneS schreef:

Als ik dit bericht zo hoor dan is het inderdaad echt noodweer geweest. Misschien goed om rekening mee te houden voor de vakantie plannen richting Zwitserland en Italië?

Wij hebben dit weekend de vouwwagen dichtbij huis uitgeprobeerd. Camping bij Lemeleberg. Was echt top!
Nog wel een tijd bezig geweest met opzetten dan we gewend zijn, maar snelheid komt vast met een paar keer opzetten.

[ [url=m/A1TPo8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILiQuv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BdQnPW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SvrbFZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/de7Z8y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige omgeving!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:18

PSvanLot schreef:
SdaphneS schreef:

[ [url=m/A1TPo8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILiQuv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BdQnPW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SvrbFZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/de7Z8y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige omgeving!

Heel mooi :D :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:23

Ik ben dit weekend ook gaan proef kamperen met mijn dochter. Op naar een camping in het dorp. Man en zoon er achteraan met de fiets zodat ze konden helpen met opzetten.

https://kleinbaest.nl echt een ontzettend fijne minicamping met nog fijnere eigenaren! Echt een aanrader, in een hele mooie omgeving om te wandelen/fietsen.

Heerlijk beschutte plekken aan de weilanden. Ideale plek om te leren voor de toetsweek ;)
Afbeelding

Ik houd hiervan, lekker je eigen plekje, afgescheiden door natuur.
Afbeelding

En wie wil er nu niet zo wakker worden?
Afbeelding

Hier moet nog wel wat op bedacht worden, want in de ochtend stond de zon er op, en dan komt er wel heel veel licht binnen!
Afbeelding

Eens zien of deze in er in een mooi passende maat is.
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:06

Mooie plekkies weer!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:15

Prachtig <3

Ik werk vrij ver van huis, en nu 2 dagen achter elkaar op kantoor dus ik heb vanavond ook lekker een camping geboekt in Wervershoof, 5 km van kantoor.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:59

Wij hebben een paar dagen met heel minimaal bereik gezeten, dus weer even bijgelezen. Wat een weer in Italië en omstreken... |(

Omgeving Lemeleberg is leuk! Ziet er heerlijk uit!

En lekker dat proef kamperen PS!

Hier onze off grid locatie van Isle of Skye weer verlaten. Het lag daar heel in de verte achterin de baai <3
Afbeelding

En dit was dan het uitzicht
Afbeelding

Vandaag dus verplaatst, ook geen verkeerde plek *DAfbeelding
(Zoek het hondje)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:10

Prachtig zeg!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:13

Nu wil ik ook weer naar Schotland.

Ik zit op 5 minuten van werk in een heerlijk briesje te genieten van de zon.

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:16

PSvanLot schreef:
Ik ben dit weekend ook gaan proef kamperen met mijn dochter. Op naar een camping in het dorp. Man en zoon er achteraan met de fiets zodat ze konden helpen met opzetten.

https://kleinbaest.nl echt een ontzettend fijne minicamping met nog fijnere eigenaren! Echt een aanrader, in een hele mooie omgeving om te wandelen/fietsen.

Heerlijk beschutte plekken aan de weilanden. Ideale plek om te leren voor de toetsweek ;)
[ [url=m/h3RwNU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik houd hiervan, lekker je eigen plekje, afgescheiden door natuur.
[ [url=m/gAgpWg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wie wil er nu niet zo wakker worden?
[ [url=m/RkVDLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier moet nog wel wat op bedacht worden, want in de ochtend stond de zon er op, en dan komt er wel heel veel licht binnen!
[ [url=m/aPT5r4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eens zien of deze in er in een mooi passende maat is.
[ [url=m/1PovCw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje zoeken dan zijn die combirolo's te vinden in een passende maat. Wellicht brengt de Wit in Schijndel je verder. Die durven wat meer op voorraad te hebben (zijn ook groothandel) en weten beter wat er te koop is in de wereld.

En niet te missen hè, Eriba in beeld :j