USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:07

Ik heb er heen nooit zo'n last van. Gewoon opblijven tot een uur of 10.
Wij zijn sowieso de hele vakantie vroeg wakker, maar in Nl ben ik ook altijd vroeg. Ik vind dat niet erg, kun je ook vroeg op pad en bovendien is het in de ontbijtruimte nog lekker rustig.
Terug vind ik wel lastiger.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:07

Terug in Nederland zo lang mogelijk wakker blijven. Geen powernaps nemen. En dan als je echt niet meer wakker kan blijven dan het bedje in.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:10

ik heb de heenweg en terugweg beide een jetlag gehad in amerika

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:13

HorseyDude schreef:
knabbelgirl schreef:
Zal het vragen Purny!

HD die jetlag valt echt mee als je er goed mee om gaat! Hoe laat plaatselijke tijd kom je aan?

Wat leuk Marieke! Wat is een drum core? En wat ga je in Boston doen?

Vijf voor 9 in de ochtend gaat de plane vanaf schiphol, 6 uur tijdsverschil... ehm, tijd terugspoelen (leuk!) 3 uur in de NACHT... oei!

6 uur tijdsverschil maakt het dan 5 voor 3, en 3 uur extra voor het vliegen (9 uur schreef je dus 6 eraf voor het tijdsverschil) is 6 uur 's ochtends. Klinkt al beter :P

Gewoon in het vliegtuig slapen, haal de nacht ervoor grotendeels door. Stap meteen in het normale leven daar, ga direct bewegen, eet op normale tijden voor daar etc. Terug naar NL hetzelfde. Enige die een jetlag had bij mij, was mijn maag. Kwa vermoeidheid verder helemaal niks. Oh wel toevoeging, ik deed na inchecken 1 uurtje slapen. Wekker exact een uur nadat ik ga liggen en dan weer door

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:25

Ik heb het al 1 x meegemaakt hoor, hele nacht opblijven... (lees: laatste nacht met snertherrie (KNETTERHARD! in het hotel, feestnacht vlak onder mijn voetjes... Boenkeboenkeboenkmuziek...)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:30

En de laatste keer New York kwam ik om 23.30 aan in m'n hotel dus gelijk wezen slapen. Nergens last van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:32

Wij kwamen rond 16.00 aan, zijn toen de rental car op gaan halen en het hotel zoeken e.d, toen om 18.00 even een half uurtje gaan liggen voor een powernap want we trokken het allemaal echt niet meer := Daarna gewoon rustig gaan eten en om 22.00 gaan slapen. Volgende ochtend prima wakker geworden en dat was het

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:35

ik kwam om 14:00 in detroit aan. en was ochtends om 5 uur bij vliegveld. 8 uur vliegen pfff..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:25

Wel of geen jetlag verschilt bij mij per keer. We blijven ook op tot het hier of daar bedtijd is.
Wel de eerste ochtenden te vroeg wakker, maar inderdaad, dan is je dag extra lang :D

Mariekoo, ga je dan auditie doen alleen/als solist of is dat ook met een groep?
Is het half jaar Boston dan ook ten bate van deze sport?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:50

Ik til veel minder aan die lange vluchten sinds ik naar Australië ben gevlogen (2 x 12u vliegen met een stop van amper 1,5u). Iedere keer dat ik nu in het vliegtuig stap denk ik "het is tenminste geen 24 uur" en dan vliegt het zo voorbij. 8u is nu piece of cake :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:52

Misschien wordt het dan eens tijd om mijn nicht te bezoeken in Nieuw Zeeland :D . Misschien ben ik dan ook genezen van de 8 uur sleur

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:26

Ik ben al blij dat het naar Boston korter vliegen is dan voorheen naar LA.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:04

Mijn langste vlucht is 14 uur. Met een overstap in Houston naar SF. Was wel helemaal gaar

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:33

Grit schreef:
Wel of geen jetlag verschilt bij mij per keer. We blijven ook op tot het hier of daar bedtijd is.
Wel de eerste ochtenden te vroeg wakker, maar inderdaad, dan is je dag extra lang :D

Mariekoo, ga je dan auditie doen alleen/als solist of is dat ook met een groep?
Is het half jaar Boston dan ook ten bate van deze sport?

ik ga alleen die kant op, waarnaar ik samengevoegd word met een groep van 150 man (amerikanen voornamelijk). Jup ga dan deze sport uitoefenen. en dan vanaf juni touren door geheel amerika

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:03

Boston ben ik een keer in 7 uur heen gevlogen :D

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:16

Ik meld me ook !

Nu 4x naar Amerika geweest en tis super!

Deze zomervakantie rondreis door het Noordoosten gemaakt van 3 weken lang.

Arches , Yellowstone, Seattle etc. Ook naar NY , Vancouver Island en Vancouver geweest.
Nu enorme jetlag, gisteren na een dag reizen + overstappen aangekomen in thuisland :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:51

meikelief schreef:
Ik meld me ook !

Nu 4x naar Amerika geweest en tis super!

Deze zomervakantie rondreis door het Noordoosten gemaakt van 3 weken lang.

Arches , Yellowstone, Seattle etc. Ook naar NY , Vancouver Island en Vancouver geweest.
Nu enorme jetlag, gisteren na een dag reizen + overstappen aangekomen in thuisland :D

Uhhmmmm.....op NY na liggen al die plekken die je noemt in het NoordWESTEN....Jetlag? :+

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:08

shilady schreef:

ow dat valt heel erg mee ! ik ben naar detroit 12 uur onderweg geweest :(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:48

Ruim 24u onderweg geweest vanaf Hawaii (12u tijdsverschil) en toen was ik echt wel een goede week van slag %)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:08

shilady schreef:

Pfoe... ik was zowel op de heen- als terugreis naar OKC 18 a 19 uur kwijt (vliegtijd, dus excl inchecken en reis van/naar vliegveld). Toen ik 26 uur later aankwam in de States voelde ik hem wel. Was blij dat het daar toen ook bedtijd was. :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:08

Hallo hallo hallo zeg, en ik maar denken op de heenreis een 767... NIET!

Gewoon lekker luxe volgende week met een dreamliner efkes... Kan niet luxer voor mij! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:59

Nou zo luxe is die dreamliner niet.. Ik heb de hele weg niet normaal kunnen zitten, gelukkig wel een schade vergoeding gehad van Arke. Het enige luxe is de raam die je niet met schuifje dicht kan maken maar met een knopje donkerder kan maken. Ik hoop dat je een entertainment systeem hebt bijgeboekt/of nog kan bijboeken in het vliegtuig anders is de reis lang.

Misschien dat de business class wel luxer is?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:03

Angela_ schreef:
Nou zo luxe is die dreamliner niet.. Ik heb de hele weg niet normaal kunnen zitten, gelukkig wel een schade vergoeding gehad van Arke. Het enige luxe is de raam die je niet met schuifje dicht kan maken maar met een knopje donkerder kan maken. Ik hoop dat je een entertainment systeem hebt bijgeboekt/of nog kan bijboeken in het vliegtuig anders is de reis lang.

Misschien dat de business class wel luxer is?

waitwhat?! erbij boeken?! -O-ook gewoon economy hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:09

Je moet een entertainment systeem erbij boeken, dat zit er niet bij inbegrepen. Kost als je het vooraf doet 7 euro meen ik, en ik vliegtuig 10 euro. Dit is overigens enkele reis. Alleen dan kan je films kijken of muziek luisteren en spelletjes doen. Zonder dit ben je afhankelijk van eigen meegebrachte spullen. Eten en drinken aan boord is karig, wij hadden zelf genoeg mee maar er waren ook genoeg mensen die dat niet hadden en verplicht waren aan boord alles te kopen. Wij waren er op voorbereid dat Arke/TUI niet zo super is, dus we hadden mazzel. We hadden ook vooraf de stoelen gereserveerd, veel stelletjes zaten niet eens bij elkaar. Je kan ook niet aangeven of je bij het gangpad of het raam wilt zitten, wat bij veel andere maatschappijen wel kan. Bij Arke moet je overal extra voor betalen. Maakt je dat niks uit of neem je genoegen met een wat mindere service heb je een prima reis hoor.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 13:24

Klopt, bij Arkefly betaal je echt alleen voor de reis van A naar B. Je mag haast nog blij zijn dat je op een stoel kunt zitten :+