Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 23:42

Ik ook. Dat wat je kreeg van de Griekse overheid om 23.00 uur. Dat schijnt nu ook veranderd te zijn. Mensen die half augustus gaan en nu al een QR code hebben ontvangen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:46

Fitzroy schreef:
Maar jullie hebben nergens aangegeven dat je al gevaccineerd bent, ondanks dat je bent gaan testen?

Overigens las ik op een ander forum dat iemand die een T had toch gewoon door kon lopen. Dus het lijkt toch niet daarop te slaan.

Nee, ik heb aangegeven dat ik met een test kom en zij is morgen twee weken gevaccineerd, omdat ze mensen die gevaccineerd zijn ook sneller eruit lijken te pikken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:47

Ze scanden echt niks, ze keek snel en toen mochten we door:
Afbeelding

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:10

Bedankt Sureido !!

Veel plezier !

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:29

Klopt ik heb ook mijn QR code van het
Plf formulier vanavond gekregen. Terwijl ik
Pas in sept ga.
Je moet inderdaad nu invullen op het formulier of je volledig gevaccineerd bent of gaat testen.
Ik ben gevaccineerd en heb ook een V naast de QR code
Staan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:39

Electra63 schreef:
Bedankt Sureido !!

Veel plezier !

Thanks! :D

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:50

Wij gaan vrijdag vliegen, hebben gisteren de QR code ontvangen. Wij hebben alle 4 een grote T staan, zijn ook alle 4 niet gevaccineerd. Ben benieuwd of we er uit gepikt worden of net zo makkelijk kunnen doorlopen als jij @sureido.

Heel veel plezier in elk geval!


Zometeen hebben we de PCR test, wordt voor ons de eerste keer testen. Toch wel een beetje zenuwachtig, als we alle 4 maar negatief testen zeg! :\

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 07:59

Ook even een vraagje. We hebben gisteren even goed bekeken wat we in elk geval willen doen op Corfu volgende week. We verblijven in Barbati. Hebben jullie nog tips voor echte must do's/must sees? :D

Op het lijstje staat nu:

- Paxos/Antipaxos - nog tips hoe daar heen te gaan? Zelf met een boot vanaf Kavos of excursie? We willen eigenlijk niet met een overvolle boot.
- Een ritje te paard - hier nog aanbevelingen? Ik ben ervaren en ga met de jongste van 12, zij is niet erg ervaren.
- Mount Pantokrator
- Bootje huren vanaf Paleokastritsa
- Nymfes Waterval, wandelen door de natuur is hier volgens mij erg mooi
- Sissi Palace
- Misschien Corfu Donkey Rescue
- Een quad huren lijkt ons ook zeker leuk

We hebben in elk geval erg veel zin er in! Alles geregeld, checklist helemaal gemaakt. Nu nog negatieve testuitslagen... :+

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:43

Ik hoop natuurlijk zeker van niet maar ik verwacht dat Griekenland binnenkort oranje word. Zag dat de besmettingen echt oplopen en ook Nederlanders die besmet terug komen loopt op. Ik hoop dat ze het per eiland doen.
Maar ze wachten vast tot de koning weer terug is ;-)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:08

DenieesB schreef:
Wij gaan vrijdag vliegen, hebben gisteren de QR code ontvangen. Wij hebben alle 4 een grote T staan, zijn ook alle 4 niet gevaccineerd. Ben benieuwd of we er uit gepikt worden of net zo makkelijk kunnen doorlopen als jij @sureido.

Heel veel plezier in elk geval!


Zometeen hebben we de PCR test, wordt voor ons de eerste keer testen. Toch wel een beetje zenuwachtig, als we alle 4 maar negatief testen zeg! :

Dan ben ik benieuwd naar of dat de roddel klopt van de T en de V :D heel veel plezier alvast.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:44

DenieesB schreef:
Ook even een vraagje. We hebben gisteren even goed bekeken wat we in elk geval willen doen op Corfu volgende week. We verblijven in Barbati. Hebben jullie nog tips voor echte must do's/must sees? :D

Op het lijstje staat nu:

- Paxos/Antipaxos - nog tips hoe daar heen te gaan? Zelf met een boot vanaf Kavos of excursie? We willen eigenlijk niet met een overvolle boot.
- Een ritje te paard - hier nog aanbevelingen? Ik ben ervaren en ga met de jongste van 12, zij is niet erg ervaren.
- Mount Pantokrator
- Bootje huren vanaf Paleokastritsa
- Nymfes Waterval, wandelen door de natuur is hier volgens mij erg mooi
- Sissi Palace
- Misschien Corfu Donkey Rescue
- Een quad huren lijkt ons ook zeker leuk

We hebben in elk geval erg veel zin er in! Alles geregeld, checklist helemaal gemaakt. Nu nog negatieve testuitslagen... :+


Vergeet corfu stad niet.
Wij zijn met ionian cruises naar paxos en antipaxos geweest. Zee was echt heftig op de weg terug. Denk niet dat je dat redt met een huurbootje.
Ik ben anti-quad. Er gebeuren regelmatig dodelijke ongelukken mee. Een indirecte collega heeft zijn zoon recent verloren aan een quad ongeluk in Griekenland.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:28

raket schreef:
DenieesB schreef:
Ook even een vraagje. We hebben gisteren even goed bekeken wat we in elk geval willen doen op Corfu volgende week. We verblijven in Barbati. Hebben jullie nog tips voor echte must do's/must sees? :D

Op het lijstje staat nu:

- Paxos/Antipaxos - nog tips hoe daar heen te gaan? Zelf met een boot vanaf Kavos of excursie? We willen eigenlijk niet met een overvolle boot.
- Een ritje te paard - hier nog aanbevelingen? Ik ben ervaren en ga met de jongste van 12, zij is niet erg ervaren.
- Mount Pantokrator
- Bootje huren vanaf Paleokastritsa
- Nymfes Waterval, wandelen door de natuur is hier volgens mij erg mooi
- Sissi Palace
- Misschien Corfu Donkey Rescue
- Een quad huren lijkt ons ook zeker leuk

We hebben in elk geval erg veel zin er in! Alles geregeld, checklist helemaal gemaakt. Nu nog negatieve testuitslagen... :+


Vergeet corfu stad niet.
Wij zijn met ionian cruises naar paxos en antipaxos geweest. Zee was echt heftig op de weg terug. Denk niet dat je dat redt met een huurbootje.
Ik ben anti-quad. Er gebeuren regelmatig dodelijke ongelukken mee. Een indirecte collega heeft zijn zoon recent verloren aan een quad ongeluk in Griekenland.


Corfu stad heb ik nu ook staan :)
Was het met ionian cruises erg druk of viel dat mee? We willen best met een excursie/georganiseerde cruise, alleen ik zie op sommige foto's dat echt de boot propvol is met mensen. Daar zitten we dan weer niet zo op te wachten.
Quad, als we dat gaan doen, kijken we goed uit. Ik neem je opmerking in elk geval mee in de overweging of we dat wel of niet doen!

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:37

Viel wel mee. Maar wij waren er in juni. Er mogen nu natuurlijk ook gewoon minder mensen op de boot.
Wij hebben ooit vanaf parga de trip niet gemaakt omdat ze letterlijk met armen en benen buiten hingen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:27

Ik zie nu een TikTok van die meiden van het Griekenland quarantaine topic, de meiden die getest waren hadden ook een T. De andere twee een V en geen test. En zoals ik begreep waren de twee met vaccinatie eruit gehaald.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:37

Nog 3 dagen :):)

Maar ik ben pas blij als ik met mijn beide benen naast het vliegveld sta naast de auto die ons naar Volvo’s gaat brengen.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 15:36

Heb je je QR-codes al, Natasja? Dan weet je wat je te wachten staat als je een V hebt :=

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:15

Wij hadden een V op het formulier, maar waren beiden niet gevaccineerd op het moment van de vakantie! Nouja, 3 dagen van te voren, maar heb de PLF aangemaakt op getest. Beiden niet eruit gepikt om te testen oid. Dus ik vraag me af waar de V of T voor staat.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 21-07-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 17:15

En niet getest?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:18

Misschien ‘valid’ en ‘test’?

Of iets Grieks :+

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:21

Fitzroy schreef:
En niet getest?


Wij hadden een PCR test gedaan vooraf

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:50

Fitzroy schreef:
Heb je je QR-codes al, Natasja? Dan weet je wat je te wachten staat als je een V hebt :=


We hebben de V….we wachten af.

Vandaag PCR test. Ik en mijn man zijn volledig gevaccineerd….al is dat voor mij pas geldig vanaf maandag.

Freyr
Berichten: 721
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:22

Ik kom even het topic binnen vallen, ga straks denk ik een teruglezen voor tips om Griekenland binnen te komen met al de coronaregels.

Ik wil heel graag naar een van de Griekse eilanden, maar ga alleen. Welk eiland raden jullie in mijn geval aan?

Even een aantal dingen op een rijtje:
- Ik ga kort, rond de 5 dagen
- Eerste keer alleen en ergens heb ik er mega veel zin in, maar vind het serieus ook spannend
- Ik wil voornamelijk tot rust komen, maar een beetje activiteiten, markten, stad en dorpjes bezoeken vind ik ook meer dan leuk. Ik las daf je op Corfu bijv ook heel goed kan fietsen.
- De kans om leeftijdsgenoten daar te ontmoeten heeft wel mijn voorkeur. Al hoeft het geen feestlocatie te zijn perse, mag misschien wel
- Op mijn lijstje heb ik voor nu Kos, Zakynthos, Corfu en Kreta staan.

Tips voor locaties mogen eventueel ook! Ik wil een apartement of logies & ontbijt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:16

Net geland, niet extra testen. We hadden een V

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:39

Geniet ervan Natasja!! *\%/*

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 10:53

Yes yes yes…..dank je wel.

Ben echt blj. *\o/*