USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:00

mariekeoo schreef:
drum core is een hele grote sport in amerika. in Nederland doe ik het op het hoogste niveau. maar nu wil ik hoger. dus wil een halfjaar naar amerika om mee te doen. maar daarvoor moet je wel audities doen

[ Video ]

Gaaf! Vast heel veel succes!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:08

purny schreef:
Zijn er mensen in Salt Lake City geweest?

Ik ben er geweest. Het enige wat ik me ervan herinner is dat we naar de Mormon headquarters zijn geweest (wat erg indrukwekkend en bizar is), maar verder is er echt niet veel boeiends te doen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:30

Yasmine schreef:
purny schreef:
Zijn er mensen in Salt Lake City geweest?

Ik ben er geweest. Het enige wat ik me ervan herinner is dat we naar de Mormon headquarters zijn geweest (wat erg indrukwekkend en bizar is), maar verder is er echt niet veel boeiends te doen.

Dat is ook het enige wat ik zou kunnen bedenken. De Mormon Tabernacle misschien verder nog. De temple mag je niet in.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:40

Oké bedankt allemaal

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:42

purny schreef:
Nou ik heb een paar weken geleden een tinder date gehad die daar vandaan komt. En het klikt echt onwijs met hem....

Ga je met een amerikaan trouwen purny :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:51

shilady schreef:
purny schreef:
Nou ik heb een paar weken geleden een tinder date gehad die daar vandaan komt. En het klikt echt onwijs met hem....

Ga je met een amerikaan trouwen purny :D

Eerst maar eens kijken hoe dit zich ontwikkeld. Het is in ieder geval een cowboy gezien z'n foto's

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:05

knabbelgirl schreef:
Zal het vragen Purny!

HD die jetlag valt echt mee als je er goed mee om gaat! Hoe laat plaatselijke tijd kom je aan?

Wat leuk Marieke! Wat is een drum core? En wat ga je in Boston doen?

Vijf voor 9 in de ochtend gaat de plane vanaf schiphol, 6 uur tijdsverschil... ehm, tijd terugspoelen (leuk!) 3 uur in de NACHT... oei!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:14

Gewoon even een nachtje doortrekken, kan best. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:15

Oh ja kan makkelijk hoor. Doe ik ook zovaak

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:17

Ja of gewoon slapen in het vliegtuig :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:25

Vanillia schreef:

Kan ik niet met dat motorgeronk. Echt niet! :o

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:28

HorseyDude schreef:
knabbelgirl schreef:
Zal het vragen Purny!

HD die jetlag valt echt mee als je er goed mee om gaat! Hoe laat plaatselijke tijd kom je aan?

Wat leuk Marieke! Wat is een drum core? En wat ga je in Boston doen?

Vijf voor 9 in de ochtend gaat de plane vanaf schiphol, 6 uur tijdsverschil... ehm, tijd terugspoelen (leuk!) 3 uur in de NACHT... oei!

Je komt niet om 3 uur s'nachts aan. Arke vliegt momenteel zo dat je in de middag in Orlando aankomt, nl 12:30.

Zie: http://www.vluchtschemas.nl/vluchtschem ... RANGE!B764

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:32

Je komt 's middags rond een uur aan, dus even een paar uurtjes langer wakker blijven dan normaal en je zit al in het ritme. Wij hebben op de heenweg nog nooit een jetlag gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:33

Precies, je haalt dan een nachtje door en bent veel te lang wakker. Voordeel daarvan is dat je zo moe bent dat je om een uurtje of 10 sowieso makkelijk in slaap kan vallen, waardoor je direct in het goede ritme terecht komt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:04

HorseyDude schreef:
Vanillia schreef:

Kan ik niet met dat motorgeronk. Echt niet! :o

Motorgeronk? Ik hoorde bijna niks.
Anders oordoppen in, of muziek luisteren. Ben je vast zo weg. Maar ik zou persoonlijk opblijven (of 1 a 2 uurtjes slapen aan het begin, maar meer niet) en doortrekken. Is vaak het handigste. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:09

Hangt er een beetje vanaf Annash :) Ik ben zelf van het type dat altijd en overal kan slapen en heb mijn slaap ook echt wel nodig, dus 'een nachtje doortrekken' is voor mij de minst gunstige optie. Kan me wel voorstellen dat dat het meest prettig is als je niet zo gehecht bent aan je nachtrust.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:13

Ik kan opzich wel slapen in het vliegtuig. Als ik turbulentie heb voel ik me in slaap gewiegd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:15

Ik ben echt doodsbang voor vliegen dus slapen zit er voor mij niet in. Zit constant spastisch met cremetjes te smeren omdat mijn huid zo onwijs droog wordt en bij elk hobbeltje dat het vliegtuig maakt schiet mijn hele lichaam op slot en lopen de tranen nog net niet over mijn wangen := Ik heb me op de terugvlucht naar Rome echt helemaal in een aantal films gestort, voelde me echt verschrikkelijk. Toen uiteindelijk tijdens het wachten op onze layover op een bankje liggen slapen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:19

Vanillia schreef:
Hangt er een beetje vanaf Annash :) Ik ben zelf van het type dat altijd en overal kan slapen en heb mijn slaap ook echt wel nodig, dus 'een nachtje doortrekken' is voor mij de minst gunstige optie. Kan me wel voorstellen dat dat het meest prettig is als je niet zo gehecht bent aan je nachtrust.

Ik zit zelf ook enorm in een ritme hoor, had er de eerste dagen in de USA ook wat last van (maar durf het geen jetlag te noemen, die had ik echt pas toen ik terugkwam) en mijn ervaring is toch wel dat doortrekken het handigste is (al dan niet met 1 a 2 uur slaap aan het begin). Ik kon dat dit jaar helaas niet doen toen ik naar de USA ging, omdat ik eerst van de UK naar Amsterdam vloog en toen pas naar Amerika, waardoor het wel erg 'midden op de dag' werd. Maar... ritmemens ben ik zeker, en nachtjes doortrekken doe ik ook niet makkelijk. :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:28

Voor het werk moet ik soms ook een nachtje doorhalen (als ik na een dagje werken om 18u een telefoontje krijg dat er om 23u een autopsie komt ben je voor 06u niet thuis). Meestal kies ik ook voor een namiddag vlucht vanuit Amsterdam, kom je daar (oostkust) begin van de avond aan, hoef je maar 2-3 uurtjes wakker te blijven en 22u plaatselijke tijd naar bed, dan slaap ik wel door tot 8u. Maar kan me voorstellen dat er ochtendmensen zijn die ongeacht bedtijd om 5u wakker zijn en niet meer kunnen slapen. Dan krijg je een jetlag ja.. Op de terugweg heb ik iets meer last, maar ga gewoon aan het werk, ben wel eens vaker een dagje moe en veel anders voelt dit niet. Ik ben benieuwd hoe het mij afgaat bij een tijdsverschil van zo'n 12-14 uur, naar Australie ofzo..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:45

14 uur tijdsverschil heb je in ieder geval nooit ;)
Ik moet zeggen dat het tijdsverschil naar Hawaii me best tegengevallen is. Ik heb er normaal heel weinig moeite mee maar deze keer wilde ik beide kanten op slecht in het ritme komen. Maar misschien was het ook wel omdat ik erg moe was toen we erheen gingen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:54

Wij vlogen naar LA om 10 uur, en kwamen daar rond de middag aan. Toen moesten we nog verzamelen, naar het hotel etc. Waren echt helemaal kapot, vooral mams. Maar die was ook zo, zó zenuwachtig voor het vliegen, die kon op Schiphol met moeite haar ticket vasthouden. Zo sneu :\ Dus met de groep wat gedronken, wat gegeten en toen tegen 8 uur ons bed ingedoken. Had hier de tip gekregen om wel vast mee te eten met je nieuwe ritme en dan pas te gaan slapen, en dat werkte. Dag erna topfit, nergens last van. Terug echter... :')

We vliegen nu rond 13.00 vanaf Schiphol richting Vancouver. Gooien er nog wat euro's tegenaan om in een rijtje van twee te kunnen zitten, wel net zo praktisch. Die €72 pp extra maakt in het grote geheel ook niet meer uit :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:55

Ik ben toen ik terugkwam wel echt beroerd geweest de eerste dagen. Heeft totaal een week geduurd voor ik weer een beetje aan dit dag/nachtritme was gewend. Vorige keer USA had ik wel iets een jetlag, maar niet zo erg als nu. Toen was ik er vijf dagen en nu twee weken, zal ook wel meespelen...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:59

MacavityL schreef:
Maar kan me voorstellen dat er ochtendmensen zijn die ongeacht bedtijd om 5u wakker zijn en niet meer kunnen slapen. Dan krijg je een jetlag ja...

Heb je het over mij :D Ik had dus een jetlag in Amerika... en in Nederland juist niet :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:03

ik heb ook altijd een jetlag in amerika
ze zeggen dan altijd tegen me wat ben jij vroeg wakker joh !