HET Wintersport topic 2008/2009!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Re: HET Wintersport topic 2008/2009!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:34

Oostenrijk; Lungötz :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:02

nog 1,5 week!!! *\o/*

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:50

roxiie schreef:
nog 1,5 week!!! *\o/*

:D :D :D Jaaa het is nu al snel *D
Ga trouwens eerst maandag als examenklasuitje nog skiën in Altastenberg 8-) en omdat we een dagje eerder vrij hebben van school gaan we nu lekker al op vrijdag weg :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:52

Ik ben sinds zondag ochtend weer terug en het was GEWELDIG!!

1 groot knallend studenten, sneeuw, wintersport feest. Overdag lekker skieëen. De pistes waren heerlijk voor beginnende skieers, lekker veel blauw! (pffft, frankrijk blauw is wel echt moeilijker dan oostenrijk blauw) , lekker over de col de madeleine geskied, (voor de tour de france kenners) Echt heel leuk.

elke middag nog eventjes lekker een paar biertjes in de apres ski en dan uitrusten tot een uur of 10 om weer naar het knallende studentenwinter sport feest te gaan. De enige disco in het dorp was door de organisatie afgehuurd en alleen stuwi deelnemers konden erin. 1 groot feest dus.

Wel elke avond uiterlijk 2 uur in bed, want uiteraard de volgende ochtend rond 10 uur weer op de piste. Het was een ware uitputtingsslag. Maar oooow wat heb ik genoten :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:22

Dat klinkt echt prachtig. :D

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:27

Nog 9 dagen en dan ga ik weer naar Riederalp (Zwitserland). Het is elk jaar weer geweldig en heb er nu al onwijs veel zin in :D
Ik hoop echt dat het mooi weer wordt, kan ik nog lekker tussen de middag leren in het zonnetje (ik heb meteen als ik terug kom toetsweek, dus moet ook leren op wintersport..)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:51

superlise schreef:
Nog 9 dagen en dan ga ik weer naar Riederalp (Zwitserland). Het is elk jaar weer geweldig en heb er nu al onwijs veel zin in :D
Ik hoop echt dat het mooi weer wordt, kan ik nog lekker tussen de middag leren in het zonnetje (ik heb meteen als ik terug kom toetsweek, dus moet ook leren op wintersport..)

oee dan ben ik blij dat ik mijn toetsweek deze week heb en lekker onbezorgd naar de sneeuw kan *D , maar ach inderdaad een betere leeromgeving kan je je toch niet wensen :P

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:07

20 febr ga ik ook voor het eerst op wintersport vakantie in Kirchberg.
Samen met vriendje en zijn broertje..
Hun kunnen al skien, en ik word in een lesje gegooid :+

Heb er wel zin in, behalve in de busreis..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:13

Jaaaa as zaterdag stappen wij in de auto naar Oostenrijk :D:D

Gister nog even een paar laatste dingetjes gehaald ( Thermohemd & muts, die ik echt nooooooooooit draag. Vind mutsen en oorwarmers zooo dom := )
Maarja, tis nu behoorlijk kouder dan vorig jaar ( vorig jaar was het in de zon 25 graden, pistes waren daar helaas ook naar..)
Dusss, ik heb er SUPER veeeeeeeeeel zin in!! *\o/*

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 21:03

Wij hebben ook nog even een extra paar warme skisokken gehaald vandaag!
Wij vertrekken al op vrijdag, omdat we een week geleden te horen kregen dat de vakantie al op vrijdag begon en gelukkig is ons appartement dan al vrij :D
Maandag eerst nog een dagje naar Altastenberg met school, ben benieuwd! *D
Heb er in ieder geval weer onwijs veel zin in! :):)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:17

Invisible schreef:
20 febr ga ik ook voor het eerst op wintersport vakantie in Kirchberg.
Samen met vriendje en zijn broertje..
Hun kunnen al skien, en ik word in een lesje gegooid :+

Heb er wel zin in, behalve in de busreis..

Tip voor de busreis; vraag je huisarts om een inslapertje. Ik had voor in de bus een lorazepammetje meegenomen. Heerlijk, die neem je in als je een beetje moe wordt, gaat lekker slapen en wordt pas wakker als je er bent :) Echt een aanrader, ik was de eerste dag ook lekker uitgerust waar alle anderen kapot waren van de reis :P

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:14

Voor een keer is een Lorazepam niet zo erg. Ik vind alleen dat het tegenwoordig een beetje te snel wordt gegeven!
Nog 12 nachtjes en dan gaan we naar Zell Am Ziller!!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:30

verootjoo schreef:
Tip voor de busreis; vraag je huisarts om een inslapertje. Ik had voor in de bus een lorazepammetje meegenomen. Heerlijk, die neem je in als je een beetje moe wordt, gaat lekker slapen en wordt pas wakker als je er bent :) Echt een aanrader, ik was de eerste dag ook lekker uitgerust waar alle anderen kapot waren van de reis :P

Dat zou ik echt bizar vinden, als een arts een slaappil meegeeft voor een busreis... Slaappillen zijn echt serieuze rotzooi.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:58

ik had het ook niet van de arts :o
Maar voor 1x in het jaar is het niet zo erg hoor. Het is idd vergif als je elke dag met zo'n ding inslaapt. Maar ik ben de afgelopen 4 jaar 1x per jaar met de bus op wintersport geweest met school, dus dan is zo'n pammetje echt niet erg.
Maar HA's doen het wel. Vriendinnetje van mij had temazepam gekregen voor een vliegreis. Temazepam is wel minder zwaar dan lorazepam, maar toch. Sowieso is het niet verslavend als je het max 4x per week gebruikt en niet langer dan 6 weken.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:11

Wil niet zeggen dat alle huisartsen het doen (gelukkig maar). Toen ik in de stress zat kreeg ik ook geen kalmerende middelen.
En ik vind ook dat het eraan ligt waarvoor je het wil hebben.
Om te slapen vind ik onzin mocht je nou echt helemaal lopen te shaken van angst is het weer wat anders

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:13

Om te slapen is geen onzin, het zijn immers slaappillen. Maar dan alleen als je bijvoorbeeld al een hele tijd niet kan slapen en daardoor bijvoorbeeld jezelf ziek moet melden... Een busreis op vakantie vind ik echt geen reden om aan die rotzooi te gaan. Gelukkig heb ik van huis uit meegekregen om nooit zonder noodzaak medicijnen te slikken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:14

Anders lig ik de hele nacht wakker, en ben ik de eerstvolgende dagen doodmoe. Ben nu eenmaal erg snel uit mijn ritme, en dat is niet bevorderlijk voor mn sportprestaties. Sowieso is het niet zo praktisch als je moet skiën na een nacht niet slapen. ;) Dan maar eventjes zo'n pilletje om het gewoon wat makkelijker te maken. Kan ik tenminste normaal skiën zonder ongelukken :)

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:47

Inderdaad Simone dat bedoel ik ook, maar dan alsnog.
Wij gaan ook met de auto naar Oostenrijk, naja jammer dan. Dan maar de eerste dag een beetje rondkijken. Ga de tweede dag wel op de latten staan.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:04

Werk in de apotheek dus ken zo§n pilletje wel ;)

Vind het geen probleem dat artsen ze uitschrijven voor een evt vakantie
Artsen doen het voor zichzelf ook
Slaappillen zijn niet voor niks uit het ziekenfonds gehaald per 1 jan

Het is ong 12 uur, en we gaan s§avonds rijden met de bus, dus neem oordoppen, en een nekkussen mee, vind het alleen lang
Maar je moet toch wat over hebben voor je vakantie

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:18

Hai! over 4 weekjes zit ik ook in de sneeuw!!
er ligt nu heel veel sneeuw daar.
wij gaan met zn 7en!
ik ga naar frankrijk, Le joue le loup. (devoluy)

gaat daar nog iemand heen??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:21

Sim0ne schreef:
Om te slapen is geen onzin, het zijn immers slaappillen. Maar dan alleen als je bijvoorbeeld al een hele tijd niet kan slapen en daardoor bijvoorbeeld jezelf ziek moet melden... Een busreis op vakantie vind ik echt geen reden om aan die rotzooi te gaan. Gelukkig heb ik van huis uit meegekregen om nooit zonder noodzaak medicijnen te slikken.

Lange tijd aan de slaappillen gaan is anders nog slechter dan 1x per jaar een keer zo'n inslapertje. Daarbij is dan de verslavingskans veel minder dan als je ze gebruikt als je lange tijd niet kan slapen. Artsen doen er echt niet moeilijk over, en apothekers/assistentes ook niet, en neem aan dat die wel weten wat ze doen. Als het echt zo slecht was geweest schrijven ze het niet voor hoor.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:53

Wij zijn gisterenavond terug gekomen van een weekendje Lenzer Heide in Zwitserland.
We gaan ieder jaar een weekendje met een hele groep met de bus ergens naar toe en dat is altijd onwijs leuk :D .
Er was veel nieuwe sneeuw gevallen dus de pistes waren prima. Zaterdag bij stralende zon geskied, maar gisteren sneeuwde het vooral boven op de berg, behoorlijk, zodat het niet echt fijn skien was.
Wij vonden de zwitsers een beetje een raar volkje :+ dus gaan we volgend jaar weer lekker naar Oostenrijk :j .
Als we nog wat kunnen krijgen, gaan we over 2 weken (carnaval) misschien nog een paar dagen naar Oostenrijk (Waidring, Steinplatte).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:00

Ik meld me. :))

Met de carnaval weekje naar Oostenrijk, goddelijk.
Duimen voor goed weer!

Ik krijg in ieder geval al flink zin als ik al die verhalen zo lees. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:04

miccamaaike schreef:
Nog een maandje en dan zit ik ook lekker in Oostenrijk!! Met mijn ouders naar Damüls, waar ik al sinds mijn 8e kom... T stelt niet zo veel voor met zo'n 70km aan pistes, maar zo lang mijn ouders het daar leuk vinden vind ik het prima!! (mooi gesponsorde wintersport is natuurlijk nooit verkeerd:))

Ben vorig weekend in winterberg geweest, 2 daagjes skien, wel erg druk maar heel erg leuk!

Hey da's toevallig. :D
Ik dacht dat niemand dat dorpje kende!

Ik kom er ook al sinds dat ik heel klein ben!
Waar zitten jullie ergens?
Jullie gaan dezelfde tijd als wij. :))

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:08

cherish schreef:
Hai! over 4 weekjes zit ik ook in de sneeuw!!
er ligt nu heel veel sneeuw daar.
wij gaan met zn 7en!
ik ga naar frankrijk, Le joue le loup. (devoluy)

gaat daar nog iemand heen??

M'n broertje gaat er 3 dagen heen met school vanaf 4 maart.
Mazzelaar dat t is, eerst een week met mn ouders naar Sils maria en dan nog 3 dagen met school!