Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:40

Kan je wel slapen, LT? Ik wens je een hele goede reis en veel plezier in Calgary. Baal je niet dat er nu een aanbieding is? Zoals het er naar uitziet ben ik met de stampede dit jaar misschien weer 1 of 2 dagen daar. Datum weet ik nog niet.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:43

Jup, wij hebben 700 euro meer betaald dan wat het nu kost. Maar goed we zitten club class dus dan is het al iets beter. We konden vorig jaar Augustus ook niet weten dat het zo zou gaan :+

Ik heb net heerlijk een vrij groot glas Baileys op :+ Ik slaap wel. Haha. Kan echt niet wachten.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:35

Goed water drinken dan morgen in de plane, anders krijg je misschien wel koppijn van de alcohol. Nogmaals, hele goede reis gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:26

veel plezier !

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:56

Dank jullie!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:41

balance schreef:
Dat is inderdaad jammer yarrah. Als je hart bij wandelen ligt en je kan dat niet meer doen. Waar ga je dit keer heen of heb je nog geen vaste plannen?

We beginnen in Calgary (eigenlijk in Banff) we stappen uit het vliegtuig halen gelijk de auto op en rijden meteen naar Banff. De eerste overnachting zal in Banff zijn. En dan we hebben wel een route gemaakt... zoiets:
Banff
Lake louise
Jasper
Yoho (we rijden de icefieldsparkway altijd op en neer)
Banff
Kananaskis
Waterton
Cranbrook
Nelson
Osoyoos
Manning prov park
Vancouver min 3 nachten.

Maar we hebben onze planning nog nooit gehaald :D .
Over twee jaar gaan we toch weer..... (errug he) Dit jaar was helemaal niet gepland, maar de vliegtickets zijn zo goedkoop geworden dat we ineens vreselijke heimwee hebben gekregen... 5 jaar lang zijn we niet in BC geweest.... dat overleef je niet :-).
Dus het wordt voor ons een bliksembezoek.
Over 2 jaar gaan we weer en dan weer 4 weken een camper en dan gaan we naar Calgary en gaan de grens over naar Montana om vervolgens in Wyoming Yellowstone te bezoeken.

Vrolijke groetjes,

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 01:50

Gelijk heb je yarrah. Als de tickets in de aanbieding zijn en je kunt ze betalen EN je ziet niet tegen de reis op (ik wel altijd) dan moet je dat zeker doen. Klinkt goed, jullie trip. Over twee jaar kun je hem langer maken als je wilt en tijd en geld hebt. Leuk hoor!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 05:57

Wat leuk en veel plezier.
In een aantal van die plaatsen die je noemt ben ik ook geweest en ga ook vaker naar Canada omdat ik er familie heb wonen.(+- om de 4 5 jaar).
Ga je vanaf Banff ect. helemaal naar Vencouver rijden? Dat is wel een lange tocht hoor.(mam had toen een misrekening gedaan).

Nogmaals veel plezier.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:15

De reis van Banff naar Vancouver is maar (voor canadeze begrippen) 849 km. Maar dat rijden we niet in een keer. Dan rij je al het moois voorbij. We doen er 4 dagen over om in Vancouver vanuit Waterton aan te komen. s'morgens een stukje rijden max. 3 uur en dan een camping zoeken en lekker wandelen, zwemmen o.i.d.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:42

Ik zit net in een ander topic te vertellen dat hier weer natte sneeuw valt... Gisteren nog een spannende dag gehad met 2 paarden die dwars door de stroomdraad marcheerden. Maar eind goed, al goed.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:25

Gelukkig maar.

Hier is het nu erg slecht weer. Gelukkig gister en vanochtend wel prima weer gehad in Lake Louise en Banff. We hadden een hot tub op het dak van het hotel in LL, zo gaaf, midden tussen de bergen.
Net terug uit Banff, eventjes de stad ingeweest en lekker geshopt :D Heerlijk hoor!

In Lake Louise was er nog erg veel sneeuw. Ik als NL-er wou er graag even in en maakte een misrekening :+ Stond ik ineens kniediep vast in de sneeuw. Wel erg leuk en nog schoon!! Ik heb genoten daar! Eindelijk eens echte sneeuw :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:49

Goed om te horen dat je goed bent aangekomen. Die hot tub klinkt goed! LOL, heerlijk he, die sneeuw.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:13

Ik hou van sneeuw :j
Is wel koud hier, haha, nu geloof ik 0 graden.
Zonnetje is wel erg lekker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:12

toch nog sneeuw, je kan daar echt van alles verwachten zeg, leuk hoor!
is banff naast een natuurpark, dus ook een stad? bendaar nog niet geweest, maar wellicht wel in de planning .-
grote stad?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:44

Er zijn van die kleine stadjes ja :j Heeft hele leuke winkels! Ook gewoon bekendere winkels zoals Gap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:12

kleding winkels sla ik wel over in canada.. het loopt er , zelfs voor mij, daar iets te veel achter }>
Ik vondt jasper town echt een schattig dorpje, geloof dat banff wel wat toeristischer is, nietwaar?

nou veel plezier nog daar heh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:14

loving tweetie, leuke kudde paarden heb je trouwens, heb even in je profiel gespiekt!
jouw shet heet Argos, grappig ik werk bij een bedrijf dat ook zo heet :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:05

Brandstof bedrijf zeker? :D Ja hij komt uit Argentinie.

Kleding valt wel mee met uit de mode bij de grotere bedrijven. Tommy Hilfiger heeft spul wat gewoon normaal is, en Gap ga k heen voor de broeken :D Je moet niet naar de Suzy Sheer gaan oid. Die lopen wel een beetje achter idd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:46

nee, geen brandstof, verpakkingen...

is de sneeuw al verdwenen?
Oke, TH is niet mijn merk, en gap pas ik niet ( heel lang geleden mischien nog wel , maar nu niet meer :D

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:47

Oh, het klinkt allemaal geweldig! Waarom duurt het nog zo lang tot 17 augustus |( .

Weten jullie wat de benzine prijs ongeveer is? Ik heb namelijk geen idee en het is wel makkelijk ivm het budget.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:30

olga schreef:
Oh, het klinkt allemaal geweldig! Waarom duurt het nog zo lang tot 17 augustus |( .

Weten jullie wat de benzine prijs ongeveer is? Ik heb namelijk geen idee en het is wel makkelijk ivm het budget.

In Vancouver rond de 1 dollar en Calgary rond de 0.85 dollar cent. http://gasbuddy.com/
Dat is ongeveer 0.60 eurocent.
Dan is het nog afhankelijk wat voor auto je hebt. Vorig jaar hadden we Camper en die zoop 1:3!!!!! een volle tank koste 170 dollar....slik!!! en de benzine was al zo duur.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:12

Ok, dank je!

1 op 3 is niet leuk meer! Dan wordt de vakantie toch ook wel een heel stuk duurder. We huren een ford focus of vergelijkbaar, dus het zal bij ons wel mee vallen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:29

eevita schreef:
nee, geen brandstof, verpakkingen...

is de sneeuw al verdwenen?
Oke, TH is niet mijn merk, en gap pas ik niet ( heel lang geleden mischien nog wel , maar nu niet meer :D

Ik pas Gap maat 14 :j :D

De sneeuw hier beneden in Calgary al heel lang, in Banff geen idee :P Denk het niet gezien er echt heel veel sneeuw lag.

Benzine hier is 91,9 cent trouwens.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:44

EINDELIJK wordt het warmer. Heerlijk! LT, hoe gaat het verder?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:16

Ja weer thuis en vandaag weer aan het werk gegaan.

Nieuwsbericht over nederlandse jongen die is overleden in red deer gelezen?