[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 13:10

tamary schreef:
Gras groeit inmiddels goed, buikje rond, zonnetje warm, grond ook. Uitbuiktukje klinkt niet vreemd.

Ik had wat moeite met het uitbuiktukje te lezen LOL. Er kwamen bij mij heel andere woorden uit. Hahhaha.
Maar ik snap wat je bedoelt.

TinkerTreas schreef:
Hier doen veel paarden halverwege de ochtend hun dutje. Dan ligt zeker de helft van de paarden op stal te dutten. Inderdaad lekker in het zonnetje.
Als het nieuw gedrag is, zou ik hem wel in de gaten houden of je nog iets anders aan hem merkt. Maar ik zou het niet direct alarmerend gedrag vinden.

Hij gaat in de uitloopstal liggen op een vast plekje waar veel hooi geknoeid wordt, dan heeft hij een zacht bedje. Maar dus niet in de zon. Ik zie verder niets vreemds aan hem, behalve dat hij het zelden deed en nu al de derde dag achter elkaar.

Hij gaat ook wel even helemaal gestrekt, dat is dan voor mij wel het teken dat hij echt even wil slapen. Hij is verder niet onrustig, kijkt niet naar zijn buik of zo.

Maar omdat hij het niet eerder zo regelmatig deed, vond ik het een beetje gek. Ik houd hem zeker in de gaten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:24

Je kan ook even in de gaten houden of hij niet stijf loopt en geen harde manenkam heeft. Dan kan hij tegen hoefbevangenheid aanzitten, hoewel ik dan zou verwachten dat hij vaker zijn hoeven zou ontlasten door te gaan liggen. Ik verwacht dat het gewoon een dutje doen is hoor, maar bij sobere pony's ligt hoefbevangenheid voor mijn idee altijd wel wat op de loer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:28

Plat slapen voor REM-slaap hebben paarden ook nodig net als mensen, maar waar mens na week niet in de kist ligt, kan paard tot 2-3 maanden zonder. Daarna beginnen er klachten te komen incl. bijna omvallen bij rechtop staan suffen. Kan best dat hij wat aan het bijslapen is dus wegens winterweer + ouder lijf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 16:08

Jet schreef:
Je kan ook even in de gaten houden of hij niet stijf loopt en geen harde manenkam heeft. Dan kan hij tegen hoefbevangenheid aanzitten, hoewel ik dan zou verwachten dat hij vaker zijn hoeven zou ontlasten door te gaan liggen. Ik verwacht dat het gewoon een dutje doen is hoor, maar bij sobere pony's ligt hoefbevangenheid voor mijn idee altijd wel wat op de loer.

O jee Jet, kan dat ook nog, ja tuurlijk niet over nagedacht. Ik zie hem maar 1x pd liggen. Ervanuit gaande dat hij in dit nestje telkens gaat liggen en niet ergens anders ook slaapt, maar dat hebben we allebei nog niet gezien. Stijf loopt hij sowieso, aan allevier die ik heb is weinig meer soepeltjes, hhhaha, ze lijken mij wel.

tamary schreef:
Plat slapen voor REM-slaap hebben paarden ook nodig net als mensen, maar waar mens na week niet in de kist ligt, kan paard tot 2-3 maanden zonder. Daarna beginnen er klachten te komen incl. bijna omvallen bij rechtop staan suffen. Kan best dat hij wat aan het bijslapen is dus wegens winterweer + ouder lijf.

Hij moet dan ws ook in de nacht slapen Tamary anders zou ik het niet weten want dit is voor het eerst dat ik hem zie liggen regelmatig dan. De twee grote meiden zie ik vaak vroeg in de ochtend samen ergens liggen, waarbij Callas ook wel plat gaat, maar Prisca erg weinig helemaal plat gaat en als ze dat doet is het met enorm veel gekreun en dan gelijk weer rechtop liggen. Die ligt niet graag helemaal plat. Maar ze is ook enorm groot/dik, dus ik kan me voorstellen dat dat met haar lichaam niet prettig is.
Poupette zie ik nog minder vaak liggen, maar ook toevallig van de week een keertje, alleen in het land. Toen ik riep was alles goed.

Ik ga er maar vanuit dat ze ouder aan het worden zijn.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 14:42

Of zich heerlijk op hun gemak voelen, kan ook nog ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 15:54

balance schreef:
Of zich heerlijk op hun gemak voelen, kan ook nog ;)

Nou, dat kwam even binnen. Stom, dat kan ook. Wat idioot, ik heb nog altijd een soort stressgevoel bij hem, alsof hij hier nog steeds niet is aangeland, maar wat je zegt, is natuurlijk waar. Hij is al 2,5 jaar hier. Mooi dat je dat zei, dank!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 19:14

Het filmpje van deze week staat live! Met een zo blij, schattig hondje, een file paarden, schitterend besneeuwde Pyreneeën, lekker Franse middeleeuwse dorpjes en natuurlijk de verbouwing...

https://youtu.be/nDaE4DekrAM

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:12

Bij onze quarters merk ik ook op, dat ze enkel in het voorjaar - bij zonnig weer - wel eens gaan liggen op het zand. Ik vermoed dat het warme zand goed aanvoelt dan.
Voor de rest van het jaar lijken ze enkel in de stal te liggen. Daar vind ik ze ook overdag al wel eens liggend terug. In de wei zie ik ze overdag nooit liggen. Wel rollen.
IJsje daarentegen ligt heel veel buiten, zelfs in de sneeuw heb ik ze al wel eens zien liggen. Maar die heeft dan ook een pels om u tegen te zeggen.

Mooie lentebeelden te zien op jouw filmpje ! En prachtig beeld met de bergen in de verte !
Het is echt wel een enorme ruimte die zolder van jullie ! Binnenkort is alle geleden stress vergeten en wordt het nog enkel genieten.
Wij zouden het ook zo geregeld hebben als jullie : betalen en streep eronder. Time to move on !

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:43

Die ruimte… :wow: en je hebt prachtige foto’s en filmpjes gemaakt.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:19

Wauw ,wat een prachtige zolder is het geworden. Kan alleen nog maar mooier worden. Volg het proces weer graag mee.
Zozo is toch echt goed uit de verf gekomen inmiddels, wat een leuk hondje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 13:39

Erg mooi en lekker veel ruimte op de zolder, dat gaat vast allemaal nog veel mooier worden

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:34

Wat een heerlijk filmpje weer! Wel even Error in mijn hoofd hoor, een ander plaatje als start... mijn autistische kant moest even schakelen haha.

Wat een heerlijke ruimte op die zolder. Ondanks alle ongein wel een mooie ruimte geworden. En heerlijk licht ook!
Door de feestdagen waarschijnlijk nog niks gehoord van het bedrijf?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 09:51

Marilu schreef:
Bij onze quarters merk ik ook op, dat ze enkel in het voorjaar - bij zonnig weer - wel eens gaan liggen op het zand. Ik vermoed dat het warme zand goed aanvoelt dan.
Voor de rest van het jaar lijken ze enkel in de stal te liggen. Daar vind ik ze ook overdag al wel eens liggend terug. In de wei zie ik ze overdag nooit liggen. Wel rollen.
IJsje daarentegen ligt heel veel buiten, zelfs in de sneeuw heb ik ze al wel eens zien liggen. Maar die heeft dan ook een pels om u tegen te zeggen.

Mooie lentebeelden te zien op jouw filmpje ! En prachtig beeld met de bergen in de verte !
Het is echt wel een enorme ruimte die zolder van jullie ! Binnenkort is alle geleden stress vergeten en wordt het nog enkel genieten.
Wij zouden het ook zo geregeld hebben als jullie : betalen en streep eronder. Time to move on !

Wat jij had, Marilu, met je quarters dat had ik dus ook met de paarden hier. Als ik ze echt in de boxen zet een hele nacht, dan liggen ze wel. In de wei zag ik ze wel regelmatig rollen en nog steeds, als het heeft geregend, hup gauw in het zand weer droog worden.

De bergen met sneeuw dat blijft zo prachtig, iedere ochtend nu nog is dat genieten. Over een maand is het klaar, dan zie je ze een half jaar nog maar zelden omdat de lucht dan al te warm is in de ochtend en dan wordt het heiig. Dan krijgen we wel weer erg mooie zonsondergangen achter de bergen als het koude avonden zijn.

Ook @muga We hadden ook een streep onder het iso-project gezet met als afsluiter een review op trustpilot. Maar daar kregen we een andere meneer die antwoordde en die zei dat we toch alles nog een keer aan hem mochten opsturen. Dat ga ik dan doen. Wie weet rolt daar wat uit of niet.
En tegelijkertijd was Erwin zo gefrustreerd dat hij wéér iets ontdekte dat fout gedaan was, dat hij op hoge poten de hogere baas heeft gebeld en die was wel aardig steeds en die stuurt nu van de week een andere werkman die het gaat corrigeren.

Dus die staart waar ik het al over had, zit aan twee kanten, dus het is nog niet klaar. Maar er is op dit moment even niets negatiefs over, dat is al fijn. We wachten het weer af!

balance schreef:
Die ruimte… :wow: en je hebt prachtige foto’s en filmpjes gemaakt.

Dank je Balance voor je complimenten en ja die ruimte is echt zoooo groot, 200m2!!! Maar zodra er muren in komen voor kamers, wordt het gelijk een stuk minder groot ogend.

manja39 schreef:
Wauw ,wat een prachtige zolder is het geworden. Kan alleen nog maar mooier worden. Volg het proces weer graag mee.
Zozo is toch echt goed uit de verf gekomen inmiddels, wat een leuk hondje.

Hi Manja, leuk dat je blijft volgen, het gaat nu lekker door, dus ik heb goede hoop op resultaten dagelijks. Die zal ik in de filmpjes blijven zetten. En ja idd Zozo wordt steeds leuker. De bangigheid en schrikkerigheid wordt ook steeds minder. En hij is echt supergrappig.

Tinka schreef:
Erg mooi en lekker veel ruimte op de zolder, dat gaat vast allemaal nog veel mooier worden

Nou, Odette, dat was idd een van de dingen waarom we dit huis echt graag wilden. Die ruimte daarboven, dat zie je niet af aan de buitenkant, maar dat geeft zoveel mogelijkheden!

Muga schreef:
Wat een heerlijk filmpje weer! Wel even Error in mijn hoofd hoor, een ander plaatje als start... mijn autistische kant moest even schakelen haha.

Wat een heerlijke ruimte op die zolder. Ondanks alle ongein wel een mooie ruimte geworden. En heerlijk licht ook!
Door de feestdagen waarschijnlijk nog niks gehoord van het bedrijf?

Hahaha, Muga, ja ineens een ander beeld. Vond ik wel eens tijd worden om te moderniseren met het beginplaatje. Dat laat ik voorlopig zo, maar misschien maak ik nog een herfstplaatje of zo later. Wie weet! Of een compilatie van oude auto's die hier staan. Van die dingen.

En dat licht op de zolder zijn wij ook erg blij mee. Als het gewit is, dan zal het nog lichter zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 17:39

Toch wel een verschilletje :j

Ongeveer zoals we het vonden:

Afbeelding

Met Kaat opgeruimd en door ons vloer en glazen dakpannen erin gemaakt

Afbeelding

Dit is nu

Afbeelding

---
En boven de slaapkamer

Afbeelding

Afbeelding

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 17:57

Zoek de 7 verschillen :D

Echt wel heel veel werk dat daar al verzet is ! Zowel door jullie zelf, als door de werkmannen !

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:21

Heel erg opgeknapt al. Wat gaan jullie eigenlijk met die stenen muur doen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 18:37

Marilu schreef:
Zoek de 7 verschillen :D

Echt wel heel veel werk dat daar al verzet is ! Zowel door jullie zelf, als door de werkmannen !

Ja door de werkmannen is het echt enorm opgeschoten.

Tinka schreef:
Heel erg opgeknapt al. Wat gaan jullie eigenlijk met die stenen muur doen?

Dat is nog een groot raadsel. Het was een binnenmuur dus daar doen zij niet aan, dat wisten we van tevoren. Ik denk dat we hem betimmeren met schroten. Hetzij kunststof schroten, hetzij hout. Hij is enorm hoog, 4,5m en 10 m lang, dus een flinke klus. We zullen er dan met 20-laagjes folie achter isoleren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:47

Wat een verschillen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:38

Het ziet er zo wel heel mooi uit! Ik heb geen filmpjes bekeken ivm tijd, dus erg leuk om zo op de foto te zien :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 19:49

Prairy schreef:
Wat een verschillen!

Ja, dank je! Het is een enorme verbetering, wat voor blunders er ook gemaakt zijn en hoe scheef het her en der ook zit, het blijft een megaverandering.

Sintara schreef:
Het ziet er zo wel heel mooi uit! Ik heb geen filmpjes bekeken ivm tijd, dus erg leuk om zo op de foto te zien :)

Ik kan wel vaker foto's plaatsen als jullie dat leuk vinden. Maar de filmpjes zijn wel echt veul leuker. Hoop dat je de voorlaatste en voorvoorlaatste wel kunt kijken ooit, zo bizar al die rare dingen die die mannen deden.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:52

Alle fouten ten spijt ziet het er wel heel goed uit Monique. Opeens zijn het Prachtige ruime bruikbare ruimtes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 23:25

SjonnieZ schreef:
Alle fouten ten spijt ziet het er wel heel goed uit Monique. Opeens zijn het Prachtige ruime bruikbare ruimtes.

Dank je SjonnieZ, ja toen we het huis te koop zagen staan was dit niet als plus aangemerkt, maar wij zagen wel meteen de enorme potentie die het zou kunnen hebben. En nu komt dat uit, dat is wel heel gaaf.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:05

Wij hebben net bezoek gehad van iemand van een renovatie bedrijf. Het gaat allemaal erg duur worden, vooral de buitenmuur isolatie, omdat het oppervlakte 260 m2 is. We wachten af wat de devis wordt.
Ik vertelde van jullie problemen, hij had geen goed woord over voor dat bedrijf. Staat erg slecht bekend.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 17:10

Tinka schreef:
Wij hebben net bezoek gehad van iemand van een renovatie bedrijf. Het gaat allemaal erg duur worden, vooral de buitenmuur isolatie, omdat het oppervlakte 260 m2 is. We wachten af wat de devis wordt.
Ik vertelde van jullie problemen, hij had geen goed woord over voor dat bedrijf. Staat erg slecht bekend.

Vraag vooral om een geste commercial, dat doen ze altijd wel. Jammer dat zijn schatting zo hoog is, heeft hij de subsidie al verteld? Wat denken jullie, gaan jullie het wel of niet doen?

En ja, sinds ik van mijn fout bekomen ben dat ik ze in huis gehaald heb, heb ik heel veel op trustpilot gelezen en er zijn veel negatieve commentaren. Vandaag hebben ze de 2e brief van ons gekregen. Ben heel benieuwd of daar goed op gereageerd gaat worden. We zouden niet meer gereageerd hebben, maar omdat zij toch reageerden op onze slechte review op trustpilot, moeten wij ze wel een kans geven het goed te maken.

Overigens zou er vandaag iemand komen om de ergste fout van de vorige ploeg te verbeteren, maar die heeft een lekkage elders dus het wordt misschien morgen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:12

Hij ging eerst 2 weken op vakantie. Daarna gaan we daar naar kantoor om alles te bespreken voor de devis. En daarna gaan we pas beslissen. Heeft ook geen haast. Even rust nu, deze week 3 bedrijven gehad voor een devis, best wel vermoeiend allemaal.