Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:44

_Lorette_ schreef:
EdkingEnzo schreef:
Helaas, Keulen ook geen succes.

Onze vlucht zou gister 18:25 gaan. Rond 18:00 bleek dat er teveel mensen waren dus er moesten 20 mensen achter blijven die vandaag zouden vliegen. Uit eindelijk gelukt, vliegtuig zelf kwam ook pas erg laat aan. Inmiddels al zo’n 2 uur vertraging.. Toen konden we eindelijk boarden, na een half uur in het vliegtuig werd ons al verteld dat er opgeschoten moest worden ivm een kort tijdslot. Blijkbaar waren er toch mensen niet, die nog wel moesten komen. Uit eindelijk na een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, werd onze vlucht geannuleerd |(
We zijn maar naar huis gereden en vandaag om 19:00 een nieuwe poging..

Het inchecken was zo gedaan, security wel een hele lange rij maar liep prima door. Met een uurtje waren we door de douane.
Op het vliegveld zelf geen mondkapje, in het vliegtuig wel.

En je oorspronkelijke vlucht vanaf Schiphol was ook al geannuleerd? Omgeboekt naar Keulen voor een herkansing de volgende dag en nu moet je een dag later weer proberen? Wat een pech! -O- Missen jullie nu al meerdere vakantiedagen?

Klopt helemaal wat je zegt helaas :( we missen nu 2 volle vakantie dagen. Zouden eigenlijk 20 juni om 7 uur ‘s ochtends vanaf Schiphol vliegen.

Vandaag vliegen we hopelijk om 19:00 vanaf Keulen! Ik hoop zoooo dat onze stoelen het zelfde blijven en ik niet naast een vreemde kom te zitten

Lavitabella

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:49

EdkingEnzo, wat een ontzettend vervelend begin van jullie vakantie! Hopelijk gaat alles vanavond goed en kun je alsnog genieten.

Hier begonnen met inpakken. Zoals het er nu voorstaat vliegen we vrijdag om 08:30 vanaf vertrekhal 3.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:17

EdkingEnzo schreef:
Klopt helemaal wat je zegt helaas :( we missen nu 2 volle vakantie dagen. Zouden eigenlijk 20 juni om 7 uur ‘s ochtends vanaf Schiphol vliegen.

Vandaag vliegen we hopelijk om 19:00 vanaf Keulen! Ik hoop zoooo dat onze stoelen het zelfde blijven en ik niet naast een vreemde kom te zitten

Wat oliebol :(:)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 23:10

Is het nog gelukt EdkingEnzo??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 05:51

Het kan nog erger, een vriendin met haar vriend zou met tui terug uit Hurghada. Hun vlucht ging niet. Dag later weer niet, weer een dag later weer niet. Pas na 4 dagen waren ze thuis, met corendon. Maar slechts 30 personen konden met corendon mee. De rest moest achterblijven. Elke nacht nieuw hotel, uren op vliegveld elke dag. Dus niets leuks te doen.
Ze mogen nu minstens 1800 pp caimen ( 3 keer geschrapte vlucht) en gaan ook voor andere kosten zoals verplicht opgenomen onbetaald verlof. Ik ben benieuwd of ze het krijgen, maar ze gaan rustig naar de rechter. Een omgeboekte vlucht is een nieuwe vlucht, dat heeft hij al uitgezocht.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:24

Ik had me druk gemaakt om niks. Binnen een kwartier door de security heen dus nu 3u wachten op mn vlucht naar Bordeaux :D

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:41

Laurahh schreef:
Ik had me druk gemaakt om niks. Binnen een kwartier door de security heen dus nu 3u wachten op mn vlucht naar Bordeaux :D

Dit klinkt goed in de oren! Ik ga over 20 minuten door de security proberen te komen :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:25

Laurahh schreef:

Welke vertrekhal?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:30

Ik dender iedere morgen om 07:01 uur mijn bed uit.
Schiphol stoot vluchten af naar o.a. Rotterdam.
En thanks.normaal 1 a 2 vluchten over mijn hoofd rond deze tijd. Nu geloof inkalf 4. En vele malen groter en met veel meer lawaai.

Tja, het voedt alleen mijn stokpaardje:?al dat vliegen voor de fun zou moeten stoppen.
We kunnen geen huizen bouwen vanwege stikstof. Omdat we zo nodig 4 x per jaar naar Madrid willen. _-:(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:41

Nou Rien, als ik zo om me heen hoor... vrienden/kennissen gaan vakantieplannen loslaten want te duur, en moeilijkheden op Schiphol (mensen die al 2,5 jaar wachten om de reis van hun leven te maken weten niet of deze doorgaat, hebben ze best lang voor gespaard ook). Wij gaan ook niet meer.. we maken het in eigen land wel leuk..

Daarintegen.. mijn hogere collega's blijven zakelijk gewoon 1x per week naar Portugal vliegen, de vrienden die reizen voor hun werk, díe reizen gewoon door.. De BN-ers die lekker een beetje retourtjes Ibiza blijven doen want daar wonen en hier werken...

hoezo zijn het dan perse de mensen die vier keer per jaar naar Madrid willen? Welke mensen zijn dat dan?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:56

Het was een voorbeeld.
Net zo als BN ers of rijke poepers die voor een weekendje naar stad x vliegen en dat 4 x per jaar. (Ook een voorbeeld).
1x p week naar Portugal vind ik ook stom. Corona heeft bewezen dat het (vaak) niet hoeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:57

Cer schreef:
Nou Rien, als ik zo om me heen hoor... vrienden/kennissen gaan vakantieplannen loslaten want te duur, en moeilijkheden op Schiphol (mensen die al 2,5 jaar wachten om de reis van hun leven te maken weten niet of deze doorgaat, hebben ze best lang voor gespaard ook). Wij gaan ook niet meer.. we maken het in eigen land wel leuk..

Daarintegen.. mijn hogere collega's blijven zakelijk gewoon 1x per week naar Portugal vliegen, de vrienden die reizen voor hun werk, díe reizen gewoon door.. De BN-ers die lekker een beetje retourtjes Ibiza blijven doen want daar wonen en hier werken...

hoezo zijn het dan perse de mensen die vier keer per jaar naar Madrid willen? Welke mensen zijn dat dan?

Eens!

Als Schiphol wil inkrimpen moeten ze maar stoppen als overstapluchthaven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:58

Laurahh schreef:

Wie vliegt er nou naar Frankrijk, en vooral: waarom...????

(Nóóit van de TGV gehoord, spoorboekjes ellende of après nous/ moi la déluge?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:05

Janneke2 schreef:
Laurahh schreef:

Nou dit ja. Wat idioot. Hoe helpen we de aarde om zeep met onzin vluchten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:18

Spenk schreef:
Janneke2 schreef:

Nou dit ja. Wat idioot. Hoe helpen we de aarde om zeep met onzin vluchten.

Oh, heel simpel: vliegen is de goedkoopste optie. Daarom.
Bizar dat het zo is, maar dat is vaak de enige reden.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:26

Janneke2 schreef:
Laurahh schreef:

Wauw, word ik aangevallen omdat ik voor het eerst sinds 3 jaar eens weg ga. Ik heb het geluk om een weekje aan te mogen sluiten bij mijn zus en zwager op hun vakantie. Ga ik 11u lang in mijn eentje autorijden? Nee. Ga ik minstens zo lang met het openbaar vervoer en 300x overstappen? Nee sorry, dan pak ik eens in de 3 jaar het vliegtuig +:)+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:28

xxxmh schreef:
Laurahh schreef:

Welke vertrekhal?

Ik kwam binnen in hal 1 en uiteindelijk door alle hekjes bij hal 2 in de security.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:30

Laurahh schreef:
Wauw, word ik aangevallen omdat ik voor het eerst sinds 3 jaar eens weg ga. Ik heb het geluk om een weekje aan te mogen sluiten bij mijn zus en zwager op hun vakantie. Ga ik 11u lang in mijn eentje autorijden? Nee. Ga ik minstens zo lang met het openbaar vervoer en 300x overstappen? Nee sorry, dan pak ik eens in de 3 jaar het vliegtuig +:)+

Heel eerlijk: je schetst wel heel mooi waar het probleem vandaan komt ;)
OV heeft een imagoprobleem en is te duur in verhouding tot vliegen. Want Bodeaux is écht heel goed te doen met de trein.

ApplePappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:32

Hey mensen, laten we het in dit topic over de drukte op Schiphol houden en open een ander topic voor wat jullie vinden over de uitstoot, hoe belachelijk het is dat iemand voor dat kleine stukje het vliegtuig pakt of hoe poedersuiker het is dat je nu gewekt wordt door de vliegtuigen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:40

Laurahh schreef:
xxxmh schreef:

Welke vertrekhal?

Ik kwam binnen in hal 1 en uiteindelijk door alle hekjes bij hal 2 in de security.

Okee, ik vlieg dinsdag om 6.15 en de taxi haalt ons om 2.00 op en we zijn er om 3.30. Geloof ook vertrekhal 1. Naja anders kan ik daar even bijslapen haha als ik ook zoveel tijd over hou

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:40

Helemaal mee eens, open zelf een topic om te klagen over mensen die vliegen. :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:41

ApplePapple schreef:
Hey mensen, laten we het in dit topic over de drukte op Schiphol houden en open een ander topic voor wat jullie vinden over de uitstoot, hoe belachelijk het is dat iemand voor dat kleine stukje het vliegtuig pakt of hoe poedersuiker het is dat je nu gewekt wordt door de vliegtuigen.

Waar denk je dat die drukte vandaan komt? Doe eens een gokje? Door dit soort vluchten... zolang mensen dat niet willen zien blijf je zelf onderdeel van het probleem. Hier als alternatief voor de drukte gekozen om inderdaad de trein te gaan nemen :) ik ga niet urenlang wachten en dan nog dat je vlucht geannuleerd wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-22 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:42

Oh, ik dacht door personeelstekort...? Slechte salarissen enzo?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:57

Achterom schreef:
Laurahh schreef:

Heel eerlijk: je schetst wel heel mooi waar het probleem vandaan komt ;)
OV heeft een imagoprobleem en is te duur in verhouding tot vliegen. Want Bodeaux is écht heel goed te doen met de trein.

Bordeaux is 1x overstappen en maar 8 uur met de trein.
Wel zit die TGV soms vol. Ik moest laatst ook vliegen omdat er geen plek meer was in de trein.
En ja een deel van het probleem is dat we altijd maar heen vliegen ipv te treinen.
Ik ben ook een deel van dat probleem, ik vlieg voor m'n werk. Ik neem steeds vaker de trein, maar dat lukt niet altijd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:28

Ik vraag me af wanneer personeelstekort en slechte salarissen gaan leiden tot vliegtuigen die uit de lucht vallen.