Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 15:27

SpikkelFire schreef:
Ik ben zelf heel tevreden met mijn koptelefoon van Fres n Rebel. Wij zijn net terug uit Australië en tijdens alle vluchten opgehad. Dempt het geluid supergoed!

Thanks, wel model heb jij?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 18:32

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:12

SpikkelFire schreef:
Volgens mij heb ik deze

https://www.bol.com/nl/nl/p/fresh-n-reb ... uctPageUrl

Ze zijn nu trouwens flink afgeprijsd zie ik :wow:

Noob hier;
Kun je met een draadloze koptelefoon ook terecht dan in een vliegtuig? Als in; kun je die ook aansluiten op de tv of is dat dan enkel voor eigen muziek/tablet?

Van de zomer waren we met Iceland air en ik was echt stom verbaasd dat we geen oortjes meer kregen voor het entertainmentsysteem, je kon ze enkel kopen..?!
We vliegen over een goede week naar Australië en wil wel wat te doen hebben onderweg.. dus moet ik oortjes meenemen en zo ja met draad of is draadloos ook ok?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:58

Dat is idd wel een goede om op te letten. Met die van mij wel, daar zit een snoertje bij en die kun je in het scherm pluggen. Met de koptelefoon van mn vriend niet, die werkt alleen op bluetooth en moest dus idd oortjes vragen.

Meestal krijg je wel oortjes als je erom vraagt, althans op de verre vluchten dan (denk ik). Je kunt voor de zekerheid van die telefoonoortjes meenemen met snoertje voor de zekerheid. Met welke maatschappij vlieg je?

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 20:05

Ja ik denk dat dat op lange vluchten wel anders is :j

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:13

We vliegen met Singapore Airlines, verwacht wel goede service. Maar ja dat had ik dus bij Iceland Air ook wel verwacht, snap echt niet waarom er entertainment per stoel wordt aangeboden en dat je dan geen oordopjes krijgt. Ze kwamen er niet eens mee langs om ze nog te kunnen kopen.. dus heb toen maar films met ondertiteling zitten kijken..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:14

Wij krijgen idd altijd oortjes, bij verschillende maatschappijen

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:35

Bij Singapore Airlines krijg je oortjes, wij zijn er ook mee naar Australië gevlogen en terug deze maand :j

Wel heel apart van Iceland air idd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 21:11

oliebol, er is met boeken van de tickets wat fout gegaan. We wilde van 10 tot 27 maart, maar we hebben tickets vanaf 7 maart :+ dat was niet de bedoeling. Maar daar komen ze me vast niet tegemoet in bij KLM...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:21

Ik heb net mijn claim ingediend bij KLM. Nu nog uitvogelen hoe ik de gemaakte kosten bij Eurowings kan claimen.
Als ik op de pagina sta is hij niet gevonden.

Balen Earth, anders een paar daagjes extra doen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 14:26

Ja we gaan ook een paar dagen extra, want omboeken is duurder dan dan een paar dagen extra zitten. Heel vervelend :+

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:52

Even een vraag die misschien hier iemand kan beantwoorden. Wij wilde eigenlijk volgend jaar in week 37, 38 en 39 naar Vancouver om walvissen te spotten. Nu wil mijn collega in precies dezelfde periode ook vakantie (laatste week augustus en eerste 3 van september) maar wij mogen geen 2 weken overlappen. Ik ben ook niet van plan om in het hoogseizoen te gaan. Zijn er nog andere goeie periodes om te gaan? Iemand ervaring/tips?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:29

Ik ben op zoek gegaan naar een paar dagen weg in mei. Zat te denken aan een stedentrip binnen Europa maar het is allemaal zo duur.
Nu heb ik eigenlijk nog 1 ding wat heel erg op mijn lijstje staat. En dat is met de A380 vliegen. En die gaat alleen naar Dubai.
Nu had ik op tui een aanbieding gezien voor dubai. Iets van 6 dagen halfpension voor iets meer dan 1000 euro.

Zijn jullie bekend in dubai? Is het echt zo duur als we meestal horen en zien?
En is het in je uppie te doen?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:45

Ik ben twee keer in Dubai geweest en vind het zeker een aanrader.

Qua prijzen valt het echt mee. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Sommige boodschappen zijn daar zelfs goedkoper als bij ons.

Ik ben beide keren niet alleen geweest maar dat is zeker te doen. Geen moment gehad dat wij ons onveilig voelden ook in het donker niet.

Vorig jaar zijn wij ook met de A380 gevlogen, dat is echt een bucketlist moment. Bizar hoe groot die is. Dit jaar met de 777 van Emirates, ook prima te doen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:49

Hier kan de vakantievoorpret hopelijk ook snel beginnen. Zit te denken om last minute (15 of 22 januari) naar Lapland te vliegen. Heb een leuke reis gevonden, denk morgen maar eens boeken...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 00:23

Ik snap dus helemaal niet wat er leuk is aan Dubai :') Ik snap wel de wens om met de A380 te vliegen, dat vonden wij ook echt heel gaaf om te doen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 03:45

Ik ben vorig jaar in Dubai geweest en vond het helemaal niets.. Er is gewoon vrij weinig te doen wat ik leuk vind en ik vond het allemaal 1 grote neppe show...
Maar ik ben sws al niet echt een steden mens, dus misschien niet heel erg objectief. Ben trouwens ook alleen geweest en geen moment onveilig gevoeld. Ook niet toen ik midden in de nacht naar mn hostel moest.

Ik zou vooral kijken of er dingen te doen zijn die je interesseren en zo niet, dan zou ik zeker een andere bestemming kiezen.

Qua stedentrips zou ik vooral Ryanair en easyJet enzo in de gaten houden. Dan kun je prima goedkoop weg. Ik ben vorig jaar 5 dagen naar Engeland geweest voor minder dan 300 euro (wel kamperen). Vlucht, trein en camping

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 06:12

Ieder zijn ding, maar wij vinden het echt wel een leuke stad. Veel te zien en te doen. Juist de combinatie van stad en strand vonden wij erg fijn.

Het is geen stad om 20x heen te gaan maar echt wel iets om in iedergeval 1x te doen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 08:58

Wij zijn zelf niet in Dubai geweest, stiefdochter wel en dat was heel betaalbaar voor ze. Ze reisden met echt klein budget, maar hebben t herl leuk gehad.

In mei naar Thailand vliegen wij ook met de A380 over Dubai. Ben zo benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:05

Ik vond Dubai wel gaaf hoor. Het is gewoon bijzonder om alles daar te zien. Alles is groot, groter, grootst. Ik zou bijna zeggen, je moet het een keer gezien hebben.. Zou ik er nog tig keer heen gaan? Nee dat niet, wellicht nog wel een keer omdat we maar 1 dag zijn geweest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:12

Ik heb gisteravond tickets naar Madeira geboekt, 10 dagen half april.

Tips voor accommodatie, autohuur of things to do zijn welkom :)

Afgelegen, rustig, natuur. Sowieso wil ik naar een (aantal) botanische tuinen uiteraard.

Had al gezien dat er best leuke accommodaties te vinden zijn voor een redelijke prijs.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:55

Hebben jullie Dubai niet als vrouwonvriendelijk ervaren? Dat is voor mij de reden om er niet naartoe te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:59

Fitzroy schreef:
Hebben jullie Dubai niet als vrouwonvriendelijk ervaren? Dat is voor mij de reden om er niet naartoe te willen.

Totaal niet, hoe kom je daarbij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:39

Relaxed schreef:
Ik vond Dubai wel gaaf hoor. Het is gewoon bijzonder om alles daar te zien. Alles is groot, groter, grootst. Ik zou bijna zeggen, je moet het een keer gezien hebben.. Zou ik er nog tig keer heen gaan? Nee dat niet, wellicht nog wel een keer omdat we maar 1 dag zijn geweest.

Zo heb ik dat ook met Vegas. Dat moet je gewoon een keer gezien hebben.
En 1 keer in mijn leven vliegen met die A380, dat is een droom van mij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:05

Relaxed schreef:
Fitzroy schreef:

Totaal niet, hoe kom je daarbij?

Zo heeft een kennis van mij dat ervaren. Zij was met man en dochtertje daar, en haar man werd steeds aangesproken en haar werd geen blik waardig gekeurd.
Maar misschien is dat anders als je als vrouw alleen reist.