Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:14

De friezen ben ik ook tegen gekomen! Kreeg mijn pony haast niet van het pad af, was bang dat ze haar zo omver zouden lopen. Gelukkig ging het allemaal weer net goed. :o

NienSCHaap

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:20

ik heb jou aanwinst volgens mij op facebook voorbij zien komen :D gelukkig ging het nog goed dan.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:39

Ik werd getrapt door een Shetlander. Kon Hem zeer goed ontwijken enkel een klein blauw plekje.
Dier was gevraagd aan de paal en iedereen liep er achter langs maar toen was hij het ineens zat terwijl ik er langs wilde..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:47

Ja soms zijn die losse achterbenen niet grappig, ik pas altijd wel op.
Ik vond de paraplu's dit keer gevaarlijker :+
Het is natuurlijk niet altijd te voorkomen met 'drukte' kun je soms niet makkelijk aan de kant.
Der stond ook wel zo'n pony waar ik met een boogje om heen ging := die had losse achterbenen man en dan mensen met hun kinderen die er langs lopen en net geluk hebben.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:49

mensen met kinderwagens, dat snap ik niet. :=

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:52

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:58

[***] schreef:
NienSCHaap schreef:
Ja soms zijn die losse achterbenen niet grappig, ik pas altijd wel op.
Ik vond de paraplu's dit keer gevaarlijker :+
Het is natuurlijk niet altijd te voorkomen met 'drukte' kun je soms niet makkelijk aan de kant.
Der stond ook wel zo'n pony waar ik met een boogje om heen ging := die had losse achterbenen man en dan mensen met hun kinderen die er langs lopen en net geluk hebben.

Nou die paraplu's inderdaad... Ik en vriend liepen daar, hij is ruim een kop groter en ik ben 1,72
Ik mistte al een paar keer zowat een oog, maar hij moest zowat limbo dansen :+
:')

Ja ik heb een paar echt uit handen gerukt }:0 was er zo klaar mee vooral met 4 man naast elkaar lopen en allemaal een grote paraplu op hebben (prima joh) maar je moet er nog mee rond gaan slaan. 8)7

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:01

ja die paraplu's stoorde wij ons ook mega aan .

ook steeds m'n haar uit los moeten halen en duiken om ogen te sparen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:39

Ik heb even na gevraagd maar de vader van de new forest is nieuwmoeds Patrick. Ze lijkt ook erg op haar vader als ik dat zo zie op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:44

joyce_eddy schreef:
Ik heb even na gevraagd maar de vader van de new forest is nieuwmoeds Patrick. Ze lijkt ook erg op haar vader als ik dat zo zie op de foto.

En de fokker?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:50

.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:52

[***] schreef:
Ze kijken ook niet uit met die ondingen... Gaan alle kanten op, neem volgende keer gewoon zelf een paraplu mee, hou ik ze mooi me op afstand }:)

Misschien had ik dat wel moeten doen _/-\o_ zelf een paraplu opzetten en iedereen er mee voor de kop slingeren.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:15

.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:16

har166 schreef:
In die wandelstokken zit een meetlat, die kun je eruit schuiven!

Zijn er maar weinig die er een duimstok in hebben zitten.
Ik neem ook vaak een meetlint mee maar je wordt me toch vierkant uitgelachen als je hem gebruikt :7
Tot je 't uitlegt dan, maar evengoed.

Het is handig om zo'n stok te hebben als je tussen een paar konten door moet om even te kijken of het veilig kan en als een paard vervelend is kun je hem er ook mooi mee op zijn snuit tikken. Of een kleintje uit een groep hengelen met het kromme deel.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:06

joyce_eddy schreef:

Dat is echt toevallig die van mij is ook van nieuwmoeds patrick en lijkt er ook erg op.
Ben echt benieuwd hoe ze er uit ziet en van wie je haar gekocht hebt?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 07:56

Wat grappig, kwam via het filmpje die hier voorbij kwam op een ander filmpje van vorig jaar, zie ik mezelf daar ineens lopen met mijn hond! haha

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:49

LadyDaily schreef:
joyce_eddy schreef:

Dat is echt toevallig die van mij is ook van nieuwmoeds patrick en lijkt er ook erg op.
Ben echt benieuwd hoe ze er uit ziet en van wie je haar gekocht hebt?

zal van de week even foto,s maken en showen!
Jou Patty heeft aftekeningen. Jillz heeft geen enkele aftekening enkel een klein wit stipje op haar mond.
haar volledige naam is jillz van het beukerslaantje
Moeder: asterhofs, jill
VadeR: nieuwmoeds patrick

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:03

Ik heb de avond ervoor een uur voordat ze op de vrachtwagen gingen nog een merrie gekocht.

Erg leuk ding.
Arlando, 4 jaar kwam zo van de wei.

Komen leuke aankopen voorbij hier zeg!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:03

Citaat:
zal van de week even foto,s maken en showen!
Jou Patty heeft aftekeningen. Jillz heeft geen enkele aftekening enkel een klein wit stipje op haar mond.
haar volledige naam is jillz van het beukerslaantje
Moeder: asterhofs, jill
VadeR: nieuwmoeds patrick

Dan is ze gefokt door Ronald Beukers van manege Beukers in Oudkarspel :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:27

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:33

Tja...
Kijk wat de bokkers zélf hebben waargenomen:

Citaat:
We gaven haar water in een emmer, want ze had echt heel erg dorst. De hooinet vermoorde ze bijna in de trailer van de honger, gossie!

Ja klopt ik zag ook bij alle paarden hooi liggen..
Maar deze pony stond er al vanaf gisternacht..

Wel een loslopend paard gevangen

Ik heb nog een pony ''gered'' van de verstikkingsdood.. Allemachtig ik was helemaal in shock en sprong gelijk tussen dier kreeg echt geen lucht meer ging gewoon neer.. Gelukkig los gekregen en weer goed vast gezet die moest even weer bij komen ik denk dat ie sterretjes had gezien..

Ik vond het trouwens best goed dat er omgeroepen werd dat de ezels afgedekt moesten worden tijdens de regen. Jammer van de reacties die mensen erop gaven en dat het gewoon niet gedaan werd.

Veel paarden met een verrotte bouw, slechte rug, etc

Nog 2 zielige dwergshetjes gezien waarvan 1tje totaal geen nek had en niet eens met z'n koppie de grond kon raken om hooi/gras te eten.Liep ook moeilijk

. Zoals met alle markten staan er ook veel dieren tussen waar dit het eindstation voor is. Een hoop doodspaarden en ponys tegengekomen. Geen bijzonderheden tegengekomen van dierenleed. Wel eens een schraal dier of een slacht gebouwd dier...

Die dwerggroei mini was gewoon te sneu, beest kon amper recht blijven staan, is maar goed dat ik niet aan de vet. controle stond want ik had em er niet ingelaten

Ja, inderdaad... als ik heel eerlijk ben, had ik dat dier uit zijn lijden verlost.
Had ook superlange kromme hoefjes en gewoon echt geen nek.

Die ene mini was idd. vreselijk sneu

Bedoelen jullie die ene die bij de kermis stond aan een boom en een dekentje op? Die was idd wel heel sneu

Walgelijk ook hoeveel mensen 'schattige' foto's maakten, terwijl het gewoon om een ernstig misvormd dier ging

Ik doelde op een vosje waarvan de achterbenen dicht op elkaar stonden en ver onder het lichaam vandaan .
Ook met deken op (geblokt)

Ik vraag me af of deze uberhoupt lopen kon.

Toen we trouwens net de markt opliepen kwam ons een meisje met paard voorbij, loopt er een snotjoch achter die het arme beest een klap op z'n kont geeft met een steel van een vork. Beest schrok zich wilt en ging zelfs even tegen de grond.

heb ook een heleboel mensen gezien die paardjes gingen pesten die vast stonden... ook jonge meisjes die een veulen aan het halster trokken. veulen was nog niet eens echt mak.

Zit naar rtvdrenthe te kijken, af en toe zie je een los paard met dan een paar mensen erachteraan haha,

Nog een poging gedaan een hele ondervoede shetlander jaarling te ''redden'' zonder papieren met een paspoort waar ook geen zak van klopte, vond haar er zo zielig bij staan dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen door te lopen

Ben toch wel heel erg geschrokken, paardje met een hele lange voorpluk. tillen we de voorpluk op, heeft dat kleintje geen oog Of, misschien wel een oog, maar dat was helemaal in elkaar geschrompeld en naa binnen dus de oogkas was praktisch leeg. Kwam ook allemaal pus uit. Paardje was later weg, ik denk weggehaald door de controleurs.
Het viel niet op zolang de voorpluk eroverheen hing, was echt heel misselijkmakend

Ik las op Facebook dat de eigenaar het paspoort van deze pony incl de pony op een gegeven moment zomaar in iemands handen heeft gedrukt en 'm gepeerd is. Diegene zei dat de veearts op de markt zei dat het oog verwijderd was, maar hun eigen DA die gaf aan dat het zo pussig was omdat er nog een deel van het oog in de oogkas zat

Dat arme ding heb ik ook gezien! sneu zeg. Ik begrijp ook niet dat zoiets de markt op mág.
Tegen half 5 stonden er nog een paar paarden, te trillen van de kou.. Zo zielig, de boer liep er wel wat rond en te vragen wat geef je er voor maar denk niet dat ze thuis blij zijn als ik met iets aankom. Maar ook nog enkele boeren die gewoon in de kroeg zitten met hun paarden nog

Dat mislukte vos shetlandertje zag ik mee getrokken worden door een jongetje, die het beestje dwong om te draven, zag er niet uit

Er is inderdaad 1 hengst achter gebleven had een wond op zijn mannen kam. Schurft of exceem. Grijs met wit b of c pony

schat van een beest hij is opgehaald door de organisatie en ergens onder gebracht.
Dat was niet eens zon lelijk dier , wel een nare plek in zijn hals. Die fries met die navelbreuk daar in tegen , waarom neem je zoiets überhaupt mee dacht ik , zoiets laat je eerst opereren.

Organisatie zorgt inderdaad voor een plek! Arm ding, stond nog helemaal alleen op het veld met vrije balies.

oh dat arme ezeltje, ik mag hopen dat iemand hem een warm huisje kunnen bieden.
wat een zielig dropje, is dat op de foto zet !!

Wat een zielig ezeltje, hopelijk is ie meegenomen naar een goed huisje.

oke , ach gosss arm ding
Ezeltje stond er nog steeds toen wij weg gingen rond half vier, stond er inderdaad een beetje troostloos bij

Echt leuk beestje. Werd steeds in elkaar gemept door een andere fries die ook verkocht was.
Hij was helemaal overstuur door alle indrukken en ik denk dat hij die dag ook net bij de moeder is weggehaald aan het hinniken te horen en aangezien hij 4,5 maand is.

Hebben jullie nog gezien dat er een veulen erg hard voiel? Ze gingen met hem lopen en wilde hem laten draven en met omdraaien, viel hij op de gladde tegens... Echt een naar gezicht liep daarna ook behoorlijk kreupel

Of ze prikken de paarden ermee om te kijken of ze goed wakker reageren ..

ja en opjagen om te showen , maar dat is dan weer de mindere kant .

Omdat al die handelaren volgens mij allemaal onwijs bang zijn voor paarden. Ben er nu een paar keer geweest en ze gebruiken de stokken echt om om zich heen te slaan. Ook als je als mens in de weg loopt wanneer ze een paard showen.

Kortom.... het was weer léuk dit jaar..............

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:37

Punz schreef:
Tja...
Kijk wat de bokkers zélf hebben waargenomen:

Citaat:
We gaven haar water in een emmer, want ze had echt heel erg dorst. De hooinet vermoorde ze bijna in de trailer van de honger, gossie!

Ja klopt ik zag ook bij alle paarden hooi liggen..
Maar deze pony stond er al vanaf gisternacht..

Wel een loslopend paard gevangen

Ik heb nog een pony ''gered'' van de verstikkingsdood.. Allemachtig ik was helemaal in shock en sprong gelijk tussen dier kreeg echt geen lucht meer ging gewoon neer.. Gelukkig los gekregen en weer goed vast gezet die moest even weer bij komen ik denk dat ie sterretjes had gezien..

Ik vond het trouwens best goed dat er omgeroepen werd dat de ezels afgedekt moesten worden tijdens de regen. Jammer van de reacties die mensen erop gaven en dat het gewoon niet gedaan werd.

Veel paarden met een verrotte bouw, slechte rug, etc

Nog 2 zielige dwergshetjes gezien waarvan 1tje totaal geen nek had en niet eens met z'n koppie de grond kon raken om hooi/gras te eten.Liep ook moeilijk

. Zoals met alle markten staan er ook veel dieren tussen waar dit het eindstation voor is. Een hoop doodspaarden en ponys tegengekomen. Geen bijzonderheden tegengekomen van dierenleed. Wel eens een schraal dier of een slacht gebouwd dier...

Die dwerggroei mini was gewoon te sneu, beest kon amper recht blijven staan, is maar goed dat ik niet aan de vet. controle stond want ik had em er niet ingelaten

Ja, inderdaad... als ik heel eerlijk ben, had ik dat dier uit zijn lijden verlost.
Had ook superlange kromme hoefjes en gewoon echt geen nek.

Die ene mini was idd. vreselijk sneu

Bedoelen jullie die ene die bij de kermis stond aan een boom en een dekentje op? Die was idd wel heel sneu

Walgelijk ook hoeveel mensen 'schattige' foto's maakten, terwijl het gewoon om een ernstig misvormd dier ging

Ik doelde op een vosje waarvan de achterbenen dicht op elkaar stonden en ver onder het lichaam vandaan .
Ook met deken op (geblokt)

Ik vraag me af of deze uberhoupt lopen kon.

Toen we trouwens net de markt opliepen kwam ons een meisje met paard voorbij, loopt er een snotjoch achter die het arme beest een klap op z'n kont geeft met een steel van een vork. Beest schrok zich wilt en ging zelfs even tegen de grond.

heb ook een heleboel mensen gezien die paardjes gingen pesten die vast stonden... ook jonge meisjes die een veulen aan het halster trokken. veulen was nog niet eens echt mak.

Zit naar rtvdrenthe te kijken, af en toe zie je een los paard met dan een paar mensen erachteraan haha,

Nog een poging gedaan een hele ondervoede shetlander jaarling te ''redden'' zonder papieren met een paspoort waar ook geen zak van klopte, vond haar er zo zielig bij staan dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen door te lopen

Ben toch wel heel erg geschrokken, paardje met een hele lange voorpluk. tillen we de voorpluk op, heeft dat kleintje geen oog Of, misschien wel een oog, maar dat was helemaal in elkaar geschrompeld en naa binnen dus de oogkas was praktisch leeg. Kwam ook allemaal pus uit. Paardje was later weg, ik denk weggehaald door de controleurs.
Het viel niet op zolang de voorpluk eroverheen hing, was echt heel misselijkmakend

Ik las op Facebook dat de eigenaar het paspoort van deze pony incl de pony op een gegeven moment zomaar in iemands handen heeft gedrukt en 'm gepeerd is. Diegene zei dat de veearts op de markt zei dat het oog verwijderd was, maar hun eigen DA die gaf aan dat het zo pussig was omdat er nog een deel van het oog in de oogkas zat

Dat arme ding heb ik ook gezien! sneu zeg. Ik begrijp ook niet dat zoiets de markt op mág.
Tegen half 5 stonden er nog een paar paarden, te trillen van de kou.. Zo zielig, de boer liep er wel wat rond en te vragen wat geef je er voor maar denk niet dat ze thuis blij zijn als ik met iets aankom. Maar ook nog enkele boeren die gewoon in de kroeg zitten met hun paarden nog

Dat mislukte vos shetlandertje zag ik mee getrokken worden door een jongetje, die het beestje dwong om te draven, zag er niet uit

Er is inderdaad 1 hengst achter gebleven had een wond op zijn mannen kam. Schurft of exceem. Grijs met wit b of c pony

schat van een beest hij is opgehaald door de organisatie en ergens onder gebracht.
Dat was niet eens zon lelijk dier , wel een nare plek in zijn hals. Die fries met die navelbreuk daar in tegen , waarom neem je zoiets überhaupt mee dacht ik , zoiets laat je eerst opereren.

Organisatie zorgt inderdaad voor een plek! Arm ding, stond nog helemaal alleen op het veld met vrije balies.

oh dat arme ezeltje, ik mag hopen dat iemand hem een warm huisje kunnen bieden.
wat een zielig dropje, is dat op de foto zet !!

Wat een zielig ezeltje, hopelijk is ie meegenomen naar een goed huisje.

oke , ach gosss arm ding
Ezeltje stond er nog steeds toen wij weg gingen rond half vier, stond er inderdaad een beetje troostloos bij

Echt leuk beestje. Werd steeds in elkaar gemept door een andere fries die ook verkocht was.
Hij was helemaal overstuur door alle indrukken en ik denk dat hij die dag ook net bij de moeder is weggehaald aan het hinniken te horen en aangezien hij 4,5 maand is.

Hebben jullie nog gezien dat er een veulen erg hard voiel? Ze gingen met hem lopen en wilde hem laten draven en met omdraaien, viel hij op de gladde tegens... Echt een naar gezicht liep daarna ook behoorlijk kreupel

Of ze prikken de paarden ermee om te kijken of ze goed wakker reageren ..

ja en opjagen om te showen , maar dat is dan weer de mindere kant .

Omdat al die handelaren volgens mij allemaal onwijs bang zijn voor paarden. Ben er nu een paar keer geweest en ze gebruiken de stokken echt om om zich heen te slaan. Ook als je als mens in de weg loopt wanneer ze een paard showen.

Kortom.... het was weer léuk dit jaar..............

_/-\o_

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:39

Klopt, was idd een leuk jaar ;)
Verder ga ik de discussie niet aan.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:44

Wat ik trouwens echt niet begreep, is in de regeneen zweetdeken op doen. Als dat ding kletsnat is, is t alleen maar kouder. Was mijn eerste keer op een paardenmarkt, had het eigenlijk erger verwacht.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:24

Punz; goh had jij niets beters te doen vandaag?
Punz & Kymalin; heb er werkelijk waar behalve een stuk of 3 dwergjes niets ernstigs tussen zien staan. Ja, sommige (!) pony's aan de iele kant. Geen wonden, zieken of weet ik het wat.

overdrijven is ook een vak zeg. 99% van de paarden stond er prima bij, met voldoende hooi en water. Hier in het topic gaan zieken en spuien heeft geen enkel nut.

p.s. heb nog een érg leuk Welsh hengstveulen gezien, vos sabino/roan met mooie brede, asymetrische bles, en rechtsboven in een vos-stip. Prachtig ding en onze favoriet van de dag.
Foto's en verslagje van mijn kant volgt nog.

Iedereen gefeliciteerd met de prachtige aanwinsten. Letsdunit: jou Corona <3 <3