Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:23

Was het maar zo'n feest, dan mochten ze dat van mij ook bij de deurwaarder neerleggen. Zou me heel wat geld schelen iedere maand :P

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:25

dat is idd zo. alleen wil arie heel graag aan het werk. hij vind het ook echt vreselijk dat ik meer met faros doe. arie wil zoooo graag mee :(:) maarjaa als ik hem overbelast staat ie weer een paar dagen stijf van de pijn.

maar is honden verzekeren niet normaal? de buren hadden hun hond ook verzekerd hoor haha. alleen dan niet bij mensen verzekeringen in :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:27

ja zeker het klopt ook, maar daar wedt die niet meer geaccepteerd haha dus omdat hij haar kindje was moest hij maar bij de zorgverzekering :))

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:29

ahaha, ik zie haar nu wel aankomen lopen met een geboorte akte ofzo met als moeder haar naam :') wilde fantasie :))

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:30

In navolging van de filosofie "nee heb je, ja kun je krijgen"? :j

@ Anouk, oh dat is wel vervelend. En meenemen als handpaard als je met een van de anderen naar buiten gaat? Of is dat ook te belastend voor hem?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:36

nee dat durf ik niet :') Faros is altijd heerlijk zenuwachtig, dribbeld heerlijk en vliegt af en toe de lucht in :P en met faros wil ik nu meer serieus rijden. en dino slaat hem weg dus dat word hem ook niet. en dan blijft er een achter, dino is erbij gekomen zodat er niet eentje achter hoeft te blijven want ze breken de boel af. arie zn hele been heeft open gelegen en faros is meerdere malen door zn stal heen gegaan :')
ik wandel dus af en toe gewoon een rondje met arie om hem tevreden te stellen :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:44

Dino leek me nog wel een goed combi, maar dat wordt hem dus ook niet op die manier :+ Nog een paard bijkopen? :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:30

Hahah als jij die betaald? :P
Nog een paard lijkt me inderdaad wel wat. Als mn zusje er is kunnen we samen, dan hoef ik er niet naast te lopen. En mn moeder wil weer af en toe een rondje als ze dat durft. Ze is bang voor paarden maar is langzaam over dr angst aan het heenkomen. Ze loopt zelfs al met 3 paarden af en toe haha.
de vorige keer zat ze op dino en ik ging een foto maken, anouk niet loslaten, niet loslaten := sorry mam ik hou wel van je maar straks gelooft niemand het haha

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:35

Het kopen zou bij mij geen probleem zijn, het onderhouden daarentegen =/ Kan ie tegen kost en inwoning bij jou staan ;)
Maar als jij op Faros gaat, je zusje op Arie en je moeder op Dino, dan kan het toch precies? :D
Wel leuk daarom dat je de paarden kan delen met je familie. Mijne hebben er helemaal niks mee :+ M'n vader ging vroeger alleen af en toe mee als de trailer ergens heen moest, maar dan had je het wel weer ver gehad. En m'n moeder vindt ze maar stinken. Moest me altijd in de garage omkleden xD
Wat dat betreft is het een stuk makkelijker om geen paard te hebben

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:42

Nee op faros en arie wil ik niemand anders :P arie vanwege zn arthrose en allebij omdat ze heerlijk kunnen vliegen. Lekker met bolle rug, kop tussen die benen en dan 4 benen tegelijk de lucht in. Sowieso durft mn zusje niet op arie en als ze op faros gaat krakt ie door zn pootjes.
Hahah in nederland mocht in bij mn moeder nooit op de bank zitten, moest meteen naar boven omkleden. Hier zegt ze er niks meer van, lig nu ook heerlijk languit op de bank in mn stinkkleren :P denk meer dat het van die l*l van een ex vandaan kwam.
Haha het onderhoud kost hier geen drol. Ben nu 100/120 euro per maand aan 3 paarden kwijt dus kom maar op hoor :P

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:48

Ik mocht niet eens het huis in met m'n paardenkleren aan :')
Pension is hier al snel 250 per maand en dan heb je geen weidegang in de winter, een paar uur in een paddock als je geluk hebt. En over de kosten van een huis waar je stallen en wei bij hebt zullen we het maar helemaal niet hebben...
En buiten dat ik momenteel het geld niet heb voor het onderhoud heb ik ook niet de tijd meer om ervoor te zorgen. Als ik eenmaal afgestudeerd ben en gesettled dan komt er weer een ^^

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:57

Waar ik stond koste het 425 euro geloof ik :oo was incl alles maar vind het echt belachelijk. Was wel super lux hoor maar dan nog, ik liep stage daar dus betaalde 200, arie stond daar alleen en ik probeerde hem wel zoveel mogelijk buiten te doen maar dat ging niet altijd

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:00

Dat is ook all in, maar zonder luxe of binnenbak ofzo. Bizarre prijzen worden er soms gevraagd voor paarden dingen. Hier mogen ze in de winter bijna nergens buiten. Zitten op hele zware kleigrond, dus zodra je daar paarden op laat als het maar een beetje nat is, dan heb je in de zomer geen gras meer over.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:48

hier mochten ze in de winter ook alleen op de paddock of in de molen hoor. en in de paddock vaak maar een half uurtje omdat er meerdere wilde en zo was het verdeeld. als ik klaar was ging arie altijd nog een paar uurtjes erin en als er niemand wilde bleef ie ook lekker staan.
wij hadden dan wel een binnnenbak maar hallo 425 euro :oo gewoon belachelijk haha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:48

Mijn paarden in NL liepen gelukkig zomer en winter lekker de hele dag buiten. Rivierklei. Bij de ingang lopen ze het kapot, maar als ze maar ruimte genoeg hebben blijft de rest echt wel heel.

Balen van de verzekering kirri!

Heerlijke foto's Anouk!

Ik ben gisteren met een collega meegeweest naar haar manegeles. Zij dus rijden en ik kijken. Kriebels, ik wil ook!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:52

Kan je niet daar gaan rijden dan gaby?
Hier had ik ook wel verwacht dat het heel zou blijven als de de ruimte hebben maar echt alles is omgeploegd, kan wel janken. Ze moeten wel genoeg eten hebben straks

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:54

anoukwendy schreef:
Kan je niet daar gaan rijden dan gaby?
Hier had ik ook wel verwacht dat het heel zou blijven als de de ruimte hebben maar echt alles is omgeploegd, kan wel janken. Ze moeten wel genoeg eten hebben straks

Jawel, dat kan zeker. En dikke kans dat ik dat ook ga doen :) Volgende week nog een keer kijken en dan maar eens babbelen ;)

Balen dat het toch omgeploegd wordt. Wij hadden er 4 op 1 hectare lopen (2 paarden en 2 pony's)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:17

Dan deden jullie het beter haha. Ik wissel ze over 5 hectare en alles is omgeploegd, nu blijven ze lekker in een land zodat die andere 2 kunnen bijtrekken. Nu krijgen ze gewoon lekker hooi bij

Wel lekker als je weer kan rijden :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:38

Hier 3 (haflinger, fjord en minishet) op ongeveer 1, maar dat was heeeeeelemaal aant gort. Wat ook niet meehielp was dat er 2 hengsten en een ruin stonden en dat die nogal van een stevig robbertje spelen hielden. Blubber van 20 cm minstens :') Heb er meer dan eens in vastgestaan met m'n rubberlaarsjes :P

Leuk dat je daar gaat rijden Gaby! Hoe is het niveau op de manege daar?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:59

@Fangio: heb alleen een beginnersles gezien. Maar, niveau viel me erg mee (ben geen manege fan). Wordt gelet op houding en zit en geen geruk/gepluk/geschop.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:02

Kan je niet gewoon een paardje huren voor een uurtje ofzo dan? Kan me wel voorstellen dat je het mist

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:20

anoukwendy schreef:
Kan je niet gewoon een paardje huren voor een uurtje ofzo dan? Kan me wel voorstellen dat je het mist

Dat ben ik van plan om na te vragen :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:22

hoop dat het lukt Gaby!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:54

Wij zijn inmiddels naar Zweden geweest. We hebben een goede week gehad!

Skieen hebben we gedaan in Sunne inderdaad! De rode en blauwe piste vond ik dood eng :o maar volgens de meester en de juffen was ik erg goed :')
Helaas geen elanden gezien.. Wel sporen en haren gevonden vlak bij ons huis.
Sneeuw was niet perfect, vooral de laatste skidag was het blubber. Maar goed, was verder prima.
Terugweg sneeuwde het veel. De weg was ook glad. Eenmaal in Noorwegen was het prachtig weer!

Ik heb een paar foto's, misschien vinden jullie het wel leuk..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:01

Gaaf!! Ik wil ook skieen!!