Het rommelt al jaren in Amerika. Zelfde als in Nederland. Wij hebben ook een kleine terroristische dreiging. Ik zou me er ook niet teveel zorgen om maken.
De Euro staat nog steeds gunstig vergeleken met de Dollar dus het zou zo maar kunnen!
Elja
Geplaatst: 30-03-13 22:12
Het weer is vandaag zo mooi in Jersey
eponine
Geplaatst: 01-04-13 15:04
Vraagje..wij gaan deze zomer naar vancouver, met een ruime overstap in chicago. Nu hoor ik geruchten dat er veel plannen zijn voor acties en stakingen door luchthavenpersoneel in de USA, ivm aangekondigde bezuinigingen. Deze acties zouden tot veel vertragingen en zoekgeraakte bagage kunnen gaan leiden? Wie heeft hier al meer van gehoord? Is chicago trouwens een vliegveld waar je je wel even kunt vermaken, we hebben vijf uur om over te stappen! Thanks,
Grit
Geplaatst: 01-04-13 15:10
Wij hebben een keer via Chicago gevlogen. Helaas is daar toen een koffer kwijt geraakt/achter gebleven (er was geen staking of wat dan ook). Van de stakingen nu weet ik verder niks. Mij staat bij dat het zo'n groot vliegveld is dat we met een shuttletrein van de een naar andere gate moesten. Elke gate of gebied heeft volgens mij zijn eigen winkel/restaurant gedeelte. Dus er is niet een heel groot iets. Wij moesten ook langer wachten en hadden met rustig aan doen binnen een uurtje het alweer gezien.
Katja
Geplaatst: 01-04-13 15:17
Helemaal niets gehoord over dreigingen van stakingen en ik kan me ook niet voorstellen dat ze die nu al voor de zomer aankondigen. Je zult waarschijnlijk al een uurtje of twee kwijt zijn voor je door immigratie en de douane bent en je bagage weer afgegeven hebt. Dan even een hapje eten, wat winkelen en dan is het alweer bijna tijd om te boarden. Mocht je je vervelen hebben ze op de website nog wat tips. http://www.flychicago.com/ohare/en/AtAi ... fault.aspx
Chicago O'Hare is één van de grootste/drukste luchthavens in Amerika. Er zitten veel food courts, winkels etc. dus daarmee kan je je wel even vermaken. En zoals Katja zegt, als je Amerika binnen vliegt en overstapt, moet je altijd zelf je bagage weer inchecken. Dus tegen de tijd dat je door customs bent en je bagage weer is ingecheckt, ben je zeker 1-2 uur verder.
Kost het altijd zo veel tijd met overstappen? Ik kom namelijk om 1.30pm aan op Philadelphia en vertrek vanaf daar weer om 3.25pm. Dan heb ik iets minder dan 2 uur de tijd. Ik stress nu al .
Ik zou even proberen contact op te nemen met US Airways en vragen of zij denken dat het haalbaar is. In principe zetten ze je op de volgende vlucht als je de aansluiting mist maar als ze vooraf aangeven dat het kansloos is willen ze misschien wel iets voor je regelen. Zorg in ieder geval dat je zover mogelijk voorin het vliegtuig zit dat scheelt enorm met je overstap.
Nynke, je kan eens je op het vliegtuig bent ook aangeven aan de stewardessen dat je een krappe aansluiting hebt, dan laten ze je vaak als eerste uit het vliegtuig vertrekken
Charles
Geplaatst: 01-04-13 17:19
Katja schreef:
Dan hoef je niet te doen. Anders hoef je ook niet opnieuw in te checken maar wel je bagage opnieuw af te geven.
Oke thanks!
Grit
Geplaatst: 01-04-13 17:28
Oh, dat wist ik ook niet. Was al voorbereid op koffers zeulen Heathrow, scheelt weer
MontyRulezz
Geplaatst: 02-04-13 21:45
Over 2 maanden en 11 dagen en dan vertrekken we naar New York . Ik kan gewoon niet wachten, ik ben zo benieuwd om eindelijk eens naar New York te gaan!! Geweldig .
_Linn_
Geplaatst: 04-04-13 14:54
Hallo, ik kom even binnenvallen met een klein vraagje. Is het toegestaan om een doosje paracetamol mee te nemen via London Heathrow naar LA? Ik zou namelijk wel graag paracetamol mee willen nemen just in case.
En ik begrijp dus dat als ik via London Heathrow vlieg ik tussendoor niks meer met me koffer hoeft te doen toch? Die wordt automatisch in het volgende vliegtuig gebracht? Moet ik mezelf dan wel weer opnieuw inchecken?
Ja, dat is toegestaan. Ik heb zelfs vanuit Jamaica pillen meegenomen die alleen in een zakje zaten. Wel de factuur bij me gehouden voor het geval dat. Maar paracetamol kan gewoon in je handbagage.