Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:02

Sandra ik geloof je. Dat stukje tekst kwam uit een post van Bedouin en dat was de rede waarom ik geen twijfels meer had.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:07

stef schreef:
Ik sta er nog steeds van versteld dat dit topic open is. Een willekeurig ander topic over een handelaar ofzo, had gesloten geweest.
Klopt dat heb ik zelf een keer meegemaakt, maar die stal zat er ook constant bovenop door bijna alles te melden bij een mod..

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:08

Cam: Ik heb mijn bericht gewijzigd. Had niet goed gelezen :o

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:08

x__Danielle schreef:
quera schreef:
Vrijwilligers misschien niet. Maar met trektochten zou dit zeker te realiseren zijn :)

Daar ben ik het met met je eens, maar na dit topic denk ik, helaas voor haar, dat dit niet realistisch is..

Ik hoop voor haar dat het niet zo is.
En misschien moet ze wel helemaal overnieuw beginnen qua werknemers/naam van het bedrijf. Als dat het bedrijf zou kunnen redden zou bedouin het zeker met beide handen aan moeten grijpen.

Ik zou over een aantal jaar best zo'n tocht willen maken. Mits het gedrag aan A. Verbeterd is of dat A. Zich niet met de tochten bemoeid. En dan kies ik bewust voor over een aantal jaar zodat ik positieve of negatieve recenties kan lezen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:13

Sandra, die Bokster waar je het over hebt, heeft die zich al in dit topic gemeld, of is dat weer iemand anders? En ligt het aan mij of komt dat massage-verhaal zo'n beetje bij iedereen terug? En dan bedouin, vind jij het écht normaal dat je man elke vrouw die bij je over de vloer komt, een massage aanbiedt/opdringt? Misschien moet 'ie daar dan geld mee gaan verdienen, maar dan wel bij mensen die er zelf voor kiezen...

LadyMadonna

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:14

Het gaat zelfs alleen nog maar over het massage verhaal. De rest lijkt er niet toe te dien

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:14

Sientje schreef:
Sandra, die Bokster waar je het over hebt, heeft die zich al in dit topic gemeld, of is dat weer iemand anders? En ligt het aan mij of komt dat massage-verhaal zo'n beetje bij iedereen terug? En dan bedouin, vind jij het écht normaal dat je man elke vrouw die bij je over de vloer komt, een massage aanbiedt/opdringt? Misschien moet 'ie daar dan geld mee gaan verdienen, maar dan wel bij mensen die er zelf voor kiezen...

Sandra is de TS..

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:15

Ze heeft het toch ook tegen TS oftewel Sandra?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:16

DarkDreamer schreef:
Sientje schreef:

Sandra is de TS..

Weet ik. ;) Daarom stel ik haar naar aanleiding van haar laatste bericht bovenstaande vragen...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:18

Sientje schreef:
DarkDreamer schreef:
Sandra is de TS..

Weet ik. ;) Daarom stel ik haar naar aanleiding van haar laatste bericht bovenstaande vragen...

Ow sorry! Het is al laat en ik heb de hele dag dit topic zitten door lezen (omdat het me zo verbaasde). Dus las het niet goed. :+

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:20

x__Danielle schreef:
pniekepnak schreef:
Bedouin, ook hier respect voor het feit dat je blijft reageren, en de manier waarop. Want wat moet dit jou kwetsen. Ook jij bent slachtoffer in dit verhaal. Ik vind het ook heel dapper dat je hulp durft te vragen.
Ik hoop dat het je lukt om een goed format te bedenken om je bedrijf GOED door te kunnen starten. Ik hoop ook oprecht dat er mensen zullen zijn die er verstand van hebben en die je willen helpen. :)

Prachtige post, hier sluit ik me volledig bij aan!

En ik ook :j

Ik vind het diep triest dat er zoveel mensen Bedouin veroordelen,de mensen die uit ervaring spreken daargelaten......
Ik ken haar niet en kan dus ook niet oordelen over wat voor vrouw het is,ik kan alleen zeggen dat ik respect voor haar laatste post heb want hoeveel mensen zijn er hier niet die zich inmiddels negatief hebben uitgesproken over haar ,haar man, en hun bedrijf terwijl ze uitgaan van anderen die hier iets posten en niet omdat ze uit eigen ervaring spreken? Ik was allang al van Bokt vertrokken......maar zij zoekt hulp zelfs hier op Bokt ,en dat vind ook ik heel dapper!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:24

Getwijfeld heb ik niet hoor Sandra, ik snap ook dat je het masseren verhaal niet verteld hebt aan Wenda, met de ene persoon heb je een klik en met de ander niet, zo is het nou eenmaal en dat is ook het risico als je vertrekt. En helaas gaf Wenda jou niet genoeg vertrouwen en een veilig gevoel om het te kunnen vertellen.

Toch snap ik ook bepaalde dingen die Wenda beschrijft, ik haar laatste post lees ik een kwetsbare andere Wenda en dat raakte me toch wel.
Ook lees ik net als Loiz geen echte liefde, meer een medelijden met ....en om je eigen droom te verwezenlijken iets waarin je concessies hebt gedaan.
Ik vind het ook nogal naar om te lezen dat jij moet zorgen voor inkomsten.

Ik kan niet oordelen hoe jij staat in je relatie en dat gaat mij ook geen reet aan, maar misschien is het mogelijk dat hij zijn oude beroep weer oppakt en jij zorgt dat je er een top bedrijf van maakt, en je eigen droom waar maakt en dat van vele andere mensen, die graag een reis bij jou hadden geboekt.
Ik denk als je aan kunt geven dat je man uit het bedrijf is gestapt, en zich niet meer met gasten bemoeit je, je bedrijf kunt redden. En ik denk ook dat er een last van jouw schouders valt als je niet steeds meer hoeft te denken "gaat het goed, en wat kan er nu weer gebeuren?"

Als het mijn man was, en deze beschuldigingen kwamen aan het licht, dan was ie niet klaar geweest, echt niet. En dat doet mij nadenken of je zit op een roze bril of je denkt hier te makkelijk over omdat je om andere redenen dan liefde met hem bent getrouwd. En veranderingen zijn eng dat snap ik als geen ander, en scheiden is leiden dat weet ik ook, maar het kan ook een bevrijding worden.
Ik wens je sterkte met je keuzes die moeilijk zullen zijn en gaan worden, maar als er niks veranderd, dan gaan jullie het niet redden.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:25

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-07-25 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:26

binky schreef:
pniekepnak schreef:
Bedouin, ook hier respect voor het feit dat je blijft reageren, en de manier waarop. Want wat moet dit jou kwetsen. Ook jij bent slachtoffer in dit verhaal. Ik vind het ook heel dapper dat je hulp durft te vragen.
Ik hoop dat het je lukt om een goed format te bedenken om je bedrijf GOED door te kunnen starten. Ik hoop ook oprecht dat er mensen zullen zijn die er verstand van hebben en die je willen helpen. :)
En ik ook :j

Ik vind het diep triest dat er zoveel mensen Bedouin veroordelen,de mensen die uit ervaring spreken daargelaten......
Ik ken haar niet en kan dus ook niet oordelen over wat voor vrouw het is,ik kan alleen zeggen dat ik respect voor haar laatste post heb want hoeveel mensen zijn er hier niet die zich inmiddels negatief hebben uitgesproken over haar ,haar man, en hun bedrijf terwijl ze uitgaan van anderen die hier iets posten en niet omdat ze uit eigen ervaring spreken? Ik was allang al van Bokt vertrokken......maar zij zoekt hulp zelfs hier op Bokt ,en dat vind ook ik heel dapper!
Daar sluit ik me ook bij aan! :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:29

Sientje schreef:

Die bokster die zich hier in 't topic gemeld heeft is JUUDELETUUT of zoiets, zij was toen 17 jaar en heeft haar verhaal gedaan.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:29

0152141488 schreef:
Ik wil geen aprtij zijn.
Maar ik zie nog steeds dat mensen zeggen dat Bedouin slecht is.
Maar ik denk dat Bedouin nu heel moeilijk heeft, veel mensen op bokt veroordelen haar negatief en waarschijnlijk heeft ze het nu ook moeilijk met haar man en het bedrijf.

Ik wil niet voor haar op komen, maar we kunnen een klein beetje rekening houden....

Mee eens!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:31

Wow na het hele topic te hebben doorgelezen toch best geschrokken. Het lijkt mij vreselijk je in zo'n land onveilig en bedreigd te moeten voelen.

Als meisje/jongevrouw verwacht je bij een trip naar zo'n ranch, in zo'n land, veiligheid en bescherming van je 'gastouders.' Je verwacht begeleiding, hulp en vooral een leuke tijd.
Wat die kerel ook precies doet, je 'gasten' voelen zich behoorlijk onveilig bij jou(w man), dáár zou je heel erg van moeten schrikken en van moeten leren!

Het zou ook niet hun probleem moeten zijn wat voor beperkingen die kerel allemaal heeft, ze komen niet voor hem naar de ranch. Hoe jouw relatie met hem is moet je zelf weten, maar je stelt nu jonge meiden bloot aan zijn gedragsstoornissen.
Het concept is super, maar op deze manier is dat concept aardig verpest en misschien juist verwoestend voor mensen in die omgeving met wél de juiste uitwerking. Zonde.

In mijn ogen klinkt deze plek als één waar je eerder een trauma opdoet dan een positieve ervaring. Mede door jouw reacties hier, naar voormalig bezoekers van de ranch, ben ik extra geschrokken van het feit dat je schuld rechtstreeks afschuift op hen. Overal is een verklaring voor, zij hebben dit in feite zelf op zich afgeroepen. Ik vind dat je dit nóóit mag zeggen. Je waarborgt geen veiligheid, je beschuldigt de bezoekers en er verandert zo te lezen niets aan de situatie. Ook zijn dit natuurlijk geen verzinselen, dergelijke voorvallen zijn er geweest (geef je zelf toe) en kijk eens naar de hoeveelheid bevestigende verhalen.

Hoe kan je nu geen partij trekken na zulke verhalen :') Ze was er zelfs meermaals niet eens bij.
Je zadelt bezoekers op met dingen waar ze helemaal niet om gevraagd hebben, hoe dan ook. Sorry, kort door de bocht: ik vind het echt gestoord.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:31

HolyPope schreef:
Sientje schreef:

Die bokster die zich hier in 't topic gemeld heeft is JUUDELETUUT of zoiets, zij was toen 17 jaar en heeft haar verhaal gedaan.

Nee, da's weer een ander HP. Lees de post van Sandra een pagina terug maar na, waarin ze bedouin quote. Het zou om een vrouw van op dat moment rond de 30 gaan.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 05-08-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:32

HolyPope schreef:
Sientje schreef:

Soletuut !! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:32

Nee, hoe heet je ook al weer...( Ik heb het geweten ;) ), rekening houden met is voor veel bokkers erg moeilijk, want tja, ze hebben tenslotte recht op hún mening :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:40

Eirikur schreef:
Nee, da's weer een ander HP. Lees de post van Sandra een pagina terug maar na, waarin ze bedouin quote. Het zou om een vrouw van op dat moment rond de 30 gaan.

Helemaal ééns Eirikur, we zijn schijnbaar niet aan het eind wat slechte ervaringen aangaat, hoewel de meeste wel een heerlijke week achter de rug hebben gehad!
Mijn indruk is dat als 't GEEN familie bedrijf zou zijn, dus zonder A. dat er veel mensen een prettige werkvakantie ervaring gehad konden hebben.
Op die gronden vind ik 't ook best banketstaaf voor B.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:45

Ik blijf er bij,dat je het meegemaakt moet hebben voor je een reeel plaatje hebt....wanneer vertrekken we Eric en HP?

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:46

bedouin schreef:
Wanneer hij niet garanderen kan dat er verbetering komen in zijn betrouwbaarheid comfort en beleefdheid naar zijn clienten kan het bedrijf niet door onder mijn hoede doorgaan.

Heb je hem werkelijk nodig om het bedrijf onder jouw hoede door te laten gaan?
Ondanks de heftige momenten tijdens de trektocht (onbeschoft gedrag van jouw man jegens jou), heb ik het als de beste vakantie ooit ervaren.

De 'incidenten' gebeuren als jij er niet bij bent. Als je daar iets aan kunt doen dan is je probleem voor een goed deel opgelost. Maar dat betekent dus dat je te allen tijden bij je gasten / vrijwilligers aanwezig moet zijn. Geen enkele uitzondering. Ook op de laatste avond en de dag na de trektocht. Ook tijdens ritten met vrijwilligers: allemaal samen uit, allemaal samen thuis. Samen werken, samen boodschappen, samen etc. Je zult 24/7 binnen handbereik zijn. Je kunt je niet veroorloven ziek te zijn. Dat is zwaar, maar met een goede planning hoef je dat ook niet 52 weken per jaar te 'ondergaan'. En met passie voor je werk doe je het met liefde en plezier.

Je hebt een pracht-concept: jij hebt het organisatorische talent en slaat de brug tussen diverse culturen, de kamelenmannen verzetten een hoop werk. Als je ervoor kan zorgen dat er altijd iemand meegaat die kan navigeren door het juiste zand en naar de juiste waterput (nu doet jouw man dat, maar in feite zit je steeds vrij dicht in de buurt van Douz), moet het mijns inziens te doen zijn. Kan jouw man thuis de paarden trainen die niet meegaan op trektocht. Of in de bouw werken.

Emotioneel lijk je hem niet nodig te hebben, lijkt hij meer een hobby-project.
Zeker als je aangeeft dat je het in een ander land opnieuw gaat proberen. Waarom in een ander land?
Of ben je zakelijk/financieel van hem afhankelijk, en zie je geen mogelijkheid voor een andere opzet in Douz zelf?

Verder zit het - als ik de posts goed interpreteer - voor een heel deel in communicatie. Verwachtingen die niet overeenkomen. Verkeerd meegebrachte spullen, zwaarte van het werk, maaltijden per dag, gebruik van wasmachine, foute wasmiddel, gebrek aan beleg, etc. Dat is oplosbaar door duidelijkere communicatie. Zorg dat je meer informatie deelt. En wees je ervan bewust dat sommige mensen niet aan een half woord genoeg hebben, die moeten een verhaal 3x horen. Schrijven doe je goed, maar ik herken de lacune in 'het gesproken woord'. Daar zal je wat aan moeten bijspijkeren, omwille van je bedrijf en de klanttevredenheid.

Hygiene in huis, ach ik ben bekend met het onvermogen van sommige Tunesische mannen (en vrouwen) om de bril en de grond te ontzien tijdens toiletbezoek. Je kan aan het poetsen blijven. Maar betalende vrijwilligers mogen in elk geval schoon sanitair verwachten. Zorg voor een simpele eigen sanitair ruimte (wastafel, douche, toilet) voor de vrijwilligers. Die kunnen ze dan zelf poetsen. De gasten / vrijwilligers elders onderbrengen (appartement) is daarentegen absoluut uit den boze!!! (Maar ik neem aan dat die optie sinds oktober 2011 van het lijstje is geschrapt)!!!

Er gaat voor Tunesische begrippen behoorlijk wat geld om in een trektocht. En in de fooi. (Dat bedrag was destijds bij boeken niet geheel duidelijk, als tip voor de toekomst: gewoon vermelden bij de prijs). Salaristechnisch zou het aantrekkelijk moeten zijn voor het personeel om tijdens een trektocht te werken, de fooien en bedragen kennende. Ik weet niet hoe het zit met kwalitatief goed personeel, maar er zullen in heel Douz toch wel een handjevol mannen zijn te vinden? En toch ook heus wel eentje die kan paardrijden, navigeren, goede bodem zoeken, putten vinden, EN respectvol naar de klanten kan zijn?

Het lijkt niks onoverkomelijks tot nu toe, je zal 'alleen' iets moeten verzinnen als takenpakket voor jouw man. Geen interactie met gasten.
Want zolang hij in the picture blijft, heb ik weinig fiducie in een mooie toekomst voor jouw bedrijf, waarbij de gasten veiligheid wordt geboden.

Ik denk dat je al voor heter vuren hebt gestaan dan dit.
(al is dit nog steeds slechts een onnozel vlammetje vergeleken bij het hellevuur dat uitbreekt indien je man 'echt' over de schreef gaat).
Ik hoop dat je een oplossing vindt die veiligheid biedt, en dat er uiteindelijk nog veel mensen mogen genieten van zo'n onvergetelijke trektocht.
Er zit genoeg veerkracht in jou, probeer hem op de juiste manier in te zetten.
Laatst bijgewerkt door Jazzit op 05-08-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:47

Bedouin zal het ongetwijfeld moeilijk hebben. Alleen gaat het topic daar niet over, zolang Bedouin niet aangeeft hulp nodig te hebben is dit topic enkel gericht op de voorvallen op haar ranch.

Maar ze zit weldegelijk fout. Ze stelt meiden bloot aan het gedrag van haar man, terwijl ze op de hoogte is van de gevaren van zijn karakter. Ze zal dit vast niet expres doen, maar het gebeurt wel. Als de meiden dan bij haar aankloppen, of in ieder geval hier iets erover berichten, wordt er gezegd dat het niet waar is (de klap in het gezicht), het uitgelokt is door provocatie dan wel onbehoorlijk gedrag. Dat is precies waarom veel slachtoffers van dit soort situaties niet ervoor uit durven te komen: ze krijgen nog een trap na ook! En dát vind ik op zijn minst toch opvallend.

Dit neemt niet weg dat Bedouin in een verschrikkelijk moeilijk situatie zitten. Erkennen dat er dit soort dingen voorvallen is nu eenmaal het einde van haar bedrijf. Voor je man opkomen is normaal gesproken de enige juiste reactie. Alleen de mensen die hier hun ervaringen vertellen worden stuk voor stuk besproken: dit mankeert, dat deden ze fout, het is niet waar en het is hun eigen schuld. Met zoveel voorvallen is dat nu eenmaal niet geloofwaardig.

En ja, ik ben het tot op zekere hoogte eens dat internet nooit een waar beeld geeft. Dat zaken soms door emoties aangedikt worden en situaties verkeerd geïnterpreteerd worden. Maar doordat er meerdere meiden met eenzelfde verhaal komen lijkt er toch een zeker patroon te zijn..

Er moeten gewoon essentieel zaken veranderd en verbeterd worden of, indien dit niet mogelijk is, zal Bedouin het moeilijke besluit moeten/kunnen nemen de stekker uit haar project te halen (wat we hier allemaal heus niet willen). Maar het goedpraten van het gedrag van haar man kan gewoon niet langer...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:49

Ik verbaas me elke keer weer over je postst jazzits _/-\o_

Echt keurig hoe je hier schrijft