USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:58

Voor mijn 50e? Ik ben al over de 40 he ;). Na deze trip sta ik op 7, nog 43 te gaan :D.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:10

Ohww, dan ga je dat net niet redden :D
Ik zit nu op 14. Ik geloof niet dat ik ze ooit alle 50 ga bezoeken, maar ik ga er wel mijn best voor doen!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:38

Hihi, 50 staten voor de 50 is volgens mijn idee uit het oude topic. :P Na ongeveer 10 jaar zit ik nu op de 30 dus dat gaat denk ik wel lukken.

Uitstellen kunnen we helaas niet. Ik werk elke week een ander rooster en we maken de roosters ver vantevoren, dus alles ligt al vast tot midden November. Met alle feestdagen op het volgende rooster kan ik er waarschijnlijk geen weekje tussenuit knijpen en daarna gaan we alweer naar Hawaii dus helaas. We kijken het nu gewoon even aan ... afhankelijk van hoe het in Oktober gaat kunnen we altijd nog ergens een last-minute doen. Ik ben dit jaar al een aantal keer op vakantie geweest dus ik mag eigenlijk niet klagen, maar als vakantie verslaafde doe ik dat lekker toch :+

Lovely, stempeltje krijg je alleen in je POE helaas, dus alleen Chicago. Ik verzamel zelf de gratis wegenkaarten die ze bij de welcome centers en soms op het vliegtuig hebben. Misschien is dat een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:44

Guinevere, wel balen voor jullie.

Alleen Chicago, mwiiii. Nja, dan moet ik maar een keer terug. Meestal neem ik een hooded sweater mee en een koelkastmagneet :D.
Weet iemand hoe het zit met binnenlands vliegen met overstap, word je bagage dan doorgelabeld? Of moet je die zelf gaan halen op de tussenstop?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:59

Guinevere schreef:
Dat is nog eens een leuke cursus zeg! Ik hoop dat je hier en daar nog een paar uurtjes kan vrijmaken voor sightseeing. 8-)

Helaas gaat mijn eigen vakantie volgende maand zeer waarschijnlijk niet door. We waren van plan een weekje naar het diepe zuiden af te zakken, maar helaas is een van mijn katten ernstig ziek dus die laten we liever niet alleen.

Zinn, dus als ik het goed begrijp wil je van NL naar NYC, dan een binnenlandse vlucht naar Miami en dan daarvandaan weer terug naar NL? Kijk anders of je van NYC een binnenlandse vlucht naar Orlando kan nemen. Dan kan je een dag of twee naar Disney en dan met de auto naar Miami rijden.

Dat is mijn plan nu ja, hoe zit dat eigenlijk met autohuur, moet je de auto terugbrengen waar je hem gehaald hebt of kunnen we hem dan ook in miami bv binnenbrengen dat we van daaruit weer riching huis kunnen vliegen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:15

Lovely schreef:
Guinevere, wel balen voor jullie.

Alleen Chicago, mwiiii. Nja, dan moet ik maar een keer terug. Meestal neem ik een hooded sweater mee en een koelkastmagneet :D.
Weet iemand hoe het zit met binnenlands vliegen met overstap, word je bagage dan doorgelabeld? Of moet je die zelf gaan halen op de tussenstop?

Dat wisselt. Op Washington heenreis moesten we halen en weer inchecken en Chicago terug werd het doorgelabeld en dat was maar goed ook want het was letterlijk vliegtuig uit, rennen, vliegtuig in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:22

Marit, thanks. Ik bedoel echt binnenlands met overstap, dus zeg maar voor het idee: van New York naar Los Angeles via Detroit.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 05:57

Normaal wordt alles bij binnenlandse vluchten gelijk doorgelabeld naar je eindbestemming -- tenzij je losse vluchten boekt dan moet je het wel even melden wanneer je voor je eerste vlucht incheckt.

Toen we hals overkop uit Hawaii moesten vertrekken heb ik ook twee lossen vluchten geboekt, maar dat konden ze gewoon doorlabelen voor onze eindbestemming. Je moet dan even je tickets laten zien en dan voeren ze het voor je in. Het waren stuk voor stuk krappe overstappen maar alles is keurig met ons meegevolgen (eerste ticket: van Maui naar Oahu naar Los Angeles, dan een ticket van Los Angeles naar Cleveland naar Baltimore 8)7).

Marit, je moet vanwege immigrations als je de VS binnenkomt bij je POE altijd zelf je bagage ophalen. Als je vanuit NL direct op Chicago zou vliegen dan moet je ook zelf je bagage ophalen.

Zinn, je hoeft de auto niet op dezelfde plaats terug te brengen, maar soms rekenen ze dan een one-way fee. Dat kan bijna niks zijn maar net zo goed verschrikkelijk duur zijn. Volgens mij zijn er een paar maatschappijen die in Florida geen one-way fee rekenen dus dat is het uitzoeken waard.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:08

Lovely schreef:
Marit, thanks. Ik bedoel echt binnenlands met overstap, dus zeg maar voor het idee: van New York naar Los Angeles via Detroit.

Oh op die manier. Wij stapten over via Amsterdam - Washington - San Fransisco.
Maar toen we dus via san Fransisco op Chicago overstapten werd het doorgelabeld. Dus als jij al in de VS bent word het doorgelabeld idd :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:57

Ik doe ook aan 50 staten voor mijn 50ste - ik zit nu aan 36 :D Gelukkig nog 28 jaar te gaan voor de laatste 24 :Y)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 07:35

Dat doe je goed Yasmine!

20 Jaar voor de laatste 46......

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:10

Nog 3 nachtjes slapen en dan gaan we eindelijk *\%/* , ik kan bijna niet meer wachten :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:25

Marit schreef:
Lovely schreef:

Oh op die manier. Wij stapten over via Amsterdam - Washington - San Fransisco.
Maar toen we dus via san Fransisco op Chicago overstapten werd het doorgelabeld. Dus als jij al in de VS bent word het doorgelabeld idd :P

Hoeveel tijd hadden jullie op Chicago? :)) Daar stap ik morgen ook over (San Diego - Chicago - Amsterdam) en ik heb 53 minuten, volgens mij wordt het stressen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:28

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 18:46

Many, het voordeel van naar Europa vliegen is natuurlijk wel dat je bagage meteen doorgescheept wordt en je niet opnieuw moet inchecken. Dus in principe heb je de volledige 53 minuten om "gewoon" van gate te veranderen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:19

En de dollar stijgt en stijgt... net nu ik alles bij elkaar heb gehaald.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:32

Ik had anderhalf uur maar we hadden vertraging dus uiteindelijk kwam ik precies binnen toen onze groep moest boarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:52

purny schreef:
En de dollar stijgt en stijgt... net nu ik alles bij elkaar heb gehaald.

Helaas niet, dan was dat gezeur met de euro misschien een keer voorbij.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 03:00

Miami is super leuk, warm en vriendelijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:41

MacavityL schreef:
Miami is super leuk, warm en vriendelijk! :)

*Jaloers* Zo jammer dat je niet af en toe op twee plaatsen tegelijk kan zijn. Veel plezier!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 04:48

Onze reis is een week geleden begonnen. Begonnen in Las Vegas, toen door naar Grand Canyon, naar Page, naar Moab, naar Capitol Reef. Hoogtepunten LV, GC om 05.00 uur naar het park gegaan om de zonsopgang te bekijken. Paar dagen geleden paardrij tocht gemaakt in Monument Valley. Prachtige rit!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:00

Wauw klinkt super Emeraldo.

Ik heb even een vraagje; weet iemand waar ik goedkoop New York Knicks kaarten kan bestellen. Zie wel allerlei sites waar seizoenkaart houders hun kaarten verkoopt maar is er ook nog een mogelijkheid om aan de kassa kaarten te kopen?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:30

Op de site van de Knicks? Of gewoon daadwerkelijk aan de kassa als je daar bent?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:31

Via ticketmaster is de enige die officieel de kaarten mag verkopen, de rest is illegaal

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:57

Ticketmaster had ik inderdaad ook al gevonden.