USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:28

Ik vertel helemaal niet dat ik een veloofde heb daar.. Ik maak ze niet wijzer dan ze al zijn! _O-

Vorige keer kreeg ik wel een vraag waarom we voor de 2e maal in een jaar tijd terug kwamen. Gewoon gezegd dat we dol zijn op de VS, vrienden op kwamen zoeken en lekker met vakantie gingen..

En we konden zo doorlopen! :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:18

Charles schreef:
Ik ben dus 3 a 4 dagen in NYC en vervolgens ongeveer een week in LA en omgeving. Ik ga dus niet naar San Francisco oid. want dat is te ver. We huren wel een auto dus we zijn redelijk mobiel. San Diego staat wel op de planning, evenals de stranden, studio's, The Hills etc. Wat raden jullie ons aan?

Leuk hoor! Dan heb je genoeg te doen denk ik!

Oh dat is wel fijn Tallie, dat je met je mams reist, dan is lijkt het idd minder verdacht.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:21

Jeetje wat een reizen komen er voorbij! Ik ben echt heeeeel benieuwd of die wereld zo anders is dan bij ons!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:25

@ Sologirl: heb nog wel wat leesstof voor je als je wilt ;-)

Op mijn blog (zie onderschrift) staan acht zeer uitgebreide reisverslagen van USA-reizen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:28

Oeeeeh die ga ik eens op m'n gemakje lezen! Al die verhalen over die gekke amerikanen hahaha!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:04

Nadir schreef:
Charles schreef:
Ik ben dus 3 a 4 dagen in NYC en vervolgens ongeveer een week in LA en omgeving. Ik ga dus niet naar San Francisco oid. want dat is te ver. We huren wel een auto dus we zijn redelijk mobiel. San Diego staat wel op de planning, evenals de stranden, studio's, The Hills etc. Wat raden jullie ons aan?

Leuk hoor! Dan heb je genoeg te doen denk ik!

Oh dat is wel fijn Tallie, dat je met je mams reist, dan is lijkt het idd minder verdacht.

Ja absoluut, ben bang dat ik tijd te kort kom maarja, je moet ergens beginnen. Het is al flink sparen om dit te kunnen betalen haha :D

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:13

sologirl schreef:
Jeetje wat een reizen komen er voorbij! Ik ben echt heeeeel benieuwd of die wereld zo anders is dan bij ons!

ja veeel leuker :+

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:44

Ik ga in oktober. We hebben een cruise van 8 dagen geboekt die vertrekt uit Fort Lauderdale.

We komen op woensdag aan in Miami en vertrekken op zaterdag met het schip uit Fort Lauderdale.

Wat raden jullie aan of wat is jullie ervaring, kunnen we die paar dagen beter in Miami overnachten of in Fort Lauderdale? Of maakt het niet veel uit, zijn het allebei leuke steden? Het gaat tenslotte maar om 3 nachten.

Gok dat het ook wel voornamelijk 3 luierdagen worden, maar aan de andere kant zo vaak zijn we ook niet in Amerika :+ dus wil ook wel wat zien/doen? Aanraders?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:46

In elk geval een dag uittrekken voor de Everglades, het enige Nationale Park in Florida!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:22

WhiteRose schreef:
Oeh, klinkt goed Liberty & sologirl!

Purny, weet niet waar je heen wilt en wanneer, maar ik geloof dat ik iets over NY kan herinneren. Brussel is de moeite waard om te proberen, net als kayak.com.

Ik zit op Oahu, twijfel nog over een tripje naar Big Island.

Wat jammer eigenlijk dat jij geen blog bijhoudt, want ik ben zó jaloers op jouw verblijf daar :D

Maar jij reist dus alleen? Hoe bevalt dat? Ik wil na mijn semester in Vancouver ook gaan reizen, want 22 december is het semester afgelopen maar ik wil dan nog niet meteen naar huis. Ik wil sowieso weer naar Missouri, naar mijn oom en tante en dan een paar nachten bij mijn neef verblijven om wat fotografiedingen te delen, maar ook weer even terug naar ons oude huis enz. Maar ik weet niet goed wat ik daarna moet. Waarschijnlijk ga ik half augustus heen naar Vancouver, 23 december heen naar Missouri en begin januari weer terug naar Vancouver, om dan van daaruit een kleine trip te doen. En dan half/einde januari weer terug naar België vanuit Vancouver, zodat ik toch een retourticket Brussel-Vancouver kan kopen.

Sowieso wil ik weer naar Seattle, maar weet verder eigenlijk niet wat daar "in de buurt" allemaal zit. Wij zijn toen rechtstreeks van Seattle naar Victoria Bay (ohja, dat was ook een leuke stad :)* ) en Vancouver gegaan. Dus als je tips hebt, houd ik me aanbevolen :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 05:47

O jahoor yasmine, I do! Zal 'm je even pb'en. We hebben hier gisteravond de tsunami waarschuwing gehad (oprecht serious business) dus moet nog even een boel mensen gaan mailen nu, maar ik zal je nog wel een serie tips sturen! Die omgeving is zoooo de moeite waard :) En ik ben nu al jaloers, just so you know ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:49

Voor ons zal er ook weer een reis naar de US inzitten denk ik. Hoe die gaat verlopen, weet ik nog niet. Ik zal jullie hier weer even af en toe volgen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:09

Leuk balance, weet je wel al welk deel van de VS jullie gaan bezoeken?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:21

Zal wel het noorden zijn denk ik want dat is voor ons per auto gewoon te bereiken. Maar ik weet het nog niet zeker. Seattle vond ik vorig jaar echt leuk. Maar de natuur in Montana is ook om van te smullen. Maar goed, die heb ik hier ook in Canada.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 09:39

Dat is voor jou dan inderdaad 'om de hoek'. :D Leuk!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:55

ik ga 2 juni naar florida, we huren daar een prive villa op een park en huren dan een auto om overal heen te gaan.
als ik op uitjes zoek kom ik eingenlijk alleen maar studio's walt disney en dolfijnen zwemmen tegen, dit swillen we uiteraard ook bezoeken maar willen nog meer dingen doen.

wie weet er nog leuke/mooie dingen in florida

onze lijst tot nu toe:
- dolfijnen zwemmen
-disney
-studio's
- tussen krokodillen varen
- nasa
- water park
- seaworld

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:22

ik ga denk ik naar olympia enzo bij Seattle, Lake crescent lijkt me ook wel gaaf om te zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:35

Krokodillen zul je niet makkelijk vinden in Florida, alligators zijn er gelukkig genoeg ;)
Waar wil je met dolfijnen zwemmen?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:44

liesJ schreef:
ik ga 2 juni naar florida, we huren daar een prive villa op een park en huren dan een auto om overal heen te gaan.
als ik op uitjes zoek kom ik eingenlijk alleen maar studio's walt disney en dolfijnen zwemmen tegen, dit swillen we uiteraard ook bezoeken maar willen nog meer dingen doen.

wie weet er nog leuke/mooie dingen in florida

onze lijst tot nu toe:
- dolfijnen zwemmen
-disney
-studio's
- tussen krokodillen varen
- nasa
- water park
- seaworld

Leuk lijstje :j
Wat wij ook gaan doen in Florida is naar Crystal River, daar kan je met manatees zwemmen.
Even snel via google een website gezocht: http://www.manateetoursusa.com/
Lijkt mij ook erg gaaf.
Verder het dolfijnen zwemmen en tussen de alligators varen staat ook op ons lijstje. De rest hebben we in 2005 en 2007 al gedaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:45

Nu begin ik wel een beetje te balen hoor, mijn reis is nu al 50 euro omhoog gegaan.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:02

Leuke lijstje Liesj, met dolfijnen zwemmen lijkt me gaaf :D

Wat balen Purny :(:)

Ik heb nog niks gehoord dat ik bij moet betalen voor ticket.
Mijn tante kreeg laatst wel bericht, ondanks dat ze al geboekt had.
Ik ben al een lijstje aan het maken waar ik allemaal heen wil in april, uitstapje naar Lake Tahoe en Yosemite lijkt me ook gaaf.
Wordt dan alleen wel een lange dag :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:21

Tja en dan zeggen ze dat je het kan omzeilen door het bedrag in 1 keer te voldoen. Dan moet je maar net het geld hebben...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:22

Is dat zo?
Dan kan ik net mazzel hebben, heb mijn ticket gelijk betaald bij het boeken :j

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:09

jinte:
wat zien die beesten er eng uit, hihi wel gaaf maar weet niet of ik dat durf:P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:12

Zwemmen met manatees is heel gaaf en echt niet eng. Ik heb het vorig jaar gedaan. Vond het een stuk indrukwekkender dan met dolfijnen zwemmen.

Kleine impressie van mij en mijn vrienden :+