Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:40

Ja precies! Maar mensen snappen niet dat ze ook voor anderen een gevaar zijn. Kijk dat je jezelf om een boom wil vouwen vind k prima, ga je gang! Maar mensen zijn te egoïstisch om ook aan anderen op de piste te denken.

Misschien toch maar een helmpje kopen dit jaar :P zit er ook aan te denken om wanten te kopen ipv handschoenen, is dat echt veel warmer? k ski trouwens als dat iets uitmaakt..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:45

Ik vind wanten inderdaad wel een stuk warmer als handschoenen. Met handschoenen krijg ik altijd koude vingers met wanten heb ik dat helemaal niet.
En een helm is altijd handig natuurlijk, en je voelt er echt helemaal niks meer van. En stom ziet het er tegenwoordig ook niet meer uit, je hebt nu zulke leuke en mooie helmpies!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:43

Nou, gister ben ik naar Roden geweest voor een ski les op de lopende band. We waren met z'n vieren en we gingen per twee om en om 10 minuten. Vond het erg handig, het skiet wel anders dan op sneeuw (duh), maar qua beweging is het vrijwel hetzelfde. Elk klein foutje dat je maakt, wordt direct afgestraft door de band. Ik denk dat het een hele goede manier is om je techniek te verbeteren :). Gister begon ik de laatste tien minuten toch aardig vermoeid te raken, maar vandaag gelukkig geen spierpijn.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:35

Pytje schreef:
Nou, gister ben ik naar Roden geweest voor een ski les op de lopende band. We waren met z'n vieren en we gingen per twee om en om 10 minuten. Vond het erg handig, het skiet wel anders dan op sneeuw (duh), maar qua beweging is het vrijwel hetzelfde. Elk klein foutje dat je maakt, wordt direct afgestraft door de band. Ik denk dat het een hele goede manier is om je techniek te verbeteren :). Gister begon ik de laatste tien minuten toch aardig vermoeid te raken, maar vandaag gelukkig geen spierpijn.

Dat lijkt me ook en hier in NL is het natuurlijk moeilijk om iets goed na te bootsen maar tegenwoordig zijn ze daar heel knap in..........gos in Roden?? Zal eens kijken hoever dat van ons is.
Ben nu weer herstellende van mijn enkeloperatie (plaatwerk verwijderen) misschien wel goed om een paar lesje krijgen om weer het gevoel te krijgen, wat een goede tip Pytje en iedere les is een les

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:00

Er zit er ook nog een in Assen, misschien is dat dichterbij voor je. Maar er zitten er behoorlijk wat in NL. Een proefles kostte in Roden 16 euro, reguliere lessen zijn iets van 24euro dacht ik. Best betaalbaar, vond ik.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:10

ik ga binnenkort ook nog maar eens een aantal lessen nemen
compenseren voor het feit dat ik deze winter niet op wintersportvak. kan gaan (geen vakantiedagen)

misschien dat ik de bochtjes eens eindelijk onder de knie kan krijgen :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:52

Ik ben ook voor lessen voor beginnende skieers, iig de eerste paar jaren. Ik heb ook het idee dat mensen steeds meer zonder les gaan skien. Vroeger zat ongeveer iedereen in een klasje en tegenwoordig komt iedereen maar zo naar beneden. Ik ben iig blij dat ik heel wat jaren les heb gehad, kan me nu prima redden zonder.
Mijn vriend gaat nu voor het 5e jaar mee. Hij heeft de eerste 3 jaar ook les gehad. Ik had zelf ook geen zin moet ik zeggen om mijn hele ski vakantie aan hem te moeten aanpassen, ik wil toch zelf ook lekker gaan met de banaan! dus had hij dan 4 dagen les en konden we nog 2 dagen gezellig samen :) ideaal! Afgelopen jaar heeft hij voor t eerst geen les gehad.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:24

Ik ben nu net klaar met mijn snowboard les. :D

Maar januari ga ik nog op les 4 weken.
En dan gevorderde les en gaan we wat schansjes pakken.
Leraar zij dat we zo snel zijn gegaan dat we dat makkelijk kunnen.
We zaten ook maar met ze 3e in de les dus hij had echt alle tijd voor ons 3e.
Dat was wel ideaal normaal zit je met ze 7e in een les.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:09

Zo ben net in scheveningen geweest en ik zag op tv iets over de skihut we zijn een rondje wezen lopen met de hond en daarna mama gevraagt of ze even mee wilde.

En wat is dat allejezus groot zeg echt niet normaal!
En DRUK. :\
Heb niets gekocht maar wil er wel even een keer op me gemak gaan kijken door de weeks.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:19

Skihut is inderdaad groot! Ben daar ooit eens geweest voor Uggs.
Ik wil binnekort ook echt even naar de Daka in Rotterdam, want ik moet en zal dat board hebben/krijgen! Hahaha.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:05

Joehoe rtl4! :):)

Skihut is echt groot ja := en ze hebben me er een partij spullen en ook met een leuk prijskaartje :') Heb een keer een jas in m'n handen gehad van 2000 euro :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:11

Haha ja ik kijk het ook!

En de Skihut heeft zeker leuke spullen maar je legt er inderdaad ook gelijk het dubbele voor neer.. Maarja, ik ben ook blij met mijn goedkopere spulletjes. :D

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:28

Ja is idd duur!

Maar ik dacht even kijken of dat board die ik gezien heb of ze hem daar hadde maar nee.
Maar wil wel een keer op me gemak kijken.
Was ZOOO DRUK!!!!!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:13

Ja de skihut is een geweldige shop ik koop daar ook altijd mijn uggs en laatst zijn we bij de skihut in Knokke geweest en daar hebben we een mooie jas gescoord voor mijn man.
Maar het is een prijzige winkel maar wel heeeeel veel keus en ook heel trendy........althans dat vindt ik.
In Oosterbeek heb je ook een skihut maar die is iets minder

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:24

Ik kom ook vaak bij de Skihut in Scheveningen :P (lekker dichtbij xD) , maar indd, daar is het best duur. Maar dan heb je ook wel wat :)
Ik pas daar vaak Uggs voor de maat (aangezien ze daar enorm veel hebben) , en als ze bevallen kijk k waar ze het goedkoopst zijn :')

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:52

Ik kom me ook maar even melden zomaar in ineens binnengevallen, heb niet alles gelezen sorry daarvoor.

Wij gaan dit jaar weer naar Val Thorens maar voor het eerst zit ik er aan te denken om via sunweb ook het halfpension er bij te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Was het genoeg eten ? Goed ?

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:37

1234 schreef:
Ik kom ook vaak bij de Skihut in Scheveningen :P (lekker dichtbij xD) , maar indd, daar is het best duur. Maar dan heb je ook wel wat :)
Ik pas daar vaak Uggs voor de maat (aangezien ze daar enorm veel hebben) , en als ze bevallen kijk k waar ze het goedkoopst zijn :')

Heel slim van jouw 1234

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:37

Gister met het werk naar skihal in Terneuzen geweest. Toen we aankwamen was het erg druk op de baan (rond 17h00) maar toen wij de baan op gingen rond half zeven was het goed te doen.
Mijn collega's (personeelsuitje) konden nog niet snowboarden en hebben les gehad en ik ben op "de berg" opgegaan. Mooie skihal, de lange baan vergelijkbaar met zoetemeer en dan is er nog een kortebaan er aan vast.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:27

Ik ken de skihut helemaal niet :o Ach, als het er zo duur is mis ik er niets aan!
Desi, Ervaring met HP heb ik niet, maar over het algemeen zijn de boodschappen (met name groente e.d) erg duur en verlept. Wij nemen een koffer met eten mee uit Nederland :=

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:26

Jeeej er ligt sneeuw in ons gebied *\o/*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:41

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:51

ik val ook even binnen (heb niet alles gelezen)

na een jaar niet geskied te hebben (ga normaal 3 tot 4 keer per jaar sinds me 5de), omdat ik voor stage 6 maanden in nieuwzeeland zat. heb daar wel een weekend geskied vorig jaar september moet zeggen dat het wel een aparte ervaring was zo op een vulkaan en geen bergen om je heen.

ga ik deze kerst toch minimaal 3 weken weer naar Fieberbrunn in oostenrijk (en hopelijk nog een weekje of wat in voorjaar en met pasen). we hebben daar een caravan staan met alles er op en aan. kan ik eindelijk weer op me bijna nieuwe skies (had ze dus halverweg laatste seizoen gekocht, dus nog geen week gebruikt)

skihut heeft altijd moeie dingen, maar eigenlijk kan je beter gaan tijdens de zomer uitverkoop/voorverkoop. skies koop ik altijd in oostenrijk dan kan ik ze mooi testen en mocht er wat zijn kan je altijd terug

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:02

Tsss 3 weken toe maar weer!
Ik ben al blij met mijn 2 weken...

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:11

Mootje schreef:
Ik ken de skihut helemaal niet :o Ach, als het er zo duur is mis ik er niets aan!
Desi, Ervaring met HP heb ik niet, maar over het algemeen zijn de boodschappen (met name groente e.d) erg duur en verlept. Wij nemen een koffer met eten mee uit Nederland :=

Zo is echt wel leuk schoppe hoor.

Ik heb alles net nieuw aangeschaft dus ik heb eigenlijk niets nodig.
Maar wil nog wel een keer terug om op me gemakt tekijken en rond te neuzen.
Wil best wat uitgeven aan spullen als ik iets echt leuk vind.
Maar ik heb net de duijvestein geplunderd afgelopen 3 maanden haha.

Gister met snowboarden laatste 15 min keihard op me stuitje gevallen echt HARD.
Was er ook gelijk klaar mee.
Maar toen had ik er al 1 uur en 3 kwartier opzitten.
Zo ik liep gelijk krom de baan af. _O-

Nou moet ik zeggen dat de baan slecht was.
Zo heb ik hem nog niet eerder mee gemaakt.
Maar las op internet dat hij afgelopen nacht een onderhouds beurt kreeg.
Maar dat was ook hard nodig. :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:35

Zo wat is het hier rustig :=
Iedereen al voorbereid door alle kou?

Ik heb vanmiddag een nieuwe broek gescoord :):)

Afbeelding