Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:28

Duivendrecht ben ik gelukkig nog nooit geweest, en op Amersfoort alleen in september met redelijk weer en ben er van de week doorheen gereden maar gelukkig niet uitgestapt...

RelarDevi

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:42

Nee Sloterdijk is het ergst :P

Duivendrecht staat dan ook heel erg hoog, kan me wel voorstellen dat het flink tocht :brr:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:41

Ik ken al die plaatsen helemaal niet joh :+

Die Syntusstationnetjes in Twente zijn heel erg, dat is meestal niet meer dan een perronnetje met één plaatsnaambord erop, één bord met treintijden en één kaartjesautomaat. Geen bankjes, geen wachthokjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:16

Ik ga ook niet vrijwillig meer langs Duivendrecht, Utrecht is fijner als je naar Hilversum moet :j Alleen met storingen (zoals gisteren) ga ik via Dvd :j

Konstantine, Duivendrecht is een dorpje in Amsterdam :+

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:20

Amersfoort is ook koud .. Brr daar staan nu ook warmtepalen zag ik, het helpt iets :=
gisteren en vandaag weer geen vertraging, valt me super mee met al die sneeuw! :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:53

Mijn trein van Zwolle naar Roosendaal vond het gisteren ook te koud, en besloot in Olst er mee te stoppen :+ . De deuren gingen eerst niet meer dicht, daarna niet meer open, licht ging uit, verwarming ging haperen en rijden kon hij ook niet meer := .
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 01-12-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:08

:(:)

Hoe laat was dat Ino?

Ik hoorde al zoiets over een trein die uit Zwolle moest komen (ik kachel tegenwoordig regelmatig op en neer tussen Deventer en Zutphen, maar bij mij ging het goed).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:12

We kwamen iets over half 8 in Olst aan, en toen ging het echt fout. Bij vertrek uit Wijhe hadden we al twijfels hoor, we zagen lichtflitsen bij de trein, terwijl de loc achterop liep :D . Ditzelfde was in Dieren, richting Zwolle ook gebeurt met dat mat, en toen schoot de snelschakelaar er ook uit. Alleen kreeg de machinist toen de boel weer aan de gang. Alleen kwamen we daardoor wel wat later in Zwolle aan, waardoor er niks van mijn schaft over bleef ^)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:16

Daarnet pastte de gecombineerde intercity Leeuwarden/Groningen niet helemaal op het perron in Utrecht :D
Dus mensen aan het einde van de trein moesten een stukje teruglopen door de coupé om te kunnen uitstappen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:18

Zes bakkies Szan? :D

Ino, muha gele stoelen materiaal? :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:20

Yep :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:16

Pfff, gaat weer lachen worden deze weken naar school te komen.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:26

lang leve de warmtepalen in amersfoort :D !!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 16:11

Jeetje, dat wil wat zeggen als een trein niet op het perron van Utrecht CS past. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:21

Inoterry schreef:
Yep :j

Die zijn fijn, behalve als ze stuk gaan :j :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:29

Inoterry schreef:
We kwamen iets over half 8 in Olst aan, en toen ging het echt fout. Bij vertrek uit Wijhe hadden we al twijfels hoor, we zagen lichtflitsen bij de trein, terwijl de loc achterop liep :D . Ditzelfde was in Dieren, richting Zwolle ook gebeurt met dat mat, en toen schoot de snelschakelaar er ook uit. Alleen kreeg de machinist toen de boel weer aan de gang. Alleen kwamen we daardoor wel wat later in Zwolle aan, waardoor er niks van mijn schaft over bleef ^)

Aahhh, arme jij!

Enne...ze hadden toch allerlei tests gedaan met die treinen? :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:01

Jans schreef:
Zes bakkies Szan? :D

Jup :D Eerst 2 treinstellen voor Leeuwarden, en daarna kwam Groningen met 4 stellen het station binnen... Scheelde maar een paar meter, maar toch :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:03

Wow, dat is écht veel, volgens mij zie je dat niet vaak of wel? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:05

Nee meestal maximaal 5 := ik dacht ook dat zes niet mocht.. tenzij het allemaal drietjes zijn.. dan past het net. Gok dat er dus een viertje tussen heeft gezeten :j

Ik heb trouwens een hekel aan de vlindertreinen.. op Spoor 12 Utrecht in de ochtend.. normaal zit ik vooraan in de leeuwarden, maar dan kom je dus echt op de punt van 12 uit.. en in de massa op dat spoor ivm de verbouwing mis je dus je aansluiting omdat je al 10 min bezig bent bij de roltrappen te komen..

Dus vanmorgen in de groningen gestapt, op Gouda.. die was helemaal leeg.. en ik kwam precies bij de roltrappen terecht toen de file uit de leeuwarden nog bezig was :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:09

Volgens mij waren het allemaal drietjes.... Leeuwarden staat daar natuurlijk altijd al klaar, dus het zou best kunnen dat ze nét niet ver genoeg door waren gereden om Groningen fatsoenlijk aan te laten koppelen. Het was in ieder geval een megatrein inderdaad :oo

En je hebt helemaal gelijk Jans :) Ik probeer die trein in de spits 's ochtends echt te mijden, wat een rotstuk zeg. Laatst kwam ik uit het treindeel van Leeuwarden en wilde doorlopen naar het einde van 12b (voor de tunnel). Dan loop je langs alle Groningers die staan te wachten. Toen werd er omgeroepen dat Groningen van een ander spoor zou vertrekken - nou, mensen zien je niet staan hoor :n Samen met een hoop anderen werden we bijna het spoor op geduwd, meerdere keren.. Wat een kudde zeg.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:12

Ik pak bijna altijd de trein uit Den Haag op Gouda. :j Sowieso scheelt het met koppelen en loopafstand,
plus dat die trein bijna altijd stukken leger is dan die uit Rotterdam, waarin iedereen zich naar binnen stouwt. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:16

Komt ook deels omdat heel Zeeland in Rotterdam overstapt, daarom is R'dam ook zo vol.
En daarom moet ik helaas die trein ook altijd hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:24

Ik pak alleen de DH als ik een koppel heb :j anders komt hij aan op 18 en dat is me te ver :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:30

Oeh ja, dat is heel ver lopen. Zeker met deze kou :n

Bwuh, vriendlief komt nu uit Groningen, maar er is een wisselstoring bij Zwolle - dus het is nog maar de vraag of ie hier aan gaat komen :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:37

Nou dan hoop ik dat die storing snel over is. Ik mag morgenochtend weer van Nijverdal naar Groningen, via Zwolle. Blijf morgen wel overnachten bij iemand die op kamers zit daar, dus dat scheelt weer, zit ik vrijdag in ieder geval daar.
Heb tot nu toe nog maar weinig vertraging en gedoe gehad, hopelijk blijft dat zo