USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:37

Zover ik begrepen heb is het op dit moment zo'n beetje overal heter dan normaal.

Onze route begint steeds meer vorm te krijgen ik ben zelfs begonnen met bieden op hotels via Priceline. Nog zonder succes maar ik zat ook wel heel erg laag.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:11

Wij zijn gisteren naar de I-75 super fleamarket in Ocala geweest. Het viel enorm tegen, vergeleken met twee jaar geleden. Veel tentjes leeg/dicht. Wel een trolly gekocht (18 dollar) zwart met oranje (moet een beetje opvallen die nederlander) met Orlando erop (en waar we vandaan komen, hi hi). En wat stars & stripes spul (ondergetekende kickt daar nou eenmaal op).

Daarna heeft m'n man mij en m'n moeder afgezet bij de WalMart, waar wij lekker een damesmiddagje hebben doorgebracht: heerlijk struinen en mijmeren of kwijlen of gewoon...kopen! Heerlijk, zonder dat m'n kids dit en dat willen hebben/laten zien of zonder mannen die beginnen te zeuren wat je nou eigenlijk daarmee moet en of het wel in de koffer past...M'n vader heeft ons later weer opgehaald.
s'Avonds zijn de mannen naar de Citrus County Speedway geweest (www.citruscountyspeedway.com), waar ze om 17.30 moesten zijn en rond 21.00 uur terugkwamen (en het was nog niet eens afgelopen). Enorm genoten, wat een lawaai en warmte! Toegangsprijzen vallen enorm mee: 9 dollar voor seniors & students (kids vanaf 11 tot 16), 13 voor adults. En je hebt ook nog voor 30 dollar een familypass (twee adults & twee kids). Bij thuiskomst zijn ze nog ff het zwembad in gedoken voor de koelte. Hoewel het water nog best wel warm was...hi hi.

Het is hier inderdaad ook heel warm. Maar ik heb gisteravond nog in de lanai gezeten met 28 graden en hoge luchtvochtigheid. Ben toen even in slaap gesukkeld...

Vandaag (zondag) ff een rustdag. Morgen gaan we minigolfen in Ocala. Dan nog twee dagen Tampa en dan zien we wel weer verder. Misschien nog een fleamarket hier en daar.

groetjes!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:51

[BEU] O HELP, verkeerde vlucht geboekt???

begint al lekker, en ik zie al zo op tegen het vliegen... wordt mijn eerste keer, en gelijk een lange vlucht, en nu blijkt dat onze binnelandse vlucht zeer wss verkeerd is geboekt?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:20

Pff, heb een tijdje bijgelezen. Leuke plannen allemaal. Heb een week amper internet gehad in Spanje, maar even tellen ... nog 2 maanden en een paar dagen en dan gaan we ook weer naar Amerika!

Maar het leukste nieuws: tijdens onze reis zal ons nieuwe huis in Spanje verbouwd worden. Moest het ff kwijt hoor ;-)

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:31

Wat mooi zeg Monique!! Waar ligt het?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:42

Ik zit serieus te denken om eind december naar Amerika te gaan.

Om precies te zijn naar Windsor, South Carolina. :)

Zijn er mensen bekend met deze uithoek?
Hoe is de natuur daar, en wat valt er te ondernemen? :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:00

Ocala tip: Taco Pepe's :9
En Sky, dat zit boven in de Holiday Inn. Echt heerlijk eten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:04

Thanks TeeGee, die schrijf ik gelijk even op. Denk dat we nog wel 1 of 2 keer in Ocala komen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:08

Ik heb het adres van Pepe's thuis, die zal ik je vanavond dan nog even geven. Handig voor je gps.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:11

Ik heb het volgens mij met Google gevonden, zit het achter een winkel?
*heeft weer ernstige twijfels over haar GPS en Ocala* :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:13

Ja het zit achterin een winkel. Lijkt een beetje duister maar de taco's zijn echt heerlijk! En heel goedkoop, 2 dollar per stuk ofzo. Bier met tomatensap iod is ook een aanrader.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:15

Dan heb ik de goeie neergezet. Bedankt voor je tip, ik ben altijd gek op dat soort zaakjes waar je zelf niet zomaar terecht zou komen.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:50

Wij gaan vandaag naar Ocala, om te mini golfen. De Taco's klinken lekker! Gisteren tickets geboekt om nog een honkbalwedstrijd tussen Tampa Bay Rays vs. Detroit Tigers te gaan kijken. Lijkt me gaaf!
Voetje gaat goed. Twee blaren mooi opgedroogd. Alleen boven op mijn wreef nog drie plekken. Die laat ik halverwege de dag lekker open opdrogen, als ik ga lopen een gaasje erover, dan kan ik m'n slippertjes weer eens aan.
Ik zie wel overal uitverkoop en kortingen van 30 - 50 procent, maar weinig animo. Ook warenhuizen trekken weinig publiek. Hier merk je wel veel van de recessie....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:00

Dillards is ook wel super mooi! Beetje Bijenkorf achtig maar veel groter. Ernaast zit ook een boek winkel, ook heel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:01

Floridian schreef:
Wij gaan vandaag naar Ocala, om te mini golfen. De Taco's klinken lekker! Gisteren tickets geboekt om nog een honkbalwedstrijd tussen Tampa Bay Rays vs. Detroit Tigers te gaan kijken. Lijkt me gaaf!
Voetje gaat goed. Twee blaren mooi opgedroogd. Alleen boven op mijn wreef nog drie plekken. Die laat ik halverwege de dag lekker open opdrogen, als ik ga lopen een gaasje erover, dan kan ik m'n slippertjes weer eens aan.
Ik zie wel overal uitverkoop en kortingen van 30 - 50 procent, maar weinig animo. Ook warenhuizen trekken weinig publiek. Hier merk je wel veel van de recessie....

Ik ben ook heel erg bij mijn ouders aan het janken om naar een honkbalwedstrijd te gaan :o Dat lijkt mij zó leuk (vind honkbal een interessante en leuke sport om naar te kijken) maar paps en mams hebben hun twijfels :)) Komt goed, komt goed, ik haal ze wel over :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:08

Blijven overtuigen Emmaa, het is echt ontzettend leuk om mee te maken zelfs als je niets met de sport hebt. En tickets zijn in de regel vrij goedkoop.

Ik ben bezig om tickets voor een NFL game te kopen maar dat is een stuk lastiger dan baseball. Ik geloof dat het via ticketmaster per mail komt dat zou mooi zijn dan kan ik daar bestellen. Heb ze maar even een mail gestuurd met die vraag.
Verder usareisen een mail gestuurd of ze ook een auto kunnen verhuren die ik in Washington DC kan ophalen ipv het vliegveld. Al met al reuze druk dus.

De route ziet er voorlopig zo uit:

Vr 29-10 Vlucht naar Washington
Za 30-10 Washington
Zo 31-10 Washington
Ma 01-11 Washington
Di 02-11 Shenandoah
Wo 03-11 Halve weg GSM
Do 04-11 GSM
Vr 05-11 GSM
Za 06-11 GSM
Zo 07-11 Atlanta
Ma 08-11 Atlanta
Di 09-11 Atlanta
Wo 10-11 Savannah
Do 11-11 Savannah
Vr 12-11 Inverness
Za 13-11 Inverness
Zo 14-11 Inverness
Ma 15-11 Inverness
Di 16-11 Inverness
Wo 17-11 Inverness
Do 18-11 Orlando
Vr 19-11 Vliegtuig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:11

Klinkt als een super planning!
En ik ben ook zeker van plan ze te blijven overhalen, haha :))

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:38

Katja, kijk anders of je een auto kan huren vanaf Reagan, dat ligt aan de andere kant van de Potomac in DC en kan je makkelijk via bus of metro bereiken.

Honkbal is inderdaad ontzettend gaaf! Mijn familie vond het ook geweldig toen ze hier waren, terwijl ze (net als ik trouwens) verder helemaal niks met honkbal hebben. Op TV vind ik het zelfs verschrikkelijk saai om te zien. :+

Om goedkoop te shoppen neem ik mijn familie altijd mee naar Marshall's en Ross. Ze verkopen alle grote merken (bijv. Calvin Klein, DKNY, Ralph Lauren, Hillfiger, etc) voor een fractie van de prijs. Ze kopen voor een schijntje grote partijen op, dus wat voor selectie ze hebben verschilt van week tot week.

Monique, wat een prachtig huis zeg! Heb je nog meer mooie foto's?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:47

Dat is inderdaad mijn plan B Guinevere maar als het gewoon downtown kan is het nog makkelijker. Voordeel van zoveel tijd hebben is dat we makkelijk dit soort dingen kunnen navragen en uitzoeken.
Vanavond weer bieden met Priceline, eens kijken of we al succes hebben :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 04:58

Katja, goede planning!

Wij zijn aan het inpakken, morgen vliegen we terug... -O- Vandaag wel nog een ontzettend leuke dag gehad. Vanmiddag naar Ellis Island en Liberty Island (Statue Of Liberty), deze avond helemaal bovenop de Empire State Building geweest. Alleen jammer genoeg erg mistig weer. We waren op het perfecte moment bij zonsondergang maar de mist verpestte het helaas.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:21

veel succes met de terugreis yasmine :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:49

Zonde van de mist Yasmine, zonsondergang is wat mij betreft het perfecte moment voor de Empire State Building.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:40

Emmaa_ schreef:
[Ik ben ook heel erg bij mijn ouders aan het janken om naar een honkbalwedstrijd te gaan :o Dat lijkt mij zó leuk (vind honkbal een interessante en leuke sport om naar te kijken) maar paps en mams hebben hun twijfels :)) Komt goed, komt goed, ik haal ze wel over :D

Wij hebben ze direct via de site van de Tampa Bay Rays besteld. De eerste keer dat m'n man en zoon (speelt honkbal) er waren, hadden ze tickets van 25 dollar elk (ex. parkeerkaart van 13 dollar geloof ik). Ze zaten toen aan de rechterkant van het veld, iets voorbij eerste honk. Zoonlief kreeg van een buurman op die plek de honkbal die daar heen geslagen was. Doen de amerikanen wel vaker.

Nu gaan we de 26e met z'n vieren (m'n vader, manlief, zoon en ik) en hebben we tickets van 22 dollar elk, links van het veld, in een hoek.

Let op: eten en drinken is daar poepieduur! Man en zoonlief hebben later in de Orlando Outlet goedkopere Rays shirts gekocht, dan in de winkel ter plekke (petje was bij de Rays winkel 40 dollar...pffff).

Ik kijk wel eens naar de wedstrijden van m'n zoon (manlief gaat altijd mee, die houdt de score bij), en nu kijken we het hier heel veel op tv. Gaaf om te zien, en echt een 'must' om mee te maken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:51

Guinevere schreef:
Monique, wat een prachtig huis zeg! Heb je nog meer mooie foto's?

Ja, klik maar hier. :D

@ Katja: het huis ligt in Macisvenda, Murcia. Net geen Costa Blanca meer, maar Costa Calida. Drie kwartier rijden van Alicante, richting het zuidwesten (binnenland in dus).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:17

Mooie plek om te zitten Monique. Ik hoop dat het jullie leven wat makkelijker gaat maken.

Ik krijg de hele dag al domme antwoorden op vragen die ik gesteld heb. Vraag ik of ze ergens de tickets kunnen mailen zodat ik die dan kan bestellen krijg ik een mail terug dat ze m'n bestelling niet kan vinden. Tja, die is er niet.
Ik had usareisen gemaild met de vraag of ze naar de vliegvelden van Washington DC die op de site staan ook in het centrum een auto kunnen aanbieden krijg ik een mail dat ik op de site kan kijken naar de mogelijkheden. Zeg dan gewoon nee dat kan niet :?