Ja, ik moet sowieso identificatie meenemen en rijbewijs zal wel niet mogen/tellen ofzo dus paspoort gaat sowieso mee...moet hem trouwens verlengen...kreeg er een brief over...
Ze hebben wagons waar je in je auto in kan zitten, en wagons die gewoon als HSL zijn. Maar volgens mij zijn dat wel twee verschillende treinen
Onali
Geplaatst: 10-12-09 10:52
Ik ben de eerste keer naar Londen met de bus gegaan en dan ga je idd met de trein ondre het kanaal door. Vond het geen prettig idee zo'n 3 kwartier lang in een donkere tunnel.
K vind dat nog een best behoorlijke trein hoor! In zwitserland bij Kandersteg heb je ook een soort autotrein door de berg heen en daar sta je gewoon op met open zijkanten enz.
In die trein zaten wij ook IndianLady Duurde maar een half uur. Voor je het wist, was je aan de overkant! Maar voor mensen met claustrofobie is het minder geschikt
TessaB
Geplaatst: 13-12-09 22:03
Oud en nieuw ga ik vieren in London!!! Het ticket is geboekt, maar de overnachtingen moeten nog... Een pittige uitdaging een hostel/hotel of dergelijke te zoeken rond oud en nieuw heb ik al uitgevonden... Heeft er hier iemand tips voor beschikbare accommodatie, op een redelijk centrale locatie, tegen een redelijke prijs???
Thirsa_
Geplaatst: 14-12-09 09:40
Zooo ik kom nét terug uit Londen, erg leuk weekend gehad Helaas waren we er maar 2 dgn, eigenlijk beetje te kort dus ik wil binnenkort weer
@ Thirsa: Mijn vriendin en ik waren er 2 nachtjes en 3 dagen. En dat was eigenlijk wel genoeg! We hadden in die 2 dagen al de hele stad doorgestruind en liepen krom van de blaren haha.
Ik ben ook terug na een lang weekend Londen, wat een gekkenhuis om daar op Zaterdagmiddag in de Regent Street rond te lopen, je wordt er echt gillend gek. We wilden Hamley's in (grote speelgoedzaak) en werden door portiers bij de ingang tegengehouden omdat er anders te veel mensen dat gebouw ingingen. Zes rijen dik stonden we op de stoep, uiteindelijk mochten we gedoseerd naar binnen, en ook maar een persoon tegelijk de roltrap op. Boven aan de roltrap stonden mensen al uit te leggen waar je heen moest in het geval van paniek! Ik heb er even rondgelopen, vond het tegenvallen wat er stond en ben hard gillend die tent weer uitgehold.
Harrods was eigenlijk net zo, nu ben ik een aantal jaar geleden Harrods ingeweest en vond het al onoverzichtelijk en hokkerig, en dat gevoel had ik nu nog steeds. Als daar brand uitbreekt is er echt paniek!
Ik las dat er net gevraagd werd wanneer er Sale is? Ik ben de Primark ingeweest, en daar was de sale al volop aan de gang.
Verder te weinig tijd gehad om musea te doen, even de National Gallery ingeweest, Brits en National Museum stonden op het lijstje maar geen tijd voor gehad. We hebben ontzettend geboft met het weer! Binnenkort maar weer een keer daar naartoe en de musea doen. Het pond is zo laag nu dat je dat makkelijk kunt doen.
Overigens ben ik met de bus via de ferry naar London gegaan. Misschien dat ik volgende keer wel het vliegtuig pak.
Urbanus
Geplaatst: 14-12-09 18:22
De sales zijn van kerst tot eind januari
CarolineP
Geplaatst: 17-12-09 00:29
Voor ons is het helaas alweer voorbij!! Gisteravond teruggekomen. Het was geweldig! London in kerstsfeer!