Nederland niet mijn thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Nederland niet mijn thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:16

Herkenbare verhalen hier allemaal Ja . Ik zeg ook al heel lang dat ik wil emigreren, naar Zweden of Groot Brittanië, helaas wil mijn vriend niet mee, en zal ik het met Nederland moeten doen Haha! .
Ik heb (voordat ik verkering kreeg met mijn huidige vriend) wel al het een en ander uitgezocht over emigreren.
Ik kan je de Emigratiebeurs in het Expocentrum in Nieuwegein aanraden, daar kun je echt heel erg veel informatie vinden over wat je allemaal moet en kan regelen, er staan bijvoorbeeld ook informatiestands over het meenemen van huisdieren, mensen die al verhuisd zijn en nog veel meer.
http://www.emigratiebeurs.nl/nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:31

classic_life schreef:
ik ben een jaar geleden nl ontvlucht, heb grote tijd hier in australie rond gehangen, ik zat in nl al dik in de rensport maar hier bruist het toch een beetje meer! En daarbij het weer is heerlijk en ik heb de liefde van mijn leven gevonden. Mn verblijfvergunning is nu door en dit is mijn land geworden Haha! NL beschouw ik als vakantie land Knipoog

hoop zo dat het ons ook gaat lukken!
vriendlief vertrekt 3 oktober al down under, ik volg de 30ste. ter oriëntatie.
mn nicht woont in sydney en hoop dat zij me aan een baan kan helpen. als we terug zijn gaan we afspreken met het emigratiebureau en voor het echie... Nagelbijten / Gniffelen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 00:50

Tsja, voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik roep al langer dat ik hier graag wegwil. Vroeger was ik gek op Nederland, maar NL is enorm veranderd. Het klimaat is hier ronduit gezegd bagger. Nu is het wel even lekker, maar een overgroot deel van het jaar is het dus echt 10 keer niks. De kosten rijzen hier de pan uit, en dan ook voor alles. De kromme wetregelgevingen die hier gelden. En dan politiek in Nederland , volgens mij zitten ze bijna allemaal te slapen, stelletje dwazen... Het volk wordt asocialer... En dan het belastingstelsel, laat ik daar maar niet over beginnen Lips are sealed. Dat is misschien wel 1 van de grootste redenen waarom NL zo onaantrekkelijk is.

Natuurlijk heeft NL wel zijn pluspuntjes. Ik hou van natuur, en dat wordt hier nog enigszins in bescherming genomen. Ik houd van dieren, en die zijn hier in overvloed. Over het algemeen worden ze goed behandeld, maar dat wordt steeds minder. Deels door het nieuws, maar ik denk ook dat het geweld naar dieren toe ook toeneemt. Nederland reageert te langzaam hierop en loopt achter qua regelgevingen. Het strafstelsel is positief..... voor de criminelen ja Lips are sealed.... En NL was inderdaad goed geregeld qua voorzieningen, maar gaat hierin ook achteruit. Heel wat jaren terug, heeft de overheid al geroepen dat ze af willen van het begrip ' Verzorgingsstaat'. Dat heeft ook al zijn intrede gedaan, bijv. met de zorg. En al die problemen die hieruit ontstonden, zal ook niemand onbekend zijn. Het voelt aan alsof ik wel meer ben gaan betalen, maar minder krijg vergoed. Correctie, niet aanvoelen, het is gewoon zo Ach gut. En de niveau van artsen hier is gewoon om te HUILEN, dat moet echt beter (loting eruit bij toelating medische studies en alleen topstudenten erin. Niks eerlijkheid, het zijn mensenlevens waarmee je gaat werken. Maar goed, dat is weer een andere discussie...).

Jeetje, dat zijn wel heel veel negatieve en weinig positieve punten van mijn kant.

Oh ja, ik werk wel voor een Nederlandse top-bedrijf met een top-cao en ken veel leuke mensen hier.
Het CAO is hier weer wel stukken beter geregeld, vooral als je het vergelijkt met andere landen. Je bent wel goed beschermd als werknemer. Weer twee positieve puntjes Lachen

Maar of er een land bestaat, waarover ik helemaal tevreden zal zijn? Denk niet dat die bestaan, ik vind wel weer punten waarover ik kan zeiken Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:37

ieder land heeft zo zn -'tjes en +'jes.... hier in oz ben ik minder blij met de prijzen in de supermartken

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:09

Herkenbaar....
Ook ik ben zo'n torteltje die liever vandaag dan morgen naar het onbekende vertrekt.
Het avontuur, nieuw leven, nieuwe mensen... dat trekt me zo ontzettend erg. En het feit dat ik in Nederland niet gelukkig ben maakt het verlangen om dit land achter me te verlaten alleen maar groter en sterker....

Mijn droom is Afrika.... hopelijk kan die droom op een dag uit laten komen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:24

Ik vraag me af in hoeverre sommige mensen echt een realistische kijk hebben op het emigreren.
Als ik lees dat je enkel op vakantie bent geweest en je thuis voelt kan het vies tegen vallen om daar echt te gaan leven Lachen
Ga eerst maar eens wat weken/maanden naar het land en er werken, dan kom je er pas achter of het echt wat voor je is en of je je er echt thuis voelt Lachen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:24

Nijn helemaal mee eens, het klinkt allemaal zo rooskleurig maar dat is het vaak niet.

Zelf heb ik een jaar in Zuid-Afrika gewoond voor studie, inmiddels weet ik wel hoe het daar zo'n beetje gaat, maar ook ik zal nooit in een land ga wonen dat ik niet ken, zo avontuurlijk ben ik nu ook weer niet haha

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:44

Aaah, eindelijk een topic waar ik mezelf helemaal in terug vind.
onderstaande had ik zelf kunnen schrijven

Youko schreef:
Tsja, voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik roep al langer dat ik hier graag wegwil. Vroeger was ik gek op Nederland, maar NL is enorm veranderd. Het klimaat is hier ronduit gezegd bagger. Nu is het wel even lekker, maar een overgroot deel van het jaar is het dus echt 10 keer niks. De kosten rijzen hier de pan uit, en dan ook voor alles. De kromme wetregelgevingen die hier gelden. En dan politiek in Nederland , volgens mij zitten ze bijna allemaal te slapen, stelletje dwazen... Het volk wordt asocialer... En dan het belastingstelsel, laat ik daar maar niet over beginnen Lips are sealed. Dat is misschien wel 1 van de grootste redenen waarom NL zo onaantrekkelijk is.

*knip*

Maar of er een land bestaat, waarover ik helemaal tevreden zal zijn? Denk niet dat die bestaan, ik vind wel weer punten waarover ik kan zeiken Haha!

Ik heb een jaar (ietsjes meer) op Curacao gewoond (en ook gewerkt), en heb ook nog een tijd in Suriname gezeten, en ben zoo opgeknapt!
Tuurlijk is er op Curacao ook het een en ander mis (criminaliteit, sociale voorzieningen, en nog wel wat dingen), en werk je daar net zo hard, of harder, voor minder geld.
Maar als je de mensen vergelijkt..
In NL voel ik me nooit zo op me gemak als ik over straat loop, als ik bij mensen thuis kom, en in nog wel 1000den situaties.
Voor de rest beschrijft Youko zo ongeveer precies hoe ik over Nederland denk.
Bekrompen mensen, regeltjes, wetten, kosten, klimaat, belastingstelsel Misselijk VRESELIJK!

Als mijn vriend en ik hard genoeg gespaard hebben, gaan we emigreren, en of dat dan perse Curacao word, zijn we nog niet over uit, maar vertrekken uit NL doen we zeker.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:47

Ik zou graag naar Amerika willen emigreren.

Nederland lijkt wel een Turkije te worden....en niet alleen dat...
Maar de dure brandstrofprijzen/ belastingen etc.etc.

Nu weet ik dan Amerika ook geen goedkoop land is, maar daar heb ik al van jongs af aan iets mee...

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:49

Ik denk dat ik op een dag ook vertrek. Ik heb geen binding met Nederland, dus als ik een super leuke baan ergens aan de andere kant van de wereld aan kam nemen doe ik dat metteen. Ik zou ook heel graag weg willen.

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:25

Nijn schreef:
Ik vraag me af in hoeverre sommige mensen echt een realistische kijk hebben op het emigreren.
Als ik lees dat je enkel op vakantie bent geweest en je thuis voelt kan het vies tegen vallen om daar echt te gaan leven Lachen
Ga eerst maar eens wat weken/maanden naar het land en er werken, dan kom je er pas achter of het echt wat voor je is en of je je er echt thuis voelt Lachen

Ik denk dat veel mensen in dit topic zich hierop verkijken. Ik heb een zelf een aantal maanden in de VS gezeten, een tijd in Afrika en ook nog in Frankrijk (in alledrie ook gewoond/gewerkt).

Een vakantie of alleen een tijdje wonen/werken is wel anders dan er 20 jaar wonen/werken en dus helemaal afhankelijk worden van het sociale systeem, de regering en alle andere dingen waar je niet direct bij stilstaat. Overgins denk ik dat verschillen binnen de EU nog niet zo heel groot zijn, en ik zie Europa vaak ook als een geheel; daar gaan we uiteindelijk toch wel heen Koe

Verder heb ik ook een ongelooflijke honger naar het buitenland Vork maar ik begin door deze tripjes van mij ook de voordelen van NL in te zien... Ik zou graag nog een tijd in New York willen wonen/werken (bijv een jaar), en mijn studie biedt de mogelijkheid om een half jaar naar Hong Kong te gaan... Cool Dat zal ik ook zeker niet laten Haha! Verder heb ik Zuid Amerika, Azie en Oceanie nog niet aangedaan dus die staan ook hoog op het prioriteiten lijstje Dromen

Ik roep ook dat ik ooit wel een keer zal emigreren... Maar elk land heeft voor en nadelen... De enige twee dingen waar ik me dus wel erg aan stoor in Nederland zijn het weer (zonaanbidder Pling ) en de ruimtelijke ordening (elk boompje is op precies 1287,865 cm van zijn voorganger geplant).
Afgelopen week had ik een vriendin uit Mexico op bezoek. Ze vond Nederland erg leuk (behalve het weer Tong uitsteken) en de mensen erg vriendelijk en behulpzaam... Dus dat is behoorlijk in strijd met wat jullie roepen....

Enfin, deze zomer maar weer lekker 2 maanden erop uit Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:46

De mensen die gillen over de regel/wetgeving in Nl, het belastingstelsel etc, wel eens gekeken, en dan je er echt in verdiept hoe dat in andere landen zoals Spanje is geregeld? Nagelbijten / Gniffelen

Zelf zou ik graag naar het buitenland gaan voor mijn gezondheid, hier zal ik never nooit oud worden en heb ik iedere dag pijn, dat ligt aan het klimaat en elders zal ik misschien langer leven of iig met minder pijn.
Echter zijn de sociale voorzieningen hier zo goed geregeld als je het gaat vergelijken, en die belastingen en wetten vallen als je het op die manier bekijkt reuze mee Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:19

Ik heb hier idd veeeeel minder pijn dan in nederland en dat was dan ook mijn voornaamste drijfveer.
Maar wonen en vakantie houden is idd ook een heel groot verschil. Ik zie veel mensen gillend gek worden hier omdat de papiermolen zo langzaam draait en je overal eigenlijk wel heeeeel erg veel geduld voor moet hebben. En als het aan iets ontbreekt bij veel Hollanders, is het wel geduld.
Daaraan herken je ze hier ook. Haha! In een vakantie gaat het nog wel, maar als ze papieren rond willen hebben van hun huis of wat dan ook, is het een heel ander verhaal.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:56

Ik was ook iemand die zei dat ik weg wilde. Nu heb ik dat op mijn 14e ook gedaan, en vertrok samen met mijn ouders naar Spanje. Nu woon ik hier alweer 4 jaar en heb bijna mijn middelbare school af. Ik zei altijd niet terug te willen naar Nederland, maar nu twijfel ik er toch wel aan. Ik ben wel iemand die overal zou kunnen wonen denk ik, maar Nederland zal altijd mijn vaderland blijven, en ik denk ook dat ik er altijd terug zal komen. Je kunt wel klagen over wetten en regels en bekrompen mensen, maar geloof me, die zijn overal Knipoog

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:18

Ik wil ook weg hier, ik haat Nederland zelfs.
Ik haat het eten, de temperatuur, de overdreven nuchterheid, de islamitisering, het landschap, het materialisme, de bekrompenheid... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het enige leuke hier is Amsterdam, vind ik.
Mijn hart ligt in Italië. Ben me er heel goed van bewust hoe goed wij het hier hebben, beetje te goed, waarom denk je dat al die buitenlanders naar NL komen?
Ik vertrek hier over een paar jaar, daar ben ik heel zeker van!

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:41

Ik hou ook niet van Nederland. Ik heb alles wat ik wil hier maar ik voel me gewoon niet thuis hier.

Als ik m'n school +opleiding afheb, dan ben ik weg! Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:56

Nijn schreef:
De mensen die gillen over de regel/wetgeving in Nl, het belastingstelsel etc, wel eens gekeken, en dan je er echt in verdiept hoe dat in andere landen zoals Spanje is geregeld? Nagelbijten / Gniffelen

Zelf zou ik graag naar het buitenland gaan voor mijn gezondheid, hier zal ik never nooit oud worden en heb ik iedere dag pijn, dat ligt aan het klimaat en elders zal ik misschien langer leven of iig met minder pijn.
Echter zijn de sociale voorzieningen hier zo goed geregeld als je het gaat vergelijken, en die belastingen en wetten vallen als je het op die manier bekijkt reuze mee Knipoog

Inderdaad. Ik had ook altijd een hekel aan dit land; nu ben ikk blij dat ik hier weer woon!
Tuurlijk kun je je niet helemaal fijn voelen hier en iedereen heeft zijn dagje niet. Maar om te zeggen dat je gek wordt van al die regeltjes, belastingen en ga zo maar door.......... Leef eens een paar jaar zónder die belastingen en regeltjes...... Dan zou je willen dat ze er waren!
Ik ben persoonlijk dankbaar voor alle regeltjes, want zonder regeltjes is echt in één woord kl.ote.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:38

Nadisha schreef:
Ik hou ook niet van Nederland. Ik heb alles wat ik wil hier maar ik voel me gewoon niet thuis hier.

Als ik m'n school +opleiding afheb, dan ben ik weg! Lachen

Eens.

Ik hou niet van het type mensen hier, hoe dingen hier gedaan worden.. Hoe het er hier om je heen uitziet.
Een ander klimaat is natuurlijk heerlijk, zou het graag wat warmer hebben, maar dat is voor mij niet het probleem

Ik voel me hier gewoon niet thuis, inderdaad.
Maar ik besef, ik ben nog jong en wie weet komen er hier mogelijkheden waarvoor ik toch blijf, maar dat ik iedergeval veel wil gaan reizen staat vast. Emigreren klinkt mij prettig in de oren, maar ja, het is niet iets wat je zomaar even doet, wel even wat anders dan een vakantie.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:16

Zooo, herken ik even veel verhalen die hier staan.
Nog even sparen en ik ben ook weg. Medio volgend jaar. Zuid Amerika of Spanje.. Ik kan niet wachten.. Dood ziek word je van Nederland!!! Tong uitsteken

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:23

Hoe herkenbaar!
Ik roep het nu ook al een jaar of 3 hardop (ben nu 20) dat ik zodra ik kan weg wil uit Nederland. Loop tegen precies dezelfde dingen op. Sowizo kan ik niet tegen dit klimaat, loop nu alweer met winterhanden rond Blauw oog Dus de periode van het constant koud hebben, dode handen/voeten hebben van de kou is weer begonnen. Heb het idee dat ze zomer hier maar hooguit 1 maand duurt. De rest van de tijd regent het of is het net niets..net rond de 20 graden.
Wordt er ook vaak erg depri van. Weer regen, weer een grijze dag, weer storm. Daarnaast erger ik me aan alle files en dat alles bebouwd is, voel me hier zo opgesloten. Mocht ik nederland niet uit komen ga ik zeker weg uit deze regio ( gooi/amsterdam). Lekker naar het noorden Lachen .Maar denk dat alles daar ook in no time volgebouwd wordt.
Ben nu druk bezig met mijn studie, ben n 2e jaars. In mijn 4e jaar kan ik een half jaar op stage naar het buitenland. Dit ga ik ook zéker doen, en meteen naar een plek waar ik wel zou willen wonen. Even heel goed mijn best doen daar en dan hopen dat ik daar mijn toekomstige plekje kan creeren Haha! Ik heb gelukkig een beroep uitgekozen waar ik denk ik overal lekker makkelijk mee aan t werk kan.

Toch denk ik dat het in de praktijk kan gaan tegenvallen. Hoe doe je dat met je vriend. De kans is klein dat je iemand vind die met je mee wil, of dat je daar binnen no time een leuke gozert vind. Alleen daar zijn lijkt me helemaal niets!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:48

Ik voel me ook niet helemaal thuis in NL, ook eerder niet. Ik zou graag in Duitsland gaan wonen, bij mn Oma, daar voel ik me meer thuis dan hier. Ik ben ook in Duitland geboren, mn moeder is Duits, mn vader Nederlands en hij was werkzaam bij de luchtmacht, daarom zijn we toen ik een jaar of 5 was ook naar NL verhuist.
Wat ik wel een lastig punt vind is dat mn vriend niet mee wil en dat ik nog niet klaar ben met mn opleiding (moet nog 1 1/2 jaar). Ook mn moeder ga ik erg missen, en kennissen waarschijnlijk ook wel, zeker in het begin.
Ik zie wel hoe het loopt, als mn studie af is wil ik gewoon gaan kijken wat er mogelijk is.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:26

Ik voel me ook niet echt thuis in Nederland. Ik heb er totaal niks mee. Ik kan ook zo vertrekken voor mijn gevoel.. heb gister de film "into the wild" gezien en dan heb ik ook zoiets van aaah dat wil ik ook!
Hoewel dat wel een beetje extreem is maar voor het idee..
Ik heb afgelopen zomer een paar weken in Frankrijk op een camping gewerkt en als het goed is kan ik volgend jaar in het buitenland stage lopen voor een paar maanden waar ik enorm naar uitkijk *LOL*

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:49

Hier ook iemand die al jaren weg wil.
Ik ga zowiezo in januari/februari voor een maand naar Suriname. (Daar woont mijn stiefmoeder met de kids.) En wie weet blijf ik er wel. En anders wordt het Aruba voor een hele lange periode. Ik kan daar als ik wil morgen nog terecht bij mijn oom.
Ik heb ook nog een baan open staan op Ibiza, maar die ga ik waarschijnlijk niet doen.
Enigste nadeel is dat mijn paard er dan uit moet. En zij is mijn alles.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:09

o0marije0o schreef:
Hoe herkenbaar!
Ik roep het nu ook al een jaar of 3 hardop (ben nu 20) dat ik zodra ik kan weg wil uit Nederland. Loop tegen precies dezelfde dingen op. Sowizo kan ik niet tegen dit klimaat, loop nu alweer met winterhanden rond Blauw oog Dus de periode van het constant koud hebben, dode handen/voeten hebben van de kou is weer begonnen. Heb het idee dat ze zomer hier maar hooguit 1 maand duurt. De rest van de tijd regent het of is het net niets..net rond de 20 graden.
Wordt er ook vaak erg depri van. Weer regen, weer een grijze dag, weer storm. Daarnaast erger ik me aan alle files en dat alles bebouwd is, voel me hier zo opgesloten. Mocht ik nederland niet uit komen ga ik zeker weg uit deze regio ( gooi/amsterdam). Lekker naar het noorden Lachen .Maar denk dat alles daar ook in no time volgebouwd wordt.
Ben nu druk bezig met mijn studie, ben n 2e jaars. In mijn 4e jaar kan ik een half jaar op stage naar het buitenland. Dit ga ik ook zéker doen, en meteen naar een plek waar ik wel zou willen wonen. Even heel goed mijn best doen daar en dan hopen dat ik daar mijn toekomstige plekje kan creeren Haha! Ik heb gelukkig een beroep uitgekozen waar ik denk ik overal lekker makkelijk mee aan t werk kan.

Toch denk ik dat het in de praktijk kan gaan tegenvallen. Hoe doe je dat met je vriend. De kans is klein dat je iemand vind die met je mee wil, of dat je daar binnen no time een leuke gozert vind. Alleen daar zijn lijkt me helemaal niets!

Dat opgesloten gevoel, dat is wat ik ook heb!
Ik kon het niet verwoorden.

Ook wordt ik altijd een beetje depri van de winter. Zo grauw, nat en koud. Ik heb het nu ook echt altijd koud, en het lijkt me heerlijk om in een land te leven waar het altijd rond de 20 is. Maar dat zou niet mijn eerste reden zijn.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:59

Ik heb net van de week mijn boek wonen en kopen in frankrijk binnen gehad.
We zijn begonnen met stap 1.

We hebben nog een hoop stappen te gaan.
We willen heel graag weg, maar zeker niet overhaast.
Als je die programma's ziet, zoals ik vertrek en wat voor ellende er allemaal voorbij komt, daar gaan wij niet voor.
Ik wil alles geregeld hebben.

Het kan (helaas) misschien nog wel 5 jaar duren, voordat je echt weg bent, maar het gaat komen!!