wil jij ook werken in italie met paarden/Toerisme?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: wil jij ook werken in italie met paarden/Toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:09

interessant topic, even in de gaten houden

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:12

Ook ik ga hier werken Haha!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:03

voor hoelang ga je?

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:32

Ik vertrek maandag voor nog een onbepaald aantal weken..
Even zien hoe alles gaat en verloopt..

Mocht je vragen hebben, stuur me maar berichtje

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:41

Hahahahahahaha ik ben net thuis en ik wens je heeeeel veeeeel succes! Huilen van het lachen

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:42

Ben je alweer terug! Vertel vertel Haha!!

Nijn

Oh enne, zien hoe alles verloopt?
Gister op mijn laatste dag (terwijl ik 6 weken zou blijven) ben ik meer dan 17 uur op de club geweest, mocht je vragen hebben kun je beter mij een berichtje sturen.

Stippie1

Ik had al zoiets begrepen..

Mag ik vragen wat er is gebeurd?

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:43

Zou ik ook mogen weten wat er gebeurd is dan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:44

_Kruimeltje schreef:
Ben je alweer terug! Vertel vertel Haha!!

1 grote piepzooi daar, ze hebben zich totaaaaaal niet aan de afspraken gehouden, dagen van 16 uur zijn geen uitzondering en denk maar niet dat je een keer een uurtje weg kunt.
Ze zijn zelfs zo vriendelijk geweest om mij voor meer dan 4 uur op de club op te sluiten (lees hek dicht) en je kunt helemaal nergens heen.
Het was dat de moeder van Federica zag dat ik op de club was en die er voor heeft gezorgt dat ik weg kon, zij heeft mij een uurtje rondgereden in de stad zodat ik iets heb kunnen zien.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:46

Stippie1 schreef:
Ik had al zoiets begrepen..

Mag ik vragen wat er is gebeurd?

Begrepen? Ik wou op eigen houtje vertrekken maar vervolgens hoorde ik ze praten over mij weg sturen omdat het te rustig was ( het is ook erg rustig maar ze nemen niet de moeite om je te laten zwemmen o.d.).
Ben erg benieuwd wat ze tegen jou heeft gezegt Lachen

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:47

Waar bestonden jouw werkzaamheden uit dan en welke afspraken heb je van tevoren gemaakt?

Vervelend dat het zo tegen gevallen is zeg!!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:49

Ik dacht juist dat ze heel gastvrij waren en makkelijk etc.. Wel jammer zeg! Wel heeft ze in haar mails gezegd tegen mij dat je gewoon elke dag moet werken en dat het hard werken is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:50

Even wat ik ook naar je gepmt heb, maar dan is het in dit topic ook wat duidelijker.

Tja waar wil je dat ik begin?
Ten eerste zou ik direct bij aankomst mijn vliegticket terug krijgen, niet gebeurd. Er was afgesproken dat ik zo nu en dan vrij zou krijgen, nooit gebeurd.
Ik werd regelmatig zonder een woord italiaans te spreken alleen gelaten met alleen italiaans sprekende kinderen, erg handig als er iets gebeurd.
Geld wat ik per week zou krijgen heb ik om moet smeken.
Ik heb bijna een week zonder ontbijt gezeten omdat madam te lui was om van dr stoel af te komen om eten voor mij te halen. Zelf kan je niets halen of je moet zelf met de auto gaan.
Zo zijn er veel beloftes gedaan welke geen 1 van allen na is gekomen.

Ben benieuwd wat ze tegen jou heeft gezegt over werktijden etc, het is nl. alles behalve een uitzondering om pas half 1 thuis te zijn om vervolgens om half 8 weer te vertrekken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:52

_Kruimeltje schreef:
Ik dacht juist dat ze heel gastvrij waren en makkelijk etc.. Wel jammer zeg! Wel heeft ze in haar mails gezegd tegen mij dat je gewoon elke dag moet werken en dat het hard werken is.

Die indruk had ik dus ook.
Ze heeft wel gezegt dat er iedere dag gewerkt moest worden maar dat er ook ruimte zat was om wat van de omgeving te zien, te zwemmen of gewoon wat te liggen, niets van dit alles is gebeurd.
Als ik 4 dagen van te voren aankondig dat mijn sigaretten bijna op zijn en dat ik graag mee naar de winkel wil om nieuwe te halen is dat een probleem, hallooohhoooo 4 dagen van te voren geef ik het aan en de dag dat ik zonder zit stuurt ze zonder pardon haar zus om sigaretten te halen.
En zo gaat het met bijna alles helaas. :/

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:54

Pff wat een zooitje dan. En je werkzaamheden? Kon je wel rijden en les geven?

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:54

haha.. nu begrijp ik ook waarom ze zo hamerde met de vraag of ik rookte..

Ik rook niet, dus gelukkig maar Knipoog

Maar vind het wel vervelend voor je dat het zo gelopen is.

Ik ga maandag overigens wel..
Ik zal jullie wel op de hoogte houden Lachen

Toevallig mogelijkheid tot internet daar?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:56

Rijden bijna niet, alleen als madam geen zin had om dr eigen paard te rijden. En een paard wat het hoofd alle kanten op gooide maar dat was na 5 minuten opgelost en ben toen afgestapt.
Er was wel de mogelijkheid om meer te rijden maar ik vertik het om paarden te rijden die al 5 uur heb gelopen en waarvan je de ribben kunt tellen.
Voor de mensen die nu serieus gaan vertrekken om willen vertrekken wil ik best mijn telefoon nummer geven zodat ik alles rustig kan uitleggen.

Geen mogelijkheid tot internet.
Ja in het centrum een internetcafé maar daar wouden ze me niet heen brengen.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:58

Jeetje wat rot voor je , denk je dat je daar een leuke tijd tegemoet gaat en dan wordt je opgesloten en gebruikt als melkkoe.
Hoelang ben je nu precies geweest?

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:00

Nijn schreef:
Rijden bijna niet, alleen als madam geen zin had om dr eigen paard te rijden. En een paard wat het hoofd alle kanten op gooide maar dat was na 5 minuten opgelost en ben toen afgestapt.
Er was wel de mogelijkheid om meer te rijden maar ik vertik het om paarden te rijden die al 5 uur heb gelopen en waarvan je de ribben kunt tellen.
Voor de mensen die nu serieus gaan vertrekken om willen vertrekken wil ik best mijn telefoon nummer geven zodat ik alles rustig kan uitleggen.

Geen mogelijkheid tot internet.
Ja in het centrum een internetcafé maar daar wouden ze me niet heen brengen.

Misschien wel een idee om even te bellen..
Wordt wel pas morgenavond als je het niet erg vind..

Jammer dat je nare ervaringen hebt gehad daar :S (waarschijnlijk understatement in jouw geval)

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:02

Ik ga maandag wel gewoon. Maar ik heb meerdere redenen om het te willen proberen.

Maar de afspraken die ik heb gemaakt zijn heel simpel en ik ben ook erg makkelijk, als het me niet bevalt, ben ik in no time weer thuis Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:03

Jeetje wat een ervaring, maar wat ik snap je bent gekomen om paarden te verzorgen en les te geven. Maar je hebt de hele tijd in een club gewerkt?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:03

bijoekimmie schreef:
Jeetje wat rot voor je , denk je dat je daar een leuke tijd tegemoet gaat en dan wordt je opgesloten en gebruikt als melkkoe.
Hoelang ben je nu precies geweest?

Ik ben er 3 weken geweest, na 1 week heb ik bijna dagelijks contact gehad met mijn ouders omdat ik het niet meer trok.
En nee ik ben echt niet een zeur als het gaat om hard werken, maar dan moeten de omstandigheden wel goed zijn, dus normaal eten en drinken en de mogelijkheid hebben om zo nu en dan naar een winkel te gaan.

Oja even voor Stippie, ik mocht 2 tot 3 drankjes hebben per dag, ja ook als het 40 graden is waar ik mij niet aan heb gehouden. Spreek aub alles tot in de details door, ik heb alles op papier maar ben niet zo ver gegaan om het over het aantal drankjes te hebben en over bijvoorbeeld avondeten als je alleen bent.
Ik heb 1 avond mogen door brengen met enkel aardappels, eetsmakelijk.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:08

katiavl schreef:
Jeetje wat een ervaring, maar wat ik snap je bent gekomen om paarden te verzorgen en les te geven. Maar je hebt de hele tijd in een club gewerkt?

Ik heb ook wel paarden verzorgt, en af en toe les gegeven maar niet op de manier die ik wil.
Ik heb er zo ontzettend veel moeite mee gehad met 2 paarden te zadelen omdat ze wonden van de zadels hadden en zo dun waren, incl dik ben en de ander had de benen open liggen, dat ik het na anderhalve week aan de vriend van Federica en de kids heb overgelaten, ik kon het niet meer.

Lesgeven is daar je zet de kids op een pony, schreeuwt zo nu en dan hakken laag, draven, handen laag of je loopt gewoon weg en laat ze het zelf uitzoeken.
De nederlandse en engels sprekende kids (en ook ouderen) die ik les gaf kregen van mij constant begeleiding, ik leg altijd uit waarom je een bepaalde oefening doet zoals bijv. schakelen in een gang, was overbodig volgens hun.
De kids die voor 1 van de eerste keren op een pony zitten en aan het oefenen zijn voor draven laat ik na een tijdje altijd een paar passen draf voelen om te laten zien waar ze het voor doen.
Zoveel kids heb ik huilend zien af stappen, waarvan ik er gelukkig 2 bij mij in de les er weer heb opgekregen. Er wordt alleen geschreeuwd en niets rustig uitgelegd, zo zit ik niet in elkaar en zo kan ik gewoon niet werken.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:11

Jeee het is echt associaal zeg als ik dat zo hoor en zijn alle paarden zo mager, krijgen ze niet genoeg te eten ofzo.
Waren er nog meer meisjes die daar werkten van bokt of was jij de enigste?