Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:33

brudoe schreef:
We vliegen trouwens met ltu Lachen

Goede maatschappij, ben laatst ook met hun naar NYC gevlogen Ja

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:06

Hebben ze ook allemaal een eigen schermpje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:05

Nee dat niet. Da's wel balen, maar de TV's zijn vrij goed zichtbaar. Het eten was ook goed, althans op de heenweg. Op de terugweg kregen we echt smurrie te eten van de Amerikaanse cateraar Huilen van het lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:07

Hmm dat is indd wel jammer! Opzoek naar ander vermaak dus Tong uitsteken
Vliegtuigeten juk Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:11

Mochten ze pasta uitdelen op de heenweg moet je die nemen, die is wel echt lekker Clown

Ik heb altijd mijn iPod op, zorg dat ik er voor de vakantie veel nieuwe nummers op zet. Dan ben ik wel 10 uurtjes zoet Vork

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:19

Hmm goed idee.Leesvoer mee.Slaappil mee Cool

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:42

Geboekt! 10 november vertrek ik voor 3 weekjes fietsvakantie Cuba. Haha!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:17

TessaB schreef:
Geboekt! 10 november vertrek ik voor 3 weekjes fietsvakantie Cuba. Haha!

Ah lekker!
Jij zit nou ook niet verkeerd zeg Bloos!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:42

Thanks! Haha! Is hier inderdaad supermooi. Maar in de winter erg koud, dus voor dat weer begint lekker 3 weekjes naar de warmte! Knipoog

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:55

Dat geloof ik best!3 weken warmte is dan zeker niet verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:13

Gaaf joh! Fietsen door Cuba Ja Lijkt me ook wel erg leuk! Wat is jullie route?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:16

10 November is een mooie tijd Haha! Wij vertrokken destijds ook op 10 november Ja

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:43

Route.... Goede vraag! Haha!

Ga gelukkig met een vriend en vriendin, en we hebben nog even de tijd. Moet me überhaupt nog voorbereiden, ticket is geboekt, maar verder... Het ticket boeken was een beetje een spontane actie! De tijd is voor dat deel van de wereld iid goed. Dan draaien we de jaargetijden even om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:21

Wat is je punt van aankomst en vertrek? Ik zou zeker naar Pinar Del Rio gaan, da's een prachtig natuurgebied! Net als Peninsula de Zapata! Beiden aan de westkant.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:29

Ik ben sinds een week weer thuis na 6 weken Cuba. En wat een land is het zeg! het is niet in een paar zinnen te beschrijven..
Ik heb 6 weken in Havana 'gewoond' en ging er naar een talenschool om Spaans te leren, voor mijn idee is het echt een beetje mijn 2e huis geworden en ik ga zodra ik de kans heb zeker weer terug! Haha!

Als toerist zie je eigenlijk vrij weinig van de slechte staat van het land. Helemaal als je in een toeristengebied zoals Varadero zit. Maar zodra je Cubanen leert kennen en een kijkje in hun leven neemt zie je hoe ontzettend anders alles voor hen is.

De eerste week vond ik de armoede en het regime best meevallen, maar toen leerde ik mijn Cubaanse vriend kennen en die heeft me het echte leven laten zien en dat leven kunnen wij ons niet voorstellen...
Bijna iedereen verdient 30 CUC per maand (ongeveer 22 euro) Hiervan kunnen ze gewoon niet rondkomen aangezien de meeste producten (behalve rijst/bonen/brood en nog wat basic producten) alleen in de CUC winkels te krijgen zijn, en de CUC winkels zijn niet eens zoveel goedkoper als onze supermarkten in Nederland. Je kunt dus nooit rondkomen van je salaris en je voedselbonnen.
Daarom zijn wij toeristen zo populair Haha! ze proberen op alle manieren geld van je te krijgen en je wordt overal afgezet als je niet oplet. Dus pas op Knipoog

Verder lijkt het regime wel mee te vallen, totdat ik erachter kwam hoe het voor de cubanen is, er zijn allerlei controles, buurtpolities die bijhouden wat iemand doet en met wie, de naam van Fidel Castro kun je eigenlijk niet zomaar in het openbaar uitspreken en zo kan ik nog wel even doorgaan over vanalles en nog wat wat daar gebeurt..

Maar het is echt een geweldig mooi land met super vriendelijke mensen, dus ik ben jaloers op je dat je er heen gaat Tong uitsteken
Ik vond vooral de provincie Pinar del Rio ontzettend mooi met het stadje Vinales.
Trinidad/Cienfuegos en Santa Clara waren ook mooi. Varadero vond ik niks, te toeristisch en voor mij was dat niet het echte Cuba. Ik ben ook naar een klein eilandje in het zuiden (in de buurt van Isla de la Juventud) geweest genaamd Cayo Largo en dat was echt het paradijs met de mooiste stranden die ik ooit heb gezien.
Maar de nummer 1 bezienswaardigheid is natuurlijk wel Havana Knipoog

Ooh een goed boek over Cuba is 'De ritselaars van Havana' geschreven door Edwin Koopman. Ik ben het boek nu aan het lezen en ik herken echt alles uit het boek, is heel interessant (zelfs voor mensen die nooit lezen, zoals ik Tong uitsteken )

Havana, huizen achter de mooie koloniale gebouwen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Cayo Largo, ziet er best aardig uit toch? Haha!
Afbeelding

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:02

Thanx voor de reistips! Heb ondertussen een goede reisgids gekregen van Cuba, dus ik kan me een beetje gaan inlezen.

Leuk verslagje Alytje. De foto's maken dat ik het liefst vandaag al vertrek! Je leestip heb ik ook genoteerd.

Havana is ook ons punt van aankomst en vertrek. Verheug me er erg op dit bijzondere land te ontdekken. In mijn studie-periode hebben we diverse Amerika-Cuba politieke issues behandeld, waardoor ik een lichte nieuwschierigheid naar dit land heb ontwikkeld. Dat ik er ooit daadwerkelijk zou 'rondneuzen' had ik toen nog niet gedacht, slechts van gedroomd!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 18:16

Alytje heb je nog meer foto's?Klinkt alsof het leuk was!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:45

brudoe, wil je mijn meer dan 700 foto's allemaal zien? haha. Ik pb je wel ff een linkje Knipoog

TessaB, met het maken van mijn eindwerkstuk voor de middelbare over Cuba werd mijn interesse ook gewekt, en een jaar later zat ik in Cuba Haha!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:46

Alytje schreef:
brudoe, wil je mijn meer dan 700 foto's allemaal zien? haha. Ik pb je wel ff een linkje Knipoog

TessaB, met het maken van mijn eindwerkstuk voor de middelbare over Cuba werd mijn interesse ook gewekt, en een jaar later zat ik in Cuba Haha!

Graag! Bloos

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:27

Hoi! Meld me ook, wij (paps, mams en kids 11 en 9 jaar oud)gaan in augustus naar Cuba.

Wij hebben ook al redelijk veel van Azie gezien (rondgetrokken) en vermijden dan ook het liefst alles wat toeristisch is. Varadero staat dan ook niet bovenaan op ons lijstje..... misschien de laatste dagen .... Bloos

Wij zijn van plan via Casas Particular van west naar oost te gaan rijden, dan met een binnenlandse vlucht weer terug.

Voor de eerste nachten hebben we een hotel in de buurt van Havana geboekt.

We hebben er nu al super veel zin in! Ja

Hebben jullie nog tips voor de kids? (ze zijn zooooo verwent dat ze al eerder met dolfijnen gezwommen hebben.... Haha! Knipoog )

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:33

Trippeltrap jou kids zien dus al genoeg van de wereld op jonge leeftijd Lachen
Nog 3.5 week dan vertrekken we..

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:44

Klopt onze kinderen hebben al veel van deze wereld mogen zien. Zuid-Amerika en contrijen nog niet dus vandaar deze keer naar Cuba.

brudoe het aftellen is begonnen voor jou; Lekker hoor! Heb jij je visum van te voren geregeld? Zo ja waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:03

Je hebt geen visum nodig bij een kort verblijf, je krijgt een groene kaart (ook wel toeristenkaart genoemd) die je correct moet invullen en aan de douane in Cuba moet geven. Dat is zeg maar je 'visum'. Deze kan je op Schiphol kopen maar als je het op het reisbureau geboekt hebt krijg je het ook bij je papieren. Als je op zakenreis gaat is een visum wel verplicht.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:07

Ik heb indd geen visum Lachen
Aftellen is indd begonnen! Haha!
Weet iemand van jullie waar ik echte cubaanse muziek kan luisteren?(youtube welke naam?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:12

Buena Vista Social Club natuurlijk Haha! Chan Chan vind ik erg mooi!