Mensen die in 2008/09 meerdere maanden in buitenland verblij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re: Mensen die in 2008/09 meerdere maanden in buitenland verblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:48

Roxxiejj schreef:
Er zitten hier enorm veel Nederlandse studenten, veelal voor stage. Alles is hier toch al wel redelijk Nederlands (uitgaan, taal etc.).

Om die reden zou ik nooit de voorkeur geven aan De Nederlandse Antillen. Doel is toch ook je Engels verbeteren, jezelf confronteren met een andere cultuur, verschillende andere culturen leren kennen, andere kijk op de wereld krijgen, etc. Dat lijkt me niet echt lukken op zo'n party place met friet van piet. Hoewel, als ik nou niet al een paar Lloret vakanties achter de rug had en als ik vrijgezel was geweest, had me het misschien wel leuk geleken. Knipoog

Is de jongen die je hebt leren kennen ook een Nederlander? Hoop het voor je, lijkt me echt een nachtmerrie anders Ja

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 02:18

Lenn schreef:
Je hand? Heb ik wat gemist? Clown
Enne: OOOOOOOOH dan Haha! Vork

Mja misschien overheen gelezen hihi..

Maar heb al mn 1e ongeluk gehad
Was met 1 van de hengsten bezig.. Uitmesten.. En ja hoor brandalarm ging af, en hij schrok, steigerde en kwam met zn hoef op mn hand terecht..
Dus ik zit hier, in Amerika en kan niks doen

Morgen gaan we even naar de dokter, dus we zien wel wat het is..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 02:27

Inmiddels zit ik weer sinds 1 april op Cyprus in het turkse gedeelte... Ik train hier paarden.. Ik heb hier al gewoond ruim 1 jaar en anderhalve maand... Voorlopig blijf ik hier ook nog Knipoog

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:36

Het is mijn eerste keer buitenland zonder me ouders en voor langere tijd. Dus Nederlandse Antillen vond ik wat vertrouwder dan bijvoorbeeld een Afrikaans land, omdat ik de taal niet spreek en me dan zeker weten heel alleen ga voelen.

Die jongen komt ook uit Nederland ja Knipoog Hij is hier ook op stage, hij blijft alleen nog 6 weken langer. Hij komt overigens uit Brabant, wel een eindje rijden voor me, maar moet goed kunnen komen. Beetje schuiven met me wedstrijden die ik nu alweer gepland heb, maar lukt wel Ja

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:48

ik hoor 7 juni wanneer ik vertrek naar Ierland. Heb er echt super veel zin in!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:33

Buuuuuu over 5 week moet ik alweer naar huis.... Ik wil niet!!! Knipoog

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:19

Ik hoef nog maar 3 en een halve dag te werken Go jij! Go jij!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 05:37

Nog 2 maanden en dan ben ik weer thuis ! Iedereen hier achterlaten.. het is zo ontzettend dubbel. Hoe langer je hier blijft, je wordt hechter met vrienden. Nog steeds geen seconde heimwee gehad. Lachen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 01:51

Lenn schreef:
Roxxiejj schreef:
Er zitten hier enorm veel Nederlandse studenten, veelal voor stage. Alles is hier toch al wel redelijk Nederlands (uitgaan, taal etc.).

Om die reden zou ik nooit de voorkeur geven aan De Nederlandse Antillen. Doel is toch ook je Engels verbeteren, jezelf confronteren met een andere cultuur, verschillende andere culturen leren kennen, andere kijk op de wereld krijgen, etc. Dat lijkt me niet echt lukken op zo'n party place met friet van piet. Hoewel, als ik nou niet al een paar Lloret vakanties achter de rug had en als ik vrijgezel was geweest, had me het misschien wel leuk geleken. Knipoog

Is de jongen die je hebt leren kennen ook een Nederlander? Hoop het voor je, lijkt me echt een nachtmerrie anders Ja

Zeker nooit verder gekeken op de Nederlandse Antillen (Curacao)?

Naast de 'Nederlanders' en die berg stagiaires hebben de Nederlandse Antillen namelijk wel degelijk een eigen cultuur.. Wat denk je van de achterstands wijken (ja waar de gewone bevolking woont) Daar zie je hoe de Antilianen echt leven.. Wat hun normen, waarden en opvattingen zijn.. Maar goed dat is iets wat 95 % van de 'Nederlanders' en stagiaires op Curacao nooit zullen zien. Helaas.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 03:47

Ik blijf denk ik nog een maandje langer hier in Ecuador! Haha! Bevalt me zo goed! Dus hopelijk kan ik mijn ticket omboeken Haha!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:12

Klijn schreef:

Naast de 'Nederlanders' en die berg stagiaires hebben de Nederlandse Antillen namelijk wel degelijk een eigen cultuur.. Wat denk je van de achterstands wijken (ja waar de gewone bevolking woont) Daar zie je hoe de Antilianen echt leven.. Wat hun normen, waarden en opvattingen zijn.. Maar goed dat is iets wat 95 % van de 'Nederlanders' en stagiaires op Curacao nooit zullen zien. Helaas.

Ik heb er zelfs gewoond. Maar ben het verder wel degelijk met je eens.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:14

Klijn schreef:
Lenn schreef:

Ben er überhaupt nooit geweest, hoor het alleen telkens, zoals nu ook van jou Knipoog
Maar je hebt gelijk, het is wel mogelijk om de eigen cultuur te ontdekken, heb ook nooit willen beweren dat die er niet is!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:21

Ik heb er middenin gewoond. Ben dus denk ik een van de 5% Knipoog
Maar woonde er samen met 4 mannelijke klasgenoten en nog 1 meisje. Maar wij 2 meiden voelden ons er niet veilig, woonden midden in de getto daar. En ja, als we dan steeds naar de stad moeten lopen, brr nee.. Nagelbijten / Gniffelen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:15

Ik ga een maand werken in Ghana 23 oktober 2008 tot 22 november Ja

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:24

Ik ben helaas weer terug uit het mooie Aruba Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:10

Op mijn planning staat voor zomervakantie '09 ong. 2 maanden buitenland, wil graag op een stal werken, of misschien toch lekker toeristisch werk..... Lachen
Als ik in 2010 dan mijn havo diploma haal nog net iets langer naar het buitenland, misschien zelfs een jaar uitstel van het beginnen aan een opleiding en een jaar weg... Lachen
Maar ik ga me eerst richten op zomer 2009. Lachen

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:44

Ik ga waarschijnlijk 5 maanden stage lopen in Nieuw Zeeland!!! Go jij! Go jij!
Van Februari tot Juni 2009!!! Heb er echt zin in!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:26

Vriendin (Sappho hier) gaat volgende week donderdag voor 4 maanden naar de Bahama's. Weet niet helemaal exact meer wat ze gaat doen, maar volgens mij iets met zwerfhonden.