Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shanti_

Re: Over 4,5week begint mijn reis 'Down under'!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:46

zoo je gaat echt al bijna, 22e al!
Gaat snel joh, eerst was t nog zover wegg..
nou ik wil je nog wel even zien hoor voor dat je weg gaat uit dit landje en naar de andere kant van de wereld gaat!!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:02

Bedankt voor de tips, een Gloucester Tree beklimmen is net wat voor mij, zat als kind al boven in de hoogste bomen *LOL* De route langs de kust van Esperance naar Perth lijkt me helemaal geweldig en zal ik zeker voorstellen.

Meer tips zijn welkom hoor, ik ga pas 27 december dus nog tijd genoeg voor flink wat voorpret!

Oeh Megan_ , nog maar een weekje!!!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:14

Ik heb mn ouders zover gekregen om met zn allen elke week 20 euro in te leggen zodat we volgend jaar met zn 4en naar australie kunnen!
Ik vind het helemaal te gek Haha!
Kan ik ze alles laten zien daar Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:33

Zo, dat is nog eens een strak plan van je!!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:13

Hey,

Nou ik ben nu ongeveer een week terug, en helaas ben ik 2 maand eerder terug gekomen dan gepland was.. Ik zou 4 a 5 weken vakantie hebben + 2 maand stage lopen, maar ivm de horseflu die daar is uitgebroken kon ik geen goede stage meer lopen en heb besloten om naar huis te gaan..

Verder is Australie een mega mooi land en heb zelf een rondreis gemaakt vanaf sydney helemaal omhoog naar Cairns... mijn verhalen kun je lezen op:

www.marleentermors.waarbenjij.nu

staat tevens ook foto's op..

Groetjes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:43

Dat is balen zeg, dat je om zo'n reden eerder moet stoppen dan de bedoeling was!!
Ik ga je site eens bekijken.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:27

Megan, je wil niet weten hoe ontzettend jaloers ik op jou ben Haha! .
In ieder geval hééééél veel plezier!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:08

Wowwwww nog maar 2nachtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHH Tong uitsteken

* roept zichzelf weer tot de orde* Knipoog

Vandaag de laatste dingen gekocht, morgen de laattse dingetjes doen en dan GAAN!!!

En nu met dat rotweer in nederland heb ik er extra zinin! Tong uitsteken

Ik heb ook een weblog om mij te volgen in Australie; zie de link in mijn onderschrift daar zal ik steeds een verslag opzetten! Zal het ook hierheen kopieren om jullie ook te update! Het medeleven is echt leuk Ja

Marleen , ga meteen kijkje nemen op je waarbenjij.nu! Wel balen dat je daardoor je stage niet kon doen

Soprano, jaaaa erg he! Iedereen mag ook lekker jaloers zijn hihi! Thanxxxxxx voor je bericht!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 17:09

PS: Marleen, lees eten was niet te vreten, oowjee met welke maatschappij vloog jij? Tong uitsteken

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:27

Ooowww, bijna hea!
Het is nog mooier om daar heen te gaan als het in Nederland zulk lekker weer is ;P

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:08

heey meisieee,
heel veel plezier he!!
beer kwam me vandaag gezellig uithoren over je Tong uitsteken

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:18

Owww jee lil vertel Tong uitsteken

Thank you allemaal... Ga zo nog filmpie kijken, ben mijn ritme al aan het verzetten. Ga natuurlijk bijna 7uur verder in de tijd dus probeer nu al later te slapen en later wakker te worden!

Lijkt me zo ontzettend zonde om 's morgens m half7 aan te komen in maleisie en dan 's middags naar bed te moeten van de slaap... Maar ja, blijft lastig@

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:39

Dag lieve megannnnn, tot over 5 weken Lovers

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 01:29

Ik ben lekker nog wakker Tong uitsteken Ik ben al aan het wennen omdat ik dalijk 7uurtjes verder leef Knipoog

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:34

doeiiii megaaaannn veel plezieerrr

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:46

Hier mijn eerste verslag!! ( gekopieerd van mijn weblog Knipoog )

Hoooi hooi...

Hier zijn we dan vanuit Kuala lumpur, het is hier nu zondag 23September, 22:15uur.

Nadat we eindelijk door de douane waren hadden we ongeveer een half uurtje op Schiphol voordat we gingen boarden. Megan zocht als eerste een toilet en Sander ging Maleisische Ringgit halen. 1MR is 22eurocent. We hadden dus meteen een stapel geld in ons portomonnee.
We hebben daarna even gekeken voor een zonnebril aangezien die van Megan gesneuveld was 2dagen voor vertrek, en ze heeft er 1! Waar ze helemaal happy mee is..

Daarna boarden, dat ging allemaal vrij snel. Wat een giga vliegtuig zeg, we hebben een uur de tijd gehad om het van binnen te bekijken voor we opstegen omdat we een uur vertraging hadden doordat er een passagier vermist was. De beenruimte viel wat tegen, maar de stoelen zaten heerlijk en het entertainment was super. we hebben lekker filmpjes gekeken en spelletjes gespeeld. Het is zelfs gelukt om allebei nog even een tukkie te doen We kregen 2maaltijden in het vliegtuig, eerst Beef & Rice als avond eten en als ontbijt Nasi Lemak ( BAH garnalen ) en een croissantje ( die was heerlijk ) . Tussendoor kregen we hapjes als muffins, pringless, koekjes en onbeperkt drinken.De vlucht verliep goed, alleen boven de zee net voorbij India hadden we veel turbulentie. Op Kuala Lumpur aangekomen moest Megan meteen naar de toilet en toen ze de wc deur opendeed schrok ze zich rot, NEE HE! Een gat in de grond, iellll... Hahahaa

Daarna met de Aerotrain naar de main hall en daar bagage gehaald en op naar de transfer! Nou we liepen de hal nog niet uit of er stonden honderden mannetjes met bordjes te schreeuwen naar ons Help dachten we, maar gelukkig vonden we iemand met een bordje voor Tervooren

Na een prive teksi ( taxi ) rit van een uur waren we bij ons hotel. WOW! Bizar zo mooi en luxe... Koffers aanraken mocht niet, alles werd voor je gedaan. We hebben ingecheckt en gingen meteen de ontbijt zaal in, nog een keer WOW! Wat een berg eten, wat een hoop keuze... AANVALLEN! De garnalen in vliegtuig hadden we laten staan en 1croissant is niet zo veel dus we hadden behoorlijk honger. Je werd bedient als King&Queen en we waren er echt stil van, je voelt je er gewoon vereerd door zoveel als die mensen voor je doen.

Toen naar onze kamer, drie dubbel WOW! Die is echt super gaaf, onwijs mooi uitzicht, sofa voor het grote raam, heerlijk groot bed, mooi meubilair, ruime inbouwkasten en een royale badkamer met raam {zonder glas, gewoon een doorkijk zeg maar}naar de zitkamer die je met houten luikjes dicht kan doen. Aan dat luik grenst het bad zodat je tv kan kijken in de zitkamer van uit het bad. Douche is heel gaaf ingebouwd, met een mega grote stortdouchekop. Dus je raad het al, we doken meteen de douche in, echt heerlijk onbeperkt douchen zonder dat hete water op gaat!

Die middag zijn we gaan wandelen door de stad, ons georienteerd en 's avonds hebben we op de eetbazaar avond eten gehaald. Er staan allemaal kraampjes met voedsel dat de mensen zelf hebben gemaakt, en door dat hier ramaddan is is het dan 's avonds 1groot feest dat eten. We hebben allerlei rare dingetjes gekocht en we gingen het gewoon proeven. Het kost immers niks, ons totale avond eten voor 2personen was 5,5MR inc fooi, dus dat is 1,10euro. Jammer dat niet allemal lekker was, veeeeeeel te pittig

hahahaa

' s Avonds hadden we in ons hotel in het Spa resort een behandeling besproken, een 90minuten durende behandeling met 60minuten algehele lichaamsmassage ( met speciale maleisische techniek) NAH, die gekken gaan gewoon op je lopen Maar heerlijk dat het was, we kozen beide voor medium maar het was best heftig!
Als afsluiter kregen we Gember thee en Tamarinde sap met maleisisch fruit. VIES! De fruit hebben we in Sander's broekzak geloosd en het drinken hebben we laten staan , nee voor ons geen maleisisch drankje Daarna zijn we de stad in gedoken, door het uitgaansgedeelte gewandeld en langs de geweldig mooie Twin Towers, die zijn echt supermooi 's avonds, je blijft er naar kijken! Daarna hebben we bij de KFC gegeten. Sander had een partij kip, en het hele zooitje (inc mijn popcorn kip ) koste nog geen 5euro. Wat een leven voor Sander Die eet zich helemaal dicht hier! Gelukkig sporten we ook want je gaat hier heuvel op heuvel af

Nou toen belandde we in dit internet cafe en zijn we aan het einde van ons lange bericht! We gaan zo lekker slaapje doen, daar zijn we echt aan toe! De jetlag is er niet echt, maar we voelen dat ons lichaam beetje van slag is. Het was hier vandaag zo'n 25 a 30graden, maar helaas weinig zon en in de namiddag een flinke regen en onweersbui (wel gaaf om te bekijken vanuit ons hotelkamer, die 12hoog ligt!( toepasselijk he, 12de verdieping!). Megan lag lekker languit in de sofa voor het raam te kijken naar onweer!

Nou doeggggg tot het volgende verslag!

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:34

Gelukkig ben jij veilig aangekomen!
Nu op naar je volgende bestemming down under!
ik volg je op je site Haha!

Lovers groetjes aan san!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:48

Jeee nu in Sydney, haha ga zo boarden voor Brisbane!! Tot latersssss..

PS: wat een geweldige souvenirs hier!!!! Ja

Shanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:55

Megan_ schreef:
Jeee nu in Sydney, haha ga zo boarden voor Brisbane!! Tot latersssss..

Cool !!
neem dan maar iets voor mij mee haha Knipoog
neehoor, met je paardje is alles goed Pling

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 09:22

Ben nu foto's aant uploaden voor op mijn site!

Brisbane rulez, wat heerlijk land zeg aussie!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:42

Megan_ schreef:

Voor mij!!!

Maarre, eigenlijk wil ik een cowboy"les"hoed Megan!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:36

Brisbane ... daar komt mijn vriend vandaan ... Haha! Je zou je toch af gaan vragen waarom hij naar nederland is ge-emigreerd ipv ik naar Australie ... Leuk verslag trouwens; jullie gaan ongetwijfeld een geweldige tijd hebben, geniet er maar van! Ga je aangezien je toch in brisbane bent eigenlijk ook naar Australia Zoo? Dat is echt zo de moeite van een bezoekje waard. Nog een paar daagjes, dan vliegen mijn vriend's vader en zusje van Brisbane naar nederland voor hun 5 weken vakantie Haha! .

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 09:27

Woww het is echt gaaf hier, en het weer is ook echt super!

Gister australia zoo, die is inderdaad de moeite waard!

Olifantjes gevoerd Lovers

en nog zoveel meer bijzonders wat je in Nederland niet hebt!

Overmorgen Fraser Island ben echt heeeel benieuwd!

Ze hebben hier echt heeerlijk foodcourts, en allemaal lekker hapjes ( reuzemuffins, donut king etc)... Super toch, moeten ze in Nl ook doen Knipoog

Het is weer is superwarm joh, elke dag rond de 30graden ofzo! Echt helemaal toppie gewoon, hopelijk trekt het in Sydney nog wat bij daar is het minder,maar goed daar zijn we pas eind Oktober Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:35

Citaat:
Ze hebben hier echt heeerlijk foodcourts, en allemaal lekker hapjes ( reuzemuffins, donut king etc)... Super toch, moeten ze in Nl ook doen

Nou, dat ben ik helemal met je eens!!
Heb je al een echt goede smoothie uitgeprobeerd?? verslavend Vingers aflikken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:50

Ik was net aan het neuzen in mijn eigen berichten en toen las ik dat ik je voor je vertrek had aangeraden om Australia Zoo te bezoeken, leuk dat je daar ook geweest bent dus Haha! .