vloeistoffen verboden in handbagage

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:26

Officieel is het vertrekkend uit, reizend naar of via een EU land. Een heleboel landen buiten de EU hanteren deze regels niet!! Ze moeten dit officieel wel doen, maar het kost natuurlijk veels te veel geld om dit te doen. Ze willen natuurlijk gewoon tax-free verkopen, anders daalt de omzet.

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:31

Het zijn echt vreselijk suffe regels. Ik ben in de kerstvakantie naar Madrid gevlogen, heen heb ik mijn (lege) waterflesje zonder problemen door de douane gekregen, terug gingen ze lopen miepen. Je krijgt overigens zekerweten geen 10 flesjes van 100 ml in dat zakje, maar ik ben er totaal niet over uit wat de diepere betekenis is van dat ding, het is zo'n ziplock dus je kunt het zo vaak opendoen als je maar wilt. Een beetje chemicus moet geen moeite hebben om nog steeds rotzooi naar binnen te smokkelen, voor de gewone nietsvermoedende reiziger die geen zin heeft om de bagage in te checken (en vooral niet het uren of dagen wachten op een zoekgeraakte tas na afloop) is het bijzonder irritant Hamer

Saroanda: de taxfreeshops op de luchthavens hebben (uiteraard) gewoon vrijstelling. Mits op de luchthaven en na de douane gekocht mag je grotere verpakkingen meenemen. (Heeeeeel logisch toch?)

Neon

Berichten: 4975
Geregistreerd: 03-07-06

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:32

je mag kleine verpakkingen meenemen die in een plastic tasje gedaan worden Lachen don't worry :p je mag je troep dus meenemen :p... het is echt heel zinvol want die tasjes kun je gewoon openen...

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 13:33

Neon schreef:
je mag kleine verpakkingen meenemen die in een plastic tasje gedaan worden Lachen

Dat klopt, dat was in dit topic al een aantal malen genoemd. Knipoog

Verder ben ik het met Shadow eens: wie écht kwaad wil, die zoekt wel een manier. Voor de gewone reiziger is het nogal irritant.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:43

De vloeistoffen die je op de luchthaven koopt worden toch verzegeld?
Zou je ze dan ook in dat tasje moeten doen?

Als je hem eenmaal geopend hebt, mag je hem niet meer meenemen het vliegtuig in. Raar hoor

Shadow0

Berichten: 43584
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:43

Karin schreef:
Verder ben ik het met Shadow eens: wie écht kwaad wil, die zoekt wel een manier. Voor de gewone reiziger is het nogal irritant.


Sterker nog, ik geloof niet dat mensen die kwaad willen hierdoor ook maar in enige mate geremd worden. (Een aantal misdrijven, met name diefstal, geweld en 'simpele' inbraak, zijn vaak goed te voorkomen door niet de gelegenheid te bieden. Maar in dit geval heb ik het idee dat de 'gelegenheid' totaal niet minder is.)

Extra dubbel ironisch is natuurlijk dat ondanks mijn geweigerde waterflesje er wel gewoon een autobom kon ontploffen op diezelfde dag op diezelfde luchthaven van Madrid.
http://www.ad.nl/buitenland/article949428.ece

Dan vraag je je nog veel meer af wat ze nou helemaal willen bereiken met hun anti-flesjes-acties.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:16

Op Schiphol was het vroeger zo, dat de controle pas vlak voor het vleigtuig plaatsvond. Ik dacht, dat dat was veranderd en dat ze nu, net als op anderevleigvelden, bij de ingang van het alleen-voor-passagiers-gebied controleren. Maar ik lees in de krant dat er veel transitreizigers zijn, die hun op het vliegveld van vertrek gekochte waren op Schiphol bij de controle in moeten leveren en dat er zo voor miljoenen schade ontstaat. Dat snap ik niet, want als je transit reist, kom je normaal niet meer door de controle, tenzij die vlak voor het vliegtuig plaatsvindt.
En nee, drinken mag je dus NIET meenemen in het vliegtuig! Dan moet je maar drinken aan de stewardess vragen, blijkbaar.
Ik vind het ook: het is passagiertje pesten, paniekzaaierij, daar zitten kwalijke politieke bedoelingen achter. Iemand die ECHT kwaad wil, die houd je toch niet tegen.
George Orwell had wel gelijk!

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:17

inderdaad het slaat nergens op maar ja helaas niks aan te doen. heb je inmiddles al een oplossing gevonden voor je lenzen vloeistof? op de ene vlucht letten ze er meer op dan de andere. vooral vanuit amsterdam letten ze erop in mijn ervaring.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:30

Ja, ik heb een oplossing gevonden, die staat ergens in dit topic. Knipoog

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:33

aah sorry! inderdaad gevonden!!

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:52

Er stond gister een artikel in de spits dat het controleren zinloos is blabla.
Aaaah, stomme mensen. Schaf het dan gelijk af!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:56

Nee joh, die taxfree shops hebben zo een veel betere omzet. Dit gaan ze echt niet zomaar afschaffen Knipoog.

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:58

Hoezo hebben de taxfreeshops een betere omzet? Ze hebben momenteel juist een lagere omzet omdat mensen dus denken dat ze niks mee aan boord mogen nemen, en dus niets kopen.

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:41

Wordt vloeibare make-up ook gezien als vloeibaar iets?
Aaah verdorie Tong uitsteken Dat moet ik wel meenemen in ht vliegtuig!
En je vulpen? Moet die ook in het zakje Haha! ?

We moeten maar massaal ons water in gaan vriezen. Dan is het iig een vaste stof en mag het mee Tong uitsteken

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:05

Citaat:
Experts: beperking handbagage amper zinvol

BRUSSEL (ANP) - De nieuwe regel waarbij vliegpassagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, heeft weinig nut. ,,Ik denk dat hij meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan voor echte veiligheid. De nieuwe regel waarbij passagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, heeft weinig nut. ANP Photo

Het risico op aanslagen is hierdoor niet verminderd'', zei de Delftse professor Carel van Eijk woensdag bij een hoorzitting van VVD'er Jeanine Hennis-Plasschaert in het Europees Parlement in Brussel. De huidige scanners kunnen amper ontdekken of een metalen busje explosieve stoffen of scheerschuim bevat.
,,Het is zelfs goed mogelijk bommen te maken met vloeistoffen of poeders kleiner dan 100 milliliter, verkrijgbaar bij de taxfreeshops'', zei Van Eijk. ,,Als meerdere terroristen ieder 100 milliliter meenemen, krijg je toch een fikse hoeveelheid aan boord''. De Franse expert Christophe Naudin van de Universiteit van Parijs deelt de mening van Van Eijk. ,,Er zijn daarom geen voorbeelden van aanslagen die zijn verijdeld door de nieuwe beperkingen'', zei hij.
De vloeistofbeperking is een half jaar geleden in de Europese Unie ingevoerd. Aanleiding was de ontdekking van een complot op het Londense vliegveld Heathrow. Verdachten wilden daar met explosieve vloeistoffen tien vliegtuigen kapen.


En een aantal duitse journalisten heeft met middelen uit de taxfreeshops een bom gemaakt en een auto opgeblazen. Hiermee wilden ze laten zien hoe onzinnig de regels zijn.

Het klopt trouwens dat de winkels enorme schade oplopen! Veel mensen kopen niets meer uit angst voor inbeslagname. En dat blijkt terecht. Ik las vandaag in de krant dat iedere week op de zwiterse luchthaven voor 20.000 euro aan goederen in beslag wordt genomen. Dit betreft goederen die in taxfreewinkels zijn gekocht! Er bestaat tussen verschillende landen veel onduidelijkheid over de regels.

Ik vind het een onzinnige maatregel. Er zijn tal van mogelijkheden om aanslagen te plegen. En dit soort regels gaat die mensen echt niet tegen houden.

Anoniem

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:23

Dan weet ik eigenlijk ook wat dingen niet,ik vlieg over 2 weken ook naar Londen:

_mag je uberhaupt een aansteker meenemen in je handbagage(zal wel niet he,maar jeweet het tegenwoordig nie Haha! )
-mousse foundation,zou dat als vloeibaar worden gezien??

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:30

Anoniem schreef:
Dan weet ik eigenlijk ook wat dingen niet,ik vlieg over 2 weken ook naar Londen:

_mag je uberhaupt een aansteker meenemen in je handbagage(zal wel niet he,maar jeweet het tegenwoordig nie Haha! )
-mousse foundation,zou dat als vloeibaar worden gezien??


Aansteker mag mee hoor! En foundation wordt inderdaad als vloeibaar gezien. Gewoon in het plastic zakje stoppen wat je bij elke ingang van de luchthaven kan krijgen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 22:23

Even een update: alles is prima gegaan! Zowel op de heenreis (met Flybe) als op de terugreis (met BMIbaby). Op Schiphol staan in het taxfree-gedeelte zuilen met die 1 liter-zakjes. Daar kon ik prima mijn kleine spul in kwijt en alles is ook prima door de scan gekomen.

Op de terugweg in Birmingham was het een enorme poppenkast bij de scans. Complete 'uitkleedpartijen' omdat zo'n detector nou eenmaal kan reageren op riemen en sommige schoenen. En voor mijn gevoel werd de helft van de mensen gefouilleerd. Kan me van 'vroeger' niet herinneren dat het zo extreem was.

Apple

Berichten: 76250
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:26

Laatst ook weer gevlogen, inderdaad, tot en met mn riem moest het los en uit.

Op de terugweg trouwens een of andere muts die nog doodleuk haar zonnebrand en aftersun in haar handbagage had zitten Rolleyes.

MoniqueT

Berichten: 8855
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: vloeistoffen verboden in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:57

In San Francisco lag ook een verzameling van produkten, tandpasta's en van alles. Als het nu nog niet duidelijk is .... Daar standen trouwens wél bordjes dat aanstekers absoluut verboden waren, ook in de handbagage!