Hurghada, Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Hurghada, Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:46

ik ben ook in hurghada geweest, in september. was er heerlijk (dik 35 graden maar ook een lekker windje erbij). je MOET echt gaan duiken, is echt prachtig!!

wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:49

He!?! zijn jullie ook met de bus naar Luxor geweest??? Ik herken precies de foto's (de brug over de nijl, met ezeltje voor het karretje, de stopplaats met kamelen, de moskee, de woestijn Tong uitsteken alles Tong uitsteken ), alleen de laatste niet, waar zaten jullie? welk resort/hotel? Mooie foto's zeg!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:59

Casca schreef:
He!?! zijn jullie ook met de bus naar Luxor geweest??? Ik herken precies de foto's (de brug over de nijl, met ezeltje voor het karretje, de stopplaats met kamelen, de moskee, de woestijn Tong uitsteken alles Tong uitsteken ), alleen de laatste niet, waar zaten jullie? welk resort/hotel? Mooie foto's zeg!

Eh ja, met bus vanaf Luxor naar Hurghada want het vliegtuig begaf het in Luxor Nagelbijten / Gniffelen Dat was me een pokke reis zeg Misselijk Maar verder is het goed bevallen haha.
Pfoe, welk resort... Moet ik thuis ff opzoeken Nagelbijten / Gniffelen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:14

Casca schreef:
voor ons was luxor 5,5 uur, we werden als eerste opgehaald (kwart over 5 's ochtends), dus we hadden de hele achterkant van de bus in bezet genomen Tong uitsteken allemaal lekker slapen Tong uitsteken de andere passagiers moesten proppen in de rest van de bus omdat wij allemaal per persoon 2 plaatsen in bezet hadden genomen om te slapen.. Elke keer als de begeleider onderweg iets wilde zeggen: Wakie, Wakie, Wake Up back there Tong uitsteken hahaha Op de terugweg lieten ze ons wel lekker slapen Tong uitsteken
Maar die lange reis was luxor zeker waard!

voor ons was het niet erg met de bus naar luxor Tong uitsteken We wilden eigenlijk ook met het vliegtuig maar ze kon nooit 35 mensen bij elkaar krijgen in een paar dagen.. vonden we wel jammer

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:23

Wij zijn in de laatste week van november 2006 naar Egypte geweest. Hebben een week all inclusive in Sea Star Beau Rivage gezeten en hebben volop genoten!
Het hotel was goed, eten was goed, personeel en de rest van de Egyptenaren erg vriendelijk.
We zijn een dag wezen snorkelen en ook een dag naar Luxor geweest. Beiden zijn een aanrader. Voor Luxor moet je echter niet al te bang zijn aangelegd want ondanks de politiebegeleiding rijden ze als idioten in dat konvooi. Vooral op de terugweg heeft mijn vriend soms doodsangsten uitgestaan, ik niet want ik sliep Haha! Het was overigens wel een erg lange dag: 5 uur 's ochtends opgehaald en half 12 's avonds weer terug Gaaaap

Mijn vriend en ik zijn in ieder geval groot fan van Egypte geworden en zijn zeker van plan om dit najaar weer te gaan (liever de zomer niet want dan is het gemiddeld zo'n 45 graden Celsius Cool ).

Ow en over het duiken: neem alsjeblieft een duikcursus van tevoren en weet wat je doet. Zo'n 4 weken geleden is er een groep duikers vermist geraakt en die hebben ze tot nu toe niet terug gevonden. Een van de duikers was een Nederlander. Voor een verslag, van de enige persoon die het overleefd heeft (een Rus), van wat er die dag allemaal mis gegaan is kun je mij pb-en. Ik heb dat toen voor de nabestaanden vertaald.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:34

Die zijn gaan duiken op de dag dat wij weg gingen, heel naar wat er gebeurd is!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:40

ik heb daar gewoon gedoken, met een prive instructeur in ons resort. geen enge dingen meegemaakt

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:44

Citaat:
Afbeelding

Dat komt me heeel bekend voor! Haha!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:51

Leuk he Haha! Ik vind dat soort foto's echt het leukst Haha! Echt de sfeer proeven Lovers Het was ook Ramadan toen wij er waren. Was echt heel leuk!
alles versierd:
Afbeelding
en de onmisbare specerijen Haha!
Afbeelding
Afbeelding
mooi bureaublad op computer Nagelbijten / Gniffelen Clown
Afbeelding
typisch Egyptische beschutting op strand:
Afbeelding
zo dat was het wel weer ff Bloos

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:01

@ Ariebombarie: Heee! Die parasolletjes en windschermen hadden ze ook bij ons hotel Haha!

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:49

Welk hotel was dat met die parasollen?
Wij hadden andere dacht ik, maar ik begin te twijfelen.

viev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:54

Ik ben er geweest. Mijn vader komt uit egypte dus ik heb meerderen plekken en plaatsen van Egypte gezien.

Ik zelf vind het erg leuk waar jij heen gaat. Dus ik zou zeggen geniet er lekker van. Knipoog
En veel foto's maken.... Ja

Heel veel plezier alvast gewenst!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:57

Sillief schreef:
Welk hotel was dat met die parasollen?
Wij hadden andere dacht ik, maar ik begin te twijfelen.

Die dingen hebben ze werkelijk overal haha, niet in 1 specifiek hotel Knipoog

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:59

Ja, maar ik moet nu even de onze gaan zoeken op foto's! Tong uitsteken

Edit: Wij hadden witte houtjes. Ja (Melia Pharaoh)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:58

oeeeee geboekt Haha!

12 juli 2 weken!! Haha!
in het giftun beach resort waaaaaaah

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:00

ik ben 2x in egypte geweest,, zoizo 1x in hungrada maar die andere keer weet ik niet meer.
wij wilde eventjes door het dorp lopen maar zijn meteen omgekeert en naar het hotel gegaan, ze willen egt alles aan je verkopen :S
egt irritant

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:22

@dootjee: had je gewoon 'No' moeten zeggen, lachje erbij en doorlopen.. op een gegeven moment zien ze wel aan je houding dat ze je niks kunnen verkopen Lachen

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:21

heej ik ben in november in het gisftun beach resort geweest.. was verder prima volgende keer wel 5 sterren hotel.... vond het wel een heel gezellig hotel... van daaruit dagje snorkelen dagje safari en dagje cairo geweest (wat een pleures end maar wel de moeite waard)!!!!

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:21

sorry giftun maar dat snappen we wel he

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:43

Ja duiken is sowieso iets wat je moet gaan doen! Errug gaaf! Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:59

Bij ons was het zo dat de zee schoner was dan het zwembad... we gingen dan ook het liefst de zee in! (het zwembad leek schoon, maar de duikoefeningen deed je in het zwembad, dan zag je geen halve meter voor je uit, zo smerig!)
het koraal is daar zoo prachtig! Allemaal felgekleurde vissen die er even uitkomen om te kijken wat jij komt doen, heel leuk!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:19

trouwens; voor de mensen die ook naar luxor zijn geweest met de bus of anders werkdieren/koeien hebben gezien; Ik vond ze daar er beter uitzien dan de beste melkkoe in Nederland! Allemaal mooi dik en rond! laat eens eens een filmpje zien van de koeien hier en die boeren zullen een brook-hospital opstarten voor Nederland!
De ezels moesten wel zware karren trekken maar hebben geen bitten/hoofdstel in (dus worden niet in hun mond getrokken) en kunnen de hele tijd alleen maar eten, als ze staan te wachten terwijl de boeren aan het werk zijn..

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:26

Ze hebben geen bitten maar snijdende kettingen/touwtjes om de neus..
Maar ik heb me gewoon aangepast aa dat land en ging me dus niet om elk zielig beestje druk lopen maken.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:29

o zo ben ik dus echt wel he.. trek me zoiets altijd aan

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:48

bonney4evver schreef:
oeeeee geboekt Haha!

12 juli 2 weken!! Haha!
in het giftun beach resort waaaaaaah

ik ga zelf 10 juli naar giftun beach resort, zitten we daar dus dezelfde tijd Haha!