[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:08

cp112 schreef:
Adelaide? klinkt bekend. zit dat ook niet in die serie? The flying doctors (of mcleods?)

uuh kerst. dan ben ik in Nederland Go jij! Go jij! 2 weken lang, is altijd super druk want dan moet ik bij iedereen langs. als ik dan weer hier ben ben ik echt kapot..

Bonaire.. wel van gehoord maar ik heb geen idee waar dat ligt Blond

Tussen, Aruba en Curacao in.. Het wordt ook wel de ABC Eilanden genoemt Ja mocht je een kijkje willen nemen: http://www.bonairewebcams.com/TheWorks.php
Spiek ik ook altijd even Haha!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:09

Noorwegen is best duur ja, maar we zijn allemaal zo ontzettend verliefd geworden op dat land dat we dat voor lief nemen. Haha!
Zweden is veeeeeel goedkoper. Ja

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:13

Nathalie schreef:
Ik woon sinds november 2005 in Turkije. Zonder paard helaas. Maar vliegen was een beetje erg duur en met de auto is het wel erg ver. Knipoog Dus ik heb hem verkocht jammer genoeg.

Waarom zijn jullie/gaan jullie naar het buitenland?

hey waar jij woont ben ik nog een keer op vakantie gegaan. Lachen

toen was ik nog heel klein Lachen

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:53

Neon schreef:
Voor 1 maand gaat je dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken... dit in verband met toetsen/tentamens die gemaakt moeten worden tijdens schoolperiodes Tong uitsteken je zult dus minstens een heel semester moeten gaan... en vaak zelfs 2... Vaak is er ook sprake van bi-diplomeringen, en dat staat natuurlijk erg netjes op je cv Knipoog dus als je de mogelijkheid hebt om voor 5 à 6 maanden te gaan moet je dat zeker doen Knipoog

Je kunt het beste eens bij jou op school bij je mentor ofzo aangeven dat je graag naar het buitenland wilt om te studeren... dan verwijst hij/zij je wel door naar de persoon binnen jouw school die je daar verder mee kan helpen... succes ermee!

ja ik heb nu nog eens heeel goed rondgeneusd op internet en je moet overal max. 18,5 voor zijn... ik ben al 19 en zit niet meer op de middelbare...
zit er hier niemand in engeland die me even wil adopteren? Knipoog hahaha

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 00:44

Mcleod's word opgenomen in Gawler, dat is 15 minuutjes van mij vandaan Haha!

dreamer1987: veel succes met het zoeken van adoptie ouders Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:19

oooh gaaaaf. ik ben echt super Mcleod's fan Haha!
lijkt mij zo gigantisch mooi wonen daar.
misschien dat ik volgend jaar of het jaar daarop eindelijk eens naar Australië op vakantie ga Haha!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:28

Hier nog een Mcleod's fan. Haha!
Ik ben een keer in Australie geweest, in de buurt van Sydney maar dat kan ik me niet meer herinneren helaas. Scheve mond

Ik hoop over 1,5 jaar in Australie of Nieuw-Zeeland op stage te gaan. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:20

ozzieozzie schreef:
Ik woon in de staat South Australie. In de buurt van Adelaide.
Vorig jaar hebben we voor het eerst kerst gevierd in de zomer. Echt heel raar, je heb echt niet het idee dat het kerst is. Dit jaar is trouwens nog steeds hetzelfde gevoel...... De straten/winkels/huizen zijn van top tot teen versierd maar toch hebben wij geen kerstgevoel.
Maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk, wij gaan bij vrienden lekker barbequen Haha!

Gaan jullie nog leuke dingen doen met de kerst?

Lusitana: Leuk wat voor merrie heb je gekocht??

Ja dat heb ik zelfs hier, dat het niet echt "kerstig" is. Het is dan wel niet zo warm (hoewel we toch wele en paar jaar achter elkaar met kerst en oud en nieuwe buiten konden zitten), maar gewoon zo zonnig overdag, hè. De straten worden wel versierd, en sommige mensen doen ook hun huizen, maar het is toch heel anders. Ze hebben hier ook alleen het avondmaal en de nachmis, de volgende dag (25) vrij en dat is het. De winkels zijn ook alleen maar de 25ste gesloten. Zelf doe ik trouwens niet aan kerstversiering.
Ik ben gewoon alleen. Heb ik geen moeite mee.

Ach, die merrie, lang verhaal. Iemand in Nederland wilde een witte Lusitano merrie (een Lusitana dus Knipoog ) maar zonder papieren. Nou ja, ik een handelaartje gevraagd, die heeft er eentje gekocht speciaal dus om door te verkopen, maar ze viel niet in de smaak, dus zat die handelaar er mee. En nu is het vier maanden verder en was ze nog niet verkocht, dus vroeg hij of ik haar wilde. Ik heb geen cent te makken, maar dat was geen probleem, het kan op afbetaling. Zo heb ik al twee merries gekocht (een van hem en een van een buurman, maar die kwam oorspronkelijk ook bij hem vandaan), dus hij weet wel dat het goed zit. Maar ik zei wel dat ik eerst een stal moet regelen, dus ik heb haar nog niet. Ze is mager en heeft hele lange hoeven. Er komt wel een verhaaltje met foto´s in mijn profiel. Ze heeft nog geen naam. Ik twijfel tussen een aantal namen, maar het komt vanzelf wel.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:48

Heb even in je profiel gespiekt en dat gaat zeker wel goedkomen met het nieuwe paardje dat je hebt gekocht Haha!

In australie hebben ze trouwens ook alleen maar kerstavond en 1 kerstdag. De 26ste is het boxingday, wel een vrije dag voor de meeste mensen. Natuurlijk niet als je met paarden werkt Haha!

Even een vraagje voor iedereen, hoevaak per jaar gaan jullie naar nederland om familie te bezoeken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:33

Ik heb totaal geen behoefte aan mijn familie of Nederland te zien. Ik ben twee jaar geleden voor het eerst weer eens teruggeweest omdat mijn zus op sterven lag (ze heeft een nieuwe lever gehad en heeft het op het nippertje overleefd, trouwens), en volgend jaar ga ik met handel heen (ik doe in Portugees tuig), maar voor de familie, nee.
Ik volg dus ook geen Nederlands nieuws, geen Nederlandse bands, eet geen Nederlands eten (deed ik ook in Nederland al niet, ik eet trouwens ook niet Portugees Knipoog ), kijk geen Nederlandse TV, lees geen Nederlandse kranten, kortom, de navelsteng is doorgeknipt. Knipoog Ik kijk lekker Portugese TV, lees Portugese kranten, tijdschriften en boeken en volg het Portugese nieuws.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn finaciële situatie ook geen tripjes naar Nederland toelaat.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:58

En toch zit je op een nederlands forum Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:50

Ja, maar ook op een Engels en een Amerikaans (waar trouwens mensen van over de hele wereld opzitten, dat is het fijne van een forum in het engels). Dat zit hem dus niet zozeer in het land van oorsprong, maar in de gezamelijke interesse. Dus het is meer een globaal /werelds) iets. Want, we hebben het niet over typisch Nederlandse dingen maar over paarden en opinies.
Ik zit hier dus niet uit "heimwee" Haha! Knipoog

Mar we dwalen af, hoevaak gaat de rest van jullie naar Nederland?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:00

Ik ben verhuisd in maart, eind April ging ik terug naar Nederland en daarna was het ergens in September, november en nu December volgens mij.. In Juni en December is mijn zusje overgekomen en in Juli zijn mijn ouders langsgeweest.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:12

Even denken. Vorig jaar november ben ik verhuist, en in Februari 2 weken terug naar NL gegaan. Toen ben ik in Augustus 1 week gegaan en nu ben ik er voor 6 weken, samen met mijn vriend.
Maar dat is omdat we misschien in Nederland wilde wonen, maar nu ik hier weer langere tijd zit (nu een maand ongeveer) wil ik het al niet meer, haha!

Ik woon nog op toeristenvisum in Turkije, dat betekend dat ik elke 3 maanden het land uit moet. De afspraak was eigenlijk dat ik dan naar Nederland ging voor 1 weekje ofzo. Maar de eerste keer beviel me zo slecht, dat ik van de zomer een dagje naar Griekenland ben gegaan.
Ik ga iig niet meer elke 3 maanden terug. Nu ben ik er 1,5 maand in totaal, dus dan kan ik er makkelijk weer een half jaar tegen aan. Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:38

Wat ik me afvraag, hoe vieren jullie kerst? Haha!

In Turkije vieren ze natuurlijk geen Kerst, maar ik heb vorig jaar wel een kerstboom neergezet voor de gezelligheid. Verder hebbenw e niets speciaals gedaan.
Nu zijn we in Nederland dus vieren we wel kerst.

En jullie?

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:08

In australie vieren ze uitbundig kerst. Mensen hebben kerstbomen, versieren heel hun huis, sommige huizen zijn gewoon te gek voor woorden Haha!
Ondanks dat het hier met kerst warm is eten de mensen nog steeds warme maaltijden zoals kalkoen, beenham enz. Vaak word er ook een bbq gedaan. met veel salades.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:46

Ik vier niet, maar de traditie is hier de 24ste, vandaag dus, een vrij sober avondmaal met de hele familie, en daarna de nachtmis.Meer dan 90% van de bevolking is Katholiek.
Tegenwoordig komt er steeds meer kadootjes geven bij en ook hier en daar een kerstboom en kerstverlichting. Een man spaart het hele jaar voor de uitbundige kersversiering van huis en tuin, waar ze van heinde en ver voor komen kijken. Komt ook alle jaren in het nieuws.
De 25ste is een vrije dag, meer niet. Tweede kerstdag bestaat niet.
Als ik in de stad had gewoond had ik denk ik soep staan serveren aan daklozen...
Nu zit ik gewoon thuis. Heb van en vriendin eigengemaakte bonbons gekregen. Daar heb ik er elke dag een van gesnoept en morgen gaat de giga grote (een hart) er aangeloven. Heb een gisteren in de grote gezamelijke steenoven gebraden varkenshaas gekregen van een buurvrouw en er is net een lading hut gekomen, dus lekker vuurtje in de keuken (ja de haard was hier vooral om in te koken, vandaar dat die in een hoek in het keukentje zit).
Verder TV kijken.

Kerst in het hoge noorden lijkt me knus.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:17

Ik zit nu nog in Nederland, maar wil graag volgend jaar na mijn studie emigreren naar Ierland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 16:42

Zuid Ierland?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:37

Wat ik hier zo leuk vind, is dat de sinasappels nu dus rijp aan de bomen hangen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:32

De zon schijnt volop, zoals gewoonlijk rond deze tijd. Meestal kunnen we met kerst en nieuwjaar wel buiten zitten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:30

Lekker hoor!!!
Bij ons kun je rond deze tijd ook gewoon nog sinaasappels plukken enzo. Haha!
Ik weet niet hoe het weer nu is, ben nu dus in Nederland. Maar hoorde dat het wat gezakt is, rond de 17 graden. Maar wel zonder zon, als bij ons de zon schijnt schiet het omhoog, die zon is zo sterk, niet normaal!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:43

Mijn paardje blijft voorlopigonder de hoede van een vriendin als ik in Barcelona zit, maar ik vroeg me af hoeveel het kost om je paard per vliegtuig over te brengen... wat zijn jullie ervaringen? Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hen weg te doen, dus ikkan me maar best eens goed informeren!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:31

Chiwawa schreef:
Mijn paardje blijft voorlopigonder de hoede van een vriendin als ik in Barcelona zit, maar ik vroeg me af hoeveel het kost om je paard per vliegtuig over te brengen... wat zijn jullie ervaringen? Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hen weg te doen, dus ikkan me maar best eens goed informeren!

ik heb bedragen gehoord van 40.000, geen idee of het waar was!
Ik hoop voor jouw van niet Knipoog

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:42