Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:00

Devils Own Maar Snatch is ook gaaf

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:13

owwh... Snatch heb ik nog nie gezien... ga 'm binnenkort dan maar es huren haha!

@ Vjellko: je schreef dat je naar Sligo/Donegal gaat... toch niet toevallig ook bij de Horse Holiday Farm? (da's namelijk waar mn zusje en ik zijn geweest, zie foto's)

@ Melanie_S: over een maandje ga je naar Ierland.... we zijn jaloers op je hoor!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:38

Ik ga volgende week 4 dagen met mijn nichtje naar Dublin
Ik ben nog nooit in Ierland geweest dus ik ben erg benieuwd
Kan je daar een beetje leuk winkelen? En zijn ze erg streng met toegang tot pubs enzo? (Mijn nichtje word pas in september 18 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:01

@jesse-rulez: jaa dat is hem! ik vond het er op de site zooo mooi uit zien

ik ben ook jaloers op melanie, ik wil ook al zo snel

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 23:37

Vjellko schreef:

oooooooooooooh! echt waar? waaaaaaaaah, wat toevallig! oh man, dat gaat helemaal goedkomen met je vakantie dan! de paarden, het tuig, de accomodatie: echt alles is super! ik reed dus op Fernando en mn zusje op Pilato: super-paarden.

zorg wel dat je een goede conditie hebt: niet zozeer voor het paardrijden, meer voor het iedere dag uit de wei halen/zoeken van je paard, want de wei is echt MEGAGROOT en de paarden staan helaas niet elke morgen vooraan bij het hek op je te wachten....

zoals je misschien in mn zusjes of in mijn reisverslag hebt kunnen lezen, hebben we video-opnamen gemaakt ter promotie van de Horse Holiday Farm. zodra de dvd af was, zouden ze 'm ons opsturen... we hebben 'm dus nog nie gezien/ontvangen, maar mocht je 'm al in je bezit hebben (?), dan kun je ons bewonderen(/uitlachen )

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 10:12

jesse_rulez schreef:
Vjellko schreef:

oooooooooooooh! echt waar? waaaaaaaaah, wat toevallig! oh man, dat gaat helemaal goedkomen met je vakantie dan! de paarden, het tuig, de accomodatie: echt alles is super! ik reed dus op Fernando en mn zusje op Pilato: super-paarden.

zorg wel dat je een goede conditie hebt: niet zozeer voor het paardrijden, meer voor het iedere dag uit de wei halen/zoeken van je paard, want de wei is echt MEGAGROOT en de paarden staan helaas niet elke morgen vooraan bij het hek op je te wachten....

zoals je misschien in mn zusjes of in mijn reisverslag hebt kunnen lezen, hebben we video-opnamen gemaakt ter promotie van de Horse Holiday Farm. zodra de dvd af was, zouden ze 'm ons opsturen... we hebben 'm dus nog nie gezien/ontvangen, maar mocht je 'm al in je bezit hebben (?), dan kun je ons bewonderen(/uitlachen )

Ohhh.... wat stoer zeg!!!! Het is daar echt zoooooo leuk, hebben er echt een top week gehad! Mag ik mee in je koffer (of zadeltas ). En idd, de accomodatie, de paarden, het tuig, echt alles steekt er goed in elkaar.
Droomt weer verder over de snelheid van Pilato

Owja, en als je een redelijk stugge Rus tegenkomt , dan is dat Sergie Haha, dat was onze begeleider en hij wijst je de eerste dag het paard aan in de wei. Hihi, hij spreekt wel érg gebrekkig engels, maar met een beetje geduld kun je wel met hem communiceren. Geloof je, je hebt nog nooit iemand zoo snel een paard zien poetsen als hem
Daarnaast loopt er nog iemand rond uit Oekraine, dat is Vitali. Haha, hij is de clown van het stel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:40

hahaha zal ik ze volgend jaar de groetjes van jullie doen De folders zijn echt leuk, er zat helaas geen videoband bij Die zou ik ook wel erg graag willen zien! Maarja, het duurt nog zooo lang voor ik ga

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:12

*whuh? wat is er met Bokt aan de hand? het lijkt wel alsof er bij dit topic een paar posts missen...?*

het lijkt trouwens wel alsof ruitervakanties in Ierland opeens heel populair worden... er stond vorige week een heel artikel erover in het Limburgs Dagblad...

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:39

MelanieS schreef:
jesse_rulez schreef:
Wat me daar opviel is dat aan het begin van een drukke straat een Mc Donalds, Burger King en KFC waren.... nog geen 100m verderop (!) lag nog een MC Donalds en een Burger King.... en allen waren drukbezocht haha...

Het was mijn vriend al opgevallen dat er steeds meer dikke kindertjes in Ierland rondlopen. Overigens is het 'altijd' (in ieder geval sinds ik er kom) al zo geweest dat mensen altijd maar aan het eten zijn. De eetgelegenheden zitten altijd vol. Ook in 1989 toen het economisch helemaal niet goed ging gaf men geld uit aan ontbijten en lunchen buiten de deur.

Dat klopt. De overheid heeft inmiddels ook een programma opgesteld om de mensen te wijzen op de gevaren van overgewicht etc. Dat weet ik omdat mijn zwager en schoonzus sinds 1999 in Ierland wonen. Ik kom er dan ook jaarlijks twee weken. En idd je raakt onherroepellijk verliefd op dat land. Ik ben inmiddels in Connemara en in Kerry geweest en de "vaste standplaats" is Clare. Van 20/6 - 4/7 zat ik in Clare. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:40

Over Christy Moore gesproken: mijn favoriet is "Don't forget your shovel when you go to work"

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 14:02

Pava schreef:

Dat klopt. De overheid heeft inmiddels ook een programma opgesteld om de mensen te wijzen op de gevaren van overgewicht etc. Dat weet ik omdat mijn zwager en schoonzus sinds 1999 in Ierland wonen. Ik kom er dan ook jaarlijks twee weken. En idd je raakt onherroepellijk verliefd op dat land. Ik ben inmiddels in Connemara en in Kerry geweest en de "vaste standplaats" is Clare. Van 20/6 - 4/7 zat ik in Clare. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

We zijn daar ook in een restaurant gaan eten, zaten er naast ons wat uhh, ja 'oudjes' van een jaar of 70. Stond er ook gewoon een 3-tal soorten broodje hamburgers op de kaart, . En deze mensen-op-leeftijd naast ons, hadden gewoon een vettig broodje hamburger met friet besteld. Denk ten eerste dat je hier geen broodje hamburger op de kaart zult aantreffen, en dat je zeker niet mensen van 70 zoiets zult zien bestellen

Nu we het toch over eten hebben, we hebben daar iedere avond erg lekker gegeten! Een aanrader is om als voorgerecht 'Garlic Bread' (hoop dat ik het goed schrijf ) te nemen, érg lekker hoor..hmm

Heey leuk, om foto's van dat deel te zien! Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:04

ik ben wel benieuwd naar het echte ierse eten
knoflookbrood klinkt al goed

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 19:49

Pava schreef:
En idd je raakt onherroepellijk verliefd op dat land. Ik ben inmiddels in Connemara en in Kerry geweest en de "vaste standplaats" is Clare. Van 20/6 - 4/7 zat ik in Clare. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

Oh leuk: nog meer foto's!!!! *ik wacht in spanning af...*

Btw een vraagje: wat mij in Ierland opviel is dat iedereen aan je vraagt: 'How are you?' De eerste paar keren beleefd geantwoord, daarna een keertje niet (omdat ik niet zeker wist of ze dat nou uit interesse of uit een soort van beleefdheid vroegen) en toen vroeg die persoon nogmaals 'How are you?'... Vragen ze dat dan echt uit interesse of is het toch een soort van beleefdheid á la Amerika?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:08

jesse_rulez schreef:
Pava schreef:
Btw een vraagje: wat mij in Ierland opviel is dat iedereen aan je vraagt: 'How are you?' De eerste paar keren beleefd geantwoord, daarna een keertje niet (omdat ik niet zeker wist of ze dat nou uit interesse of uit een soort van beleefdheid vroegen) en toen vroeg die persoon nogmaals 'How are you?'... Vragen ze dat dan echt uit interesse of is het toch een soort van beleefdheid á la Amerika?

Dat hadden mijn nederlandse collega's ook met hun Ierse collegae toen ik nog voor Intel werkte waar erg veel Ieren rondwandelden.(Ikzelf bleef altijd stug antwoorden en hetzelfde terugvragen!) Ik denk dat het een soort stopwoord/gewoonte is. Maar denk dat er ook echt wel interesse achter zit. De Ieren die ik nu nog zie zijn vaak familieleden en die vragen het echt uit interesse!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:25

jesse_rulez schreef:
Pava schreef:
En idd je raakt onherroepellijk verliefd op dat land. Ik ben inmiddels in Connemara en in Kerry geweest en de "vaste standplaats" is Clare. Van 20/6 - 4/7 zat ik in Clare. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.

Oh leuk: nog meer foto's!!!! *ik wacht in spanning af...*

Ik heb altijd begrepen dat dat een manier van groeten is. Meestal wordt dat dan afgekort tot Hi ya... Maar misschien heb ik het mis hoor. Valt me wel op dat Ieren altijd erg vriendelijk zijn. Niet zo gemaakt als Amerikanen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:34

Hier alvast wat foto's van Spencill Hill, een jaarlijks terugkerend paardenevenement in Clare.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van deze merrie was ik wel erg gecharmeerd, maar hij wilde 'm niet naar Nederland brengen

Afbeelding

Het paard van de "buren", waar ik altijd op rijd als ik in Ierland ben. Ik ben degene die erop zit.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:02

ow die laatste foto ook weer! je zal maar dat uitzicht hebben als je in de bak rijdt!!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:14

Don't forget your shovel is idd geweldig Ik heb de videoclip op DvD, erg goed! Was je ook bij het concert in de Paradiso? Daar speelde hij dat nr ook..

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:13

Ja, fantastisch nummer Nee, ik ben niet naar het concert geweest. Ik wist niet eens dat er een concert was Ik heb de cd toen op aanraden in Ierland gekocht.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:29

Co. Clare:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huis van m'n zwager en schoonzus:

Afbeelding

Co. Kerry:

Afbeelding

Black Valley:

Afbeelding

O'Connors Pass:

Afbeelding

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 12:46

Oooooooohhh gáááf
Vooral die 3 laatste foto's, echt WOW!

Dat vind ik dus zoo mooi aan ierland hé, hier ligt de zee, en nog geen 50 tot 100 meter verder ligt alweer het bos e.d. Zóóó afwisselend, héérlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 00:46

ow die laatste drie zijn echt zooo gaaaaaaaaaf

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:57

Wow, wat een mooie foto's!!!!

De eerste foto's lijken op het Ierland dat ik 'ken' (lees: waar wij zijn geweest, co. Sligo), maar die laatste 3 foto's lijken een heel ander Ierland! Leuk zeg! Mooi om ook in de bergen te rijden! Dat hebben wij namelijk niet gedaan, maar misschien kon je ook niet in/door/op Ben Bulben rijden...?

@ Pava: Waar in Ierland liggen die counties waar jij bent geweest?
*Ik heb er namelijk wel van gehoord, maar heb geen idee waar ze liggen *

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:22

In het westen van Ierland. Kerry ten zuiden van Shannon en Clare ten noorden. In Clare heb je de Cliffs of Mohere en de Burren. Heb je vast ook wel eens van gehoord.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:35

Nogmaals erg mooie foto's!! Voor mij gaat het nu ook opschieten..over 2 weekjes ga ik weg Ik ga eerst met mijn vader een weekje met de auto rondtouren en de toeristische plekken bezoeken voordat ik in mijn eigen appartement kan. Krijg nu wel de kriebels als ik alle verhalen lees, ben zeer benieuwd!!