Social media controle usa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:46

Hiraeth schreef:
Ik houd de ontwikkelingen ook nauwlettend in de gaten, want ik ben masochistisch genoeg om als transpersoon naar de VS te gaan in mei. := Nu ben ik niet zichtbaar 'afwijkend' en ging het vorig jaar goed, maar ik vind de manier hoe dingen gaan wel steeds zorgelijker worden.

Weet je zeker dat je er nog wel heen wil?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:15

8nnemiek schreef:
Je denkt dat ze jou graag in Amerika zouden willen, anjali? Trump wil alleen witte mannen met veel geld.
Spoiler:
En meisjes van 14.. :=
De rest zou hij het liefst direct nog op het eerste vliegtuig zetten en het land uit gooien.

Ik heb het niet over Amerika,ik ben daar nog nooit geweest. (Behalve kort op het vliegveld van Miami).Ik heb het over landen in het algemeen, en dan zou ik er alleen kunnen of willen blijven als er een religieuze groepering is waar ik bijhoor. Daar kunnen ze altijd mensen gebruiken, ook buitenlanders. Ik vind trouwens die kwaadsprekerij over Trump heel ongepast. Hij is wel een vrouwengek maar nooit van pedofilie beschuldigd.

purny

Re: Social media controle usa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:26

Gaat het om de esta of visa bigone? Ik snap die zin namelijk niet. Er gingen ook een tijdje geleden verhalen op dat ze mensen met obesitas wilden weigeren.

Je moet sowieso bij binnenkomst je vingerafdrukken afgeven en een foto laten maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:06

purny schreef:
Gaat het om de esta of visa bigone? Ik snap die zin namelijk niet. Er gingen ook een tijdje geleden verhalen op dat ze mensen met obesitas wilden weigeren.

Je moet sowieso bij binnenkomst je vingerafdrukken afgeven en een foto laten maken.

Geen idee, je kunt het volledige artikel lezen in de link. Dit zou over 60 dagen ingaan, tenminste, dat wil trump .
Vingerafdruk en foto heb ik geen probleem mee, dna blijven ze af!
Maar in het huidige Amerika is zelfs je vingerafdruk al linke soep. Wanneer je ziet wat er allemaal gebeurt dan houd ik m’n hart vast voor het komende jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:18

anjali schreef:
8nnemiek schreef:
Je denkt dat ze jou graag in Amerika zouden willen, anjali? Trump wil alleen witte mannen met veel geld.
Spoiler:
En meisjes van 14.. :=
De rest zou hij het liefst direct nog op het eerste vliegtuig zetten en het land uit gooien.

Ik heb het niet over Amerika,ik ben daar nog nooit geweest. (Behalve kort op het vliegveld van Miami).Ik heb het over landen in het algemeen, en dan zou ik er alleen kunnen of willen blijven als er een religieuze groepering is waar ik bijhoor. Daar kunnen ze altijd mensen gebruiken, ook buitenlanders. Ik vind trouwens die kwaadsprekerij over Trump heel ongepast. Hij is wel een vrouwengek maar nooit van pedofilie beschuldigd.

Kwaadsprekerij? Die man is knettergek laten we dat gewoon benoemen. :n

Het schenden van mensenrechten is nooit oké. Lekker makkelijk met dat afdoen met “dan moet je er maar niet heen gaan”.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:23

Oprechte vraag niet gerelateerd aan de vraag van TS; maar de mensen die om welke reden dan ook niet naar Amerika willen, hoe denken jullie over reizen naar China?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:23

Ik ga er nog wel heen, maar dat komt omdat dit het land is waar ik als enige mijn hobby kan uitvoeren :+ Anders had ik het ook niet gedaan. Dit jaar geen problemen gehad, Ik hoop komend jaar ook geen gedoe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:24

Wat is die hobby dan? :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:29

Ghostattack schreef:
Oprechte vraag niet gerelateerd aan de vraag van TS; maar de mensen die om welke reden dan ook niet naar Amerika willen, hoe denken jullie over reizen naar China?

Ik denk niet dat China enger is dan de VS. Denk dat er veel negatieve berichtgeving is uit een soort stereotypering. Als je vraagt wat men nu zo spannend vindt aan China: oeeeh ja camera's overal en afluisterapparatuur!!!
In Londen hangen net zoveel camera's trouwens. Zal niet ontkennen dat je even goed moet nadenken wat wel niet kan. Maar het is vaak veel onderbuik.

Ik zou alleen niet naar de VS gaan door de nieuwe regels. Ik heb gewoon een enorm duistere humor. Wil wel graag naar een aantal plekken nog in dat land.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:35

Nog even en palantir heeft heel America op dezelfde manier onder surveillance zoals ze in China doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:36

Kun je tegenwoordig in China zo op whatsapp of naar youtube kijken? Dat was een paar jaar terug niet. China zou ik ook niet snel heen gaan maar wel om andere redenen denk ik.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:39

friezenfan2 schreef:
Kun je tegenwoordig in China zo op whatsapp of naar youtube kijken? Dat was een paar jaar terug niet. China zou ik ook niet snel heen gaan maar wel om andere redenen denk ik.

Ja met een esim kan dat. Alleen als je op wifi gaat wordt alles geblokkeerd.

Ik ben afgelopen maart in China geweest

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:56

China trekt me sowieso niet heel erg. En als die zulke gekke fratsen gaan uithalen bij binnenkomst sla ik ook over.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:19

Je loopt in China risico's ook qua vast gezet worden als jouw overheid mot heeft met, al zal dat niet zo snel gaan bij standaard toerist, eerder bij bekend(er) iemand of werknemer belangrijk bedrijf.
En de politie in China is er sec om regering in het zadel te houden, niet om de burgers te beschermen, vermisten op te sporen of onderzoek te doen bij diefstal.
Het land inkomen kan daar wel eens makkelijker zijn dan weer uit.
In beide gevallen : let erg op wat je op social media doet ook als je daar bent en neem een als hij stuk/kwijt raakt is het niet een megaramp mobiel en eventueel tablet mee.

Nu is het in meerdere landen zo dat je aan de politie niet veel hebt en je beter eerst bij je ambassade aan de lijn kunt hangen en als vrouw al helemaal.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 19:27

Ik ben in China, Rusland en Amerika geweest... Je moet je gewoon aanpassen aan de wetten en cultuur in een land. Of niet gaan.

Snap niet dat daar zo dramatisch over gedaan word, dat hoort toch bij reizen? Als alles hetzelfde zou zijn als in NL valt er ook weinig aan cultuur te ontdekken :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 20:15

Ik ook niet. We knallen ons hele priveleven en dat van de kinderen op internet, we gebruiken Microsoft enz en accepteren tientallen zo dan niet honderden cookies zonder maar enige weet van wie er allemaal invloed op heeft en hier staat men op de achterste benen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:16

Cer schreef:
Wat is die hobby dan? :+

Ik denk dat ze op stormchasen doelt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

ruitje schreef:
Ik ben in China, Rusland en Amerika geweest... Je moet je gewoon aanpassen aan de wetten en cultuur in een land. Of niet gaan.

Snap niet dat daar zo dramatisch over gedaan word, dat hoort toch bij reizen? Als alles hetzelfde zou zijn als in NL valt er ook weinig aan cultuur te ontdekken :o

Dat vind ik ook. Bevalt de cultuur ergens je niet, waarom zou je er dan naartoe gaan. Het is begrijpelijk dat een land inreizende personen wil checken op mogelijke verkeerde plannen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

anjali schreef:
ruitje schreef:

Dat vind ik ook. Bevalt de cultuur ergens je niet, waarom zou je er dan naartoe gaan. Het is begrijpelijk dat een land inreizende personen wil checken op mogelijke verkeerde plannen.

Cultuur en een malafide overheid vind ik niet bepaald hetzelfde. Zat landen waar ik de personen die het land besturen een stel pannenkoeken vind maar de cultuur en het land prachtig.
Heb in een land gewoon met niet bepaald vrije journalistiek. Maar het land zelf heeft een plek in mijn hart.

Die gevoelens kunnen prima naast elkaar bestaan.

Amerika gaat al jaren achteruit. Maar geen problemen met een bezoek brengen aan het land. Aanpassen/respect tonen doe je als het goed is altijd

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Je SM op privé zetten heeft ook niet zoveel zin lijkt het := Of er moet voor de UK nog weer andere regels gelden.
Afbeelding

Het laatste wat ik bij Amerika zou doen is liegen/verzwijgen van zaken. Maar ze zullen bij mij vast genoeg kunnen vinden om me niet toe te laten, is het niet op SM dan wel in WhatsApp gesprekken, dus ik wacht nog wel een paar jaar :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Mooie eis. Niet alleen de officials van de USA willen je gegevens zien, maar je moet toegang geven tot de hele wereld. Nope. Stuur maar een friend request :))

Ik bedoel, je zult maar een stalkende ex of irritante schoonfamilie hebben die je buiten je FB wilt houden. Dan kunnen die opeens alles zien omdat de VS wil dat je je profiel op openbaar zet?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Het verbaast mij dat mensen er in deze tijd nog steeds voor kiezen om naar de US af te reizen. Nu is dit de eis als je het land in wil, wat is het volgende? De grilligheid van deze oranje meneer kent geen grenzen en is onvoorspelbaar.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Er is werkelijk niemand op de planeet die is zoveel info van mezelf op een presenteerblaadjde aanrijk.
Als er iemand is (google) die zo veel info van mij heeft, is dat redelijk sneacky vergkregen en die zaken staan dan ook, onder onze wetgeving, zwaar ter discussie. Of het moet een hacker zijn. En daar vinden we ook iets van.

Dus inderdaad: America gaat hiermee voorlopig van mijn lijst met bestemming af. Alleen erg jammer dat dit zelfde circus ook geldt voor een tussenstop in de USA.
Dat staat er overigens los van dat ik (niet) verwacht dat ze bij mij ook maar iets echt aanstootgevends vinden.
Je kunt me hooguit in de hokje feminist duwen als je ziet waar ik op SM naar kijk, dat kán misschien al genoeg zijn :+ ) Verder ben ik gewoon saai en heb een saaie omgeving.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Voor degenen die hierdoor niet meer naar de VS willen: Canada is een leuk alternatief en Mexico ook :o

Ghostattack schreef:

Ik kan je vertellen dat China erg in opkomst is, omdat de visumeisen momenteel minder streng zijn. Voor een korte toeristische reis (minder dan 30 dagen) heb je geen visum nodig. De verplichte ESTA voor Amerika wordt ondertussen alleen maar duurder :=

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Ibbel schreef:
Mooie eis. Niet alleen de officials van de USA willen je gegevens zien, maar je moet toegang geven tot de hele wereld. Nope. Stuur maar een friend request :))

Ik bedoel, je zult maar een stalkende ex of irritante schoonfamilie hebben die je buiten je FB wilt houden. Dan kunnen die opeens alles zien omdat de VS wil dat je je profiel op openbaar zet?

Naja dat idd. Of mensen die op je werk komen (zorg, politie, justitie, you name it). Ben zelf al wel eens via SM benadert door een patiënt van mij. Dat was gelukkig goed bedoeld, maar heb ook (oud-)collega's die bedreigd zijn door patiënten. Nu plaats ik eigenlijk alleen nog paardenfoto's, maar zou er toch niet aan moeten denken dat ze achterhalen waar je paard staat, waar je huis woont of met wie je omgaat en op die manier slechte intenties hebben := Dan wacht die vakantie maar even :')